PDA

Zobacz pełną wersję : Montaż żarówkowych świateł dziennych. Zdjęcia i opis.



fred77
05-11-2013, 09:36
W końcu udało mi się założyć światła dzienne do Idea.
Tak wygląda samochód przed montażem.
http://imageshack.us/a/img31/5346/bpd.JPG


Lampy pochodzą od polskiej firmy WESEM. Są to proste lampy z tradycyjną żarówką 21W. Posiadają szklany przezroczysty klosz i ryflowany odbłyśnik. Lampa ta bardzo fajnie pasuje do reflektorów, które również posiadają tak samo wykonany klosz i odbłyśniki.
http://imageshack.us/a/img809/2585/fshk.jpg


Montaż tych lamp wymagał demontażu przedniego zderzaka.
Najpierw zdejmujemy dolną osłonę silnika odkręcając zaznaczone śruby.
http://imageshack.us/a/img43/1449/aeg4.jpg

http://imageshack.us/a/img822/1240/40y1.png


Następnie zabieramy się za demontaż atrapy.
Trzeba wyjąc dwie plastikowe spinki oraz odkręcić cztery wkręty, które są bardzo dobrze widoczne od góry.
Potem trzeba śrubokrętem podważyć cztery dolne zatrzaski pod chromowaną krawędzią i można atrapę zdjąć.
http://imageshack.us/a/img837/9007/66di.jpg


Kolejnym krokiem jest odkręcenie zderzaka. Jest on mocowany dwoma śrubami po bokach, trzema od góry i czterema od dołu.
Najpierw odkręcamy śruby z boku. Jedną trzeba odkręcić od spodu samochodu.
http://imageshack.us/a/img513/6330/ai45.jpg


Drugą przez otwór w nadkolu. Przy okazji odkręcamy jeszcze wkręt mocujący nadkole.
http://imageshack.us/a/img823/7848/ye9w.jpg


Potem odkręcamy trzy górne śruby.
http://imageshack.us/a/img703/2593/2jxk.jpg


A na koniec cztery dolne śruby. Na zdjęciu jedną śrubę zasłoniła mi krawędź kanału.
http://imageshack.us/a/img21/541/b7s2.jpg


Odchylamy boki zderzaka i go zdejmujemy.
http://imageshack.us/a/img546/9092/1u9w.jpg

http://imageshack.us/a/img809/8098/ipht.jpg


Musimy obrócić klakson na jego uchwycie przekładając go z dołu do góry.
http://imageshack.us/a/img43/6641/m8n6.jpg


Wyciągamy zewnętrzne kratki i odpowiednio je wycinamy.
http://imageshack.us/a/img822/19/vhg1.jpg

http://imageshack.us/a/img34/6560/m0gn.JPG


Lampy będziemy mocować do bocznych wsporników nadwozia.
Musimy w nich wywiercić dwa otwory - 6mm wystarczy.
http://imageshack.us/a/img706/6522/xone.jpg


Następnie musimy z grubszej blachy dorobić mocowanie lampy.
Blachę trzeba wygiąć tak by odległość zewnętrznych krawędzi wynosiła 35mm.
http://imageshack.us/a/img41/363/qz2b.png
Wysokość otworu do przykręcenia lampy trzeba sobie ustalić samemu. Trzeba zamontować wycięte kratki w zderzaku, przyłożyć zderzak do samochodu przyłożyć lampy i zaznaczyć wysokość ich mocowania.

Przykręcamy mocowania do wsporników nadwozia, do wykonanych mocowań przykręcamy lampy, ustawiamy je prostopadle do przodu pojazdu i zakładamy zderzak.


A tak wygląda samochód z zamontowanymi lampami oraz zamontowane lampy z bliska od wnętrza zderzaka i od zewnątrz.
http://imageshack.us/a/img17/1342/nqek.jpg

http://imageshack.us/a/img577/2434/en79.jpg

http://imageshack.us/a/img194/4512/9hbg.jpg

http://imageshack.us/a/img266/9025/fy4u.jpg

http://imageshack.us/a/img42/4244/6g7u.jpg

http://imageshack.us/a/img7/2518/55ty.jpg



Co do podłączenia lamp to jeszcze nie są podłączone. Ale niebawem pewnie to zrobię. Podłączenie nie będzie już wymagało aż tyle pracy. Oczywiście sposób odłączenia też tu opiszę.

kamilo62
05-11-2013, 17:35
Choc moim zdaniem Fiaty idea trudno znalezc z halogenami...To zastanawiam jak do tego dostosuje sie policja - Przeciez nie kazdy jest na tyle "madry" by pomyslec ze to sa dzienne..
Niemniej zycze bezkonfliktowego uzywania :)

fred77
06-11-2013, 09:19
Choc moim zdaniem Fiaty idea trudno znalezc z halogenami...To zastanawiam jak do tego dostosuje sie policja - Przeciez nie kazdy jest na tyle "madry" by pomyslec ze to sa dzienne..
Niemniej zycze bezkonfliktowego uzywania :)

Fiaty z lampami w zderzaku są ale chyba tylko w Brazylii.
Tu kiedyś o to pytałem.
http://fiatklubpolska.pl/forum-ogolne-o-fiat-433/fiat-idea-kratki-zderzaka-i-halogeny-pomozcie-zdobyc-20416/

Pytałem się w ASO o kratki do modelu z lampami przeciwmgłowymi w zderzaku, ale nie ma.

A co do Policji to ich nie interesuje estetyka zamontowanych lamp. One mają mieć homologację i muszą być podłączone i zamontowane zgodnie z rozporządzeniem.
;-)

byrrt
06-11-2013, 09:25
A co do Policji to ich nie interesuje estetyka zamontowanych lamp.
Nie zrozumiałeś. Lampy wyglądają jak halogeny (no prawie) przez co nie jeden głupi misiek może się przyczepić o używanie ich jako DRL no i brak przycisku i możliwości włączenia ich z auta.. Swoją drogą czemu autor nie kupił jakiś dobrych ledowych??

fred77
06-11-2013, 10:56
Nie zrozumiałeś. Lampy wyglądają jak halogeny (no prawie) przez co nie jeden głupi misiek może się przyczepić o używanie ich jako DRL no i brak przycisku i możliwości włączenia ich z auta.. Swoją drogą czemu autor nie kupił jakiś dobrych ledowych??

Policjant się może czepiać, w tym przypadku, czego chce. Lampy posiadają stosowne oznaczenia homologacyjne. Dodam, że jest to prawdziwa homologacja, a nie jakaś chińska wytłoczka na kloszu.
Lampy wyprodukowała firma WESEM, która jest dość znanym polskim producentem oświetlenia.
WESEM - Sklep Internetowy (http://sklep.wesem.pl/)

Jak się policjant będzie czepiał to się go przeszkoli. Zresztą przerabiałem już ten temat ze trzy razy.

A czemu nie chciałem lamp ledowych? Bo im nie ufam. Rynek jest zalany badziewiem. Patrzę na inne samochody z takimi lampami i często można spotkać, że jakaś jedna lub kilka diod nie świeci albo lampy słabo świecą albo wcale nie świecą.

W przypadku zakupu porządnych lamp to trzeba wydać sporo pieniędzy. A zwykła żarówka to jednak zwykła żarówka. Jak się przepali to za parę groszy kupię nową i wymienię. Nie muszę kupować całej lampy.

Lampy, które kupiłem kosztowały mnie razem z przesyłką około 100zł. Podobne mam w drugim samochodzie. Są solidne, trwałe, szczelne, mają szklany klosz, nie ma z nimi absolutnie żadnych problemów.

Po prostu uważam, że lampy ledowe pomimo tego, że łatwiejsze podczas montażu to jednak pod wieloma względami są gorsze.

byrrt
06-11-2013, 13:37
Policjant się może czepiać, w tym przypadku, czego chce. Lampy posiadają stosowne oznaczenia homologacyjne. Dodam, że jest to prawdziwa homologacja, a nie jakaś chińska wytłoczka na kloszu. [...]Jak się policjant będzie czepiał to się go przeszkoli. Zresztą przerabiałem już ten temat ze trzy razy.
Ja to całkowicie rozumiem, ale jak się policjant uprze to i tak dowód zabierze i wtedy co? :) Nie jest to argument, żeby takich lamp nie zakładać - oczywiście że nie. Sam mam DRLe i wiem co misiaki wiedzą o nich - NIC. Przy ostatniej kontroli musiałem tłumaczyć policjantom jak się używa DRL, nie przyjeli do wiadomości ale puścili.



A czemu nie chciałem lamp ledowych? Bo im nie ufam. Rynek jest zalany badziewiem. Patrzę na inne samochody z takimi lampami i często można spotkać, że jakaś jedna lub kilka diod nie świeci albo lampy słabo świecą albo wcale nie świecą.
Owszem na rynku jest więcej szmelcu niż normalnych lamp, ale nie tylko takowe są. Ja kupiłem lampy za ok 120zeta 4x1W każda i uwierz, że świecą b. dobrze. Śmiem twierdzić, że będę lepiej widoczny z nimi niż Ty. Kwestia co się kupi..


Po prostu uważam, że lampy ledowe pomimo tego, że łatwiejsze podczas montażu to jednak pod wieloma względami są gorsze.
Łatwiejsze w montarzu nie są wcale - ja również montowałem okrągłe w miejscu na halogeny, też ściągałem zderzak. Mają 2 podstawowe zalety. Nie przepalają się i pobierają ponad 5x mniej prądu (porównując te Twoje i moje). Oczywiście trzeba kupić produkt markowy lub przynajmniej porządny ale 90% tego szajsu co ludzie zakładają jest kupowane na straganie czy allegro za 30zeta..

Swoją drogą pytanie - jak z wymianą żarówek u Ciebie w tych DRLach?

miszko
06-11-2013, 14:29
A mi się podoba to. Nie lubię ledów, gdyż strasznie punktowo świecą i z daleka nawet jak są mocne to strumień świetlny potrafi "ginąć". Widziałem już parę razy tak, że z daleka auto widzę i myślałem, że nie ma świateł włączonych. W miarę zbliżania się dostrzegam, że jednak ma jakieś tam diody. Są tez instalacje, że te światła LED bardzo mocno świeca, co jest dla mnie osobiście denerwujące. Za to te są dość fajne, bo jest dość duża powierzchnia odbijająca. Kto co lubi. Nie mam nic przeciwko "ledom", ale czasami denerwują one ;)

byrrt
06-11-2013, 14:58
W miarę zbliżania się dostrzegam, że jednak ma jakieś tam diody.
Tak to jest właśnie w najtańszym bublu z chin i za takie g. powinni dowodziki lecieć.. Zgadzam się. A co do mocniejszych ledów - one mają świecić tak, żeby w przysłowiowym żarze z nieba pod słońce auto było widoczne. Można by się tak wyżalać, jak co niektórzy np. jeżdżą na długich i myślą, że mają DRL itp. Ja tylko przedstawiłem plusy lamp ledowych. Jak kupi się za uczciwą cenę to naprawdę będą trwalsze i lepsze. Fakt, kolor może komuś się nie widzieć - to też jest argument ;)

fred77
06-11-2013, 15:59
Ja to całkowicie rozumiem, ale jak się policjant uprze to i tak dowód zabierze i wtedy co? :) Nie jest to argument, żeby takich lamp nie zakładać - oczywiście że nie. Sam mam DRLe i wiem co misiaki wiedzą o nich - NIC. Przy ostatniej kontroli musiałem tłumaczyć policjantom jak się używa DRL, nie przyjeli do wiadomości ale puścili.
Gdyby chcieli zabrać dowód to powiedziałbym, że zaraz jadę do ich przełożonego, który by ich wyprostował.



Owszem na rynku jest więcej szmelcu niż normalnych lamp, ale nie tylko takowe są. Ja kupiłem lampy za ok 120zeta 4x1W każda i uwierz, że świecą b. dobrze. Śmiem twierdzić, że będę lepiej widoczny z nimi niż Ty. Kwestia co się kupi..
Nie wiem czemu ale mam wrażenie, że lampy diodowe są jednak jakoś gorsze. Jeżeli świecą słabo to są mało widoczne, jeżeli świecą mocno to znowu ich światło jest w pewnym sensie za mocne.

Dlatego wolę tradycyjne żarówkowe lampy, bo ich światło jest - jakby to powiedzieć - neutralne, takie w sam raz.



Łatwiejsze w montarzu nie są wcale - ja również montowałem okrągłe w miejscu na halogeny, też ściągałem zderzak. Mają 2 podstawowe zalety. Nie przepalają się i pobierają ponad 5x mniej prądu (porównując te Twoje i moje). Oczywiście trzeba kupić produkt markowy lub przynajmniej porządny ale 90% tego szajsu co ludzie zakładają jest kupowane na straganie czy allegro za 30zeta..

Swoją drogą pytanie - jak z wymianą żarówek u Ciebie w tych DRLach?

Mi nie chodzi w tym przypadku o pobieranie prądu, bo te 42W to też jest nic w porównaniu z normalnym oświetleniem nocnym.
Co do produktów markowych i porządnych to kosztują one grubo ponad 100zł.
Do tego nigdy nie wiadomo jak długo posłużą.
W zwykłej lampie wymienię żarówkę, w przypadku lamp diodowych znów musiałbym się wykosztować na dwie lampy, bo w większości przypadków pojedynczej nie sprzedają tylko komplet.

Co do wymiany żarówki to trzeba wjechać na kanał uchylić dolną osłonę silnika i bez problemu można żarówkę wymienić. Jak dla mnie to jest to może jeden niewielki minus.
Zawsze można przecież włączyć światła mijania do czasu wymiany żarówki.

W drugim samochodzie dopiero po trzech latach wymieniałem jedną żarówkę. A wóz jeździł dużo.

Jak będę miał czas to pokażę zdjęcia zrobione w ciągu dnia, ukazujące zamontowane lampy pod różnym kątem. To tak dla ciekawskich estetów. ;-)

kamilo62
06-11-2013, 16:43
Spoko..tak jak mowilem aby policja czegos sie nauczyla.
A dla tych odwaznych o lampach led....Slyszalem i ogladalem ostatnio w auto swiat ze te ledowe dzienne lampy co niby sprzedaja w nor auto za 200 czy ile zl...Sa bez homo :P...i to philips :)

fred77
06-11-2013, 18:35
A tu obiecane dla estetów zdjęcia zrobione przy świetle dziennym z różnych stron. ;-)

http://imageshack.us/a/img29/4430/ux9c.jpg

http://imageshack.us/a/img812/3192/zows.jpg

http://imageshack.us/a/img822/1340/izi8.jpg

irqus
06-11-2013, 18:42
Jeżlei policjant uzna że go nie oślepiają to nic nie zrobi. Ale zawsze można ten manual wykorzystac i dać okrągłe ledy i też będize ładnie. Ale to zależy na kogo trafi mnie w tarnowie zatrzymał właśnie o ledy co i jak jest wytłoczona homologacja a mam NSSC 506 a na koniec kontroli zapytał gdize kupiłem bo szuka podobnych dla siebie. Także sa uczeni i przeuczeni, Natomiast żeby nie zbaczać z teamu to szacun za wykonaną pracę bo podejżewam że sam to wszystko robiłeś. dorzuć jak podłączysz jak świecą w dzień. Jak będą za mocne zawwsze możesz do nich dać diody ale chyba wtedy nie będzie wyglądu.

fred77
07-11-2013, 08:54
Jak będą za mocne zawwsze możesz do nich dać diody ale chyba wtedy nie będzie wyglądu.

Skoro lampy mają stosowną homologację to nie są ani za mocne ani za słabe. Nie wiem czy wiesz ale jeżeli jakakolwiek lampa jest przystosowana do tego by źródłem światłą była zwykła żarówka to taka żarówka ma w tej lampie być i żadna inna.
Dlatego np.: montowanie w reflektorach przystosowanych do żarówki H4 jakiś pseudoksenonów jest niezgodne z przepisami i zabronione. To samo tyczy się moich lamp do jazdy dziennej.
Ma tam być zwykła żarówka 21W i żadna inna nie może tam być, bo gdy wsadzi się tam cokolwiek innego to lampa nie spełnia już swojego zadania.

byrrt
07-11-2013, 10:12
Gdyby chcieli zabrać dowód to powiedziałbym, że zaraz jadę do ich przełożonego, który by ich wyprostował.
Mały OT, ale jak się uprze to Ci dowód zabierze i tyle. Żaden przełożony nic nie da. Możesz potem pisać skargi itp, dowód odbierzesz tego samego dnia po wizycie w SKP.. Napisałem to aby uzmysłowić, że jak się pies uprze to dowód zabierze mimo homologacji i przepisów, a niestety psy znają przepisy często gorzej jak kierowcy.. Ale to nic nie wnosi do tematu.


Do tego nigdy nie wiadomo jak długo posłużą.
Markowe posłużą lata. Moje chińskie choć zwyczajnie porządne już 2 lata śmigają..
Tu masz opis montażu jakbyś chciał zerknąć: http://fiatklubpolska.pl/moje-auto-462/fiat-bravo-1-8gt-byrrta-14322/8#post88030


a na koniec kontroli zapytał gdize kupiłem bo szuka podobnych dla siebie.
No w świecie tandety i wszędobylskiego bubla wcale się nie dziwię - skoro są sprawdzone to warto wybrać takie. Sam trochę szukałem..

fred77
17-12-2013, 20:49
Światła podłączone. Świecą świetnie. Wszystko jest tak jak być powinno. Jestem w trakcie robienia wygodnego i czytelnego schematu elektrycznego. Potem muszę zrobić kilka zdjęć i całość udostępnię.
Już mogę napisać, że wszystkie podłączenia zostały zrobione w centralce elektrycznej w komorze silnika, także nie trzeba było przeciskać się z kablami z wnętrza samochodu.
Z instalacją elektryczną nic się nie dzieje, nie ma żadnych błędów i problemów.

irqus
17-12-2013, 22:30
Rzuć foty jak w dzień świecą i w nocy.

byrrt
18-12-2013, 07:06
Rzuć foty jak w dzień świecą i w nocy.

W nocy bie używa się dziennych ;)

irqus
18-12-2013, 10:03
No wiem ale jestem ciekaw czy mocno świecą np jako przeciwmgłowe.

fred77
19-12-2013, 21:07
Zgodnie z obietnicą prezentuję zdjęcia, schemat i krótki opis.
Podłączenie świateł jest banalnie proste i nie powoduje żadnych komplikacji z instalacją elektryczną.
Wszelkie podłączenia zostały wykonane w centralce elektrycznej znajdującej się w komorze silnika co wyeliminowało konieczność przeciągania przewodów elektrycznych z kabiny.
Z instalacji samochodu potrzebujemy jedynie prąd z jednej przedniej lampy pozycyjnej oraz z plusa pojawiającego się po włączeniu zapłonu.

Aby uzyskać prąd zasilający przednią lewą lampę pozycyjną musimy wyjąć z peszla ochronnego przewody zasilające lewy reflektor.
Przewód zasilający lampę pozycyjną jest brązowo-biały. Do tego przewodu podpinamy sobie przewód, który następnie wyprowadzamy do centralki elektrycznej w komorze silnika.
W moim przypadku użyłem zwykłej klamry mostkującej. Całość zawinąłem taśmą izolacyjną.
http://imageshack.us/a/img209/2454/b0lm.jpg


Aby uzyskać prąd pojawiający się po włączeniu zapłonu to odbezpieczamy dwa zaczepy całego zestawu bezpieczników i przekaźników i trochę podnosimy/otwieramy.
W wiązce przewodów znajdujących się pod spodem odnajdujemy przewód koloru pomarańczowego.
Do tego pomarańczowego przewodu podpinamy drugi o niewielkiej długości.
Tu również użyłem klamry mostkującej.
http://imageshack.us/a/img23/6240/24w4.jpg


Główny prąd do bezpośredniego zasilania obu lamp bierzemy ze stałego plusa bezpośrednio z akumulatora.
Najwygodniej jest przykręcić zasilanie do grubego czerwonego przewodu idącego od akumulatora do zasilania centralki elektrycznej.
Za punkt masy posłużyła mi klema minusowa akumulatora. Tam przykręciłem wszystkie przewody masowe.
Centralka elektryczna w komorze silnika ma w sobie wygodne dwa zaczepy, które pozwalają na wygodne przypięcie dodatkowych dwóch gniazd przekaźników.
Dla oprawki bezpiecznika niestety nie było już zaczepów dlatego wsadziłem go obok przekaźników luzem.
Na zdjęciu widoczna centralka elektryczna.
U góry zacisk z grubym czerwonym przewodem, który biegnie bezpośrednio z akumulatora (stały plus).
Po prawej stronie dwa przekaźniki oraz bezpiecznik.
Jeden przekaźnik jest zwierno-rozwierny, a drugi zwierny (nie wiem jak one się fachowo nazywają). Bezpiecznik ma 15A.
http://imageshack.us/a/img138/2889/vjvy.jpg


A tutaj schemat elektryczny.
http://imageshack.us/a/img41/1364/5ejc.png




A tutaj kilka odsłon samochodu ze świecącymi światłami.

Tu słońce świeci w przód samochodu.
http://imageshack.us/a/img833/9011/5gkf.jpg

http://imageshack.us/a/img560/9886/9fq0.jpg


Tu słońce świeci z boku.
http://imageshack.us/a/img138/9963/iudj.jpg

http://imageshack.us/a/img801/7354/poj1.jpg


A tu w lesie.
http://imageshack.us/a/img40/2632/3def.JPG

http://imageshack.us/a/img29/9590/g3cv.jpg

http://imageshack.us/a/img834/3641/illm.jpg

http://imageshack.us/a/img547/8259/d6en.jpg

byrrt
20-12-2013, 02:07
Wygląda ładnie ale prawdę mówiąc świeci licho - tak się wydaje.. Mogłeś zrobić fotki z tej samej perspektywy, z tymi samymi parametrami przysłony, migawki, iso tylko z włączonymi światłami mijania..

fred77
20-12-2013, 08:34
Zdjęcia nie oddają rzeczywistego świecenia. Na żywo świeci o wiele lepiej niż na zdjęciach.

miszko
20-12-2013, 10:09
Zdjęcia są małe, stąd może takie odczucie co do ich widoczności. Na moje oko jest ok, lepsze to niż te chińskie zestawy "ledów", których nie widać z daleka.

Sorry za OT.
OKR = Krapkowice. Mam znajomego - Alan - z Krapkowic. Miał swojego czasu czerwoną Temprę Kombi (SW) na alufelgach od Alfy (coś jak telefony) i mega dużymi białymi napisami po bokach. Już nie pamiętam jakich, coś z "Street Racing". Ogólnie lubuje się w włoszczyźnie, teraz chyba jakąś Lancią jeździ. Jest tutaj na forum, ale mało się udziela.
A tu jakieś jedno na szybko znalezione foto
12178

byrrt
20-12-2013, 16:43
Nie no na pewno świeci lepiej jak tanie chińskie ledy ;) Tych to nawet z bliska czasem nie widać..

fred77
20-12-2013, 18:21
Zdjęcia są małe, stąd może takie odczucie co do ich widoczności. Na moje oko jest ok, lepsze to niż te chińskie zestawy "ledów", których nie widać z daleka.

Sorry za OT.
OKR = Krapkowice. Mam znajomego - Alan - z Krapkowic. Miał swojego czasu czerwoną Temprę Kombi (SW) na alufelgach od Alfy (coś jak telefony) i mega dużymi białymi napisami po bokach. Już nie pamiętam jakich, coś z "Street Racing". Ogólnie lubuje się w włoszczyźnie, teraz chyba jakąś Lancią jeździ. Jest tutaj na forum, ale mało się udziela.
A tu jakieś jedno na szybko znalezione foto
12178

Co do zdjęć to faktycznie gdyby można było na forum pokazać większe to inaczej by to wyglądało. Co do Alana to jasne, że znam.