PDA

Zobacz pełną wersję : Nierówna praca silnika na biegu jałowym. Proszę o pomoc!



adriant
20-11-2013, 20:49
Witam serdecznie, moje auto to:
fiat Punto 2 fl, 2005r., ben/lpg, przebieg 193 tys. km, 1.2 8V
Opis usterki:
Na biegu jałowym silnik nierówno pracuje zarówno na pb jak i na lpg. Gdy silnik jest zimny (przez pierwsze 2 min obroty skaczą od 1100 do 900 na obrotomierzu) to jest to o wiele bardziej odczuwalne, a jeśli motor się nagrzeje to już mniej- jednak nie jest tak jak być powinno...
Czuć nierówną prace silnika również delikatnie w wnętrzu auta stojąc na przykład na postoju, światłach etc.
Z tłumika końcowego opary nie wydostają się jednostajnie, trochę "purczą", "pierdzą" (przepraszam za kolokwializm, ale chcę jak najdokładniej opisać problem). Zdarza się nawet, że przy zimnym silniku troszeczkę "pracuje" wydech końcowy.

Co zostało sprawdzone/ ew. wymienione"
- świece i przewody w sierpniu
- komputer u kilku mechaników nie wykazuje żadnych błedów
- kompresja na cylindrach jest ok (między 12 a 13 z tego co pamiętam)
- pasek alternatora w sierpniu
- filtr powietrza jest w porządku
- cewki są ok
Najgorsze jest to, że na mechaników wydałem gdzieś już kilkaset złotych a nikt z nich nie usunął usterki. Ostatni mechanik wspominał, że kropa gubi bodajże "iskrę na cylindrach, lecz nie ciągle na jednym tym samym tylko na różnym"- może nie profesjonalnie się wypowiedziałem. Wspominał, że warto skasować i ponownie zainstalować "mapę samochodu".
Czy to pomoże? Może macie jakieś konkretne pomysły, aby usunąć problem? Czy jazda z taką nierówną pracą silnika może spowodować kolejne usterki np. sondy, katalizatora, wtryskiwaczy? Problem jest taki sam na pb i lpg.
BARDZO PROSZĘ O KONKRETNE PORADY!
Dodam, że jestem z Tczewa woj. pomorskiego więc może jest ktoś z okolic trójmiasta, kto miał podobną przypadłość, poradził sobie z tym lub zna kogoś kto za normalne pieniądze wie jak z tym sobie poradzić?
Pozdrawiam,
Adrian

AutomobileFanatico
20-11-2013, 22:11
Możliwe, że takie przerywania powoduje zapłon. Trzeba spojrzeć do rozdzielacza. Może to być również przepływomierz, który nie podaje prawidłowych odczytów. Może być też przepustnica, czyli czujnik otwarcia. Ja bym proponował podpiąć komputer i zobaczyć dokładnie błędy oraz czas wtrysku i zapłonu. Tyle w tym momencie mam pomysłów. Jeśli coś mi się jeszcze przypomni to oczywiście dam znać.
Pozdrawiam.

krisbe
20-11-2013, 22:34
Na drugim forum masz kilka moich pytań ;)

Ja bym pierw się skupił na Pb i wykluczenia problemów z zapłonem,
potem dalej..

Mapsensor możliwy, ale najlepiej podpiąć pod kompa (nie konieczne padł, ale może się zabrudził..)

wojtass18
25-11-2013, 10:38
przepustnica z krokowcem do czyszczenie, jest to częsta przyczyna falowania obrotów

polaris
25-11-2013, 22:24
Problem występuje na LPG i PB dlatego nie ma się co zagłębiać w instalacje, ja też skłaniałbym się ku krokowca, miałem kiedyś w aucie na gaz podobny problem i wymiana tego silniczka pomogła.

wojtass18
25-11-2013, 23:00
fiatpunto.com.pl/topic10725.html