PDA

Zobacz pełną wersję : Uno nie chodzi na benzynie



cinex134
27-12-2013, 22:34
Witam.

W związku z tym że potrzebuję małego i taniego w eksploatacji auta, postanowiłem kupić uno.
Problemem jest to że auto nie ma w ogóle wolnych obrotów na benzynie, na wyższych słychać że przerywa , na bardzo wysokich chodzi równo.
Na LPG silnik chodzi w miarę dobrze ( myślę że do regulacji jest gaz ). Czasami zdarzy mu się że zgaśnie.
Gdzieś na tym forum przeczytałem że winowajcą może być silniczek krokowy. Jakoś nie bardzo wierzę w tę tezę.
Świece i przewody wymienione są na nowe. Trochę słychać pompę paliwa, jednak to może być jej wina ? Myślę że nie bo silnik pracuje równo na wysokich obrotach. Żeby bardziej urzeczywistnić moją sytuację , wstawiam film.


http://youtu.be/dU5zKh_E188

ata
28-12-2013, 00:14
Uno 1,0 z 1996 ma wtrysk? Pewnie tak ... no to trzeba wymienić wtryskiwacz.
Albo tylko wyczyścić, chociaż nie wiem czy ten jest w ogóle naprawialny.
Jeśli samochód jeździ głównie na gazie a wtrysk jest całkowicie odcinany przy zasilaniu LPG, to wtryskiwacz może się zapchać. Nie zawsze "całkiem", czasem zabrudzenie powoduje tylko zmniejszenie przepływu paliwa przez wtryskiwacz albo stabilizator ciśnienia paliwa.

andrzejmc
28-12-2013, 00:28
Zainteresowałbym się wtryskiwaczem {na rys nr.2}lubią się zapiekać w samochodach z gazem.
1225612257

(Automat) Autor dopisał treść. Post został scalony.

Uno już od 1993 roku miało wtrysk Boscha Mono-Jetronic.Taki sam był w Skodach,Oplach itd.
Na złomie kosztuje parę złotych:lol:

cinex134
28-12-2013, 12:05
A czy ktoś podpowie mi jak się go czyści ?

ata
28-12-2013, 13:45
Wtryskiwacza takiego jak na fotce powyżej (Bosch M-Jetronic) w domowych warunkach nie wyczyścisz. Zresztą sprawny kosztuje grosze, nawet cały zespół nie jest drogi.
Czyści się specjalnym płynem (są do tego urządzenia, można czyścić zdemontowany albo nie), a w przypadkach poważniejszych stosuje się też myjki ultradźwiękowe. Ale nie opłaca się w tym przypadku, wtryskiwacz z regulatorem ciśnienia kosztuje około 100 PLN a cały "gaźnik" (używany, ze wszystkim) też można kupić za 50-150 w dobrym stanie.

cinex134
02-01-2014, 20:36
Wtrysk "nowy " dalej to samo. Jakies sugestie ?

ata
02-01-2014, 23:18
Dobra, a sprawdziłeś czy działa?
Paliwo dochodzi do układu wtryskowego? odpowiednia ilość? (odłączyć wężyk doprowadzający paliwo ze zbiornika, podstawić pojemnik, obserwować jak szybko leci benzyna)

andrzejmc
03-01-2014, 01:00
Zostaje jeszcze filtr paliwa,regulator ciśnienia paliwa,sama pompa z filtrem wstępnym zamontowanym na smoku pompy.najprostszym sposobem jest sprawdzenie ciśnienia i ilość paliwa.
Ciśnienie w Uno z jednopunktowym wtryskiem to około 1 atmosfery , a wydajność pompy to ok. 1 litra na minutę pracy.Problem może tkwić też w samej instalacji gazowej a konkretnie w przekażniku przełączającym gaz-benzyna (zaśniedziałe lub nadpalone styki).

neo_agin
03-01-2014, 13:35
UFO, czyli podciśnieniowy regulator zapłonu, umieszczony na aparacie zapłonowym

ps. wtrysk do 97 roku go miał, po 97 już nie

ps2. te układy wtryskowe są praktycznie bezobsługowe i niezniszczalne

cinex134
03-01-2014, 20:57
Myślę że to jednak będzie wina pompy paliwa. Dziś nawet przez 30 min jechał normalnie na benzynie :) i nagle przestał. Na weekend zjadę do swojego rodzinnego domu i sprawdzę pompę.

Czy ta pompa będzie dobra ? http://allegro.pl/show_item.php?item=3833813664&msg=Tw%C3%B3j+e-mail+zosta%C5%82+wys%C5%82any.&msgtoken=048a25b10f8bf5405c1e387864ffa85323220a144 4b540a86acf77d00be2ff62

andrzejmc
03-01-2014, 23:52
U mnie była dokładnie taka:
POMPA PALIWA FIAT PANDA FIAT REGATA FIAT RITMO FIAT TEMPRA FIAT UNO POLONEZ CARO POLONEZ ATU LANCIA DEDRA LANCIA DELTA LANCIA Y POMPY PALIWA ELEKTRYCZNE akumulatory oleje auto czesci przepływomierze Wrocław (http://pompypaliwa.home.pl/pl/p/POMPA-PALIWA-FIAT-PANDA-FIAT-REGATA-FIAT-RITMO-FIAT-TEMPRA-FIAT-UNO-POLONEZ-CARO-POLONEZ-ATU-LANCIA-DEDRA-LANCIA-DELTA-LANCIA-Y-/291)

neo_agin
04-01-2014, 00:43
bo UFO jak ma nieszczelność, a się czasami lekko zasyfi to będzie chwile dobrze, potem źle.... i jest tańsze i mniej problematyczne z wymianą jak pompa

cinex134
04-01-2014, 17:32
A to mam rozebrać i dostać się do środka regulatora zapłonu czy sprawdzić szczelność węża podciśnieniowego ?

neo_agin
06-01-2014, 12:54
odepnij węża podciśnieniowego od UFO, potem dmuchnij w samo UFO, za kazdym razem co się powinno w pracy silnika zmieniać..... u Ciebie zapewne nie stanie się nic

cinex134
07-01-2014, 09:12
Pompka wymieniona, chodzi na benzynie. Teraz została kwestia wolnych obrotów - silnik krokowy. Dziękuje za pomoc.

andrzejmc
07-01-2014, 09:42
Fiat UNO. Uno Klub Polska. Naprawa silnika krokowego (http://www.fiatuno.pl/fiatuno,1,645,polecane_645.html) -możesz spróbować

cinex134
15-01-2014, 22:50
Witam ponownie.

Silnik krokowy wymieniłem w zeszłą sobotę ale nie miałem czasu o tym napisać. Otóż wszystko było dobrze przez jeden dzień. Teraz trzyma bardzo niskie obroty około 500obr/min, do tego falują 400 - 700.

Opiszę jak to wygląda z rana.
Odpalam bez dotykania pedału gazu. Chodzi 5 sekund i gaśnie.
Odpalam drugi raz bez gazu, chodzi 2 sekundy i gasnie.
Odpalam trzeci raz z gazem w jednej pozycji ( przypuśćmy 20% ) , chodzi 5 sekund i gaśnie.
Odpalam czwarty raz ( pompuję gazem ) chodzi cały czas obroty 800 - 2000.

Pompa paliwa, świece, przewody, krokowy nowy.

Na ciepłym silniku na benzynie taka sama historia.
Na gazie na zimnym silniku trzyma obroty w normie, na ciepłym bardzo niskie.

Po zdjęciu przewodu podciśnieniowego z ufo obroty spadają jeszcze niżej ( chyba działa ? ).

Już nie wiem za co się zabrać. Pomóżcie.

P.S Zapomniałem napisać.
Silnik bierze olej nawet w dużej ilości. Podejrzewam UPG. Chcę się za to zabrać w tę sobotę.
Objawy :
- kopci na siwo
- czuć olej w spalinach
- ubytek oleju
- biała maź na korku oleju ( robię długie dystanse - około 200 km dziennie ).

Nie zauważyłem spadku mocy, dlatego eliminuję układ tłok - pierścienie - cylinder.

cinex134
26-01-2014, 15:14
Jakieś sugestie ?

andrzejmc
26-01-2014, 20:29
"Silnik bierze olej nawet w dużej ilości. Podejrzewam UPG. Chcę się za to zabrać w tę sobotę.
Objawy :
- kopci na siwo
- czuć olej w spalinach
- ubytek oleju
- biała maź na korku oleju ( robię długie dystanse - około 200 km dziennie ).

Nie zauważyłem spadku mocy, dlatego eliminuję układ tłok - pierścienie - cylinder."


Najpierw doprowadż silnik do pełnej sprawności bo wtakim stanie:roll: nigdy nie będzie dobrze pracował a tym bardziej zapalał.
Wymień UPG ,sprawdż głowicę ,ewantualnie splanuj ,wymień uszczelniacze zaworowe ,przeszlifuj zawory.

cinex134
27-01-2014, 20:14
To nie jest wina tego że bierze olej, dlaczego ? Ponieważ dziś po skończonej jeździe przełączyłem na benzynie żebym łatwiej odpalił go rano. Okazało się że silnik chodzi równiutko i idealnie reaguje na pedał gazu. Jakieś propozycje ?

andrzejmc
28-01-2014, 10:16
Niestety nie masz tutaj racji bo przedostawanie się oleju do komory spalania ma olbrzymi wpływ na pracę silnika, a szczególnie na świece zapłonowe.
Olej osiadający na elektrodach świecy zapłonowej („zarzucanie" świec) tworzy połączenie (mostek)między elektrodami, wskutek czego przestają one iskrzyć. W razie zaolejenia świec zapłonowych silnik pracuje nieregularnie, przerywa i moc jego wydatnie maleje.Występują problemy z rozruchem.
Powodem „zarzucania" świecy zapłonowej olejem może być uszkodzona uszczelka głowicy, uszczelniacze lub prowadnice zaworowe zużycie pierścieni i tłoków, wskutek czego olej przedostaje się do przestrzeni nad denkiem tłoka (komory spalania) i osadza się na elektrodach i izolatorze świecy.
Uszkodzeniu może ulec też sonda lambda i katalizator.
Nie licząc smrodu i kosztów niepotrzebnie zużytego oleju.

cinex134
28-01-2014, 20:49
Ty swoje , ja swoje. Silnik nie bierze aż tak dużo oleju żeby nie mógł pracować - w miarę normalnie chodzi na gazie.
Skoro na gazie chodzi w miarę dobrze to na benzynie również powinien chodzić tak samo lub lepiej.
Dziś po skończonej jeździe przełączyłem na benzynę - silnik zgasł. Moim zdaniem coś nie łączy tak jak powinno. Raz działa, raz nie. Nie mam zamiaru wymieniać wszystkiego po kolei. Powiedzcie mi co mogę sprawdzić ?

P.S. Czy to jest normalne że w naszych unikach z odmy wydostaje się olej do puszki filtra powietrza ?

andrzejmc
28-01-2014, 23:03
"Silnik bierze olej nawet w dużej ilości. Podejrzewam UPG. Chcę się za to zabrać w tę sobotę.
Objawy :
- kopci na siwo
- czuć olej w spalinach
- ubytek oleju
- biała maź na korku oleju"

"Ty swoje , ja swoje. Silnik nie bierze aż tak dużo oleju żeby nie mógł pracować "

Ile to jest według ciebie to dużo?
Wykręć swiece to zobaczysz jak wyglądają...
No ale skoro jesteś takim ekspertem od silników to trudno.

cinex134
18-02-2014, 22:08
Rozwiązanie problemu : czujnik położenia przepustnicy. Temat do zamknięcia.

cinex134
30-03-2014, 01:27
Niestety problem powrócił. Czy ktoś wie jak sprawdzić czy czujnik położenia przepustnicy jest dobry ? Dysponuje miernikiem więc mogę sprawdzić oporność.

cinex134
04-04-2014, 22:30
Jak wtyczka od czujnika jest odpięta to silnik krokowy nie działa ( czyli prawidłowo ) ale silnik pracuje "normalnie" na jałowych obrotach. W czasie kiedy silnik pracuje, podłącze wtyczkę to silnik nagle gaśnie. Jakieś wskazówki ?

cinex134
24-04-2014, 21:16
Po remoncie silnika ( nie bierze już oleju ) sytuacja nadal taka sama. Po zresetowaniu komputera ( odłączenie klem ) wszystko chodzi jak należy do ponownego uruchomienia silnika. Jakieś propozycje ?

cinex134
26-04-2014, 22:38
Coś mi się wydaje że to wina ECU. Teraz pojawiła sie nowa usterka. Zawsze jak rozgrzeje silnik to przełączam centralkę z "auto" na "gaz" ( nie pytajcie dlaczego bo nie chce mi sie tłumaczyć ). Teraz centralka co jakiś czas w różnych odstępach czasowych samoczynnie przerzuca z gazu na benzynę i na odwrót ( najczęściej na jałowych obrotach stojąc na skrzyżowaniu ). Dzisiaj problem się nasilił do takiego stopnia że w ciągu minuty centralka przerzuciła z gazu na benzynę i na odwrót dobre 20 razy. Zresetowałem ( zdjąłem klemy na 10 min ) ecu i problem przeszedł. Nie wiem na jak długo, zobaczymy. Panowie pomóżcie bo już nie mam siły ...

cinex134
13-05-2014, 20:13
Wymieniłem komputer , wymieniłem aparat zapłonowy. Brak poprawy.
Czy ktos może mi podpowiedzieć
1. co trzeba kupic żeby podłączyć to uno pod laptopa ? ta przejściówka (http://allegro.pl/przejsciowka-adapter-kabel-fiat-uno-siena-seicento-i4222471991.html) jest chyba niezbedna ?
2. Czy w ogóle jest sens podłączać uno pod komputer ? Czy pokaże jakieś błędy ?

Mariusz_91
13-05-2014, 22:47
może pompa paliwa?

Nie daje głowy uciąć, że po podłączeniu do lapka znajdziesz usterke. Czasami może być tak, że wskaże błąd czujnika, ale nie określi dokładnie którego i grzeb sobie w czujnikach... w wolnej chwili na ten temat poczytam na innych forach, filmikach może coś gdzieś ciekawego się dowiem i jakoś coś Ci doradzę.

cinex134
13-05-2014, 22:57
Mariusz_91 , dzięki za zainteresowanie jednak chyba już w pierwszym poście pisałem że pompa paliwa była wymieniana. Poza tym to nie jest usterka mechaniczna ponieważ po resecie " zdjęcie klem na 5 min " wszystko chodzi jak należy do drugiego uruchomienia silnika.

P.S.

Jak kupowałem samochód to od razu wiedziałem że jest w nim dużo usterek. Jednak nie moge sobie przypomniec czy chodził dobrze na benzynie. Chodzi o to że do przewodu WN który szedł na 1 lub 4 cylinder przylutowany/ przymocowany był przewodzik z cewki. Po wymianie przewodów nie przylutowałem go z powrotem. Ostatnio po remoncie silnika przypomniałem sobie o tym i przymocowałem go do przewodu WN który idzie na pierwszy cylinder. Po odpaleniu centralka od gaz zaczeła głośno "cykać" Od razu zgasiłem i odizolowałem przewód. Jakieś propozycje co zrobić z tym przewodem ? Może tutaj tkwi problem ?

14616146171461814619