Zobacz pełną wersję : ELM327 i Croma
Zakupiłem właśnie taki interfejs jak na zdjęciu poniżej i mam pytanie czy dobrze on współpracuje z Cromą i MultiEcuScanem? Mam już kabel VAG KKL i łączy się on tylko ECU silnika, jednak kupiłem ELM327 ponieważ on rzekomo powinien czytać wszystko co się da (czyli również body computer itp.), bo jak próbuję połączyć się z body to MultiEcuScan wywala że potrzeba ELM327 :smile:. Ma ktoś z was może doświadczenia z tym właśnie interfejsem?
http://img05.allegroimg.pl/photos/oryginal/37/96/67/86/3796678615
Chińskie elmy łączą się z CANem w zależności jak trafisz ;) Jest parę wątków np wylutowywania jakiegoś rezystora i później śmigają poprawnie.
Do ABS .Xenonów i elektrycznego wspomagania potrzebujesz jeszcze przejściówki nr 1 .
Chyba , że masz Vaga z przełącznikiem to akurat w/w sterowniki obsłużysz .
potrzebujesz jeszcze przejściówki nr 1 .
Świetnie.
A gdzie można ją kupić? Może choć ktoś wie, gdzie można kupić wtyczkę/gniazdo?...
pawliczex
23-12-2013, 07:29
Viaken.pl: Viaken - elektronika dla motoryzacji (http://viaken.pl/pl/adapter-do-interfejsow-elm327-i-kkl-dla-programu-fiatecuscan-typ-1.html)
OK, zakupiłem ten kabel, zainstalowałem sterowniki i MultiEcuScan go rozpoznaje, jednak gdy próbuję połączyć się z Cromą wyskakuje błąd "sprawdź kabel albo ustawienia portu". W internecie znalazłem że do niektórych Fiatów ten kabel trzeba fizycznie przerobić, tzn. wylutować jakiś rezystor, podmienić piny itp. Czy Cromy też to dotyczy? Musieliście coś kombinować przy tym kablu?
aras1978
23-12-2013, 21:18
musisz miec odpowiednia wersje Multiecu oczywiscie scrakowana,ja mam elm 327 blutach i laczy sie bezproblemow.pomieszaj w portach i predkosciach przesylu danych.
musisz miec odpowiednia wersje Multiecu oczywiscie scrakowana,ja mam elm 327 blutach i laczy sie bezproblemow.pomieszaj w portach i predkosciach przesylu danych.
Ja mam wrazenie ze problem lezy w sterownikach.
Masz może gdzies sterowniki do tego interfejsu?
Jeśli tak to mógłbyś wrzucić tutaj linka :)
I jeszcze pytanko - czy po podpięciu do auta z włączonym zapłonem powinna się zaświecić zielona dioda? U mnie cały czas jest czerwona.
aras1978
24-12-2013, 09:57
ogolnie to powinno mrugac podczas laczenia ,zolto i zielono
i jak jest polaczone to napewno nie bedzie swiecic czerwona
Świeci się czerwona , ale po wybraniu połączenia ze sterownikiem i w trakcie połączenia mrugają zielone i żółte
aras1978
24-12-2013, 14:11
Świeci się czerwona , ale po wybraniu połączenia ze sterownikiem i w trakcie połączenia mrugają zielone i żółte
ma racje czerwona swieci sie
Świeci się czerwona , ale po wybraniu połączenia ze sterownikiem i w trakcie połączenia mrugają zielone i żółte
Hmm a mi cały czas się świeci czerwona nawet jak próbuję się połączyć
To zależy od ELMa. Dla przykłądu Viaken sprzedawał ich różne wersje, pewnie wynika to z różnic stosowanych chipsetów. Niektóre mają i 4 diody, a niektóre tylko dwie. Ja gdy podłączałem Alfę Romeo 159 to czerwona paliła się cały czas, a zielona tylko mrugnęła przy pierwszym użyciu. Zaś na innym ELM (który miał 4 diody) było podobnie, ale paliły się ciągle dwie diody.
Jeżeli masz problem z połączeniem:
1) Sprawdź czy dobrze wszystko ustawiłeś w Ustawieniach w MES. Port, typ interfejsu. Kliknij dla pewności TEST. Powinna wyskoczyć seria testów i informacja na samym końcu, że powinno udać się połączyć.
2) Sprawdź lub przeinstaluj sterowniki. Najlepiej pobierz najnowsze ze strony producenta (chipsetu lub kabla). Podłącz kabel i w Menadżerze Urządzeń kliknij prawym na kablu i wybierz Odinstaluj i zaznacz, aby usunąć też zapisane sterowniki.
Pamiętaj, że instalują się z kablem dwa urządzenia, jedno to sam chipset, a drugie to interfejs. Więc obydwa musisz wywalić. Przy tak zrobionej czystce włóż kabel i zainstaluj nowe sterowniki. Możesz nie robić tej czystki, a wymusić instalację nowych sterowników, klikasz tak samo jak do usuwania sterowników, tylko zamiast "Usuń" wybierasz Aktualizuj Oprogramowanie Sterownika. Wskazujesz na nowe sterowniki i wymuszasz ich instalację. Oczywiście jak wyżej, robisz to dla dwóch urządzeń.
3) Sprawdź czy interfejs działa z innym autem, nawet na próbę, na szybko. To pozwoli Ci chociaż coś powiedzieć.
OK, wylutowałem rezystor 121 i ELM327 śmiga jak ta lala.
Nie łączy się z silnikiem ale z całą resztą (body computer, czujniki parkowania, klima itp.) już bez problemu.
Ale to nic, od silnika mam kabel VAG KKL.
Dzięki za pomoc :)
Powered by vBulletin™ Version 4.2.5 Copyright © 2025 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved.