PDA

Zobacz pełną wersję : Para na szybach. ( chwilowa )



joshi73
02-12-2013, 19:58
Cześć. Mam taki problem.
Podczas dłuższej jazdy ( włączona klima na 21 ) tryb ręczny, nagle zaczęły mi parować szyby. Dałem temp. na LOW, odparowało , jade dalej za jakieś 20 min. znowu to samo.
Ten sam schemat działania, temp. na LOW po chwili wszystko OK mija kilka minut i znowu to samo.
Może ktoś spotkał sie z tym problemem
Croma II 2008 mjtd 1,9 120 km climatronic

krysiek
02-12-2013, 20:02
Wymień filtr kabinowy lub sprawdź czy silniczek klapy nagrzewnicy działa prawidłowo, jest umieszczony za schowkiem który musisz zdemontować.

joshi73
02-12-2013, 20:04
Demontaż tego schowka to duzo pracy ( tzn stopień trudności ) ??

krysiek
02-12-2013, 20:08
Demontaż schowka to zaledwie półgodziny pracy sam go demontowałem.

Kapciaty
02-12-2013, 20:15
Sprawdź jeszcze, czy nagrzewnica Ci się nie "poci".

kox
02-12-2013, 20:38
4 sruby torx, skala 1-6 >> 0,5

miszko
02-12-2013, 20:41
Może to też świadczyć o włączeniu obiegu wewnętrznego (nie z dworu). Brak załączonej sprężarki i stąd para.

joshi73
02-12-2013, 20:56
Może to też świadczyć o włączeniu obiegu wewnętrznego (nie z dworu). Brak załączonej sprężarki i stąd para.
Jechałem cały czas na obiegu wewnętrznym i na takim jeździłem, takich zjawisk nie miałem nigdy. Na wyswietlaczu : nadmuch szyba + środek, siła nawiewu 2, zamkniety obieg, włączona klima *. przy tych ustawieniach po dłuższej jeździe zaparowały na moment szyby.

Kapciaty
02-12-2013, 21:41
yy.. nie zdrowa jest taka jazda przy zamkniętym obiegu. Ja obieg zamykam tylko broniąc się przez "zapachami", dymami itp oraz gdy chcę latem schłodzić, a zimą zagrzać auto, ale w czasie jazdy trzymam obieg otwarty.

SAR37
03-12-2013, 10:12
Witam!
Zjawisko normalne przy dużych różnicach temperatur tzn. wyższa w samochodzie a niższa na zewnątrz - czasami (przy włączonym obiegu wewnętrznym) zdarza się, że wjedziemy w obszar o powietrzu znacznie chłodniejszym i wtedy na wewnętrznej stronie szyb pojawi się para.
Cytat za ostrzeżeniem z instrukcji - pisownia oryginalna!:
"UWAGA Przy niskich temperaturach zewnętrznych zaleca się nie używać funkcji recyrkulacji powietrza wewnętrznego, ponieważ szyby szybko zaparują się" Strona 59 instrukcji.
Obieg zewnętrzny, w większości czasu jazdy powinien być otwarty (musi istnieć cyrkulacja powietrza) aby odpowiednio bilansować wilgotność i temperaturę powietrza wewnątrz kabiny, celem zapewnienia maksymalnej przejrzystości szyb.
Pozdrawiam serdecznie!

joshi73
04-12-2013, 17:01
Witam!
Zjawisko normalne przy dużych różnicach temperatur tzn. wyższa w samochodzie a niższa na zewnątrz - czasami (przy włączonym obiegu wewnętrznym) zdarza się, że wjedziemy w obszar o powietrzu znacznie chłodniejszym i wtedy na wewnętrznej stronie szyb pojawi się para.
Cytat za ostrzeżeniem z instrukcji - pisownia oryginalna!:
"UWAGA Przy niskich temperaturach zewnętrznych zaleca się nie używać funkcji recyrkulacji powietrza wewnętrznego, ponieważ szyby szybko zaparują się" Strona 59 instrukcji.
Obieg zewnętrzny, w większości czasu jazdy powinien być otwarty (musi istnieć cyrkulacja powietrza) aby odpowiednio bilansować wilgotność i temperaturę powietrza wewnątrz kabiny, celem zapewnienia maksymalnej przejrzystości szyb.
Pozdrawiam serdecznie!

Tak więc zamykam temat gdyż ostatni post wyjaśnił mi problem.
Dzięki wszystkim za aktywność