Zobacz pełną wersję : JTD gaśnie w czasie jazdy, logi w załączniku
martinez
11-11-2013, 13:47
Witam!
Od dłuższego czasu męczę się z ojca Stilo JTD z 2003 roku. Auto gaśnie podczas jazdy w trasie i nie daje się odpalić, chyba że minie ok. minuty to wtedy zakręci. Kolejny problem to na zimnym lub ciepłym silniku potrafi chwilę po odpaleniu (ok. 1-2 minuty) zgasnąć na obrotach jałowych, lecz wtedy można go od razu odpalić. Po podłączeniu pod FES ukazało się P0191, sygnał zbyt niski - odczytane ciśnienie paliwa 75 bar.
Rzeczy które zrobiłem:
-czyszczenie regulatora ciśnienia paliwa i wymiana uszczelek (nie pomogło),
-wymiana regulatora ciśnienia na nowy oryginalny - pomogło na jakiś czas, lecz problem wrócił,
-wyjęcie pompy paliwa ze zbiornika i sprawdzenie, wszystko gra,
Podejrzewam któryś wtryskiwacz, w załączeniu wrzucam logi zmierzone podczas odpalania auta.
11718
a filtr paliwa kiedy wymieniany? może już jest zapchany ?
martinez
11-11-2013, 14:07
Zapomniałem o tym wspomnieć, wymieniony 2 miesiące temu przy okazji czyszczenia regulatora.
Czytaleś to? Ciekawy finał: Fiat Stilo | Blad P0191 | FIAT Forum (http://fiat.auto.com.pl/forum/viewtopic.php?t=61210)
Pzdr
marcin.b2508
11-11-2013, 14:22
zrób test przelewowy zarówno na zimnym jak i ciepłym silniku.
martinez
11-11-2013, 14:35
Czytałem i sprawdzałem :) niestety to nie to.. oczywiście nie napisałem o tym w pierwszym poście tematu. Wyciągałem nawet pompę z baku, żeby sprawdzić czy nie ma jakiegoś syfu, wszystko czyste. W międzyczasie wymieniałem jeszcze świece żarowe bo spiralka mrugała, no i wrzuciłem do EGR'a zaślepkę z dziurkami, z racji że czujnik ciśnienia doładowania był calutki zalepiony.
franky12813
14-11-2013, 18:25
Nie wiem czy przypadkiem nie mylisz troche pojęc, konkretnie, regulatora wysokiego cisnienie na pompie wysokiego cisnienia z czujnikiem wysokiego cisnienia na listwie. Przynajmniej w stilo z 2001 jest taki uklad, wiem ze w pozniejszych stilo byly jakies zmiany ale dokladnie nie jestem pewien jakie (sa uklady CR gdzie i reg cisnienie i czujnik sa na listwie.)
Sprecyzuj co czysciles, bo moze byc tak ze wymieniales czujnik ktory byl ok, a winny moze byc regulator, ten na pompie.
Pozdrawiam
martinez
14-11-2013, 21:25
Wymieniłem regulator ciśnienia paliwa, ten z załącznika, podkładkę nr 2 przełożyłem z zestawu naprawczego zawierającego uszczelki, gdyż Bosch nie dołączył jej do regulatora. Na razie auto jeździ tzn nie gaśnie, na dniach zrobię próbę przelewową, a czy ktoś jest w stanie powiedzieć mi czy ciśnienie paliwa podczas odpalania jest OK? (na podstawie logów)
franky12813
15-11-2013, 11:49
Jeżeli jeździ to ok. Gdyby pojawił ci się jeszcze błąd P0191, to problemem może by z samym czujnikiem wysokiego ciśnienia, tym na listwie.
Na końcu wymienionego przez Ciebie regulatora jest drobne, metalowe siteczko którego nawet palcem nie wolno dotykac, bo moze sie zabrudzic. Byc moze ono bylo juz zasyfione i regulator czasami glupial. Jezeli to bylo to, powiniennes miec spokój, wymieniony filtr paliwa i regulator wysokiego cisnienia. Wiem ze niektorzy fachowcy obcinali te metalowe siteczka, aczkolwiek osobiscie nie polecam tej procedury.
martinez
15-11-2013, 12:08
Właśnie po wymianie owego regulatora przez jakiś czas było ok, nie licząc gaśnięcia na wolnych obrotach które mnie bardzo dziwi. Ostatnio właśnie znowu zgasł 2 razy na przejechane 30 km. Od kilku dni spokój, miałem nadzieję że nowy regulator załatwi sprawę, wymieniałem go bardzo ostrożnie nie dotykając tej końcówki. Zresztą w moim bravo jest identyczny i u mnie pomogło czyszczenie w 100%.
Ja miałem problem że po uzyskaniu temperatury roboczej silnika (połowa skali) silnik gasł i nie odpalał do ostygnięcia. Pomogła wymiana czujnika położenia wału (orginał BOSCHA cena około 100 zł) od tej pory nie mam żadnych problemów
franky12813
18-11-2013, 14:52
Miales blad od tego czujnika zapisany w komputerze? Martinez nie wspomina nic o bledzie od czujnika polozenia walu.
Z tym czujnikiem mialem rowniez przygode, samochod gasl na trasie i nie chcial zapalic, zapalal po odczekaniu, jechal kilka minut i tak w kolko. Na wyswietlaczu miedzy zegarami wyswietlal sie komunikat lose connection i engine fault wraz z czerwona ikona silnika. Finalnie zakonczylo sie skorzystaniem z assistance i laweta. Podpialem ELM327 i MES pokazal kod bledu zwiazany z tym czujnikiem (juz nie pamietam jaki to byl kod). Blad nie byl aktywny caly czas tylko zapisany w pamieci, znaczy to ze czujnik raz dzialal, raz nie. Myslalem nawet zeby sprobowac przeczyscic wtyczke i styki, ale nie chcialem ryzykowac ponownie holowania. Po wymianie czujnika wszystko wrocilo do normy.
martinez
18-11-2013, 15:31
Wracając do tematu, to auto wciąż jeździ bez problemów, ale próbę przelewową i tak znajomy mechanik zrobi przy okazji wymiany hamulców z przodu za 2 tygodnie ;-)
martinez
23-12-2013, 08:29
Próba przelewowa wykazała, że wtryskiwacze prawdopodobnie są sprawne, w ciągu 3,5 minuty w strzykawkach pojawiło się paliwo w ilościach(nie licząc tego co w metrowych wężykach):
1. 18ml
2. 20ml
3. 22ml
4. 18ml
Potem po prostu strzykawki przestały się napełniać. Co o tym myśleć? Podejrzewam pompę wysokiego ciśnienia.
W czasie pierwszej próby auto zgasło po niecałej minucie na obrotach jałowych - jest to jeden z opisanych przeze mnie problemów z gaśnięciem.
martinez
29-01-2014, 21:12
Problem został rozwiązany, auto ostatecznie miało bardzo duże problemy z rozruchem oraz gasło w losowych momentach, również na wolnych obrotach. Pewnego dnia na wyświetlaczu pojawił się błąd "loose connection", a po podłączeniu interfejsu winnym okazał się czujnik położenia wału korbowego. Po wymianie jak ręką odjął... Dziwi mnie tylko że tak późno pojawił się ten błąd, bo wcześniej cały czas sypał błędem P0191, co wskazywało na zbyt niskie ciśnienie w układzie common rail. Moim zdaniem błąd P0191 łapał w momencie nagłego zgaszenia silnika, które spowodowane było w/w czujnikiem. Ot, taki dziwny przypadek!
marcin.b2508
29-01-2014, 21:54
Moim zdaniem błąd P0191 łapał w momencie nagłego zgaszenia silnika
dokładnie tak. komputery pomagają ale często też lubią wpuścić w maliny.
Powered by vBulletin™ Version 4.2.5 Copyright © 2025 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved.