Zobacz pełną wersję : Marea 2.4td brak mocy
jordan23
28-11-2013, 20:35
Witam. mam problem z moja maryska... kupiłem ja za smieszne pieniadze z uszkodzona półosią wymieniłem ja, jade na jazde próbną a auto nie ma mocy, nie wiem co mam robić.. Turbina była nowa i kapitalny remont silnika 300km po remoncie ukręciła sie półoś i auto stało 3 lata aż do dzis. Turbine słychać ale co z tego jak auto ledwo sie toczy. Byłem u mechanika podpiąć pod kompa, nic z tego nie może sie połączyc, brak komunikacji.. ręce opadaja, po za tym auto pali jak smok w granicach 16 litrów pewnie przez to że musze niezle ja rozbujać zeby nabrać odpowiednia prędkość do jazdy.. Ratujcie, przegrzebałem pół internetu i nie moge znalesc odpowiedzi. Pomocy..
podstawa to połączyć się z komputerem bez tego nikt ci nie pomoże , można tylko gdybać
jordan23
28-11-2013, 21:01
zastanawiam sie nad gruszka przy turbinie, nie wiem jakie ma byc podcisnienie aby otwierała klape w kolektorze, sterownik sprawdzałem i tez dobry..
jordan23
29-11-2013, 18:51
Przecież musi się dac to ogarnąć, zdiagnozować bez kompa, nie róbmy jaj panowie..
Nie wiadomo do końca co i jak było robione te trzy lata temu.Może rozrząd jest przestawiony,może wtryski się przypiekły po takim czasie.Dobrze by było sprawdzić jakie jest ciśnienie doładowania pod czas jazdy.EGR masz zaślepiony :?: Węża za turbiną masz szczelne :?:
jordan23
29-11-2013, 20:47
Rozrządu nie sprawdzałem jutro sprawdze, wtryski też dodam ze całe ropom zalane sa.. jak sprawdzić to ciśnienie? EGR zaślepiałem i nic to nie dało.. węże szczelne do inter.. jedyny wąż który może byc nieszczelny to dolot powietrza do turbiny, nawet w serwisie fiata nie maja tego węża ;(( wiec przerobiłem go rurka pcv i troche izolacji..
jordan23
30-11-2013, 19:05
rozrząd ok, przepływomierz sprawdzałem i tez odpada, w poniedziałek kupuje środek do czyszczenia wtrysków, nie mam klucza zeby je odkręcić.. ratunku!
Pendzel1232
07-12-2013, 03:02
mialem kiedys podobny przypadek i okazalo sie ze pompa siadła paliwo sie cofało. odlacz przeplywke i zobacz czy jest jakas roznica ale po odlaczeniu powinna sie marchewa zaswiecic.
jordan23
07-12-2013, 10:49
odłanczałem i nic to nie dało, dzisiaj chyba sprawdzam wtryski bo czasami kopci strasznie, czasami jest mocniejszy i ni ekopci a czasami jeszcze większy muł i ledwo sie wkreca na obroty...
Pendzel1232
09-12-2013, 01:16
jakby turbo poszlo to bys mial olej w przewodach z co ida do turbo i w intecolerze. a jak smierdza spaliny ? bo jak wtryski leja to jest specyficzny zapach spalin ostry i czuć zle przepalana ropa. A po odlaczeniu marchewa sie zaświeciła ?
/
jordan23
09-12-2013, 17:27
nic sie nie zaświeciło.. mam olej w dolocie powietrza do turba ale w intercolerze nic, nie ogarniam tego auta.. no powiem ze troche dziwny ten zapach tych spalin, jest ostry.. wtryski musze i tak wykręcić bo mam je zalane ropą i przxydfało by sie cos z tym zrobć bo szkoda ropy..
jordan23 uderz do kolegi Kajlona on tez z Trzebini, tylko zadzwon do niego, masz nr w profilu, bo rzadko tu zagląda, na pewno pomoże ;)
jordan23
13-12-2013, 19:45
nie idzie sie dodzwonic do niego ;/
Też miałem problem z brakiem mocy, auto nie wchodziło także na obroty. W moim przypadku przyczyną okazał się zapchany układ wydechowy. Po wymianie tłumika auto odzyskało moc. Zapchany może być także katalizator. Odłącz wydech i zobacz czy odzyskał moc, jeśli tak to masz winowajcę, jeśli nie to trzeba szukać dalej.
jordan23
05-03-2014, 13:39
Nic, dalej to samo... Zaslepilem calkowice egr i nic, przeplywke odpiolem i jest ale minimalna poprawa, nie wiem co dalej, turba nie slychac teraz, weze miekkie tak jak by turbo, pomocy!
jordan23
06-03-2014, 14:51
Weze dostaja cisnienie dopiero przy 4000tys obrotow stopniowo staja sie twarde, co moze byc tego powodem?
A wtrysk sterujący? jego uszkodzenie kastruje silnik.Sprawdź wtrysk multimetrem ,powinien mieć oporność w granicy 100ochm.
Jeśli piszesz o wężach układu chłodzenia że stają się twarde przy wyższych obrotach to zły znak... te silniki mają tendencje do pękania głowic. Przy normalnej eksploatacji da się z tym jeździć,przy pałowaniu będzie się zapowietrzał i gotował. Ale to już ostateczność.
jordan23
08-03-2014, 14:43
Węże od dolotu powietrza do kolektora ssacego, od doładowania. Jak zmierzyć tą opornosc, na wtyczce? Sory za takie blache pytania ale nie ogarniam trochę tego;p
Tak,na wtyczce. Powinna oscylować w granicy 100ohm :)
jordan23
08-03-2014, 19:00
Mam 33,3 na zakresie 200k czyli muszę kupić nowy wtrysk sterujacy? Co zrobić teraz, to by było przyczyną?
robert199
08-03-2014, 22:01
mam nadzieje ze mierzyłeś na odpiętej wtyczce.
100Ohm podaje autodata, ale tak kurczowo niema sie co tego trzymac.
, ale u Ciebe to jakis bardzo duży opór, miernik ustaw na 200 ohm lub na symbol diody
po zdjeciu kostki wtrysku silnik po dodaniu gazu powinien bardzo głośno pracowac i o czywiscie brak mocy
U mnie była podobna wartość na uszkodzonym. Mam jeszcze takowy w pefnicy. Sprawdzę jutro.
jordan23
09-03-2014, 00:30
No na takim zakresie mierzylem, ale nie jezdzilem na odpietej wtyczce.
jordan23
10-03-2014, 22:36
Dzisiaj wykrecilem wtryski i nie sa w idealnym stanie ale tez nie sa do wyrzucenia... Co jeszcze moge zrobic?
robert199
11-03-2014, 11:10
dalej nie napisałes co z wtryskiem sterującym, moze w tym jest problem, możesz wymienic tylko jego. nie znam nikogo kto wtrysk sterujący naprawiałby elektrycznie.
zobacz czy jest róznica na odpietej wtyczce wtrysku i podpietej, jesli nie to wtrysk sterujacy do wymiany
Bodaj w Jastrzębiu Zdrój regenerują elektrycznie.Miałem gdzieś namiar musze poszukać .
Wystarczy wpisać w allegro frazę wtrysk sterujący regeneracja i włala :)
Kurcze nie znalazłem tego gościa z Jastrzębia,ale to nie problem google masz :) Ten wtrysk który leży w pefnicy nie pokazuje oporności żadnej..wzion się i uszkodził. :)
Świeci ci na wolnych obrotach marchewa?
jordan23
14-03-2014, 15:30
Opornosc na wtyczce która idzie w silnik to 33.3 na zakresie 200k. Na wtyczce która idzie do wtrysku nie pokazuje nic.
(Automat) Autor dopisał treść. Post został scalony.
Marchewka nawet się nie zaświeci jak odepne przepływomierz, pulpit mam czysty..
robert199
14-03-2014, 18:24
czyli wtrysk sterujacy do wymiany.
mozeszsie jeszcze upewnic. odepnij go i zobacz czy nic sie nie zmieniło
Jeśli wtrysk nie pokazuje nic to jest uwalony. Nie ma dwóch zdań. Auto nie będzie miało mocy. Zastanawia mnie że nie świeci marchewa.. a może w ogóle nie świeci? :)
Jeśli nie pokazuje oporności to znaczy że obwód cewki jest przerwany.
jordan23
14-03-2014, 19:43
Swieci tylko w tedy jak wlacze zaplon. Czyli wystarczy kupic sprawny i tyle? Czy jeszcze pompa ma cos do gadania?
NO jeśli masz pusty wtrysk sterujący to nie ma bata żeby to auto działało jak należy. Sterownik silnika nie dostaje informacji z wtrysku,nie wie co wysyłać do pompy.
robert199
15-03-2014, 16:40
to od danych z wtrysku sterującego, czyli czas otwarcia i moment otwarcia ustalane jest wyprzedzenie wtrysku lub opóźnienie, a takze dawka.
Bez tego wtrysku taki TD nie moze działać
jordan23
16-03-2014, 13:27
Musze poszukac i kupic, napewno napisze czy bylo to przyczyna;) dzieki z gory!
jordan23
17-03-2014, 15:00
Szukalem w okolicy i kurde, nie ma go nikt... Na allegro sa ale nie sterujace.... Ciezki temat;/
Szukalem w okolicy i kurde, nie ma go nikt... Na allegro sa ale nie sterujace.... Ciezki temat;/
Witam.
Możesz nam kolego powiedzieć co było faktyczną przyczyną tego braku mocy bo śmiem twierdzić że rozwiązałeś problem
z góry dziękuję.
Powered by vBulletin™ Version 4.2.5 Copyright © 2025 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved.