PDA

Zobacz pełną wersję : brava - zawieszenie



rafikz
19-11-2013, 15:56
Witam,

mam chyba problem:)
Zmieniałem ostatnio koła na zimowe. Wszystko cacy (pomijając to że lewarek się pogiął:P) do momentu zmieniania tylnego prawego koła.
podniosłem samochód, odkręciłem koło, zdjąłem, założyłem, wkręciłem szpilki i chciałem je lekko na lewarku dociągnąć kluczem, żeby dobrze na miejsce wskoczyło. Nie wiem jak to możliwe, ale dokręcając szpilki ruchem klucza 'w górę', mogłem podnieść całe koło jakieś 5-10 cm w górę! samą siłą łapek, wcale przy tym nie wysilając się.
we wszystkich pozostałych kołach nie było to możliwe, mogłem ruszyć najwyżej troszke, minimalnie. A tu skok był wyraźny i zaskakująco duży. Nie zdarzyło mi się to w żadnym innym aucie, nigdy.
zdjąłem koło, popatrzyłem na sprężynę i amor, niby wszystko było na miejscu. Nic nie pęknięte, nie cieknie z amortyzatora. Poza tym auto opuszczone stoi równo, jeździ się też bez uczucia, że coś jest nie tak.
Pytanie do forumowiczów: Czy to jest normalne? bo wg mnie nie. Co może być nie tak?

byrrt
19-11-2013, 19:08
Normalne to nie jest zdecydowanie.. Musisz sprawdzić skąd ten luz! :)

konrado223
07-12-2013, 18:06
U:redface:daj się na trzepaczki i będziesz dużo mądrzejszy od nas.

gofer
07-12-2013, 20:26
tylne sprężyny są przymocowane do tylnego wahacza, takim plastikiem (na rysunku nr 7), może się wyłamał zatrzask na dole i jak samochód jest podniesiony na lewarku, sprężyna odchodzi od wahacza właśnie 5 cm, ale znowu amortyzator taki długi zdaje się nie jest i on by na to nie pozwolił :roll: musisz powtórzyć sytuację i obserwować z kimś.
FIAT ePER (http://eper.fiatforum.com/eper/navi?ENGINE_NO=1415076&MOD_COD=185&MONTH=03&COUNTRY=023&GRP_COD=443&COLOUR=388&CAT_COD=1R&YEAR=1999&SBMK=F&CHASSIS_NO=00316500&SELECTED_COLOR_COMB=undefined&DRIVE=D&VEHICLE_NO=00249669&MAKE=F&COMM_MODEL=MAR&ALL_FIG=0&LANGUAGE=6&PREVIOUS_KEY=PARTDRAWDATA&NEW_HTTP=TRUE&ALL_LIST_PART=0&SB_CODE=-1&KEY=PARTDRAWDATA&PRINT_MODE=0&EPER_CAT=SP&GUI_LANG=6&WINDOW_ID=1&SGRP_COD=5&SGS_COD=0&DRW_NUM=2)