PDA

Zobacz pełną wersję : Komunikat "sprawdź świece żarowe..."



Armoth
26-11-2013, 13:27
Witam
Samochód pali od strzała, ale pojawia się komunikat o sprawdzeniu świec i miga przez kilka sekund spiralka. Wiem, że w grę wchodzą świece Bosch lub Beru (61 PLN na allegro). Wg e-per do mojego auta 120KM 8 V nr świec to 55200817 lub 71772818, ale wg boscha do tego silnika pasują dwa rodzaje świec jedne 0250 202 132 zgadzają się z nr fiata. Drugie mają końcówkę chyba 032. Różnią się głębokością montażową. Rozumiem, ze kierować się katalogiem Fiata?
Czy lepiej wybrać Beru czy Boscha różnica w cenie to 10 PLN, Beru na allegro ma jeden człowiek w normalnym handlu nie mogę dostać, Boscha jest dużo...
To co lepiej?
Pozdrawiam

karwoj25
26-11-2013, 19:42
Jeśli auto pali normalnie to najpierw sprawdź opór wszystkich świec. Pewnie spaloną masz tylko jedną albo wcale.
Co do świec to bierz zdecydowanie BERU.

profesorr
26-11-2013, 20:07
Jeśli auto pali normalnie to najpierw sprawdź opór wszystkich świec. Pewnie spaloną masz tylko jedną albo wcale.
Co do świec to bierz zdecydowanie BERU.


Beru to wyposażenie na pierwszy montaż w fabryce wielu marek,najwyższa półka.

Armoth
27-11-2013, 09:24
Dzięki za odpowiedzi i sugestie. Jako, że sam raczej się za to nie zabiorę, umówiłem się w warsztacie na poniedziałek. Sam mechanik powiedział, że najpierw trzeba sprawdzić świece, więc niech sprawdza...
Dziwna sprawa, wczoraj jakby problem ustąpił i przez kilka odpaleń spiralka nie migała, ale potem problem powrócił...
Pozdrawiam

Armoth
03-12-2013, 12:55
No i wszystko jasne dwie(!) świece uwalone. Komplet wymieniony na taki jak fabryka dała, czyli Bosch. Przy okazji zrobili mi diagnostykę i korekcje na dwóch wtryskach - wyszły ponad 2. Zupełnie nie ogarniam tematu.
Co prawda po odpaleniu na zimnym trochę trzęsie budą, ale znajomi posiadacz diesli twierdzili, że nie bardziej niż w innych dieslach. Czy można z taką korekcją pojeździć, warsztat namawia mnie na robienie tego, ale teraz nie mam kasy i czasu.
Czym to grozi, i czy można tak pojeździć jakiś czas?
Pozdrawiam

dominiq
03-12-2013, 14:29
Te korekcje jak najbardziej mogę mieć wpływ na odpalanie, Wtryski mogą lać podczas rozruchu.

Capsel
19-04-2015, 11:14
Jeśli auto pali normalnie to najpierw sprawdź opór wszystkich świec. Pewnie spaloną masz tylko jedną albo wcale.
Co do świec to bierz zdecydowanie BERU.

odkopię temat...
Autko odpala bez problemu, ale pojawia się migająca spiralka i komunikat "sprawdź świece żarowe"
Świece sprawdzone omomierzem - rezystancja 1,2-1,3 Ohma.
Oczywiście zasilone bezpośrednio z 12V rozgrzewają się do czerwoności.
Na każdej fajce pojawia się 12V.
Styk fajka-świeca jest OK.
Co z tym fantem można jeszcze zrobić ?

Python28
19-04-2015, 14:15
A po podłączeniu kompa co pisze? Bo może problem nie jest w świecach a w przekaźniku?

mikoz
19-04-2015, 19:19
Autko odpala bez problemu, ale pojawia się migająca spiralka i komunikat "sprawdź świece żarowe"
Świece sprawdzone omomierzem - rezystancja 1,2-1,3 Ohma.
Oczywiście zasilone bezpośrednio z 12V rozgrzewają się do czerwoności.
Na każdej fajce pojawia się 12V.
Styk fajka-świeca jest OK.
Co z tym fantem można jeszcze zrobić ?

Mam podobnie - wszystko niby OK, auto pali jak trzeba ale komunikat i kontrolka się włączają. Przekaźnik wymieniony i ...nic.
Podobno problem może leżeć jeszcze w kablach zasilających.
Póki co się przyzwyczaiłem....

Capsel
19-04-2015, 20:52
A po podłączeniu kompa co pisze? Bo może problem nie jest w świecach a w przekaźniku?

P0683 - Centralka podgrzewania wstępnego
... kilka miesięcy temu, po przeczytaniu wątku na forum, że w prawie każdej cromie jest dodatkowe podgrzewanie silnika, włączyłem tę opcję FES-em...
Przed chwilą zdeaktywowałem dodatkowe podgrzewanie i skasowałem błąd, zobaczymy co będzie dalej.

andy5
19-04-2015, 22:00
Takie objawy powoduje słaby kontakt na złączu zasilania przekaźnika świec, należy odkręcić kluczem 10 nakrętkę mocującą przewód i dobrze wyczyścić styk. W trakcie czyszczenia trzeba uważać żeby przewodu nie dotknąć do masy bo cały czas jest pod napięciem.

Capsel
20-04-2015, 04:17
Gdzie się znajduje przekaźnik świec żarowych ?

andy5
20-04-2015, 07:25
Przekaźnik świec żarowych jest na wprost jak otworzysz komorę silnika, na podszybiu.

Capsel
20-04-2015, 19:17
Przekaźnik zdemontowałem, warto żółty bezpiecznik 60A na aku odłączyć aby zrobić to bez napięciowo.
Styk prądowy z nakrętką czyściutki., jedynie styk G2 ma wokół siebie trochę wytopiony plastik.
Nie wiem co z przekaźnikiem bo wygląda na nierozbieralny, sklejona obudowa.
Poskładałem wszystko i błędu nie ma, ale jest +15st, zobaczę rano19704

Capsel
21-04-2015, 18:04
Rano +1 oczywiście "sprawdź świece żarowe", po południu +20 i tak samo:mad:
Co poradzicie, wymienić ten przekaźnik czy gdzie szukać?

karwoj25
21-04-2015, 20:22
Co poradzicie, wymienić ten przekaźnik czy gdzie szukać?
przekaźnik też może się uszkodzić, dowód poniżej:
19707
zdjęcie ukradzione od Zielonego, dokładnie stąd (http://fiatklubpolska.pl/moje-auto-462/moja-maryska-12147/#post56616) :)

Możesz też sprawdzić przy pomocy żarówek czy centralka grzeje. Tutaj jedna grzała dobrze: www.youtube.com/watch?v=3w4Q8F67RjAc a druga włączała tylko jedną świecę: www.youtube.com/watch?v=3w4Q8F67RjA

andy5
21-04-2015, 23:42
Co poradzicie, wymienić ten przekaźnik czy gdzie szukać?

Zawsze możesz wymienić moduł ale u Ciebie problem jest na styku G2, nadtopienie plastiku sugeruje zaśniedziały styk w wtyczce. Obejrzyj wtyczkę może i na niej są oznaki nadpalenia, przegrzania. Spróbuj styk w module i wtyczce wyczyścić mechanicznie a następnie popsikaj chemią do styków.

morfus
25-04-2015, 15:49
Rano +1 oczywiście "sprawdź świece żarowe", po południu +20 i tak samo:mad:
Co poradzicie, wymienić ten przekaźnik czy gdzie szukać?

a może weź przekaźnik na warsztat nh3, to może coś poradzimy :-)

Capsel
29-04-2015, 20:41
Przekaźnik wymieniony na używany, błąd skasowany i jest OK ;-)

Capsel
05-05-2015, 20:51
Znalazłem przyczynę uszkodzenia/nadpalenia styku na przekaźniku.
Jedna świeca okazała się uszkodzona.
Przez tydzień po wymianie przekaźnika świec żarowych było OK, a potem znów ten sam problem.
Tym razem jedna ze świec miała rezystancję 0,6 Ohma a pozostałe 1,1 czyli pobierała prawie dwukrotnie większy prąd.
Po podłączeniu pod akumulator nie rozgrzewała się na samym końcu, jak wszystkie, tylko sporo wyżej.
Przy pierwszym podejściu wszystkie świeczki zachowywały się jednakowo :mad:

Bubu895
16-06-2015, 19:06
Ostatnio też wyświetla mi sie komunikat sprawdz świece żarowe na komp. pokazuje bład uszkodzona centralka podgrzewania.Mechanik namówił nie na wymianę świec żarowych ale nic nie pomogło i z powrotem samochód wrócił do mechanika okazało się ze po dłuższym sprawdzeniu może być to awaria przekaznika jutro będę miał drugi na sprawdzenie. Czy uszkodzony przekaznik moze utrudniać odpalenie. MIałem taki przypadek że odpaliłem auto a Ono odrazu gasło

karwoj25
16-06-2015, 19:25
pokazuje bład uszkodzona centralka podgrzewania

Mechanik namówił nie na wymianę świec żarowych ale nic nie pomogło

może być to awaria przekaznika
:lol: kolejny mechanik-szaman :D

Czy uszkodzony przekaznik moze utrudniać odpalenie.
może, ale nie w tej temperaturze otoczenia ;)

Bubu895
16-06-2015, 22:01
a może rozrusznik bo raz odpala od razu a nieraz zdarza się że odpala za 3 razem

kon-ryn
17-06-2015, 20:39
Witajcie chłopaki
Tak czytam Wasze posty i wiem co czujecie, bo mam tak samo. Miesiąc temu wymieniłem świece, wszystkie cztery (kupione w serwisie Fiata) i cały czas wyskakuje błąd P0683 i komunikat sprawdź świece żarowe, po czym po kilku sekundach znika. Auto odpala dobrze, świece grzeją 2, 3 sekundy. Zmieniłem przekaźnik do świec na nowy i to samo. Nie jest to uciążliwe, ale irytujące jak coś miga na desce. Jeszcze sprawdzę kable od przekaźnika do świec, ale boję się, że to może być cos nie tak z głównym komputerem (tak mechanicy mówili)
Wiem, że mam mały problem z termostatem, bo dlugo mi nagrzewa wodę, nawet przy +25 stopniach, pewnie do wymiany, moze czujnik temperatury przez to szwankuje i ma wpływ na ten problem, może akumulator, sam nie wiem, dużo hipotez, wszystkie kosztowne :)
Jak któryś z Was uporał się z tym problemem, dajcie znać o sposobie naprawy tego problemu
Pozdrawiam wszystkich Cromowiczów, szerokości :)

artur2424
07-12-2017, 09:56
A wiec dopadlo mnie to samo
Sprawdz swiece zarowe
Wymienilem przekaznik swiec
Wymienilem termostat z czujnikiem
Wymienilem swiece i co dalej sprwdz swiece . Szlag by to mam dosc poddalem sie auto do elektryka
Elektryk twierdzi 3 swiece nie grzeja
Jak to wszystkie nowe 2 dni temu zmienione to nie mozliwe malo tego swiece wykrecobne stare wszystkie dobre . Co jest co zrobic
Sprzedac ,rozbic. Czy zezlomowac
Croma 1.9 2007 . Mam dość

ata
07-12-2017, 10:17
Elektryk twierdzi 3 swiece nie grzeja

swiece wykrecobne stare wszystkie dobre
No to mamy pełną jasność w temacie.
Przyczyną pojawienia się komunikatu mogą być uszkodzone świece ALE nie jest to jedyna opcja.
Mogą być uszkodzone złączki (przy świecach i przy przekaźniku), mogą być uszkodzone przewody (np zasilający albo masowy), czy wreszcie może być uszkodzony komputer sterujący. Na szczęście nie jest to jakaś technomagia, kompetentny elektryk/elektronik samochodowy na poradzi sobie z diagnozą.



kolejny mechanik-szaman
Niestety, takich pseudo-mechaników jest najwięcej. Po prostu wymienianie części na pałę jest bardziej opłacalne niż diagnostyka, za kolejne (zbędne) wymiany płaci klient a dobry diagnosta nie pracuje za darmo.

andy5
07-12-2017, 10:19
Może to Ci pomoże w rozwiązaniu problemu: CONMIR Âť Blog Archive Diagnostyka układu świec żarowych. - CONMIR (http://www.conmir.pl/diagnostyka-ukladu-swiec-zarowych/)

martinez
07-12-2017, 13:46
U mnie problemem okazały się luźne "fajki" - wtyczki, którymi zakończona jest wiązka (te które zakłada się na świece). Po rozebraniu wtyczek i podgięciu blaszek problem nie wrócił.

desmo999
07-12-2017, 20:11
Bardzo prosta i szybka metoda jest badanie rezystancji na wtyku od przekaznika. Sciagasz wtyczke i sorawdzasz jaka jest rezystancja na jakim pinie . Jesli cos wyjdzie nie tak to dalej albo przewod/wtyk albo sama swieca. . Ajak jest gitara to potem przekaznik lub wiazka w strone ecu.

Mnie w tym roku tez spotkala wymiana świec jednak poszlo bez problemu.:)

lisekg
08-12-2017, 09:20
Bardzo prosta i szybka metoda jest badanie rezystancji na wtyku od przekaznika. Sciagasz wtyczke i sorawdzasz jaka jest rezystancja na jakim pinie . Jesli cos wyjdzie nie tak to dalej albo przewod/wtyk albo sama swieca. . Ajak jest gitara to potem przekaznik lub wiazka w strone ecu.

Mnie w tym roku tez spotkala wymiana świec jednak poszlo bez problemu.:)

Dokładnie jest tak jak piszesz...
Pamiętajcie że jeszcze procedura programowania tego modułu po wymianie świec bo czasami się zablokuje ;-)
Niestety najczęściej się spali ... pasuje od Stilo ... to to samo

Capsel
08-12-2017, 09:47
Dokładnie jest tak jak piszesz...
Pamiętajcie że jeszcze procedura programowania tego modułu po wymianie świec bo czasami się zablokuje ;-)
Niestety najczęściej się spali ... pasuje od Stilo ... to to samo

Przekaźnik świec żarowych zwany też "modułem" pasuje pewnie z każdego fiata... nawet pandy - taki mam.
Wymieniłem i hula kolejny rok, nic nie programowałem.

franekbp
12-07-2020, 10:33
Kolego ramirez jak zdjąć te fajki ze świec? Jakoś palcami próbuję podważyć i nie schodzi. Mam problem na 3cieś świecy bo wartości oporów zmieniają się jak ruszam właśnie kablem od 3ciej świecy. I oczywiście komunikat na desce fuck :#

lisekg
13-07-2020, 12:31
To się wciska i wyciąga... pewnie u ciebie coś się zgrzało lub przyrdzewiało... Popsikać, próbować rozruszać i liczyć że się nie urwie :cool:

franekbp
13-07-2020, 13:04
No i ja tak myślę, że to nie jest jakieś nie wiadomo co tylko zwykłe fajki ale za chuchu nie mogę tego ściągnąć. Może jakbym trochę porozkręcał wokół.. Ale na razie jak poruszałem tym ustrojstwem to już 2 dzień nie ma komunikatu.. Ciekawe na jak długo. :confused: