Zobacz pełną wersję : Niebieski Dym 1.9 JTD (Video)
BRAVO 150KM
02-01-2014, 17:37
Powie ktoś co może się tu dziać?
Samochód ma górę zrobioną od nowa i było tak już przed.
Przy obejrzeniu filmu zwróćcie uwagę na dym przy rozruchu i spadających obrotach. Silnik był rozgrzany do około 75stopni.
Proszę o pomoc
Bravo 1.9 JTD Błękitny Dym przy zejściu z obrotów silnika - YouTube (http://www.youtube.com/watch?v=bjAz4aOE_-w)
Nie podałeś przebiegu auta, a to dość istotne.
ma górę zrobioną od nowa i było tak już przed. Głowica, to nie wszystko. Przyczyną kopcenia może być zużycie turbiny, ale równie dobrze mogą to być pierścienie tłoków. Sprawdzałeś kompresję?
Piotrek0902
02-01-2014, 19:31
Ty go tak podkreciles czy juz taki był wczesniej? 150 km to sie zbytnio nie dziw ze kopci.
robert199
02-01-2014, 21:45
Na filmie nie wyczuje czy to zapach palonego oleju czy nie spalonej ropy.
ale tak sie dzieje jak ktos przesadzi z czasem wtrysku w commonrail.
i wtedy przy odpuszczaniu gazu dymi na niebiesko lub biało jak zimny.
jesli to olej to wiadomo:
-turbina (sprawdz czy w intercoolerze ni stoi olej)
-pierścienie
-uszczelniacze zaworowe
150 km to sie zbytnio nie dziw ze kopci.
Sama moc nie ma tutaj nic do rzeczy ;) ale tak jak robert napisał, źle zrobione mapy juz moga dawac taki efekt ;0
Piotrek0902
03-01-2014, 00:02
egon dokładnie o to samo mi chodziło, tylko ujołem to skrótem myslowym;) zależy też czy był wcześniej przegrzany skoro głowica była robiona ale niech wypowie sie właściciel ;)
Kompresja ci prawdę powie :D
robert199
03-01-2014, 00:41
kompresja ci nic nie powie w przypadku dymienia.
to jest jtd, nawet przy nierównej kompresji do rade skorygowac czas wtrysku aby pracował równo.
Jak będą przegrzane pierscienie olejowe, to kompresja będzie taka jak trzeba, albo nawet zbyt wysoka
kompresja powie, czy zawory masz szczelne, (nie uszczelniacze zaworowe)
czy pierscienie kompresji nie przegrzane i tyle.
ale zawsze coś powie i prostym sposobem wyeliminuje usterki
BRAVO 150KM
03-01-2014, 17:44
Powiem Tak. Głowica była robiona ponieważ poszedł czujnik oleju i zapalił się na desce. Moja żonka nie sprawdziła stanu faktycznego oleju i dolała na pałe o niczym mi nie mówiąc i jeździłem tak przez parę dni do momentu kiedy pojawił się wyciek. Na moje nieszczęście olej przedostał się nie w słabszych punktach tylko pod samą uszczelką. I na uszczelniaczu wałka rozrządu. I temu była potrzeba demontażu głowicy. Ja tej przyczyny doszukiwał bym się gdzieś w paliwie ponieważ autko tak miało już od dawna jeszcze przed rozbieraniem motoru, ale to tylko to moje domysły. Proszę więc o pomoc w rozwiązaniu tej zagadki.
Moje typy w % to:
-Turbina 30%
-Wtrysk paliwa / zawór zwrotny na pompie 35%
-Pierścienie Uszczelniające 30%
-Lewe Powietrze 5%
Piotrek0902
03-01-2014, 21:41
przede wszystkim czy jedzie normalnie? nie wywala żadnych błędów nie ma spadów mocy w okolicach 3 tys obr? jeżeli nie występują takie objawy to i lewe powietrze i turbo odpada. Jak dla mnie to wtryski, jeszcze jedno czuć olejem z tych spalin? bo jeżeli nie to pierścienie tez możesz wyeliminować.
BRAVO 150KM
04-01-2014, 14:06
Efekt przy odpalaniu jest taki jak przy zje...nych świecach ale są nowe i grzeją na 100%
Silnik pracuje równo i ładnie wchodzi w obroty. Do trzech tysięcy wkręca się ładnie, trochę się przytnie ale dosłownie na sekundę na zimnym silniku.
Ciężko rozpoznać zapach spalin czy jest w nich spalony olej bo są gryzące i zaje....cie szczypią w oczy.
robert199
04-01-2014, 21:31
czyli nie spalone paliwo, z oleju smierdza ale nie sa gryzace
BRAVO 150KM
05-01-2014, 15:47
wiesz może w którym miejscu na pompie jest zawór regulacji ciśnienia (zawór zwrotny) ewentualnie jakieś foto. Może to jest przyczyna. Wolał bym na początek złapać się za to i sprawdzić czy pompa podtrzymuje ciśnienie zanim zacznę grzebać na rozpylaczach
robert199
05-01-2014, 18:58
to jest common rail i sterownik edc15 zawór regulacji cisnienia służy utrzymaniu (redukcji cisnienia na pompie i listwie) jest sterowany z ecu.
Nie masz informacji jakie masz cisnienie na listwie, jakie czasy wtrysku, jak chcesz wymieniac na "pałe" to twoja sprawa. Regulator cisnienia to koszt okolo 400zł, wtryski używane kupisz za 50-150zł/szt rzadko sie psuja wiec sa tanie używane, o nowe nie pytaj, bo wymiana pzekroczy wartosc samochodu.
Napisze jeszcze raz, na odległośc samochodu nie naprawie, bez minimalnej wiedzy technicznej właściciela samochodu tez nie będe mógł pomóc.
Jeszcze nie wiadomo na 100% czy to paliwo czy olej (to co napisałem to tylko przypuszczenie nie można byc tego pewnym), jesli paliwo, to stawiam, na zle zrobiony program.
BRAVO 150KM
06-01-2014, 15:47
Dzięki za poradę myślę że do soboty uda mi się dojść o co tu chodzi. Na pewno się informacją podzielę. Z góry dziękuję
Powered by vBulletin™ Version 4.2.5 Copyright © 2025 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved.