Zobacz pełną wersję : Para na szybach. ( chwilowa )
Cześć. Mam taki problem.
Podczas dłuższej jazdy ( włączona klima na 21 ) tryb ręczny, nagle zaczęły mi parować szyby. Dałem temp. na LOW, odparowało , jade dalej za jakieś 20 min. znowu to samo.
Ten sam schemat działania, temp. na LOW po chwili wszystko OK mija kilka minut i znowu to samo.
Może ktoś spotkał sie z tym problemem
Croma II 2008 mjtd 1,9 120 km climatronic
Wymień filtr kabinowy lub sprawdź czy silniczek klapy nagrzewnicy działa prawidłowo, jest umieszczony za schowkiem który musisz zdemontować.
Demontaż tego schowka to duzo pracy ( tzn stopień trudności ) ??
Demontaż schowka to zaledwie półgodziny pracy sam go demontowałem.
Kapciaty
02-12-2013, 20:15
Sprawdź jeszcze, czy nagrzewnica Ci się nie "poci".
4 sruby torx, skala 1-6 >> 0,5
Może to też świadczyć o włączeniu obiegu wewnętrznego (nie z dworu). Brak załączonej sprężarki i stąd para.
Może to też świadczyć o włączeniu obiegu wewnętrznego (nie z dworu). Brak załączonej sprężarki i stąd para.
Jechałem cały czas na obiegu wewnętrznym i na takim jeździłem, takich zjawisk nie miałem nigdy. Na wyswietlaczu : nadmuch szyba + środek, siła nawiewu 2, zamkniety obieg, włączona klima *. przy tych ustawieniach po dłuższej jeździe zaparowały na moment szyby.
Kapciaty
02-12-2013, 21:41
yy.. nie zdrowa jest taka jazda przy zamkniętym obiegu. Ja obieg zamykam tylko broniąc się przez "zapachami", dymami itp oraz gdy chcę latem schłodzić, a zimą zagrzać auto, ale w czasie jazdy trzymam obieg otwarty.
Witam!
Zjawisko normalne przy dużych różnicach temperatur tzn. wyższa w samochodzie a niższa na zewnątrz - czasami (przy włączonym obiegu wewnętrznym) zdarza się, że wjedziemy w obszar o powietrzu znacznie chłodniejszym i wtedy na wewnętrznej stronie szyb pojawi się para.
Cytat za ostrzeżeniem z instrukcji - pisownia oryginalna!:
"UWAGA Przy niskich temperaturach zewnętrznych zaleca się nie używać funkcji recyrkulacji powietrza wewnętrznego, ponieważ szyby szybko zaparują się" Strona 59 instrukcji.
Obieg zewnętrzny, w większości czasu jazdy powinien być otwarty (musi istnieć cyrkulacja powietrza) aby odpowiednio bilansować wilgotność i temperaturę powietrza wewnątrz kabiny, celem zapewnienia maksymalnej przejrzystości szyb.
Pozdrawiam serdecznie!
Witam!
Zjawisko normalne przy dużych różnicach temperatur tzn. wyższa w samochodzie a niższa na zewnątrz - czasami (przy włączonym obiegu wewnętrznym) zdarza się, że wjedziemy w obszar o powietrzu znacznie chłodniejszym i wtedy na wewnętrznej stronie szyb pojawi się para.
Cytat za ostrzeżeniem z instrukcji - pisownia oryginalna!:
"UWAGA Przy niskich temperaturach zewnętrznych zaleca się nie używać funkcji recyrkulacji powietrza wewnętrznego, ponieważ szyby szybko zaparują się" Strona 59 instrukcji.
Obieg zewnętrzny, w większości czasu jazdy powinien być otwarty (musi istnieć cyrkulacja powietrza) aby odpowiednio bilansować wilgotność i temperaturę powietrza wewnątrz kabiny, celem zapewnienia maksymalnej przejrzystości szyb.
Pozdrawiam serdecznie!
Tak więc zamykam temat gdyż ostatni post wyjaśnił mi problem.
Dzięki wszystkim za aktywność
Powered by vBulletin™ Version 4.2.5 Copyright © 2025 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved.