Zobacz pełną wersję : Następca Fiata Punto będzie produkowany w Polsce
Fiat zdecydował się na zakończenie produkcji modelu Punto. Następca będzie produkowany w Polsce.
12098
Fiat ma w planach inwestycje 9 mld euro w nowe pojazdy przeznaczone do sprzedaży w Europie. Jest to sposób marki na odrobienie strat na tym rynku.
W ciągu trzech nadchodzących lat ma pojawić się aż 19 nowych modeli Grupy Fiata, w tym 8 nowości marki Alfa Romeo. Te ostatnie będą produkowane we Włoszech, a wśród nich znajdzie się oczekiwany model Giulia.
Marka Fiat skupi się natomiast przede wszystkim na produkcji modelu Panda oraz różnych wersji 500-tki.
Jak pisze "Bloomberg" jedną z decyzji Fiata było również "pozbycie się" produkowanego od 1993 roku Punto. Do tej pory Fiat stworzył trzy generacje modelu będącego konkurentem Volkswagena Polo, a ostatnia pojawiła się w 2005 roku. Popularny w Polsce hatchback jest dostępny w wersji 3- lub 5-ciodrzwiowej.
Firma ma już w planach następcę Punto. Będzie to pięciodrzwiowa wersja 500- tki. Aby obniżyć koszty produkcji samochód będzie produkowany w Polsce.
Źródło: Onet.pl/moto/
12099
ciril Ludzie. Kolejna 500-tka zamiast Punto. Jeszcze słychać o likwidacji Bravo i to bez następcy. Ponoć Lancia ma też pod nóż iść.
żal.pl :(
Wygląda na koniec włoszczyzny. RIP
Bez kitu nie jest dobrze - nie wiem czy to jakiś celowy sabotaż czy co.. :/
Paweł A.
12-12-2013, 19:35
Hmmm, gdyby ta 5-drzwiowa 500-tka przypominała starą 500 Giardiniera, to może odniesie sukces, przy odpowiedniej cenie. Niemniej pozbywać się modelu, którego każda generacja odnosiła duży sukces i żegnać się z 20-letnią tradycją...
Też się dziwię. Punto tak zakopywać? Fajna nazwa, fajne auto i go grzebać na rzecz kolejnej 500-tki? Ok, fajnie, że Alfa Romeo będzie miała w końcu następcę 159-tki i będzie się ta marka rozwijać, ale szkoda Fiatowi aż tak modeli ucinać...
Nie mogę się nadziwić, wydawałoby się, że Punto to kura niosące złote jajko a tutaj takie coś... Dobrze, że w Polsce przynajmniej będa produkowac
AutomobileFanatico
13-12-2013, 20:45
Z jednej strony news dobry, kolejny model w Tychach.
Ale tak patrząc po zagraniach zarządu to szczerze mówiąc sweterek i grupa GEO to chyba powinna, albo wybrać się na porządne szkolenie z brandingu, albo na badania psychologiczne, bo z tego co widze Fiat to ma produkować milion pięćset sto dziewięćset odsłon 500, Alfa kilka modeli na krzyż w ogóle nie powiązanych z sobą, a Lancia to pozostanie tylko w nazwie dla Chryslera w Europie. Może się mylę, ale niestety tak to w mojej opinii wygląda.
Pozdrawiam.
Kapciaty
14-12-2013, 00:17
W moim odczuciu (nie znam danych) 500 słabo się sprzedaje. I nie wydaje mi się, aby jej lekkie powiększenie i dodanie drzwi miało w tym wszystkim pomóc. Z tym zwyczajnie jest "coś nie tak". Za to punto wydawało mi się, że jest w niezłej kondycji. Cóż.. może za słupkiem wszystko wygląda inaczej niż w PL i stąd takie posunięcie.
Dzisiaj byłem w Toritalu w Toruniu w poszukiwaniu breloczka Iveco dla taty. No i stała 500tka Trekking i 500L. To już nie jest 500tka... to auto już jest wielkości chmm Fiata Idea?!
Fakt, Fiat tą 500tką chce zwojować rynek, oglądałem i nie taki ten model zły, ale szkoda, że dzieje się to kosztem innych, fajnych modeli.
Paweł A.
14-12-2013, 21:39
500L jest na płycie podłogowej Punto. 500tka i 500L sprzedawałyby się świetnie gdyby FIAT nie doliczał tyle za nazwę 500. Gdyby wprowadzić wersję bieda-line 500-tki, która kosztowałaby ok.27-28 tys., a cenę podstawowej wersji 500L (która nie ma klimy) do 38 tys. to te auta mogłyby schodzić jak świeże bułeczki.
Powtarzam się ale CEO Fiata za bardzo chce z Fiatem zrobić to co z Mini zrobiło BMW. Dodatkowym bezsensem był news (nie wiem na ile prawdziwy) że tanie małe autka chcą pod marką Innocenti sprzedawać. Totalny bezsens i odwrotność tego co być powinno.
Ale rynek to zweryfikuje.
W ogóle dziwi mnie polityka Fiata w Polsce ostatnio. Tak Patrząc na stronę www Fiata: jaki sens jest np. sprzedawać Lineę tylko z dieslem pod maską? Albo do pandy 4x4 napchać drogiego wyposażenia i wciskać ludziom za 60,8 tysięcy? i dziwić się że sprzedaż maleje? Cyba że nowa Linea to też będzie 500-tka i trzeba po prostu miejsce jej zrobić.
AutomobileFanatico
15-12-2013, 14:05
Osobiście wyrażam cichą nadzieję, że te zagrywki będą porażka Mr. Sweterka i rada nadzorcza pogoni go razem z jego ekipą decydentów, a na ich miejsce znajdzie się nareszcie ktoś kto ma pojęcie co zrobić z koncernem i markami pod jego skrzydłami.
Ups! To chyba loniec Fiata dla mnie. Być moze zostawię Cromę na jakieś 2 lata + zamienię jeszcze GP na Bravo i.... to chyba będzie ostatnia para...
Mała wizualizacja:
12283
Ponoć autko ma pojawić się w okolicach 2015 roku
babskie auto. Fiat picznieje.
szkoda Punciaka miałem nadzieje zobaczyć nowe wyjebane Punto u Może bravo ale nic z tego niech zrobia jeszcze Ducato na bazie 500 i doblo :D
BART_osz
02-01-2014, 14:29
Osobiście wyrażam cichą nadzieję, że te zagrywki będą porażka Mr. Sweterka i rada nadzorcza pogoni go razem z jego ekipą decydentów,
Mr.Sweterka raczej nie pogonią ( raczej bo możliwe jest wszystko :) ) bo gość kręci kolosalne zyski z chryslerem na rynku amerykańskim (swoją droga fajny gość nie latający nad ziemią tylko koleś z którym można normalnie pogadać) . Cała śmietanka managementu z Turynu pracuje już w usa ( ewentualnie Brazylii gdzie stawiany jest wielki nowy zakład ) . A w turynie wielkich managosów sporo już nie zostało - Fiat jako taki nie przynosi wielkich zysków i jest ...bo jest . Liczy się chrysler . To jest stan obecny.
Co do pewności że punto ( czy tam wariacja 500tki ) będzie w tychach też bym tak do końca nie zakładał jak to napisano w pierwszym poście że to pewne - w tej chwili zakład w melfi to jest jedyny zakład produkujący grande . Tam swojego czasu robiło 6tyś osób - zatrudnienie spadło na pewno ale 3-4 tysie robią nadal . Plus to jest nowy zakład wystawiony początkiem lat 90tych - czyli nówka. Związki we włoszech są bardzo silne - i nie ma opcji żeby nagle wymazali zakład z mapy i dali całość roboty do tychów ( prędzej zamkną stare cassino ) . Tychów które i tak w tej chwili w "gazie" nie są bo teraz perłą inwestycyjną jest serbia i zakład w kragujevcu. Chętnych do nowego modelu będzie wielu - i tychy wcale nie są faworytem ... niestety .
500 w stanach ponoć założenia sprzedaży nawet przekracza ... biznes się kręci .
Powered by vBulletin™ Version 4.2.5 Copyright © 2025 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved.