PDA

Zobacz pełną wersję : Dywanik bagażnika, piski z tyłu samochodu i inne..



elwismik
08-12-2013, 09:40
Witam forumowiczów, od kilku dni jestem posiadaczem Fiata croma 1.9 150km z 2007r. I mam do Was kilka pytań:
1. Ponieważ mam jasną beżową tapicerkę, która się bardzo brudzi, chciałbym dokupić do bagażnika taką wykładzinę gumową, jest ich dużo np. na allegro ale widzę że są tylko do wersji z pojedynczym dnem a ja mam dno bagażnika podwójne, składane. Czy jest wykładzina gumowa do takiej wersji podłogi?
2. Zauważyłem że podczas jazdy po nierównościach z tyłu samochodu coś popiskuje a czasem też "trzeszczy", wyjąłem wszystko z bagażnika i dalej to samo, Podejrzewam albo zawieszenie albo coś w klapie bagażnika. Podczas postoju poodciskałem podłogę bagażnika rękami i pisków nie było. Czy ktoś się z tym spotkał?
3. Wczoraj wyskoczył mi komunikat "hill holder unavailable" i rzeczywiście nie działał. Po przejechaniu kilku km i kilkukrotnym wyłączeniu i włączeniu silnika komunikat zniknął a hill holder zaczął działać. Niepokoić się?
4. Podczas przyspieszania na 3 biegu słyszalny jest świst, n 4 i wyższych biegach już jest to zdecydowanie mniej słyszalne? J.w. niepokoić się?
5. Skrzynia biegów chodzi jakby toporniej niż w moim starym Stilo, jest jakiś taki delikatny luz wyczuwalny na skrzyni i trzeba nieco więcej uwagi włożyć w zmianę biegów. Czy ten typ tak ma, czy może zmienić olej w skrzyni??
Z góry dziękuję za odpowiedzi i pozdrawiam

karol
08-12-2013, 11:25
Witam
Co do pierwszego pytania, widziałem gdzieś na allegro aukcję z rozmiarami tej wycieraczki. Musiał byś poszukać i pomierzyć czy będzie pasować.
hill holder unavailable - System umożliwiający zatrzymanie samochodu na wzniesieniu, tak aby nie stoczył się Nie wymaga użycia hamulca ręcznego(wyłącza także tempomat). Czasami też mam taki problem, prawdopodobnie czujnik pedału hamulca. Rada nie przejmować się chyba że bardzo często będzie to występować.
W Cromach świst turbiny jest dosyć głośny a skrzynia chodzi dosyć topornie, u siebie wymieniłem olej w skrzyni ale nic się nie zminiło.
Pozdrawiam

Milut
09-12-2013, 15:02
3. Może tylko turbo, ja po wizycie u "mechanika" miałem nowy dziwny świst przy przyspieszaniu, okazało się ze uszkodził ki taki gumowy wężyk. Oczywiście okazało się to jak pojechałem do ASO bo już odechciało mi się partactwa, a tak się składa że w ASO w Kluczborku 4 osoby mają Cromę więc chyba coś wiedzą na temat tego samochodu :) (jak odwiedziłem "mechanika" to został do końca życia zapamiętam jego słowa " OOO to tak wygląda Croma" i teraz już wiem że jak ktoś coś takiego mówi to się ucieka, ale koledzy polecali ...) tak czy inaczej w załączniku jest screen shot z epera. Ten gumowy wężyk był pęknięty gdzieś na zgięciu i przy szybkim przyspieszaniu wywalało błąd niskiego cisnienia spalin czy cos takiego. Te rurki to element 12 12069

koczvarsky
10-12-2013, 17:58
Hej,

Ad 2

Nie wiem czy jest to ten sam rodzaj trzeszczenia co u mnie, ale możesz spróbować mojego rozwiązania. Gdzieś wyczytałem, że Fiaty tak mają i skrzypią zawiasy (zatrzaski) od tylnej kanapy. "Złam" ( w sensie pochyl) tylne siedzenia i widoczne metalowe ramki oklej taśmą izolacyjną. Zrobiłem tak prawie dwa miesiące temu i spokój ze skrzypieniem podczas nierówności.

Ad 4

Sprawka turbiny. W Cromach pracują dość głośno (należę do tych, co to się im ten świst podoba :)), ale zbyt głośna praca świadczy prawdopodobnie o "końcówce" jej żywota. Nie stresuj się jednak od razu, jeśli świst nie jest zbyt głośny (względnie) - ja bałem się o moją, po czym miałem okazję usłyszeć jak pracuje taka na wykończeniu i jest to spora różnica. Ciężko określić to w słowach.

Ad 5

Tak, skrzynie w Cromach nie są super precyzyjne i wymagają trochę wprawy i siły. U mnie dziwnie wskakuje trójka, ale przeglądałem internety i taka praca skrzyni jest jej charakterem, więc tym bym się nie stresował, tym bardziej, że szybko się człowiek przyzwyczaja.

Napisz czy się udało z tymi skrzypieniami, bo ja po kupnie też się tym stresowałem, ale po tym 'patencie' sprawa ucichła :)

Pozdrawiam

Emenems-m
10-12-2013, 22:21
Wymiana oleju w skrzyni nic nie da. Dalej będzie chodzić topornie. Więc nie ma się co stresować.
maty bagażnika do Cromy są w dwóch wersjach. W kształcie litery T (pojedyncza podłoga) i Prostokątne (podwójna podłoga)