PDA

Zobacz pełną wersję : Czy to przeguby wewnętrzne



pablo686
30-12-2013, 01:49
Od jakiegoś czasu borykam się z denerwującym problemem który się nasila, mianowicie początkowo przy prędkości ok 80 km/h było czuć drgania samochodu wrażenie jakby zbieżności nie było do tego przy wyprzedzaniu (mocne wciskanie gazu) i lekko skręconych kołach wrażenie jak gdyby jechał po tarce potem już ok. Następnie przy większych prędkościach odczuwało się jak gdyby drżenie całego samochodu (na kierownicy nic nie czuć). Przez jakiś czas to było znośne myślałem że to może opony czy krzywe alufelgi, wymieniłem na stalówki z nowymi zimówkami i było to samo (koła wyważane dwa razy). Byłem u mechanika wytłumaczyłem mu moje wrażenia obstawiał że coś w zawieszeniu albo poduszki silnika. W sumie okazało się że miałem spore luzy na sworzniach wachaczy (zostały wymienione) po za tym w zawieszeniu i układzie kierowniczym podobno wszystko ok, poduszki silnika też ponoć ok. I tak jeżdżę dalej dziś miałem dłuższą trasę i zauważyłem że po około 50-60 km jazdą autostradową pojawiają się drgania samochodu wrażenie jest takie jakby miały koła odlecieć (w szczególności chyba prawe), na kierownicy też czuć drgania których wcześniej nie było. Wyraźny problem pojawia się po 50-60 km podczas szybszej długotrwałej jazdy. Czytałem na innych forach, że może to być przegub wewnętrzny, może te objawy nie występują od razu bo zależy jak krzyżak się ustawi. Zastanawiam się czy ten przegub mógł się zużyć po przebiegu 150 tys. km, jak zasugerowałem mechanikowi że to może przeguby stwierdził iż inne są objawy, a problem cały czas mam, po dzisiejszej podróży boję się gdzieś dalej jeździć bo tylko czekam aż coś się urwie. Proszę o sugestie.

czuczu
30-12-2013, 12:44
Czy poradziłeś sobie z problemem, mam identyczna sytuacje. U mnie autko się tak zachowuje jak przewozi więcej ludzi zazwyczaj po prawej stronie. jak by jechało na jajowatych kolach które są proste.

pablo686
30-12-2013, 17:46
Czy poradziłeś sobie z problemem, mam identyczna sytuacje. U mnie autko się tak zachowuje jak przewozi więcej ludzi zazwyczaj po prawej stronie. jak by jechało na jajowatych kolach które są proste.
Ja miałem takie objawy na samym początku, dziś jadę do mechanika zobaczymy co powie

czuczu
30-12-2013, 19:33
Wydaje mi się że to półośka przy skrzyni mówi papa, jak możesz to daj znać nawet na PM co wytropił mechanik.

gofer
03-01-2014, 13:50
ja miałem uszkodzony przegub wew.Objawy to: wibracje podczas gwałtownego przyspieszania i hamowania silnikiem, nasila się przy dobrej przyczepności opon do drogi. Odczucia: koła krzywe, niewyważone.
Wymieniłem przednie zawieszenie, tylne łożyska na wahaczach, drążek reakcyjny silnika(ten u góry), zanim znalazłem, że to przegub wew
Doczytałem, że masz 180 koni, robiłeś coś z przegubami po chipie? standardowe nie są przystosowane do takiej mocy.
Masz inny przegub w środku, ale pokażę, jak mój wyglądał:

mati16v
03-01-2014, 15:37
Z reguły jeśli początkowo trzęsie przy przyśpieszaniu a później już nawet jak się jedzie ze stałą wyższą prędkością to są krzyżaki i kielichy do wymiany. ;)

pablo686
03-01-2014, 22:51
Wydaje mi się że to półośka przy skrzyni mówi papa, jak możesz to daj znać nawet na PM co wytropił mechanik.kolego gdyby to była półoś to by trzęsło non stop wg mnie...niema co wróżyć z fusów we wtorek się okażę:)

(Automat) Autor dopisał treść. Post został scalony.


ja miałem uszkodzony przegub wew.Objawy to: wibracje podczas gwałtownego przyspieszania i hamowania silnikiem, nasila się przy dobrej przyczepności opon do drogi. Odczucia: koła krzywe, niewyważone.
Wymieniłem przednie zawieszenie, tylne łożyska na wahaczach, drążek reakcyjny silnika(ten u góry), zanim znalazłem, że to przegub wew
Doczytałem, że masz 180 koni, robiłeś coś z przegubami po chipie? standardowe nie są przystosowane do takiej mocy.
Masz inny przegub w środku, ale pokażę, jak mój wyglądał:Po czipie nic nie dłubałem z przegubami, nie wiem czy to mogło mieć wpływ, raczej nie ruszam z piskiem z pod świateł. Jak mechanik u mnie rozbierze i wyjmie te krzyżaki to tez wrzucę fotki. U mnie wytypował dość szybko że to może przeguby wewnętrzne (miałem luzy na wahaczach wymienił sworznie ), stwierdził że za zawieszenie jest ok poduchy silnika tez są oki to zostaję tylko jedno:)

czuczu
08-01-2014, 15:59
Jak poszło u mechanika ?

pablo686
09-01-2014, 02:02
No jutro miałem się podzielić odczuciami ale jeśli Kolega pyta, a wiec ta wyszło że lewy przegub chodził na sucho (osłona miała dziurę i wodą wypłukała smar), jutoro zrobię dalszą trasę to się wypowiem...ale już mam wrażenie że jest lepiej

pablo686
11-01-2014, 19:33
No przejechałem jakieś 300 kilometrów wolniej, szybciej problem na szczęście już nie występuję. Zapewne żywotność krzyżaka została skrócona przez to że ,,chodził na sucho''

gofer
11-01-2014, 19:58
masz też w wewnętrznym krzyżaki?

pablo686
12-01-2014, 18:45
masz też w wewnętrznym krzyżaki?No tak, mechanik mówił, zresztą sprawdzałem z czego się składa cała półoś i wychodzi że w wewnętrznym jest krzyżak
https://www.fiat-autoparts.com/pl/katalog/komplekt/274/2/2/1/3L/19859M001000/ZFA19800004116901/0/0/0/0/46307857

czuczu
18-01-2014, 12:02
Jak na złosc podczas objazdu z mechanikiem u mnie nic nie tłukło. Jako za jedna naprawe zapłaciłem sporo nie szukałem na siłe problemu. Napewno to co tłucze musi sie rozgrzać zeby dac efekt telepania.

ispep
18-01-2014, 13:40
To rozgrzej go i jedz do mechanika

pablo686
18-01-2014, 20:59
Jak na złosc podczas objazdu z mechanikiem u mnie nic nie tłukło. Jako za jedna naprawe zapłaciłem sporo nie szukałem na siłe problemu. Napewno to co tłucze musi sie rozgrzać zeby dac efekt telepania.
Jeśli zastanawiasz się nad przegubami to niech mechanik je rozbierze i zobaczy czy są ok nie powinien dużo skasować.

czuczu
18-01-2014, 21:05
Na razie brak kasy i w sumie jezdzic niema gdzie. Poczekam. Mysle ze to przegub. Podyszki sprawdzali i ustawiali.

danloo23
03-08-2017, 12:33
Witam.
W moim Bravo od dłuższego czasu słychać stuk przy ruszaniu i hamowaniu (jakby coś miało luz),dodatkowo przy skręcaniu w lewo słychać takie jakby terkotanie.Oddałem auto do pobliskiego warsztatu który stwierdził że uszkodzony jest prawy przegub wewnętrzny i że trzeba wymienić kompletną półoś bo niby nie można wymienić samego przegubu co wydaje mi się dziwne?

Alley
03-08-2017, 21:38
Jeśli terkocze przy skręcie w jedną stronę a na wprost bądź w druga nie to przegub zewnętrzny ten przy kole. Przegub jak najbardziej można wymienić osobno.

danloo23
04-08-2017, 13:50
No to czy to napewno przegub wewnętrzny skoro w czasie jazdy nic się nie dzieje,jedynym objawem jest pojedynczy stuk przy ruszaniu i hamowaniu do zera,czasami taki sam stuk pojawia się gdy zjeżdżam z krawężnika lub skręcam kierownicą ale najcześciej przy właśnie ruszaniu i hamowaniu,zawieszenie według diagnosty jest ok?