PDA

Zobacz pełną wersję : zakup Cromy



refket
25-12-2013, 12:22
Witam, poszukuje Cromy z dieslem 150 konnym. Czy możecie podzielić się informacjami o kłopotach związanych z eksploatacją tego auta. Jak rozpoznać po otworzeniu maski czy jest filtr cząstek stałych zamontowany. Jakie są niedomagania zawieszenia i na co zwrócić uwagę przy zakupie. Czy w najstarszych modelach pojawia się korozja, jak tak to gdzie występuje ?

bartek6622
25-12-2013, 12:28
Korozja w tych autach, raczej nie występuje, ja się przynajmniej z takim egzemplarzem nie spotkałem. Jeżeli podczas próbnej jazdy występują jakieś stuki w tylnym zawieszeniu, to nie przejmuj się nimi, są to najprawdopodobniej gumy drążka stabilizatora, kosztujące po 15zł sztuka. Gorszym objawem zmęczonego zawieszenia, jest wyraźnie nisko siedzący tył samochodu, mogą to być po prostu ubite sprężyny, albo górne wahacze (banany). Przy zużyciu bananów, widać również pochylenie się góry koła do środka. Raczej ciężko będzie zobaczyć po otwarciu maski obecność Filtra Cząstek Stałych (DPF). Trzeba uwierzyć sprzedającemu na słowo, jednak z moich doświadczeń wynika, że Filtr ten nie sprawia żadnych większych problemów. Przy zakupie, najważniejsze jest sprawdzenie ogólnego zużycia auta, a w szczególności wnętrza. Przy 200kkm nie widać praktycznie śladów użytkowania.

TMK
25-12-2013, 14:04
Obecność DPF sprawdzisz na 100% po numerze Vin wbijając go w EPeRa:
FIAT ePER (http://eper.fiatklubpolska.pl/navi?KEY=STARTUP)
DPF nie jest upierdliwy, jednak są dwa ale:
1. średnio silnik z nim spala prawie litr więcej na setkę
2. osłabia moc silnika (u mnie wraz z EGR o 13KM)

Oglądaj cromy z miernikiem grubości lakieru i jak się da, z jakimś znajomym mechanikiem. Przy wersji 150KM w zależności od rocznika przydałoby się zwrócić uwagę na klapy wirowe, czy są usunięte bądź z poprawionej serii.

BART_osz
26-12-2013, 22:17
Korozja w tych autach, raczej nie występuje, ja się przynajmniej z takim egzemplarzem nie spotkałem.
Faktycznie na nadwoziu nie powinno jej być ale na słupkach drzwi - na nakładkach - pojawia się.
Sprawdź powyżej setki czy nie buczy skrzynia na 5 i 6 biegu .
DPF jak napisał przedmówca :).

bartek6622
26-12-2013, 22:43
I a propos skrzyni, to pracuje ona raczej dość precyzyjnie, nie występuje jako taki luz roboczy, jest po prostu dość zwarta i precyzyjna. Nie ma mowy o jakimś buczeniu i tym podobnych sprawach. Zwróć uwagę też na sprzęgło. Wystarczy że na 5 biegu dasz gaz do dechy. Jak idzie równo i obroty nie szaleją, to jest ok.

mrozek
27-12-2013, 02:14
Nie demonizujcie dpf... Croma 150KM z dpf czy bez dpf ma... 150 KM - wersja z dpf nie ma mniej koni niż jej odpowiednik bez dpf.

Pzdr

dominiq
27-12-2013, 08:25
Coś czuję, że kolega miał filtr przytkany i stąd wyższe spalanie i mniejsza moc ;)

mrozek
27-12-2013, 10:25
Raczej tak. Co miałoby powodować większe spalanie aż o litr na 100 km?
Dpf wypala się co kilkaset km i trwa to 5 minut. Przez ten moment pali ok 100% więcej. Ile może wzrosnąć spalanie? 0.1 l/ 100 km ?

TMK
27-12-2013, 12:04
Nie demonizujcie dpf... Croma 150KM z dpf czy bez dpf ma... 150 KM - wersja z dpf nie ma mniej koni niż jej odpowiednik bez dpf.

:lol: Napisałem, że po usunięciu dpf i egr moc wzrosła, a spalanie spadło. Jak już porównujesz:
a. wersja bez fabrycznego dpf ma 150KM
b. wersja z fabrycznym dpf ma 150KM
c. wersja z usuniętym dpf i egr > 150KM
Tak jest u mnie, tak było w innych autach, które były u tunera. DPF ogranicza moc silnika, większe spalanie nie wynika tylko z wypalania. Nikt z nas nie ma czystego filtra, kupujemy kilkuletnie fiaty i filtr jest zapchany, czasami mniej, czasami bardziej. Dodatkowo po zaślepieniu EGRa zniknęła u mnie turbodziura, niewielka jednak była wyczuwalna.

mrozek
27-12-2013, 12:43
Z czego więc wynika większe spalanie? Jeśli jedno i drugie auto mają identyczną moc?

(Automat) Autor dopisał treść. Post został scalony.

Wracając do mocy... Jeśli a i b mają taką samą moc a dpf ma wpływ na jej zmniejszenie to może znaczyć, że Croma 150KM z dpf ma o kilkanaście KM więcej do stłumienia przez dpf. Ciekawe.

TMK
27-12-2013, 13:17
Nie od dziś wiadomo, że diesle fiatowskie mają fabryczny gratis mocowy. Po usunięciu zamulaczy silnik nie ma przeszkód w układzie wydechowym, pracuje na czystym powietrzu. Być może na nowym egr/dpf różnica będzie znikoma, na 5 letnim jest znaczna.

mrozek
27-12-2013, 14:55
Ciekawe. Jakkolwiek dpf w mojej pracuje jak należy. wypala się co 500 km w jeździe miejskiej, co 900 gdy częściej jeżdżę w trasy. Nie zapycha się (standardowo wypala się do 15-20%).
Auto przyspiesza katalogowo, pali katalogowo, nie ma turbo dziury. Nie mam powodów do usuwania dpf i zaślepiania egr.

pzdr

TMK
27-12-2013, 15:05
A ktoś Ci karze coś usuwać? :D Temat jest refketa, jak ma możliwość wybrania sztuki bez dpf, to lepiej aby taką wybrał. Zresztą autora coś nie widać ;)

mrozek
27-12-2013, 15:11
No i właśnie dlatego piszę, że wybierając Cromę 150KM śmiało moze brać z dpf.

pzdr

TMK
27-12-2013, 15:21
a najlepiej bez :tongue

ps. sorry, koniec OT :)