PDA

Zobacz pełną wersję : Punto 1.7 td zawór mbc, zwiększona dawka paliwa



mateuszRD
28-11-2013, 23:30
Witam. Mam zamiar zwiększyć moc w moim punto. Zakupiłem już zawór mbc oraz wskaźnik doładowania. Zastanawiałem się czy jest sens montażu intercoolera gdyż wyczytałem że powoduje on dużą turbo dziurę. Oczywiście będzie też zwiększona dawka paliwa :smile:. Może ktoś już robił takie modyfikacje i może podzielić się doświadczeniami. Znalazłem już kilka postów, gdzie ludzie coś takiego robili, ale nic konkretnego się nie dowiedziałem.

Fuczak
02-12-2013, 09:10
Ja bym się nie bawił w takie coś jak chcesz mieć zapas mocy to BMW 325 w benzynie ma jaj dużo... ja bawiłem się kiedyś ze zwiększeniem dawki paliwa ale poza spalaniem większym nic nie było. co do zaworu to wydaje mi się ze łatwo przesadzić z doładowaniem (seryjnie doładowuje do 0,075 MPa) i turbina zostanie zmielona w wpadnie do cylindrów mój kolega tak miał w escorcie 1.8 tdi (za dużo podkręcił) jeśli jest komputer to wyłapie też za duże doładowanie i przejdzie w tryb awaryjny więc i z nim trzeba by coś zrobić.

Kapciaty
02-12-2013, 10:31
intercooler mógłby się przydać, żeby było odpowiednie wypełnienie cylindra przy zwiększonej dawce paliwa - bez tego, tylko zwiększysz spalanie. No i będziesz potrzebować kogoś ogarniętego do oszukania elektroniki.

Ale tak, jak wspomniał przedmówca - ostrożenie!

mateuszRD
02-12-2013, 19:47
oszukiwać elektroniki nie trzeba, silnik jest na zwykłej pompie bez komputera :) a wróciwszy do BMW 325, koszt utrzymania takiego samochodu już nie jest taki niski, a w fiacie mam już wymieniony silnik, nowe hamulce i zawieszenie. A popularne e36 jest dosyć wytłuczone w polsce, a dobry egzemplarz wcale nie jest taki tani...

(Automat) Autor dopisał treść. Post został scalony.

wiem, że z doładowaniem trzeba ostrożnie, dlatego w planach też jest montaż wskaźnika doładowania, który pozwoli kontrolować mi ciśnienie w układzie dolotowym :)

Fuczak
02-12-2013, 22:57
Akurat mam takie BMW e36 i koszty utrzymania jak fiata punto mojej żony tylko zakup to większy wydatek... te zawory często tez wymagają kontroli i są czułe nawet na zmiany atmosferyczne i nie wiem czy będzie to łatwe kontrolowanie tego w codziennym użytkowaniu auta... może lepiej inną turbinę fabrycznie mocniejszą

mateuszRD
03-12-2013, 00:24
Zobaczę jak się to będzie zachowywało, myślę że wskaźnik ciśnienia pozwoli mi zauważyć takie zmiany, wtedy pomyślę nad zmianą turbiny. Niedługo powinna dotrzeć do mnie paczka, wtedy opisze co mi z tego wynikło.

mateuszRD
02-01-2014, 00:53
Witam. Turbina już podkręcona, daje 1-1.1 bar. Dawka paliwa zwiększona. Czuć zmianę. Samochód szybciej przyśpiesz i jest bardziej dynamiczny. Teraz zastanawiam się nad założeniem intercoolera. Nie zwiększy on ciśnienia ale uzyskam więcej tlenu co mi pozwoli na dalsze eksperymenty.

Fuczak
07-01-2014, 21:04
A jak ze spalaniem duża zmiana i czy na lepsze? pali mniej czy więcej?A jak byś opisał tą zmianę możesz opisać to np ile ma teraz do 100km/h w porównaniu z serią? I ciekaw jestem jak wytrzymuje to seryjna turbina?

mateuszRD
08-01-2014, 22:58
Ze spalaniem nie ma tragedii. Maksymalnie spalanie wzrosło z 1 litr. Ciężko mi nawet to powiedzieć bo nigdzie nie byłem w trasie. Turbina jak na razie daję radę. Planuję ją oddać do regeneracji po zaczyna się pocić. Planuję jeszcze zamontować intercooler ale najpierw czeka mnie wymiana uszczelki głowicy bo wysiadła :( Niedługo powinienem zmierzyć ile wynosi przyśpieszenie.

(Automat) Autor dopisał treść. Post został scalony.

Myślę że uszczelka musiała być już wadliwa bo wątpię że po podniesieniu o 0.2 by ją już wydmuchało.

Fuczak
11-01-2014, 11:28
raczej po tak krótkim czasie musiała po podkręceniu musiał być na niej wada wcześniej

mateuszRD
12-02-2014, 20:50
Witam. Zaczynam pracę nad remontem silnika (uszczelka i turbina). Mam w planach montaż intercoolera i tu pojawia się moje pytanie: fabrycznie ten samochód posiadał nawet dużą turbo dziurę po turbina zaczyna dawać duże ciśnienie od 2.5 tys. obrotów. Wiem, że intercooler zwiększy tą dziurę. Miałem w planach remont turbiny po zaczyna się trochę pocić. I tu wpadłem na pomysł na zmianę turbiny, aby zmniejszyć tą turbo dziurę. Ale tu jest moje pytanie jaką turbinę założyć, czy od większego silnika, czy mniejszego? a może od opla 1.7td??