Zobacz pełną wersję : Wycieraczki przestały działać brava
Witajcie mam problem , który się już powtarza drugi raz , do sedna ....
Dziś po raz drugi stanęły mi wycieraczki i to wycieraczki przednie podczas pracy.
Nie działają na żadnym biegu , natomiast tylna jest ok.
Poprzednio rozebrałem cały mechanizm dobrałem się do całego mechanizmu działały ... 3 miesiące. Nie mam bladego pojęcia co jest grane dobrze że jutro sobota ...
Po około 30 minutach wycieraczki zaczęły działać ale strasznie wolno , tak samo na 3 biegach.
Dziwne bo poprzednie zacięcie było w ulewę , teraz gdy spryskiwałem szybę.
wcześniej owinąłem ten silniczek workiem na śmieci aby ograniczyć wodę.
Niestety ale silniczek jest w takim miejscu ze woda robi co chce. Ogólnie rozebrac I czyscic. Moze zabezpieczyc goracym klejem
Niestety ale silniczek jest w takim miejscu ze woda robi co chce. Ogólnie rozebrac I czyscic. Moze zabezpieczyc goracym klejem
Wiesz co ja juz to wcześniej robiłem bo miałem awarie podczas ulewy. Owinąłem śliniczek workiem na śmieci chyba że sama w sobie tam wilgoć się wzieła.
Jutro rozbiore i przeczyszcze cały mechanizm. Kurcze ale dziwne że juz działa.
Zdjęcie z poprzedniego czyszczenia http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/a9a259181e9ae2eb.html styki wydawały sie ok
kaza2 , to co pokazałeś na zdjęciu jest mało ważne, ale jest u Ciebie ok. Najgorsza jest druga strona ze zdjęcia z elektroniką. Mi 5 lat temu, gdy cuda sie działy z wycieraczkami w mery, umyłem całą płytkę pod wodą, później dokładnie i długo wysuszyłem, dodatkowo puszkę z elektroniką złożyłem na silikon. Mam jeszcze oryginalny ochraniacz gumowy na silniczek cały i bez problemu 5 lat już śmiga
kaza2 , to co pokazałeś na zdjęciu jest mało ważne, ale jest u Ciebie ok. Najgorsza jest druga strona ze zdjęcia z elektroniką. Mi 5 lat temu, gdy cuda sie działy z wycieraczkami w mery, umyłem całą płytkę pod wodą, później dokładnie i długo wysuszyłem, dodatkowo puszkę z elektroniką złożyłem na silikon. Mam jeszcze oryginalny ochraniacz gumowy na silniczek cały i bez problemu 5 lat już śmiga
rozebralem to i mysle ze jest przyczyna Myślicie że to moze być przyczyną ? wirnik z silniczka.
1.jpg | | Fotki, Zdjcia, Obrazki Fotosik.pl (http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/f56538baf0da5537.html)
markshall
21-12-2013, 12:52
Nieźle przytarty wirnik, czy aby łożyska są ok ?
Nieźle przytarty wirnik, czy aby łożyska są ok ?
łożyska ok :) alewydje mi sie ze szczotki do wymiany bo są uszczerbane . tylko nie wiem jakie
Rdzeń żelazny ze zdjęcia jest dziwnie przytarty- uderzony w jednym miejscu.Jakby obcierał, to by był dookoła starty, nie powinno to przeszkadzać w działaniu silnika elektrycznego. Tutaj masz tani, może z dwóch zrobisz jeden
Fiat Bravo silniczek wycieraczek przód (3802041293) - Allegro.pl - Więcej niż aukcje. (http://allegro.pl/fiat-bravo-silniczek-wycieraczek-przod-i3802041293.html)
ale najlepiej jak masz małe pojęcie, przeczyść komutator, ważne są przerwy miedzy płytkami miedzianymi i wymień szczotki :)
Rdzeń żelazny ze zdjęcia jest dziwnie przytarty- uderzony w jednym miejscu.Jakby obcierał, to by był dookoła starty, nie powinno to przeszkadzać w działaniu silnika elektrycznego. Tutaj masz tani, może z dwóch zrobisz jeden
Fiat Bravo silniczek wycieraczek przód (3802041293) - Allegro.pl - Więcej niż aukcje. (http://allegro.pl/fiat-bravo-silniczek-wycieraczek-przod-i3802041293.html)
ale najlepiej jak masz małe pojęcie, przeczyść komutator, ważne są przerwy miedzy płytkami miedzianymi i wymień szczotki :)
Wiesz co myślałem nad wymiana tych szczotek tylko nie wiem jakie tam wchodzą czy jakieś specjalne czy coś i jak jes z tamtad wyciągnąc
wirnik ze zdjęć jest zeszlifowany - chodzi o wyważenie to jest oryginalne i wirnik jest ok czepiłbym się szczotek , tulejek , mechanizmu (może zaciera )a na koniec manetka od wycieraczek
wirnik ze zdjęć jest zeszlifowany - chodzi o wyważenie to jest oryginalne i wirnik jest ok czepiłbym się szczotek , tulejek , mechanizmu (może zaciera )a na koniec manetka od wycieraczek
Dziś założyłem to z powrotem bo trzeba jutro do pracy jechać, przeczyściłem ten cały mechanizm , ale zauważyłem że tak jakby coś blokowało momentami te wycieraczki. Co dziwne jak im lekko pomogłem ciągnąć , to zaczęły chodzić. Obstawiam ze to może wina szczotek, wiec pytanie do was jak te szczotki wyglądają czy są jakieś dedykowane czy raczej uniwersalne
jak mechanizm ? ma luzy ? chodzi mi czy ruszał się bez silniczka na boki , w układzie elektrycznym (tak miałem w tipo)jest dioda przy silniczku sprawdź czy jest ? może to jej wina sprawdź też napięcie na złączce wycieraczek porównaj z napięciem aku - może słaba masa i jak odkręcasz to się trochę poprawia
jak mechanizm ? ma luzy ? chodzi mi czy ruszał się bez silniczka na boki , w układzie elektrycznym (tak miałem w tipo)jest dioda przy silniczku sprawdź czy jest ? może to jej wina sprawdź też napięcie na złączce wycieraczek porównaj z napięciem aku - może słaba masa i jak odkręcasz to się trochę poprawia
Wiesz co , jak odkręciłem silniczek z całego tego mechanizmu i wyjąłem go to ruszał się normalnie jakiś luzów nie czułem. Ale jak sie zatną to ja nie odkręcam tylko ciągnę za wycieraczki ( mam nadzieje że dobrze zrozumiałem:) Odnośnie tej diody w którym to miejscu może być bo ja rozkręcając nie widziałem żadnej diody
Wiesz co , jak odkręciłem silniczek z całego tego mechanizmu i wyjąłem go to ruszał się normalnie jakiś luzów nie czułem. Ale jak sie zatną to ja nie odkręcam tylko ciągnę za wycieraczki ( mam nadzieje że dobrze zrozumiałem:) Odnośnie tej diody w którym to miejscu może być bo ja rozkręcając nie widziałem żadnej diody
czyli mechanizm jest ok ale jak następnym razem jak go odkręcisz to daj na wszystkie elementy ruchome rzadki olej może być roślinny chodzi mi o tulejki , dioda była w tipo pod pokrywką tą gdzie wchodzi złączka , tak proforma to zapsikaj WD40 wszystkie części ruchome mechanizmu
(Automat) Autor dopisał treść. Post został scalony.
sprawdź napięcie na złączu - może za małe ! słaba masa i za małe napięcie żeby dobrze działał
czyli mechanizm jest ok ale jak następnym razem jak go odkręcisz to daj na wszystkie elementy ruchome rzadki olej może być roślinny chodzi mi o tulejki , dioda była w tipo pod pokrywką tą gdzie wchodzi złączka , tak proforma to zapsikaj WD40 wszystkie części ruchome mechanizmu
(Automat) Autor dopisał treść. Post został scalony.
sprawdź napięcie na złączu - może za małe ! słaba masa i za małe napięcie żeby dobrze działał
Wszystkie elementy ruchome potraktowałem wd 40 a poźniej smar, dzięki temu teraz pracują ja szalone o ile sie nie zablokują
Wszystkie elementy ruchome potraktowałem wd 40 a później smar, dzięki temu teraz pracują ja szalone o ile sie nie zablokują
pytanie , gdzie takie szczotki mogę kupić i jakie tam wchodzą bo nie mam bladego pojęcia.
pytanie , gdzie takie szczotki mogę kupić i jakie tam wchodzą bo nie mam bladego pojęcia.
Odpisze ktoś ?
Odpisze ktoś ?Nikt tego nie wie były zakładane magneti i bosch nie wiadomo co masz trzeba rozebrać i zobaczyć zresztą szczotki jak kupisz większe to można je na papierze ściernym zetrzeć do wymiaru , zobacz w tej białej puszce na silniczku czy nie ma elektroniki daj fotki
problem znowu się pojawił z tym że teraz chodzą ale bieg kończą na środku szyby. Myślicie że mechanizm się przestawił i to wina mechanizmu. Bo włączyłem wycieraczki a szyba była zamarznięta . Piura stanęły w miejscu ale silniczek chodził. Później stanęły w ogóle nie chciały iść. Pociągnąłem lekko i zaczęły chodzić z tym , że ustawiły się na środku :p
zdaje się,, że równo się przesunęły, prawdopodobnie na samym silniczku. Jest tam taki stożek z frezami, możliwe, że zerwałeś frezy, lub naruszyłeś.Nie wiem jaki masz tam dostęp, jak ciężko się dostać, to odkręć wycieraczki całe z ramieniem, włącz/wyłącz wycieraczki i przykręć w miejsce spoczynku :)
zdaje się,, że równo się przesunęły, prawdopodobnie na samym silniczku. Jest tam taki stożek z frezami, możliwe, że zerwałeś frezy, lub naruszyłeś.Nie wiem jaki masz tam dostęp, jak ciężko się dostać, to odkręć wycieraczki całe z ramieniem, włącz/wyłącz wycieraczki i przykręć w miejsce spoczynku :)
Tak też zrobiłem to chowają sie pod maske.
http://www.youtube.com/watch?v=PVYyI0wURTA
Mechanizm wycieraczek jest prosty jak cep. Zam przeanalizuj ;)
http://www.youtube.com/watch?v=PVYyI0wURTA
Mechanizm wycieraczek jest prosty jak cep. Zam przeanalizuj ;)
Ale ja juz to robierałem kiedyś :) i wiem jak to sie je :)
Dobra zrobione, przesunął się mechanizm godzina roboty i z głowy. Tylko zastanawia mnie takie charakterystyczne cykanie w okolicach silniczka wycieraczek. Mianowicie kiedy wycieraczki chodzą na 3 stopniu wycieraczek i na 2 to tego nie ma. Natomiast na czasówce charakterystyczne 3 cyknięcia załącza się wycieraczka. Wszystko było by ok gdyby to samo cykanie nie było na wyłączonych wycieraczkach. Mam pytanie czy tak musi być czy coś jeszcze się psuje
najlepsze jest to że na podniesionych wycieraczkach nie ma juz tego cykania
najlepsze jest to że na podniesionych wycieraczkach nie ma juz tego cykaniaMasz dwa wyjścia odnośnie tego cykania . 1- włączyć radio trochę głośniej i poczekać aż coś wysiądzie wtedy będzie wiadomo co , albo 2- jeździć na podniesionych wycieraczkach :wink: pierwsze będzie lepsze
znalazłem cos takiego
Jeżeli to jest to, o czym myślę, tykanie ustanie. Podobną usterkę miałem w mojej
Bravie. Spowodowane to jest kiepską konstrukcją przekładni wycieraczek. Otóż oś
wycieraczek zaczyna się zacierać i silnik nie ma siły na to, aby przesunąć
wycieraczki po szybie do smego końca. A wystarczy, że pióra wycieraczek
zatrzymają się 2-3 mm wyżej na szybie i przekaźnik tyka. Aby sprawdzić czy to
jest przyczyną, podnieś pióra wycieraczek i uruchom je w pozycji podniesionej.
Brak oporu piór na szybie sprawi, że silniczek przesunie wycieraczki do samego
końca i tykać nie będzie. Naprawa zajmie Ci około 1-1.5h a jej koszt to
wyłącznie koszt tuby dobrego smaru. Należy wymontować silnik wycieraczek,
odkręcić pokrywę przekładni wycieraczek (4 śruby).
Po otwarciu zobaczysz duże białe, plastikowe koło zębate i stalową konstrukcję
przekładni z 2 zębatkami w kształcie ćwiartki koła. Rysikiem pozaznaczaj
wzajemne ułożenie elementów. Następnie wymontuj oś wycieraczek. Aby to zrobić
musisz zdjąć sprężystą zapinkę znajdującą się na górze rurki w której jest oś
wycieraczek. Pod nią jest podkładka a pod nią jeszcze gumowy oring. Kedy
wszystko to zdejmiesz na koniec gwintu na osi nakręć nakrętkę i delikatnie
stukając młotkiem wybij oś. Wyszyść oś drobnym papierem ściernym, wyczyść
wszyskie inne elementy mechanizmu. Wnętrze rurki w której kręci się oś
wycieraczek zakituj smarem, resztę delikatnie posmaruj uważając, aby nie
posmarować styków elektrycznych i zmontuj w odwrotnej kolejności. Powinno pomóc.
ocipieje z tym autem,
Teraz sytuacja przeniosła sie na tył, z tym że wycieraczka wogóle nie działa wtf ?
cały czas cyka
cały czas cyka
Mechanizm ;) Pomóż jej ręką - nie ruszy i nie wyłączy się?
Mechanizm ;) Pomóż jej ręką - nie ruszy i nie wyłączy się?
Puściły mrozy i wycieraczka działa i nie cyka , tylko niestety przód cyka
Powered by vBulletin™ Version 4.2.5 Copyright © 2025 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved.