PDA

Zobacz pełną wersję : Dziwny problem z odpalaniem i ogrzewaniem



Dryarn
03-01-2014, 19:29
Hej mam mega problem z którego nie potrafię znaleźć wyjścia

a więc mam Grande Punto 1,2 benzyna, 2010r a problem polega na paru problemach
zaczęło się 02.01.2014 kiedy to po imprezie chciałem wrócić do domu wsiadam przekręcam kluczyk a tu buuuu.... przy każdej kolejnej próbie słyszałem dziwny turkot jak by rozrusznik miał mało prądu do zaskoczenia hmmmm... z początku wyglądało jak by akumulator padł ... wszystko przygasało i znikało ale nie wyzerowało zegarów, godziny czy daty ... poprosiłem kolegów z pomocą i na pych żadnego problemu nie było, odpalił już za pierwszym pchnięciem.
Nigdy nie miałem problemu z akumulatorem nawet jak stał na mrozie, ale pomyślałem że na wszystko czas przychodzi wiec kupię akumulator i będzie po sprawie ... ale zabawa zaczęła się na trasie powrotnej ... chcąc włączyć ogrzewanie na 1 nie było reakcji 2 brak 3 również na 4 (tzw bezpośrednim 12V) zadziałało ALE samochód w ruchu zgasł, wszystkie światła, radio, ogrzewanie również samochód też, ale że był w ruchu to odpalił po 2-3 sek i na 4 biegu ogrzewania już nie było problemu zadziałało ogrzewanie i samochód normalnie dalej jechał. eh byle dojechać do domu ... Ale chcąc zmienić światła na "długie" w momencie przełączenia zgasło radio po 2-3 sek zapaliło się, ale samochód nie zgasł jak przy ogrzewaniu .... tak na "krótkich" światłach z ogrzewaniem na maxa dojechałem do domu po czym wjechałem do garażu i go nie gasząc wyłączyłem ogrzewanie (samochód nie zgasł ale po światłach było widać ze przygasły na ułamek sek) chcąc otworzyć jeszcze bagażnik do czego jest przycisk obok awaryjnych (zero reakcji), sprawdziłem czy przycisk zamykania drzwi i otwierania działa (zero reakcji) wyłączyłem samochód i chciałem sprawdzić czy odpali (wracałem 140 km około 1,5h czyli powinien podładować), zero reakcji, nic a nic nie podładowało akumulatora, a reakcja była taka jak na początku (dziwny turkot i nic) .....
To wszytko takie dziwne tym bardziej ze na desce nie pojawiły się żadne błędy ani komunikaty.

Proszę was o pomoc bo nie jestem na terenie kraju a koszy naprawy w DE to trochę kosztowna sprawa, jeśli to jakaś pierdółka to sam sobie poradzę przy delikatnej Waszej pomocy... ale jeśli grubsza sprawa to zaryzykuje jadąc do PL, w sumie na pych odpalił za pierwszym razem i w jeździe bez używania nawiewu i zmiany świateł nie było problemów.
Ehhhh.... z góry dzięki za zainteresowanie
Pozdrawiam Wojtek

abel
03-01-2014, 22:05
ja bym zaczal od sprawdzenia przewodu masy idacego od karoserii na obudowe skrzyni biegow .
objawy ktore wskazales sugeruja na problem typowo zwiazany z napieciem .jak wezmiesz ten kawalek kabla to poruszaj nim moze trzyma sie na kilku wloskach . podokrecaj przeody glowne masy i sprawdz napiecie ladowaniag

Dryarn
04-01-2014, 17:46
hej Abel .... to nie masa .... sprawdziłem wszystkie przewody są w bardzo dobrym stanie
to wygląda tak jak by akumulator padł tak o sobie z dnia na dzień, choć nie wiem czy to możliwe ...

wczoraj wieczorem znów odpaliłem na pych z łatwością .... karnąłem się nim i akumulator nic a nic się nie doładował ...
ehhh...

maniacus
04-01-2014, 21:36
moze rozrusznik lub alternator poszedł?

sianko23
04-01-2014, 22:07
a świeci ci sie kontrolka ładowania na desce????

Dryarn
04-01-2014, 22:13
alternator nie dawałby prądu nawet jak bym odpalił na pych ... bo akumulator był do zera wyładowany ... a jednak dojechałem z powrotem 140 km po odpaleniu,
a i rozrusznik wykluczyłem ... kupiłem nowy akumulator i działa wszystko
odpala jak dawniej ... tylko zastanawia mnie jedno i tu znowu mam do Was pytanie
czy jest możliwe ze gdzieś może gubić prąd z akumulatora nawet przy wyłączonym silniku stojąc sobie w garażu ?? przy np jakimś drobnym niezauważalnym zwarciu ??

ata
04-01-2014, 22:51
czy jest możliwe ze gdzieś może gubić prąd z akumulatora nawet przy wyłączonym silniku stojąc sobie w garażu ?? przy np jakimś drobnym niezauważalnym zwarciu ??
Jest to możliwe, i zdarza się czasem. Miernik masz? można zmierzyć prąd jaki pobiera "wyłączony" samochód. Kilka urządzeń zawsze ma zasilanie, ale to są prądy rzędu mA (10-50mA góra 150mA, chociaż spotkałem i 250-300mA - tyle ciągnął chiński alarm w stanie uzbrojony/czuwanie, sprawny niby). Na "ciche zwarcie w instalacji" twoje auto jest trochę za nowe, chyba że miało kolizję i było naprawiane - wtedy wszystko jest możliwe.

abel
05-01-2014, 07:21
kiedys dostawione takie bajeranckie radio w punto II pobieralo mi 0.3 A gdy auto stalo .po kilku dniach zima przy duzych mrozach akumulator rozladowal sie calkowicie tak ze elektrolit zamarzl i rozwaliło płyty w celce . miernik w reke i mierz jaki jest pobor pradu .jezeli stwierdzisz ze wartosc jest za duza to wyjmuj bezpieczniki az trafisz ktory obwod kradnie prad

abel
05-01-2014, 14:10
kiedys dostawione takie bajeranckie radio w punto II pobieralo mi 0.3 A gdy auto stalo .po kilku dniach zima przy duzych mrozach akumulator rozladowal sie calkowicie tak ze elektrolit zamarzl i rozwaliło płyty w celce . miernik w reke i mierz jaki jest pobor pradu .jezeli stwierdzisz ze wartosc jest za duza to wyjmuj bezpieczniki az trafisz ktory obwod kradnie prad

z ciekawosci zmierzylem prad gdy auto nie pracuje i wedlug miernika to niecale 6mA

Dryarn
05-01-2014, 16:48
ok .... jako ze nie posiadam miernika to dziś i jutro najzwyczajniej będę odłączać nowy akumulator gdy tylko będzie stał dłuższe chwile, jutro też święto więc dopiero we wtorek kupię miernik ......

A we wcześniejszej wypowiedzi napisałem że wszystko działa, to miałem na myśli również i ogrzewanie w samochodzie .... na biegach 1,2 i 3 które wcześniej nie reagowało - teraz działa jak dawniej ... 4 wiadoma sprawa działał do końca
Dziwny ten mój samochód LoL


Dzięki za sugestię, a jak sprawdzę opiszę jak to wygląda.
Póki co Pozdrawiam :)

wandzel
19-01-2014, 13:58
Myślę, że masz pękniętą obudowę alternatora... i nie ma odpowiedniego ładowania. Miałem taką samą przygodę jak ty. Gdy nie ma ładowania komputer odcina po kolei urządzenia elektryczne... Sprawdź czy jest ładowanie, powinno być ponad 14v, jeżeli jest nieco ponad 12v to padł alternator. Przy pękniętej obudowie często nie zapala się kontrolka ładowania.
Osobiście kupiłem regenerowany za 200zł z roczną gwarancją ( firma Eurostarter, znajdziesz na allegro).
Najlepiej też kupić rurkę odprowadzającą wodę z podszybia od punto Evo, ponieważ ta w grande odprowadza wodę wprost na alternator i stąd biorą się problemy.

Dryarn
26-01-2014, 01:41
oki dzieki za podpowiedz sprawdze to ... poki co prad nogdzie nie uciekal sprawdzalem miernikiem i wszystko jest jak byc powinno .....
pozdro.