PDA

Zobacz pełną wersję : Wytrzymałość podzespołów



Patryk205
03-01-2014, 10:41
Zastanawiałem się ostatnio nad 'podkręceniem' mojego fiacika. Mam Cromę multijet'a 150km w połączeniu z automatem. Nasuwa się więc pytanie: jaka jest bezpieczna granica żeby nie uszkodzić skrzyni? Ile NM wytrzymuje? Ile generalnie bezpiecznie wytrzymują te silniki? Chodzi mi tu o seryjne wtryski i turbo. Jeżeli ktoś ma dłubniętą cromę, prosiłbym o podzielenie się jakimiś wrażeniami/uwagami.

jaro190
03-01-2014, 10:48
w wyszukiwarkę wpisz cinsoft - jest to sprawdzona firma w której gro posiadaczy fiatów i alf podkręca swoje auta - zadzwoń i się dopytaj - na marginesie taka sama skrzynia siedzi w cromie 2.4 200KM

dominiq
03-01-2014, 10:49
Ta skrzynia ma w papierach max 440Nm.

Patryk205
03-01-2014, 11:01
Wg tego co na stronce w/w firmy podają to te motorki stroją na ok 190Km i nieco ponad 400Nm. Całkiem nieźle :) Ciekawe jak się to przekłada na osiągi.. A jak z oprogramowaniem skrzyni? Zmieniał ktoś? Słyszałem że alfach jest nieco inny, prawda to?

pawliczex
04-01-2014, 11:01
Silniki w naszych Cromach i Bravo spokojnie znoszą kręcenie do ponad 200 koni i grubo ponad 400 niutonów momentu i to bez ruszania turbo ani wtrysków. Mówię tu o silnikach z plastikowym kolektorem. Co do firm które podkręcają dobrze Fiaty to chyba najlepsze to cinsoft.pl i mało znana vipersoft.pl

dominiq
04-01-2014, 11:17
grubo ponad 400 niutonów momentu

Silnik to zniesie, pytanie co ze skrzynią automatyczną?

pawliczex
04-01-2014, 12:07
Nie wiem jak automat to zniesie. Manualna znosi to bez problemów. Nie wiem tylko jak długo da rady dwumas i sprzęgło :tongue

radek_p14
04-01-2014, 12:13
Silniki w naszych Cromach i Bravo spokojnie znoszą kręcenie do ponad 200 koni i grubo ponad 400 niutonów momentu i to bez ruszania turbo ani wtrysków. Mówię tu o silnikach z plastikowym kolektorem. Co do firm które podkręcają dobrze Fiaty to chyba najlepsze to cinsoft.pl i mało znana vipersoft.pl

Co ma rodzaj kolektora do podkręcania mocy? Zarówno kolektor plastikowy jak i kolektor metalowy mają taką samą zasadę działanie różnią się tylko mechanizmem zmieniając położenie klap.

Silnik to wytrzymuje duże podkręcenie ale koło dwumasowe i sprzęgło to już nie bardzo to znosi.

Widzę że kolega ma Bravo 1.9 podkręcone na 220KM. Gdzie miało ono mod robiony? Bo trochę dużo tych koni ma, z tego co się orientuje to tyle dają 2.0 jtdm które są lepsze do modyfikacji.

pawliczex
04-01-2014, 12:24
Kolektory mają niby taką samą zasadę działania ale z doświadczeń z chipowaniem silnika z aluminiowym kolektorem i z plastikowym to w bez zmiany turbiny silnik z plastikowym da radę więcej wycisnąć. Fakt że 2,0 są lepsze do modyfikacji ale przy kilku wieczorach spędzonych na hamowni i przy modyfikacjach softu i z 1,9 da się sporo wydusić. Soft do swojego miałem robiony w vipersoft.pl Nie wiem jak dwumas bardziej boję się sprzęgła. Miałem wcześniej Cromę zrobioną na około 200 koni i po 2 latach dość energicznej jazdy to właśnie sprzęgło zaczęło się prześlizgiwać

scrabit
07-01-2014, 21:58
Masz do tego zrobiony pomiar na hamownii przed i po "zabiegu"? Jakiś wykres?

pawliczex
08-01-2014, 05:08
Pomiaru przed zabiegiem nie robiliśmy natomiast po jak najbardziej. Mam też gdzieś wykres z najmocniejszego moda i jak go znajdę to wrzucę. Dziś po robocie wrzucę wykres ze słabszego moda którego zrobiliśmy teraz do jazdy zimowej :smile:

pajel
08-01-2014, 07:28
słabszego moda którego zrobiliśmy teraz do jazdy zimowej
Po co ograniczać moc bo idzie zima? :lol:

pawliczex
08-01-2014, 15:54
Może i brzmi głupio ale w codziennej jeździe w zimie taki ''słabszy'' sofcik przydaje się. Na mocniejszym prawie na każdym biegu potrafi tracić trakcję i trochę to denerwujące. A mając znajomego który na co dzień zajmuje się chiptuningiem taki sofcik to tylko kilka litrów ropy stracone na hamowni. Na wakacje planujemy założyć do Bravo dwumas od Alfy Q4 i turbinkę od 2,4 i wtedy zobaczymy co ten silnik da rady z siebie wypluć :lol: Dołączam też wykres z hamowni z ostatniego zimowego moda :smile: 12399

pajel
08-01-2014, 21:58
Może i brzmi głupio ale w codziennej jeździe w zimie taki ''słabszy'' sofcik przydaje się.
No bo faktycznie brzmi głupio, mi tam nie przeszkadza duża moc w zimie...

dominiq
09-01-2014, 09:45
Na mocniejszym prawie na każdym biegu potrafi tracić trakcję i trochę to denerwujące.
Może trzeba się nauczyć obsługiwać pedał gazu? :lol:

pawliczex
09-01-2014, 19:45
Może trzeba się nauczyć obsługiwać pedał gazu?
Hehehe może i w tym coś jest :tongue Ale ciężko się powstrzymać od naciskania w podłogę :smile: