Zobacz pełną wersję : Fiat Bravo 1.6 16v - uszkodzony mechanizm różnicowy
Witam Wszystkich!
Po diagnozie ustaliłem ze mam uszkodzony mechanizm różnicowy co wiąże się z wymiana skrzyni biegów. Mam książkę z opisem wymiany ale mam do was pytanie czy ktoś wymieniał skrzynie i może mi to opisac co i jak robić ? Bo wiadomo teoria to jedno a praktyka to drugie. Idealny opis by był taki żeby ktos opisał krok po kroku co robic i jak!
Dzięki za odpowiedź!
Taką instrukcję krok po kroku myślę znajdziesz w książce WKŁ z serii Sam Naprawiam. Tam jak pamiętam jest sekcja jak zdjąć skrzynię. Nie jest to skomplikowanie trudne, tylko trochę pracy cię czeka (zwalanie półosi, odkręcenie mocowania skrzyni, okręcenie śrub mocujących i pozostałych elementów (od lewarka i pedału sprzęgła).
A z ciekawości spytam co się stało z mechanizmem? Skrzynia się zblokowała czy coś zgrzytnęło czy może jakiś luz powstał?
No ta książke właśnie mam. Ale chodzilo mi o jakieś praktyczne podejście do tego. Bo tam opisane jest wszystko tzn musze zdjać cale zawieszenie z obu stron i generalnie chodziło mi o to zeby ktos mi wytłumaczył co musze zdjać odkrecić żeby zdjać skrzynię, czysto praktycznie poprostu tak aby było dobrze.
A co do uszkodzenia to poszła satelitka chyba bo jest luz na połosi i nie równo zabiera co za tym idzie przy skręcaniu blokuje koło.
Pozdrawiam
Witam
Moze mi ktos wyjaśnić jak wyjać te mechanizm zmiany biegów ze skrzyni biegow?
Musisz wyjąć skrzynię biegów.Nie wiem jak w 1.6 bo tam półosie są bez przegubów wewnętrznych,ale u mnie wystarczyło odkręcić nakrętki przy kołach,wybić sworznie przy wahaczach i odchylić na bok kolumny.
Jak będziesz miał skrzynię na wierzchu to już zobaczysz co trzeba dalej kręcić.
Musisz wyjąć skrzynię biegów.Nie wiem jak w 1.6 bo tam półosie są bez przegubów wewnętrznych,ale u mnie wystarczyło odkręcić nakrętki przy kołach,wybić sworznie przy wahaczach i odchylić na bok kolumny.
Jak będziesz miał skrzynię na wierzchu to już zobaczysz co trzeba dalej kręcić.
Witam Ale mi chodzi o samewodziki co ida do skrzyni jak je wyjaclub w ktorym miejscurozłączyc i jak ? bo tylko to mi zostało zeby wyjac skrzynie z auta.
Pozdrawiam!
Odkręcasz nakrętkę na przegubie. Dalej odkręcasz zwrotnicę na dole na łączeniu z wahaczem i wysuwasz ku dołowy (tak aby rozłączyć). Pociągasz od dołu zwrotnicę do siebie i wypychasz przegub, aby wypadł (cały). Demontujesz opaskę przy skrzyni na manszecie (poluźnij opaskę tą przy skrzyni) i zdejmujesz manszetę. Wtedy wystarczy że pociągniesz półoś i wyjdzie cała ze skrzyni.
Odkręcasz nakrętkę na przegubie. Dalej odkręcasz zwrotnicę na dole na łączeniu z wahaczem i wysuwasz ku dołowy (tak aby rozłączyć). Pociągasz od dołu zwrotnicę do siebie i wypychasz przegub, aby wypadł (cały). Demontujesz opaskę przy skrzyni na manszecie (poluźnij opaskę tą przy skrzyni) i zdejmujesz manszetę. Wtedy wystarczy że pociągniesz półoś i wyjdzie cała ze skrzyni.
Witam ponownie
To co napisalej juzmam zrobione zdjete półosie i całą resztę ale nie moge zdjać wodzików od skrzyni tego mechanizm co idzie do lewarka ? jak to zrobic!
Pozdrawiam i prosze o odp bo jutro jade walczyc z ta skrzynia!
W 1.6 są bodajże wodziki a one miały przeguby kulowe,przykręcane na klucz 10 bodajże.U mnie są linki więc za bardzo Ci w tej kwestii nie pomogę.
Powered by vBulletin™ Version 4.2.5 Copyright © 2025 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved.