PDA

Zobacz pełną wersję : Ducato III 2.3 MJET 2012r CZUJNIK DPF!!!



NEOSSS
18-12-2013, 15:32
Witam, mam problem, mianowicie wyskakuje mi blad czujnika roznicy cisnien DPF, przejezdzilem tak juz kilkadziesiat tysiecy km poniewaz jest problem z dostepnoscia, byl ok. 4 miesiecy temu za bagatela 580zl netto na sprowadzenie z ASO, niestety nie chcieli mi podac zadnych numerow czujnika zebym sobie zamowil gdzies indziej wiec brzydko powiedziawszy ich olalem.

Dzisiaj podnioslem auto i spisalem oznaczenia z czujnika :
KAVLICO
PE 604-5015-1
552 103 040 badz 552 109 040 (rozmazana 3 lub 9)

I teraz mam pytanie bo przeszukalem caly internet i jednym slowem "pupa", wie ktos moze czy jakis inny czujnik podejdzie w to miejsce, badz jakies inne numery, zamienniki owego czujnika...

Wydam 580zl, naczekam sie 2 miesiace a za pol roku mi znowu czujnik sypnie jak sie FAP-DPF przypcha od naszych kochanych olejow i paliw to bez sens :)

miszko
18-12-2013, 16:10
A w ePer nie możesz się doklikać?

ePer Nouva Ducato 2011+ (http://eper.fiatklubpolska.pl/navi?MOD_COD=250&COMM_MODEL=D06&SBMK=T&COUNTRY=1&DRIVE=S&MAKE=F&CAT_COD=4X&LANGUAGE=6&ALL_FIG=0&RMODE=DEFAULT&KEY=GROUP&EPER_CAT=SP&GUI_LANG=6&ALL_LIST_PART=0&PRINT_MODE=0&PREVIOUS_KEY=VERSION&SB_CODE=-1&WINDOW_ID=1?FORCED=TRUE#)

Tutaj wchodzisz na odpowiednią sekcję i szukasz.

marcin.b2508
18-12-2013, 20:40
katalog inter carsu podaje taki nr boscha 0 281 006 287 cena niby 139 zł. sprawdzane w sklepie internetowym ic ale stany niby zerowe. możesz podłożyć inny z innego auta. jeśli kostka nie będzie pasować to na próbę na luźne piny. jak zagada to przełożyć kostkę od tamtego auta. zasadę działania mają tą samą więc powinno działać.

NEOSSS
19-12-2013, 21:05
katalog inter carsu podaje taki nr boscha 0 281 006 287 cena niby 139 zł. sprawdzane w sklepie internetowym ic ale stany niby zerowe. możesz podłożyć inny z innego auta. jeśli kostka nie będzie pasować to na próbę na luźne piny. jak zagada to przełożyć kostkę od tamtego auta. zasadę działania mają tą samą więc powinno działać.

Kupilem ostatnia sztuke za 100zl :) ale niestety nie bangla...
Jutro ma przyjsc czujnik niby oryginal za te 580zl dotrwalem na Polonii, zobaczymy co z tego wyjdzie.
Mam teraz problem z listwa wtryskowa poniewaz cieknie mi "najprawdopodbniej" pomiedzy czujnikiem a listwa - mechanicy spartolili robote wtryskow a teraz wychodza kwiatki, drugi mechanik poprawial robote ale rozlazyl rece (podmienial podkladki, dawal oring, silikon, klej do gwintow) i dalej cieknie, powiedzial ze peknieta listwa lub czujnik wiec siedze i szukam listwy z czujnikiem w mazowieckim...

NEOSSS
24-12-2013, 12:32
Sprawa wycieku zalatwiona, byl maly problem z dostepnoscia uzywanej listwy bo ta w MJET 130 ma koncowke numeru 065, a w MJET 120 i IVECO sa z koncowka 056, 114, 214, na szczescie znalazlem, podmienilem wraz z czujnikiem i rurkami i wreszcie suchutko.

MAM DUŻY PROBLEM PONIEWAŻ
Czujnik roznicy cisnienia DPF wymienilem na oryginal KAVLICO za 580zl i niestety lipa...
Check nadal sie pali, kody to P068A, P2454, podczas pracy silnika i wykasowania check gasnie lecz przy ponownym uruchomieniu niestety razi w oczy
Ma ktos jakis pomysl?

cooljack
24-12-2013, 22:51
czy auto z 12 roku nie powinno byc na gwarancji?

miszko
24-12-2013, 23:13
Błąd P2454 wskazuję, że czujnik różnicy ciśnienia w układzie DPF ma za niskie napięcie. To tak wprost tłumaczone z tego co niżej.



OBD II Fault Code P2454 :

Description of OBD II Fault code P2454

DPF DIFFERENTIAL PRESSURE SENSOR CIRCUIT LOW VOLTAGE

Possible failuer of OBD II Fault code P2454

DPF Differential Pressure Sensor failure
DPF Differential Pressure Sensor harness (short to ground, open)
Engine Control Module (ECM)
Diagnostic Procedure using AutoHex auto Scan tool tester

The output voltage of the DPF Differential Pressure Sensor is detected less than a specified value for a set period of time.
Test Conditions using AutoHex Scan tool tester

Continuously
Clear Fault codes Conditions

The output voltage of the DPF Differential Pressure Sensor is detected less than a specified value for a set period of time.
MIL Status

Check Engine Light ON


Note:

AutoHex is a professional OBD /OBD II diagnostic scanner / scan tool tester.
This fault code is a GERENRIC fault code, some cars may change the meaning of this fault code.
To get the accurate fault code description you may use AutoHex OBD scanner

Damian-jg
25-12-2013, 15:12
Błąd P068A wskazuje na uszkodzone połączenia akumulatora lub sam akumulator a, P2454 na dpf (zatkanie, uszkodzenie przewodów dpf czujnik, lub instalacji elektrycznej czujnika) Jak są dwa naraz to raczej masz problem z elektryką. Możesz najpierw zrobić regeneracje wymuszoną filtra i zobaczyc jakie jest zatkanie filtra.

NEOSSS
27-12-2013, 14:29
Auto z gwarancja nie ma nic wspolnego bo gwarancja to jedna wielka fikcja... Offa pomijam

No wlasnie padl mi akumulator i nie przyjmuje pradu ale to ze dwa dni temu zapewne przez uszkodzony rozrusznik ktory dostawal zwarcia w srodku, a bledy mi sie pala minimum 6 miesiecy wiec temat aku odpada no chyba ze od poczatku mam cos skopoane. Zrobie dzis wymuszone czyszczenie filtra i przedmucham wezyki od czujnika oraz przeczyszcze kostki bo temat DPF mnie meczy nocami.
Kolejna sprawa wyglada nastepujaco ze strasznie dlugo pali mi sie kontrolka od swiec zarowych, czy czasami nie padla ktoras swieca lub przekaznik i przez to mam checka i owe bledy?
Dzis dodatkowo nie dziala mi dmuchawa na 1,2,3 biegu... Pewnie rezystor-opornik hmm...

NEOSSS
27-12-2013, 21:28
Jeden problem z glowy jak narazie, mam nadzieje ze "na zawsze".
Mianowicie przedmuchalem rurki od DPF do czujnika co nie dalo zadnego rezultatu, nastepnie sprawadzilem wiazke idaca do czujnika, pomacalem peszel, poczyscilem, poizolowalem i wszystko wyglada ok. Wiazka idzie w gore do sterownika wiec tam tez pogrzebalem i o dziwo check zgasl a wiec lezy problem gdzies w instalacji, ew. elektromechanik bedzie mial zajecie. Nie wymuszalem czyszczenia serwisowego DPF poniewaz uznalem to za zbedne. Akumulator podladowalem ok 6h na niskim napieciu zobaczymy czy ozyje. Swiece wszystkie 4 grzeja, przekaznik dziala prawidlowo :)
Rezystor wyciagnalem poczyscilem piny bo 1 i 5 byl pordzewialy, wszystko wymylem i niestety dalej nie dziala wiec czeka mnie wymiana, przeczyscilem cale kanaly wentylacyjne oraz wymienilem filtr przeciwpylkowy, a zewnetrzny "przeciw lisciom" wymylem. Przy okazji powymienialem zarowki spalone i naprawilem wiazke podswietlenia tablicy rejestracyjnej z tylu w drzwiach.

:confused:Zostalo mi "z dupereli": :confused:
Swiatlo w kabinie oraz na pace - poprostu nie reaguje na otwarcie drzwi oraz na przyciski on "na lampce" - bezpieczniki sprawdzilem, ma ktos pomysl?
Podswietlenie pokretel nawiewow - jak sie do tego dobrac? Podwazyc ta ramke?

P.S. Czy instalacja elektryczna w Ducaciakach jest taka marna czy na mojej "miedzi" oszczedzili?

miszko
27-12-2013, 23:59
Swiatlo w kabinie oraz na pace - po prostu nie reaguje na otwarcie drzwi oraz na przyciski on "na lampce" - bezpieczniki sprawdzilem, ma ktos pomysl?
Oczywiście żarówki sprawdziłeś? Jeżeli są ok, to stawiałbym na czujnik w drzwiach, skoro bezpieczniki ok.



Podswietlenie pokretel nawiewow - jak sie do tego dobrac? Podwazyc ta ramke?
Nie wiem jak w Ducato, ale najczęściej to trzeba się dobrać za panel, a więc cały ten panel zdjąć pewnie trzeba by było. Lecz to tylko kieruję się logiką, a nie doświadczeniem.

Damian-jg
28-12-2013, 11:35
Nie wiem jak w Ducato, ale najczęściej to trzeba się dobrać za panel, a więc cały ten panel zdjąć pewnie trzeba by było. Lecz to tylko kieruję się logiką
I dobrze się kierujesz. Trzeba zdjąć radio, nawiewy środkowe, tą półeczkę i dostać się za panel

NEOSSS
28-12-2013, 11:55
Oczywiście żarówki sprawdziłeś? Jeżeli są ok, to stawiałbym na czujnik w drzwiach, skoro bezpieczniki ok.
Zarowki sprawdzone, sa ok, czujniki w drzwiach sa sprawne poniewaz zapala sie kontrolka po otworzeniu kazdych drzwi z osobna.


I dobrze się kierujesz. Trzeba zdjąć radio, nawiewy środkowe, tą półeczkę i dostać się za panel
Radio mam fabryczne 2 DIN, jak mam go odkrecic, przez te male otworki na froncie?

Co do tego ze nie dziala mi dmuchawa na 1,2,3 biegu obstawiacie rezystor(moim zdaniem jest sprawny-jak go sprawdzic?) czy przelacznik predkosci dmuchawy?

Jest jaki RAVE lub instrukcja serwisowa dostepna w necie?

marcin.b2508
28-12-2013, 19:50
12275
jak masz taką opornicę i wentylator nie chodzi na 3 pierwszych biegach a na ostatnim działa to zapewne masz przepalony ten bezpiecznik termiczny na końcu opornicy. musisz spr czy ma przejście. jeśli nie to musisz go wymienić. tylko nie lutuj a owiń nóżki. bo lutownicą przegrzejesz go i się przepali.

NEOSSS
28-12-2013, 20:44
jak masz taką opornicę i wentylator nie chodzi na 3 pierwszych biegach a na ostatnim działa to zapewne masz przepalony ten bezpiecznik termiczny na końcu opornicy. musisz spr czy ma przejście. jeśli nie to musisz go wymienić. tylko nie lutuj a owiń nóżki. bo lutownicą przegrzejesz go i się przepali.
Tak dokladnie taki rezystor-opornik. Tam gdzie jest "bezpiecznik termiczny" z jednej strony jest lekko fioletowe i przyrdzewiale. Co dziwne jakies dwa tygodnie temu przy lekkim puknieciu w okolice schowka dmuchawa zaczela dzialac na 1,2,3,4 biegu ale teraz niestety i to nie pomaga. Sprawdze jutro multimetrem i zobacze co wyjdzie. Bezpiecznik znajde chyba w elektryczno-car audio-video? :smile: Dziekuje Ci serdecznie za pomoc

Oswietlenie kabiny oraz paki zrobione - wyciagnalem wszystkie lampki, oczyscilem styki zarowek, nozek, kostek i umasowienie do karoserii i dziala.
Akumulator niestety zakonczyl swoj zywot i w poniedzialek trafia Centra Futura 100Ah/900A, mysle ze to dobry wybor?!

Poprosilbym o odpowiedz na pytanie ktore zadalem wyzej.

Radio mam fabryczne 2 DIN, jak mam go odkrecic, przez te male otworki na froncie?

Jest jaki RAVE lub instrukcja serwisowa dostepna w necie?

P.S. Czy instalacja elektryczna w Ducaciakach jest taka marna czy na mojej "miedzi" oszczedzili?

marcin.b2508
28-12-2013, 21:34
Radio mam fabryczne 2 DIN, jak mam go odkrecic, przez te male otworki na froncie?
jeśli nie masz specjalnych widełek to dopasuj gwoździe o takiej średnicy aby wchodziły w te otwory. tylko ostrożnie, powinny wchodzić z pewnym oporem, nieraz trzeba trochę pogmerać tym gwoździem aby blokada puściła. i po prostu wyjmujesz radio (jak odblokujesz tymi gwoździami blokady-zapadki).
jeśli mówisz że puknięcie w deskę pomogło to może być problem z instalacją lub potencjometrem od regulacji nawiewu.
ale masz problemów z tą instalacją. albo robią już taką lipę albo trafił Ci się wyjątkowo pechowy egzemplarz.
a co do bezpieczników to dostaniesz w elektronicznym. są na różne temp. odczytaj ze starego (oczywiście jeśli będzie nie sprawny) lub bierz na minimum 192 stopnie.

NEOSSS
29-12-2013, 11:17
We wtorek bede walczyl z demontazem konsoli by wymienic zaroweczki w podswietleniu pokretel to sprawdze odrazu przelacznik predkosci nawiewu, a wczesniej wymienie ten bezpiecznik termiczny w rezystorze zeby miec 100% pewnosci.

Co do produkcji terazniejszych aut :
Mialem Jumpera z silnikiem 2.2 Fordowskim i tam w okol silnika sie nic nie dzialo, a w srodku wiecznie jakiejs masy brakowalo- i denerwowal mnie mulasty klekot. To samo tyczy sie Ducato 3.0 Ivecoskiego lecz tam spalanie RAZILO w oczy. Teraz z 2.3 MJET 130 "zabily" mnie inne czesci w porownaniu do 2.3 120 ale wynagradza dynamika i spalaniem :)
Ale i tak to dobre auto ze na prawie 300 tys. w 19 miesiesy takie "ustereczki" zobaczymy jak z wytrzymaloscia do pierwszej powaznej awarii silnika ale raczej Transita nie pobije...
Transit 2.4 780tkm
Jumper 2.2 580tkm
Ducato 3.0 520tkm
Sprintery 180, 190 - 370tkm, 320tkm

miszko
29-12-2013, 21:25
Radio mam fabryczne 2 DIN, jak mam go odkrecic, przez te male otworki na froncie?
Z tego co kojarzę w te otworki należy włożyć coś cienkiego, one spowodują odsunięcie zaczepów. Pociągając do siebie (musisz jakoś zahaczyć) powinna całość wyjść. W Fiacie mają do tego narzędzie.
Piszę to z pamięci.


Jest jaki RAVE lub instrukcja serwisowa dostepna w necie?
Niestety dla w miarę nowych aut jak Twoje Fiat eLearn udostępnia na zasadzie dostępu online. Tylko autoryzowane podmioty mają tam dostęp. Zatem na CD/DVD nic nie znajdziesz.



Centra Futura
Mam taki akumulator od 2009 roku, tyle, że 54Ah i sprawuje się do dzisiaj ok.

NEOSSS
29-12-2013, 22:26
Niestety dla w miarę nowych aut jak Twoje Fiat eLearn udostępnia na zasadzie dostępu online. Tylko autoryzowane podmioty mają tam dostęp. Zatem na CD/DVD nic nie znajdziesz.
Czyli zadnej instrukcji serwisowej dostepnej legal/pirat nie ma dostepnej w necie? No nic... Metoda prob i bledow, oraz doswiadczenia...

mati16v
06-01-2014, 12:47
Mam elearn do ducato x250(taki kod tego modelu) Szukaj pod tą nazwą, w necie nigdzie tego nie pobierzesz. Zostają znajmości w ASO fiata ;)

wpfiat
06-01-2014, 21:36
eLearn Fiat Ducato III (typ 250) 2006+ - Downloads - Fiat Klub Polska (http://fiatklubpolska.pl/download/plik/799) I ten eLearn się znajdzie - też wystarczą kontakty w FAP ;)

lukq
10-01-2014, 17:55
jest tam jakiś problem z HASŁEM do archiwum.

miszko
10-01-2014, 21:05
Już autor poprawił ;)

G0 Mułek
11-02-2015, 15:02
No i mi dzisiaj Ducato odmówił posłuszeństwa, tzn odpalam, i od razu wyszedłem z auta aby ten się nagrzał, wracam a tam check engine świeci, więc telefon do elektryka (gwarancja minęła dokładnie rok temu) czy ten ma czas. Wyruszam powoli ale czuje że auto nie ciągnie, brak doładowania. U elektryka, że błędy znowu z DPFem, szczegółowo błąd czujnika ciśnień, od spodu okazało się, że zapiekła się dźwigienka od turbo. Po jej uruchomieniu wykasowanie błędów, po chwili znowu check, brak reakcji odczytu czujnika na zmiany obrotów, na razie czekamy na czujnik, będzie w piątek BOSCHa.
Ty kolego przejeździłeś kilometry z tymi chekami, a u mnie od razu brak doładowania.
Co do wiązki to po 3 latach (62000km na dzień dzisiejszy) gdzieś przerywa instalacja tylnych drzwi bo raz idzie je otworzyć i zamknąć z pilota/przycisku na drzwiach, a czasem tylko kluczyk.
Podsumowując Fiat ma bardzo lipną instalację elektryczną, kto nie wykupił dodatkowej gwarancji na cały okres leasingu ma jednym słowem problem.
W piątek wymiana czujnika, naprawa wiązki tylnych drzwi, przy uruchamianiu rozrusznik "warczy/trzeszczy" więc też do naprawy.