Zobacz pełną wersję : Bravo 1.9 JTD - migająca kontrolka świec żarowych, nierówna praca silnika
Ostatnimi czasy pojawiły się w moim Bravo 2 problemy:
- po odpaleniu miga żółta kontrolka od świec żarowych - przestała świecić jak podniosłem maskę i poruszałem klemami od akumulatora - zbieg okoliczności czy może coś innego?
- zdarza się coraz częściej, że silnik na wolnych obrotach zaczyna dziwnie pracować - jest głośniejszy, zaczyna się lekko telepać i wrażenie mam takie jakby nie palił na wszystkie gary - czy może to być jakiś wtrysk czy coś innego? Z 2 miesiące temu wymieniałem filtr paliwa i zalałem go środkiem do czyszczenia wtrysków Liqui Moly Diesel Spulung - gdzie szukać problemu?
Czy 2 problemy mogą być jakoś powiązane ze sobą - kontrolka od świec zapala się od 2 dni a nierówna praca silnika była już dużo wcześniej?
Rozpocznij od sprawdzenia i wymiany świec żarowych . Może to być powiązane ze sobą , a raczej na pewno.
karwoj25
20-12-2013, 11:49
O świecach na forum było już wszystko. I dziwię się, że jeszcze ktoś zakłada nowe tematy. Masz spaloną jedną lub więcej świec lub gdzieś w układzie podgrzewania komputer wykrył błąd. Zbadaj opory świec, na forum jest napisane jak to zrobić.
Co do drugiego problemu to warto zrobić diagnostykę komputerową. Obejrzyj też cały układ dolotowy, możesz mieć gdzieś nieszczelność.
A jakie świece polecacie do JTD 105km? Czy może być problem z ich wykręceniem, czy jest ryzyko ukręcenia?
karwoj25
20-12-2013, 16:25
A jakie świece polecacie do JTD 105km?BERU GN017
Czy może być problem z ich wykręceniemmoże byc problem, może go nie być.
czy jest ryzyko ukręceniazawsze jest.
Zauważyłem, że kontrolka od świec miga po odpaleniu około pół minuty a potem gaśnie. Mamy okres przedświąteczny i nie mogę się nigdzie wcisnąć do mechanika - czy można tak jeździć kilka dni czy może się coś wydarzyć?
Co do świec - kolega powyżej poleca świece Beru - na pewno górna półka. A czy ma ktoś doświadczenie ze znacznie tańszymi świecami choćby Febi czy Denso - jakie one są jakości?
Nie ma mrozu więc masz szczęście. Możesz jeździć . Świece służą tylko do podgrzania podczas uruchamiania.
karwoj25
21-12-2013, 15:53
Jeśli zima będzie łagodna to nie poczujesz róznicy, gorzej jak temperatura spadnie w okolice -10 stopni i niżej :)
Co do świec to wszystko zależy od tego, jak długo chcesz jeździć autem. Jeśli planujesz dłuższą jazdę, to warto dać BERU, jeśli nie, to co za różnica co się da? Rok czy dwa każda powinna wytrzymać.
Beru kosztują ~57zł, Denso ~40zł, Febi Bilstein ~30zł, Magneti-Marelli ~25zł.
monkey22
22-12-2013, 16:13
odnosnie swiec to taki przypadek jest prawidlowy czy cos nie tak??
Po przekreceniu kluczyka zaczyna za jakis czas migac kontrolka od swiec , na mrozach okolo -10 miga okolo 40 sec. przekrecam kluczyk i odpalam i po odpaleniu znow sie wlacza kontrolka swiec ale tylko na 5-10 sec.. to normalne czy cos nie tak???
coś nie tak , po przekręceniu kluczyka powinna się zaświecić na kilka sekund i zgasnąć , po odpaleniu w ogóle nie powinna migać ani świecić - sterownik świec , albo któraś ze świec padła
monkey22
22-12-2013, 20:01
coś nie tak , po przekręceniu kluczyka powinna się zaświecić na kilka sekund i zgasnąć , po odpaleniu w ogóle nie powinna migać ani świecić - sterownik świec , albo któraś ze świec padła
ale po odpaleniu miga tylko jak jest zimno albo jak nie odpale auta wnet po zgasnieciu kontrolki. jak jest cieplo to tylko miga normalnie jak sie rozgrzewaja swiece . jak cieplo to trzeba czekac 10 sec a jak zimno to dluzej
ale po odpaleniu miga tylko jak jest zimno albo jak nie odpale auta wnet po zgasnieciu kontrolki. jak jest cieplo to tylko miga normalnie jak sie rozgrzewaja swiece . jak cieplo to trzeba czekac 10 sec a jak zimno to dluzej
ma nie migać ! po przekręceniu kluczyka ma się zaświecić na 2-3 sekundy i zgasnąć a po odpaleniu ma już nie migać i nie świecić . Jeśli miga to oznacza awarię - sprawdź najpierw świece , jeśli dobre w co wątpię to moduł do sprawdzenia czasem zimny lut jest na cewce przekaźnika
Wymieniłem 4 świece żarowe i kontrolka po odpaleniu już nie miga. Ciekawe jest to, że przed wymianą podłączyłem się do komputera i pokazało 3 błędy: dwa związane ze świecami i jeden błąd EGR. Po wymianie sprawdziłem stare świece na akumulatorze i o dziwo wszystkie grzały - nie rozumiem tego do końca ale co nowe to nowe.
Niestety nie zniknął drugi problem który opisywałem mianowicie od czasu do czasu auto na wolnych obrotach dziwnie chodzi - trochę głośniej, telepie, wibruje, cyka z tłumika tak jakby nie palił na wszystkie gary. Nie wiem co to może być - mechanik twierdzi, że może się kończy koło dmumasowe skoro robi tak czasami na zimnym i ciepłym silniku - co Wy na to?
Kontrolka przestała migać bo nowe świece mają właściwy opór co do nierównej pracy silnika to teraz warto zrobić test przelewowy wtrysków bo mogą być zabite przez niedogrzane gary . Co do egr to lepiej wymienić na nowy ,można zaślepić ale to nie jest dobre wyjście chociaż to tylko ekologia. Może tylko elektrozawór padł , czy po zgaszeniu silnika słychać buczenie zaworka ?
,można zaślepić ale to nie jest dobre wyjście dlaczego :?: EGR to tak jak napisałeś, tylko (albo az) ekologia i do prawidłowej prawidłowej pracy silnika nie jest potrzebny.
Zaślepić dziada i tyle.
Czyli świece były jednak do wymiany pomimo tego, że grzały?
Co do EGR - od jakiegoś czasu mam już zaślepiony pełną blaszką. Jak kupiłem auto zdjęty był wężyk od EGR przy podszybiu co sugerowało, że zawór niedomaga. Po założeniu wężyka żadnej różnicy nie było. Zaślepiłem EGR ponieważ mam od początku jeszcze jedną przypadłość - jadąc ze stałą prędkością na 2, 3 biegu tak w okolicach 2000 obr/min silnik lekko poszarpuje, przydławia się. Myślałem, że zaślepienie EGR pomoże - niestety nie pomogło.
Co do buczenia zaworka po zgaszeniu silnika - przez dłuższą chwilę coś tam słychać spod maski takie właśnie buczenie.
A może być to objaw tej dwumasy co sugerował mechanik? Co do przydławiania się w czasie jazdy wspomniał też, że może być winny jakiś zaworek przy turbinie?
Jak sprawdzić to wszystko i jak zrobić ten test przelewowy?
jesli masz zaslepiony EGR to wogóle bym go skreslił z listy winnych.
baca skąd ty dokładnie jestes :?:
Kurcze trochę daleko ode mnie.
masz ewidentnie cos nie tak ze sterowaniem zmiennego geo.
Masz dostep do FESa zeby logi zrobic :?:
Nie bardzo - ewentualnie mogę pojechać do warsztatu podpiąć się pod kompa. Jak byłem widziałem, że mają program Delphi - czy tam wszystko pokaże?
A co to znaczy, że mam problem ze sterowaniem zmiennego geo?
Ze zmienną geometrią doładowania, ja stawiam na ten zawór overboost.
Mam jeden używany w garażu od Lybry, w Stilo powinien byc taki sam, mogę ci go podeslac i sobie sprawdzisz, jak bedzie chodzil to sie dogadamy, chyba, ze w Nowy Rok do Leszna chce ci sie podjechać, bo akurat tam bede ;)
A jakie jest dojście do tego zaworu - chętnie bym sprawdził chyba, że trzeba rozebrać pół auta? Piszesz, że masz używany od Lybry - czy będzie on pasował do mojego JTD 105 km?
Myślę, że do Leszna mógłbym w Nowy Rok podjechać - możesz podać tel. kontaktowy to się odezwę?
to jest 105 i chyba nie będzie miała zmiennej geometrii turbiny
(Automat) Autor dopisał treść. Post został scalony.
http://www.youtube.com/watch?v=Gaqx9ATOg3A tu obejrzyj test przelewowy
Pit14 - a może Ty możesz jeszcze jakoś pomóc czy coś podpowiedzieć w moim przypadku?
(Automat) Autor dopisał treść. Post został scalony.
Pit14 - a może Ty możesz jeszcze jakoś pomóc czy coś podpowiedzieć w moim przypadku?
Obejrzałem filmik - moje Bravo nie ma jednak problemu z odpalaniem więc czy test przelewowy jest nadal wskazany?
tak były do wymiany . Jeśli buczy Ci pod maską po zgaszeniu to zaworek masz sprawny i to on podaje błędy bo nie wykrywa spalin trochę źle że zaślepiłeś EGR nie podpinając zaworka i nie kasując błędów bo EGR mógł być sprawny u mnie tak było - jak kupiłem , wężyk roztrzaskany , błąd EGR więc kupiłem nowy kawałek gumowego założyłem błąd skasowałem i o dziwo wszystko ok
(Automat) Autor dopisał treść. Post został scalony.
Pit14 - a może Ty możesz jeszcze jakoś pomóc czy coś podpowiedzieć w moim przypadku?
(Automat) Autor dopisał treść. Post został scalony.
Pit14 - a może Ty możesz jeszcze jakoś pomóc czy coś podpowiedzieć w moim przypadku?
Obejrzałem filmik - moje Bravo nie ma jednak problemu z odpalaniem więc czy test przelewowy jest nadal wskazany?jak długo musisz kręcić rano ? czy szybko łapie czy po jakichś 3-4 sekundach ? u mnie też nie było problemów z odpaleniem (3 świece zdechnięte , moduł świec zdymiony , i 2 wtryskiwacze lały )
(Automat) Autor dopisał treść. Post został scalony.
masz silnik 182B4000 ? bo tak przypuszczam :?:
(Automat) Autor dopisał treść. Post został scalony.
podpięcie na kompa masz jeszcze 3 pinowe czy OBD ?
Ano tak, nie doczytalem, ze ty masz 105KM, to faktycznie masz stałą geometrie łopatek.
Co do EGR to w silnikach ze sterownikiem EDC15 nie powinien on miec az duzego znaczenia.
Przed zaślepieniem EGR podpiąłem wężyk ale różnicy nie było. Co do odpalania - trzeba kręcić tak około 2- 3 sekund, silnik mam ten co piszesz i podpięcie jeszcze na 3 piny pod maską. To auto jest z salonu polskiego tak więc masz wszystkie dane z dokumentów i książki serwisowej.
Przed zaślepieniem EGR podpiąłem wężyk ale różnicy nie było. Co do odpalania - trzeba kręcić tak około 2- 3 sekund, silnik mam ten co piszesz i podpięcie jeszcze na 3 piny pod maską. To auto jest z salonu polskiego tak więc masz wszystkie dane z dokumentów i książki serwisowej.
tak jak napisał Ci przed chwilą Kolega Egon nie wyczujesz różnicy przy EGRze bo to jest ekologia ale było podpiąć i skasować błąd , zaślepienie Egru poczujesz po czasie bo spaliny nie mają ujścia i zasyfiają turbinę tak więc i tu Egon może mieć rację bo turbo może nie domagać . Te silniki palą na dotyk tj 2-3 przekręcenia kołem i pali jeśli 2-3 sekundy to wtrysk może lać , a tak dla świętego spokoju warto raz do roku taki test zrobić żeby wiedzieć na czym się jeździ
(Automat) Autor dopisał treść. Post został scalony.
błąd EGR-u jest chyba stały i trzeba go kasować w komputerze
(Automat) Autor dopisał treść. Post został scalony.
a najśmieszniejsze z tego wszystkiego jest to że marchewka nie świeci się przy uszkodzonym wtryskiwaczu
W sterownikach EDC15 jaki ma kolega, tego bledu nie trzeba kasować,, bo jest on nie groźny i przestawia silnika w jakis tryb awaryjny albo cos, ten błąd jest w postaci informacji, ze cos jest nie tak z EGR w tym przypadku jest zaślepiony.
Ja mam u siebie zmienne geo i EGR zaslepiony i nic sie nie dzieje ;)
W sterownikach EDC15 jaki ma kolega, tego bledu nie trzeba kasować,, bo jest on nie groźny i przestawia silnika w jakis tryb awaryjny albo cos, ten błąd jest w postaci informacji, ze cos jest nie tak z EGR w tym przypadku jest zaślepiony.
Ja mam u siebie zmienne geo i EGR zaslepiony i nic sie nie dzieje ;)nie trzeba kasować bo on chyba na blacie się sam kasuje , aby w kompie trza wyrzucić i fakt jest niegroźny bo to eko ale turbina jak wcześniej wspomniałeś może być zasyfiona bo tak się dzieje jak spaliny nie mają ujścia - gdzieś mają pójść więc najbliższa jest turbina , przy zmiennej geo łopatki sobie poradzą bo się przestawią - przy stałej już nie to co się na syfi to już nie zleci dlatego Kolega ma problem przy ok3000 obrotów łopatki są zasyfiałe
(Automat) Autor dopisał treść. Post został scalony.
i turbina nie domaga
Jak spaliny nie maja sie gdzie podziać, przecież normalnie wylatują przez wydech, po prostu nie zasyfiaja dolotu tyle, a turbo nie ma z tym nic wspólnego, bo przeciez spaliny zawsze lecą przez turbine, takie jej zadanie ;)
a zadanie EGR odprowadzić nadmiar toxi jak nie pójdą przez EGR to przez turbo i zasyfią dlatego diesla nie gasimy jaj benzyniaka po zatrzymaniu tylko czekamy - żeby turbo zeszło z obrotów i toxi odeszło
Przeciez spaliny do dolotu ida tylko podczas zwalniania, podczas przyspieszania, EGR nie puszcza spalin w dolot tylko wszystko jest wydalane, takze o jakich nadmiarach ty piszesz, a turbo jest do tego stworzone, zeby pracować w takich warunkach.
proszę nie pisz, ze zaslepienie EGR szkodzi turbinie.
EGR to tylko ekologia i nic poza tym, równie dobrze mozna go wywalić całkowicie i nic sie nie stanie, jedynie bedzie troche bardziej denerwował ekoludkow.
Czytałem cały temat i nikt nic nie napisał o przepływomierzu a to też jest ważna sprawa możesz go wyjąć z auta i przeczyścić np.zmywaczem do hamulców, popsiukaj cały w środku i załóż może pomóc w tym szarpaniu między 2-3 tyś obr
Przepływomierz był sprawdzany po podpięciu do komputera - sprawdzali parametry pracy silnika na podpiętej i odłączonej przepływce i niby w tym temacie jest wszystko OK bo po odłączeniu było gorzej niż przy podłączonym.
Co do odpalania po wymianie świec żarowych - pali prawie na strzał. Niestety zdarza się dalej, że czasem dziwnie chodzi jak opisywałem wcześniej bez względu czy zimny czy gorący silnik: telepie się, jest głośniejszy. Dalej też ciągle się przydławia i poszarpuje lekko jadąc ze stałą prędkością w okolicach 2 tys. obrotów.
Nie wiem czy to jakaś wskazówka ale jak wjadę do garażu i go od razu nie zgaszę to strasznie śmierdzi z wydechu i szczypie ostro w oczy nie do wytrzymania.
sprawdź czy przy pierwszym odpaleniu rano zakopci na czarno jeśli tak to zrób test wtrysku
Powered by vBulletin™ Version 4.2.5 Copyright © 2025 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved.