Zobacz pełną wersję : Olej półsyntetyczny 2T jako dodatek do paliwa Diesla
GUREGORI74
19-11-2013, 12:56
Witam
Po przeczytaniu w necie analiz badań jakości oleju napędowego w Polsce (i nie tylko w Polsce) i po rozmowie z użytkownikami którzy stosują taki olej jako dodatek w proporcjach 200 ml na bak 60 l ,zacząłem dolewać do paliwa ten specyfik.Po przejechaniu 3 pełnych zbiorników zauważyłem że spalanie mojej Cromy spadło o 0,8 L/100 km,silnik pracuje ciszej ,kultura pracy jest o wiele lepsza.Najbardziej jestem zaskoczony wydłużonymi okresami wypalania DPF-u,przed dolewaniem oleju do paliwa DPF wypalał mi się co ok.600 km teraz okres ten wydłużył mi sie do ok.800 km.Ja osobiście stosuję jako dodatek olej LIQUI MOLY 2 -TAKT MOTOROIL 1052.Jeśli ktoś chciałby poczytać o dodawaniu oleju 2T do paliwa to proszę zajrzeć na te stronki:
-Olej 2T do diesla, co myślicie? - elektroda.pl (http://www.elektroda.pl/rtvforum/topic2392644.html)
-TOYOTA AVENSIS FORUM • Zobacz wątek - Olej do dwusuwów 2T i inne dodatki poprawiające smarność ON (http://avensis.info/viewtopic.php?f=69&t=11501)
Pozdrawiam
Powiem szczerze, że ciekami mnie ten temat. Nikt nie próbował?
ja dolewam Elf 2t. Spalanie mi nie spadło, wydaje mi się że silnik lepiej pracuje, szczególnie na zimnym. Nie zauważyłem pewnej przypadłości- stoje na stromym podjedzie, wyjazd tyłem pod górke, na zimnym motorze w 80% przypadków konczyl sie zgasnieciem silnika, odkad leje 2t jeszcze mi się to nie zdarzyło. Uprzedam prawo jazdy mam długo, GP ani druga AR147 nie gaśnie przy wyjezdzaniu.
Patryk205
23-11-2013, 00:30
kiedyś do mondeo mk3 TDCI próbowałem, zauważalnie ciszej chodził, a spalania nie sprawdzałem. Powiadacie że DPFa nie zasyfi??
Kolega do MK3 Mondeo też leje i wiem że łagodniej chodzi... :)
nie kontrolowałem FES`em wypalań DPF, ale ja z nim problemów nie mam. Latam do pracy po drodze szybkiego ruchu , więc on się wypala na bieżąco
nie kontrolowałem FES`em wypalań DPF, ale ja z nim problemów nie mam. Latam do pracy po drodze szybkiego ruchu , więc on się wypala na bieżąco
Dla fiatowskiego dpf nie ma znaczenia prędkość jazdy. Wypala się w każdych warunkach pracy silnika. Może również wypalić się stojąc w korku - nie należy wyłączać silnika podczas wypalania.
Pzdr
ale żeby się wypalić potrzebuje odpowiedniej temperatury, którą u mnie "łapie" na drodze :)
Jak będzie chciał się wypalić to zrobi to nawet chwilę po uruchomieniu.
pierwszy raz się spotykam z taką opinią, ale nie bede sie spierał
Mówię to z teorii i doświadczenia :-)
Jeśli dpf wymaga wypalenia, komputer podniesie temperaturę w każdych warunkach. Zwiększy obroty, dawkę paliwa, uruchomi dodatkowe ogrzewanie itd.
W przypadku kolejnej próby przerwanej przez kierowcę zapali się lampka i pojawi się komunikat w komputerze. Jazda nie ma znaczenia - auto może stać z uruchomionym silnikiem a dpf się wypali.
Jeździłem do pracy 12 km przez miasto, teraz jeżdżę 12 km za miasto (zmieniłem pracę) - silnik nagrzewa się w tym samym tempie.
pzdr
Proxilar
25-07-2014, 19:24
Jako żółtodziób pozwolę sobie odkopać wątek i zapytać.
Gdzie lać olej? bezpośrednio do wlewu paliwa czy przez awaryjny wlew przy fotelu kierowcy?
Przez tradycyjny wlew paliwa. 50 ml na 10 l paliwa. Jest rezerwowy wlew koło kierowcy? Pierwsze słyszę. Leje od dwóch lat i nie widzę negatywnych skutków.
Proxilar
25-07-2014, 19:36
ok dzięki :)
a czy jest ... nie mam pojęcia, tak mi się wydawało bo coś takiego jak by wlew się tam znajduje z ikonką "tankowania" ale jestem jeszcze młodym kierowcą wiec pewności nie mam
Forum służy do wymiany doświadczeń. Spoko. Ten gumowy przycisk z ikoną dystrybutora to reset awaryjnego odcięcia dopływu paliwa.
Proxilar
25-07-2014, 22:48
o widzisz i już coś więcej się dowiedziałem :D
Dzięki raz jeszcze.
Ja wlewam Ravenol Skuter 2-Takt od ok. 6 miesięcy, negatywnych skutków również nie zauważyłem, co do pozytywów jeszcze niewiele mogę powiedzieć ponieważ za krótko posiadam to autko (ok. 9 miesięcy). Za ok. pół roku będę mógł stwierdzić czy dolewka oleju daje jakieś zauważalne rezultaty. Pozdr.
Używałem po zakupie auta kilka razy Ravenol Scooter 2T (200 ml/bak)a teraz jeżdżę na samym ON. Może i ciut ciszej chodził silnik z 2T, ale spaliny śmierdziały dymem z motoroweru. Do Octavii wlałem do ON mixolu i zapach spalin był bardziej "przyjazny". Miałem wrażenie że mixol lepiej się spalał (albo do Ravenola dodają jakiś śmierdzący dodatek- może to frakcja syntetyczna która tam jest częściowo daje taki aromat.) Jako że kupiłem bańkę 4 l Ravenola pewnie jesienią i zimą zacznę dalej stosować go dalej co Cromy (ktoś na jakimś forum pisał że diesle z dodatkiem 2T lepiej palą na mrozie.).
W sumie to do swojej Cromy mógłbym używać mineralnego Mixolu, bo okazało się że przed sprzedażą ktoś zrobił niespodziankę i usunął DPF. Bez DPF-a podobno można.
Jako że użytkuję Cromę od marca br chciałem zapytać: jak jest z rozruchem Cromy 1,9 jtd na mrozach? (jak stoi pod chmurką).
Dla ciekawości podam że temp. graniczna odpalenia mojej starej octavii TDI to ok -18 st (odpalanie rano po nocy). Przypuszczam, ze przy zasilaniu common rail nie ma takich problemów.
Przy -27st. C nawet się nie zająknęła...
wojtazzz
26-07-2014, 20:30
jaki ten olej lejecie- syntetyk, półsyntetyk? czy nie ma większej różnicy?
Półsyntetyczny. Poczytaj dobrze tematy o tym to zobaczysz czemu :-)
jaki ten olej lejecie- syntetyk, półsyntetyk? czy nie ma większej różnicy?
SELENIA WR Pure Energy 5W30
Pełny syntetyk, zgodnie z instrukcją
Patryk205
27-07-2014, 07:17
Capsel do baku taki olej wlewasz ?? :o Chyba ktoś tu jeszcze z rana kawy nie pił ;)
Capsel do baku taki olej wlewasz ?? :o Chyba ktoś tu jeszcze z rana kawy nie pił ;)
Wróciłem z nocnej zmiany i się zakręciłem.:redface:
Proszę o usunięcie moich postów z tego tematu
Mamy albo nie mamy. Ci bez dpf mają generalnie prościej, w wielu aspektach. A jeżeli masz dpf i chcesz lać olej 2t do baku to musisz szukać takiego, który spełnia określone normy - odpowiednia temperatura spalania i możliwie niska zawartość popiołów po spaleniu. Poczytaj uważnie wskazany wątek i będziesz wiedział co potrzeba.
Mamy albo nie mamy. Ci bez dpf mają generalnie prościej, w wielu aspektach. A jeżeli masz dpf i chcesz lać olej 2t do baku to musisz szukać takiego, który spełnia określone normy - odpowiednia temperatura spalania i możliwie niska zawartość popiołów po spaleniu. Poczytaj uważnie wskazany wątek i będziesz wiedział co potrzeba.
No właśnie, ja mam dpf dlatego leję Ravenol Scooter 2T bo spełnia wymagania dot. popiołów itp., a jeżeli chodzi o zapach spalin to prawdę mówiąc ja nic nie czuję ;-)
jw. stosuje elfa i nie czuje żadnego zapachu z wydobywających się spalin.
Croma z DPF
co do odpalania to wszystko zależy od sprawnego aku i świeczek, croma to nie octavia, tu jest cr a wiadomo że żeby cr odpalił w taki mróz to musi ze dwa-trzy razy obrócić :)
Ja wlewam Ravenol Skuter 2-Takt od ok. 6 miesięcy, negatywnych skutków również nie zauważyłem, co do pozytywów jeszcze niewiele mogę powiedzieć ponieważ za krótko posiadam to autko (ok. 9 miesięcy). Za ok. pół roku będę mógł stwierdzić czy dolewka oleju daje jakieś zauważalne rezultaty. Pozdr.
Sie ma. Ali4 nie wiem czy jeszcze jeździsz autkiem o którym pisałeś w powyższym poście - ale podziel się uwagami co do oleju 2T - jak twoje odczucia w tym temacie. Niedawno wlałem eco max one shoot millersa żeby przeczyścić trochę wtryski a teraz zakupiłem ravenol scooter półsyntetyk i mam zamiar zacząć stosowanie. Oczywiście przestudiowałem miliony stron na wielu forach (alfa, toyota) i jestem przekonany że warto. Będę zalewał 250 ml oleju i 50 ml milers eco max. Na naszym forum temat nie jest za bardzo popularny a od twojego postu już trochę ON upłynęło :) więc jak to nie problem to podziel się spostrzeżeniami - i czy jeszcze lejesz 2T do cromki czy innego traktorka czy nie. Pozdro.
Witam
Również stosuję olej 2T półsyntetyczny do paliwa w ilośći 150-200ml na zbiornik od dłuższego już czasu i wrażenia zdecydowanie pozytywne zarówno jeśli chodzi o pracę silnika jak i odstępy pomiędzy wypalaniami DPFa.
radek_p14
18-09-2016, 20:54
Ja od ponad 3 lat stosuje olej 2T i Millers Oils Diesel Power ECOMAX.
Abramsik
18-09-2016, 21:21
Ja także mam same pozytywne doświadczenia z 2T. Ja stosuję raz na co 3-4 zbiornik.250 ml / zbiornik. Silnik chodzi zdecydowanie bardziej aksamitnie (jeśli w przypadku Diesla jest to mozliwe;-)). Ja osobiście polecam Liqui Molly 2T 1052. Jedna uwaga opisywana na pokrewnych forach min, alfacholicy. Należy pamiętać jeśli mamy DPFy aby był ten olej możliwie jak najbardziej niskopopiołowy. Jeśli jesteśmy po amputacji to nie ma już znaczenia.
Leję olej 2T co drugie tankowanie. Wybór padł na Liqui Moly 1052. Czy jest lepiej? Spektakularnych różnic jeśli chodzi o pracę silnika nie zauważyłem. Poprawiła się za to korekta na pierwszym wtrysku. Różnic w spalaniu nie odnotowałem.
Mi po lm2t przestała dymic na zimnym rozruchu.
LM1052 to nie super cudotwórca.
CF2/3/4 były projektowane jak ON miał "inne " lepsze parametry smarujące, potem ok 2004-5, dokładnie nie pamiętam dali bio szajsu.
LM pomaga pompie, wtryskom pracować poprawnie. Ponieważ to full syntetyk nie zawali DPF.
Ma fajną zaletę, jak wtryski zaczynają się przycierać, potrafi je przesmarować, korekty w wieluuu przypadkach wracają na prawidłową lub akceptowalną wartość.
Pompa CR również nam podziękuje.
JA wlewam co każde tankowanie -60L ON i 200ml LM.
Nawet słynne mondeo na siemensie, nie ma problemu z wtryskami (250k km) , a od stanu 120k km gość leje smarowidło.
Zalałem 250 ml ravenol i 50 ml milers oil eco max. Trasa Wałcz - Bydgoszcz - Wałcz (jakieś 250 km). Nie stwierdziłem jakiś różnic w pracy silnika czy dynamice. W sumie to nie oczekuję jakiś spektakularnych spadków spalania czy innych cudów - najważniejsze że pomagam pompie i wtryskom przetrawić suchsze paliwko. Po kilku zbiornikach z taką mieszanką sprawdzę korekty - na jednym miałem +2,3. Może coś się poprawi.
Jeszcze jedno pytanko do wytrwałych dolewaczy 2T - jak w zimę - lejecie tyle samo, mniej czy więcej no i czy mimo oleju 2T dolewacie zimowy specyfik np. black arrow.
Pozdrawiam.
ja cały rok leję po tyle samo 2T, ok 200 ml na zbiornik/tankowanie, zazwyczaj tankuję ok 50 l. jeśli tankuje mniej to staram się proporcjonalnie mniej oleju dolać.
w zimie nie dodaję nic więcej.
staram się tankować paliwo na sprawdzonych stacjach, które powinny mieć dobre paliwo a nie jakiś 2 czy 3 sort.
Witam, autkiem jeżdżę dalej, co do efektów dodawania oleju 2T, to mam mieszane uczucia, spalanie raczej nie spadło, silnik może pracuje delikatniej, ale jakoś super zauważalnej zmiany nie odczułem. Co do wypalania DPF to nie zmieniło się na lepsze. Zdecydowanie lepsze efekty co do DPF-a dała zmiana oleju silnikowego z Motula 5W40 na Millers Oil 5W30. Zdecydowanie dłuższe dystanse przejeżdzam między wypaleniami. 2T wpływa korzystnie na pompę, wtryski i dlatego warto go stosować, tak sądzę.
Abramsik
19-09-2016, 19:24
Tak do całości sprawy. Pamiętajmy, że im lepsza kondycja wtryskiwaczy tym lepsze spalanie. To bezpośrednio przekłada się na częstotliwość wypalania DPFa. Olej 2T poprawia kondycje wtryskiwaczy a przez to działa kojąco na nieszczęsny filtr sadzy. Dobrych ale droższych specyfików dobrych dla wtryskiwaczy jest więcej tj. DieselSpullung LM (pisze z pamięci więc mogłem się kropnąć) lub preparaty Forte. Szczególnie te ostatnie są efektywniejsze. Olej 2T jeśli odpowiedni i nie przedawkowany z pewnością nie zaszkodzi a tylko może pomóc. Choć nie jest cudownym specyfikiem, który uleczy wszystko.
LM1052 to nie super cudotwórca.
CF2/3/4 były projektowane jak ON miał "inne " lepsze parametry smarujące, potem ok 2004-5, dokładnie nie pamiętam dali bio szajsu.
LM pomaga pompie, wtryskom pracować poprawnie. Ponieważ to full syntetyk nie zawali DPF.
Ma fajną zaletę, jak wtryski zaczynają się przycierać, potrafi je przesmarować, korekty w wieluuu przypadkach wracają na prawidłową lub akceptowalną wartość.
Pompa CR również nam podziękuje.
JA wlewam co każde tankowanie -60L ON i 200ml LM.
Nawet słynne mondeo na siemensie, nie ma problemu z wtryskami (250k km) , a od stanu 120k km gość leje smarowidło.
z tą różnicą że te oleje dodawane do ON to nie są pełne syntetyki!! Pełen syntetyk ma zupełnie inną temperaturę zapłonu - ma to dość istotne znaczenie.
A jak ma się do oleju 2T specyfik Liquy Moly 2666? Który lepiej stosować. Na 4 wtrysku mam korektę +1.4 i zastanawiam się nad jakimś dodatkiem do ON.
Słuszna uwaga,
High quality semi-synthetic 2-cycle motor oil for use in all 2-cycle engines.
Pół syntetyk.
Ja stosowalem różne, jedynie lm1052 zadziałał najlepiej.
Nie mówię że jest najlepszy, u mnie tak wyszło.
Powered by vBulletin™ Version 4.2.5 Copyright © 2025 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved.