PDA

Zobacz pełną wersję : Opony zimowe z felgami



Sebas
21-11-2013, 11:46
Czesc,

Chce kupic komplet opon zimowych razem z felgami stalowymi, zeby miec mozliwosc szybkiej i wygodnej wymiany kiedy mi pasuje/zaleznie od wahan pogody.
Aktualne kapcie mam w rozmiarze 215/55/R16 na alu, potrzebuje info, jak dobrac rozmiar felg i opon na zime, zeby nie przeplacac, ale z drugiej strony nie odwalic sieczki.

No i jak macie jakies sprawdzone w klasie ECO, to tez prosze o porade.

Sebas
21-11-2013, 13:09
znalazlem - dla tych co tez planuja podobna zamianie razem z felgami

215/55 - lato na alu
195/65 - zima na stalowych (w odpowiednim rozmiarze)

BART_osz
21-11-2013, 17:28
znalazlem - dla tych co tez planuja podobna zamianie razem z felgami

215/55 - lato na alu
195/65 - zima na stalowych (w odpowiednim rozmiarze)

A dlaczego chcesz zmniejszac na zime ... ? Na zime tez spisze sie bezproblemowo 215/55/r16

jaro190
21-11-2013, 18:55
znalazlem - dla tych co tez planuja podobna zamianie razem z felgami

215/55 - lato na alu
195/65 - zima na stalowych (w odpowiednim rozmiarze)

wg instrukcji rozmiar 195/65 nie jest przewidziany w cromie - 205/55 R16 lub 215/55 R16 , felgi stalowe będą pasować z vectry C lub saaba, w kwocie do 1400zł kupisz bardzo dobre opony zimowe

Sebas
22-11-2013, 11:14
Racja, po przejrzeniu Instrukcji do Cromy wychodzi mi ze 205/55R16, ale problem w tym ze kazdy portal oponiarski ma inne przeliczniki do felg.

Cos zaczelo mi smierdziec, gdy na FeuVert proponuja 14" ... (?!?@)

dzieki za podpowiedz odn. felg z vectry, tak wlasnie chyba temat zakoncze, tylko bede musial sprawdzic czy zgadza sie liczba srob i ich srednica rozmieszczenia (5x110), zatem
- felgi z odzysku (jesli mocowania OK)
- nowe kapcie 205/55/R16

jaro190
22-11-2013, 12:35
zgadza się do vectry C jest ten sam rozstaw śrub piasty też są takie same

maka131
22-11-2013, 18:41
Ja w ubiegłym roku kupiłem używane felgi 16" w bardzo dobrym stanie. Najpierw szukałem do cromy , było mało i trochę drogę. Jak zacząłem szukać opolskich to było ich bardzo dużo i sporą różnica w cenie też była. Kupiłem po 70 zł na sztukę, opony bardzo ładnie się wywazyly.

mrozek
01-12-2013, 13:31
Vectra, Astra, Signum, Saab 9-3...

Pzdr

dolek
04-12-2013, 09:50
Ja mam zimówki 205/60/16 lato 225/45/18. Znajomy ma też Cromę i ma 205/55/16 i według mnie auto teraz ma niżej posadzone jak na lato dlatego polecam mój rozmiar opon. Wiadomo cena na sztuce nowej opony klasy wyższej to ok 100 zł ale warto.

marrr
10-12-2013, 23:24
a ja na zimę mam 205/55/17 :)

Masmo
03-01-2014, 00:12
zgadza się do vectry C jest ten sam rozstaw śrub piasty też są takie same

Cóż chyba nie wszystkich Vectr. Próbowałem ożenić felgi z Vectry do mojej Cromy i zahaczały o zaciski hamulcowe .... niestety. Więc kupiłem nowe fele ATT z promocji do letnich. Oczywiście też alusy. Zakładanie do Cromy z aluminiowymi wahaczami stalowych felg to barbarzyństwo. :wink:


Ja mam zimówki 205/60/16 ....
Też taki rozmiar wybrałem. POLECAM. Oponki (jeśli nie przesadzicie z cisnieniem) wyraźnie lepiej tłumi polskie dziury. I prześwit o ten 1 cm większy vs 205/55R16.
205/60 też chyba trochę tańsze niż 215/55 ...

kox
03-01-2014, 04:37
felgi minimum 16 cali, wtedy z Vectr pasują.

mrozek
03-01-2014, 11:09
Cóż chyba nie wszystkich Vectr. Próbowałem ożenić felgi z Vectry do mojej Cromy i zahaczały o zaciski hamulcowe .... niestety. Więc kupiłem nowe fele ATT z promocji do letnich. Oczywiście też alusy. Zakładanie do Cromy z aluminiowymi wahaczami stalowych felg to barbarzyństwo. :wink:
Też taki rozmiar wybrałem. POLECAM. Oponki (jeśli nie przesadzicie z cisnieniem) wyraźnie lepiej tłumi polskie dziury. I prześwit o ten 1 cm większy vs 205/55R16.
205/60 też chyba trochę tańsze niż 215/55 ...

A dlaczego barbażyństwo?

Na zimę wybrałem 215/55/16 97H na stalowych felgach. Trafiła się z dużym indeksem nośności (97-XL) - jest dzięki temu wzmacniana i nie straszne są ośnieżone pułapki, krawężniki. Mam identyczną szerokość zimą i latem. Nie jeżdżę po bezdrożach.
Co do felg - rozmiar to kluczowa sprawa:
6,5J x 16” - ET 36/41 i nie ma problemu (takie felgi stosowano w Vectrze, Astrze, Signum, Saabie, Cromie).

UWAGA!
Ciśnienie dla opon zimowych musi być WYŻSZE o 0.2 bara niż dla opon letnich.

pzdr

Masmo
03-01-2014, 17:03
felgi minimum 16 cali, wtedy z Vectr pasują.

Oczywiście że 16", ale i tak fele od Vectry haczyły o zaciski ... Też byłem mocno zdziwiony.


A dlaczego barbażyństwo?

Na zimę wybrałem 215/55/16 97H na stalowych felgach. ..

Alusy mają mniejsza masę = mniejsza masa nieresorowana. Skoro GM/Fiat zastosowali wahacze z duralu to chcieli ograniczyć masę nieresorowaną maksymalnie, więc szkoda mi psuć koncepcję ;-).
Zresztą stalówki korodują ... Ale jak kto lubi. Ja mam dwa komplety alusów.

mrozek
03-01-2014, 20:53
Alusy mają mniejsza masę = mniejsza masa nieresorowana. Skoro GM/Fiat zastosowali wahacze z duralu to chcieli ograniczyć masę nieresorowaną maksymalnie, więc szkoda mi psuć koncepcję ;-).
Zresztą stalówki korodują ... Ale jak kto lubi. Ja mam dwa komplety alusów.

Producent zakłada sporą tolerancję wagi skoro można założyć: 225/45 R18 i 205/55 R16 na tych samych wahaczach...


Zważę koła podczas wiosennej wymiany, "na oko" nie wyczułem różnicy.

pzdr

jaro190
03-01-2014, 21:39
na pewno stalówka nie jest cięższa od 17" , co do stalówek od vectry to jaki typ mierzyłeś standardowe czy te 5 ramienne?

bartek6622
03-01-2014, 21:42
Tu was zadziwię. W cale 16" stalówka nie jest cięższa od 17" alusa. Jest wręcz na odwrót, stalówka jest lżejsza. Wiem to z doświadczenia, ważyłem po prostu każde z kół, bo tak mnie to ciekawiło, jak zmieniałem, że trzymając w rękach stalówka była lżejsza.

mrozek
03-01-2014, 22:24
Tu was zadziwię. W cale 16" stalówka nie jest cięższa od 17" alusa. Jest wręcz na odwrót, stalówka jest lżejsza. Wiem to z doświadczenia, ważyłem po prostu każde z kół, bo tak mnie to ciekawiło, jak zmieniałem, że trzymając w rękach stalówka była lżejsza.
Do tego zmierzam : Felgi aluminiowe kontra stalowe - fakty i mity (http://m.regiomoto.pl/portal/eksploatacja/felgi-aluminiowe-kontra-stalowe-fakty-i-mity).

"Felgi aluminiowe są lżejsze od stalowych.

To jest mit, z którym spotykam się dosyć często. Proces produkcji i wymogi konstrukcyjne felgi aluminiowej sprawiają, że zawiera ona większe ilości materiału, a w efekcie może ważyć nieco więcej od felgi stalowej.

Obecnie do produkcji najwyższej jakości obręczy aluminiowych wykorzystuje się technologię Flow-Forming, która polega na operacji walcowania kół po ich odlaniu. Dzięki temu możliwe staje się osiągnięcie nie tylko niewielkiej wagi obręczy, ale też podwyższonej wytrzymałości konstrukcji.

Najlżejsze i najmocniejsze felgi powstają w procesie odkuwania. Są one jednak znacznie droższe od tradycyjnych obręczy odlewanych."


Jeśli producent pozwala założyć 18cali alu 225 to na bank jest to cięższe od 16 cali 205 czy 215 stalowych czy też aluminiowych.

Pzdr

cyrro512
07-01-2014, 21:11
Alusy mają mniejsza masę = mniejsza masa nieresorowana
Aluminiowe felgi wcale nie są takie lekkie, często są nawet cięższe od stalowych.