Zobacz pełną wersję : Parujące szyby + spadająca temperatura.
1. Witam w moim bravo najprawdopodobniej został wymontowany filtr kabinowy ( z obudową ) czy to ma wpływ na parujące szyby w dniach deszczowych jak i mroźnych jakie mamy teraz?
2. Silnik nagrzewa się do temp. optymalnej w postojach na światłach itp. Z włączonym nawiewem temp. silnika spada.
- i pytanie jaki płyn zimowy polecacie różowy, zielony ???? ( zamierzam dodatkowo wymienić do pkt. nr. 2 ).
1. u mnie było to samo kiedy kupiłem auto. czym prędzej kupiłem filtr kabinowy, ale szyby jak parowały tak parują. przyczyn szukaj w wilgoci w środku auta, ewentualnie w cieknącej nagrzewnicy jeśli oczywiście znika płyn chłodzący i masz tłuste szyby od środka.
2. płyn chłodzący przepływa przez nagrzewnicę. jeśli włączysz nadmuch, strumień powietrza leci przez nagrzewnicę, co powoduje jej schładzanie. tak mi się przynajmniej wydaje ;)
3. płyn do chłodnic kupuję na kilka lat, więc nie rozróżniam na zimowy czy letni bo to nie płyn do spryskiwaczy ;) kupuję Petrygo w szarej butelce i cześć :)
1. Witam w moim bravo najprawdopodobniej został wymontowany filtr kabinowy ( z obudową ) czy to ma wpływ na parujące szyby w dniach deszczowych jak i mroźnych jakie mamy teraz?
Różnie to bywało, z reguły jeżeli nie masz klimy = nie ma filtra PP
2. Silnik nagrzewa się do temp. optymalnej w postojach na światłach itp. Z włączonym nawiewem temp. silnika spada.
Zależy jaka jest różnica ale z reguły na wolnych słabiej grzeje ;)
2. Silnik nagrzewa się do temp. optymalnej w postojach na światłach itp. Z włączonym nawiewem temp. silnika spada.
- i pytanie jaki płyn zimowy polecacie różowy, zielony ???? ( zamierzam dodatkowo wymienić do pkt. nr. 2 ).
Miałem tak samo. Termostat do wymiany. Teraz mam nowy i przy dmuchawie na IV, w trasie kreska nie spada nawet o milimetr. Co do płynu to polecam Dynagel, już w drugim aucie stosuję i nie stwarza on żadnych problemów.
1. u mnie było to samo kiedy kupiłem auto. czym prędzej kupiłem filtr kabinowy, ale szyby jak parowały tak parują. przyczyn szukaj w wilgoci w środku auta, ewentualnie w cieknącej nagrzewnicy jeśli oczywiście znika płyn chłodzący i masz tłuste szyby od środka.
W którym miejscu masz filtr kabinowy???? ( czy masz klimę jak pisze " mati16v " ). Płyn nie ucieka odpukać :)
Miałem tak samo. Termostat do wymiany. Teraz mam nowy i przy dmuchawie na IV, w trasie kreska nie spada nawet o milimetr. Co do płynu to polecam Dynagel, już w drugim aucie stosuję i nie stwarza on żadnych problemów.
Jaki termostat kupić???? Może pamiętasz czy masz zamiennik czy oryginał????
Jaki termostat kupić???? Może pamiętasz czy masz zamiennik czy oryginał????
Taki o to termostat udało mi się kupić, oryginał http://autosklep24.pl/pl/p/Termostat-BRAVO-DOBLO-STILO-SIENA-1%2C6-16v-BEHR/13855
W którym miejscu masz filtr kabinowy???? ( czy masz klimę jak pisze " mati16v " ).
mam klimę. filtr kabinowy znajduje się na podszybiu od strony pasażera. dostęp do filtra uzyskuje się od zewnątrz po zdjęciu plastikowej osłony przymocowanej na 2 wkręty i po wypięciu dwóch zatrzasków.
Witam wracamy do tematu wczoraj byłem w pewnym sprawdzonym sklepie moto i gość mi mówi że termostat do mojej fiaciny to koszt około 185 zł ??? mówi że termostat jest z obudową itp. Czy ktoś jest w stanie to potwierdzić dane z lewej strony autka.
może mieć rację. póki nie dokopiesz się do termostatu, pewności nie masz. te rozbieralne produkowała bodajże firma BEHR i zdaje się, że występowały one w wersjach poliftowych (jeden otwór pod czujnik).
U mnie w przedlifcie też był rozkręcany oryginał, tylko że ja mam w automacie i jest delikatnie inny termostat ;)
cyrro512
26-01-2014, 13:26
Wymieniałem w zeszłym roku termostat (klima, polifcie) i był nierozbieralny. Ceny wahały się od 130 za najtańsze do 180 za firmy Wahler.
Powered by vBulletin™ Version 4.2.5 Copyright © 2025 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved.