PDA

Zobacz pełną wersję : Porada dla chętnego na Bravo 2



Bronckey
30-10-2013, 23:56
witam

Na wstępie serdeczne przywitanie.

Przymierzam się do zmiany wozidełka i z racji ceny zakupu oraz mnogości egzemplarzy z sensownym przebiegiem dość poważnie zastanawiam się nad Fiacikiem. W związku z tym mam do was prośbę o pomoc i odpowiedzi na kilka pytań

1. Silnik 1,9 JTD 120 +chip na jakieś 140KM, 150 KM czy 1,4T 150 KM i LPG do tego. Skłaniam się ku 1,9 120 KM z racji prostej 8 zaworowej konstrukcji i podobno mniejszej usterkowości. Ale wyczytałem że problemu z rozruchem w zimę bywają. Jak 1,4 znosi gaz i jak wogóle się spisuje.

2. Skrzynia. Czy należy się bać 6-biegowej? Opinie że pada i że wyje. Czy często się to zdarza, bo wiadomo zawsze więcej opinni negatywnych się znajdzie niż jest w rzeczywistości

3. Jak z usterkowością elektryczną, klima automatyczna podobno ma swoje humory.

4. Jakieś wasze dobre rady i spostrzeżenia

5. Na co patrzeć przy zakupie? Newralgiczne miejsca,niepokojące wycieki i tego typu sprawy.

6. System Blue and Me czy warto?

kamilo62
31-10-2013, 09:38
#25 Jazdy próbne - Test Fiat Bravo 1.4 90 KM - YouTube (http://www.youtube.com/watch?v=EIKoz0Fitlw) duzo tego jest i moze cos da do namyslenia...
FIAT BRAVO 2.0 165KM - Test długodystansowy tygodnika Auto Świat - YouTube (http://www.youtube.com/watch?v=6BibnjFhz18)

miszko
31-10-2013, 21:48
Na wszystko nie odpowiem ;)
1. JTD to udane jednostki. Zwróć jednak uwagę na turbinę. Co do 1.4 Turbo Benzyny to nie ma żadnych przeszkód aby montować tam instalację LPG. Te motory dobrze znoszą LPG.
3. Klima automatyczna - głównie opinia z uwagi na usterki elektrycznie sterowanymi klapami od nawiewu. Element wymienialny, lecz wymaga rozbierania. Warto przed kupnem auta przetestować czy wszystko chodzi ok.
6. Jak kto woli.

Bronckey
01-11-2013, 00:41
filmików i artykułów już się naczytałem i dlatego chciałbym poznać opinie użytkowników, którzy mają auto na dłużej a nie na testy w celu zabawy.

kamilo62
01-11-2013, 09:57
Dobrze ze sie naczytales..to w sumie daje jakis obraz...Ja swoim przejechalem juz ok. 7tys km..fakt polowa na autostradzie ale narazie na niego nie narzekam tym bardziej ze ma nalatane prawie 117k.
Moje 1.9 120km robi spokojna robote..wiecej nie potrzebuje.odnosnie chip - jak sam zrobisz to bedziesz pewny ze dobrze...a z drugiej reki z chipem - Mozesz trafic na zgnile jajo..
Wszystko jest zalezne od poprzedniego wlasciciela.

Borys-Tech
01-11-2013, 21:41
Z tym Chipem to trochę przesadzasz kamil, jeśli był robiony w dobrej firmie i przez obeznanego człowieka to nie różni się awaryjnością niż seria.

1. Silniki są raczej bezawaryjne niezależnie co wybierzesz. Mam diesla 2.0 w Bravo po chipie i jak dla mnie jest ok bo auto jest w miarę żwawe. Choć czasami brakuje mi kultury pracy benzyniaka ;]

2. Skrzynia to jak dla mnie najsłabsze ogniwo tego auta. Fajnie bo jest 6 która na trasę jest bardzo przydatna jednak sama skrzynia to nie jest mistrzostwo jednak. Często w Bravo zdarz się że któryś bieg ciężko chodzi przeważnie jest to 2 bieg bo fiat wziął skrzynię od Opla.

3. Co do klimy to jak kolega napisał wyżej trzeba sprawdzić czy silnik dobrze steruje klapkami i to tyle. Niestety wymiana jest dość kosztowna.

4. Jak dla mnie mogłoby być lepiej wygłuszone w środku bo jednak jak dla mnie jest dość głośno w środku.

5. Jak w każdym samochodzie obejrzeć z zewnątrz czy się wszystko składa do kupy, szyby itd pas przedni. Obejrzyj dokładnie chłodnicę klimatyzacji bo często wypadają z niej lamelki i nadaje się do wymiany (wada fabryczna). Turbo lubi się lekko pocić na wężach oraz wyjście z ICka. Zobacz czy pod korkiem wlewu oleju nie ma żadnej mazi i czy w zbiorniczku płynu chłodniczego to samo. Zobacz osłonkę ręcznego bo lubi często pękać.

6. Jak dla mnie warto bardzo przydatny bajer.

kamilo62
02-11-2013, 09:06
Zle to napisalem - Mialem na mysli ze chip przez porzedniego wlasciciela moze byc mocno wykorzystany - po to ktos zaklada zazwyczaj chip zeby powoli nie jezdzic.
sprawdz zawczasu tylny mechanizm otwierania klapy - w sensie logo fiata - Wyplowiale moze byc..ale aby sie nie zacinalo...
Skrzynia biegow - troche tez zwracaj uwage na 5 biegowa...ja mam rozne odczucia ze tylny bieg ma swoje himery - Ale w sumie nie szkodzi - Ten przypadek ciagnie sie od Sieny juz :P

pablo686
02-11-2013, 20:26
A to i ja się wypowiem:)...Jeśli chodzi o silnik wiadomo 1.9 120 KM szybciej kupisz ale wg mnie lepiej trochę dołożyć kasy i poszukać dłużej frajda z jazdy bezcenna, spalanie raczej te same a osiągi wyraźnie lepsze. Jeśli chodzi o rozruch w zimie to bardzo nie wiem bo mam swojego fiata od lutego, przy -10 odpalał :) (swoją drogą jeśli dobre są świece żarowe, akumulator i dobre paliwo co ma nie zapalić). Skrzynia, oczywiście mam 6, wg mnie pracuję ładnie, gładko tylko jak dla mnie przełożenia są za długie (porównuję z wieśwagenem:))...Klima nie licząc chłodnicy którą wymieniałem działa bez zarzutu. Dobre rady przed zakupem to obejrzeć samochód pod spodem aha i obejrzeć chłodnicę klimatyzacji czy nie jest w stanie rozkładu...Blue and me fajna sprawa

Bronckey
17-11-2013, 02:05
dzięki za wszystkie wypowiedzi.

dzisiaj zaklepałem Bravo 1,9 8V 93 kkm 2007r potwierdzone nie tylko książką do 2011 ale też fakturami za opony i przeglądami po gwarancji poza ASO i przeglądem z TUV.

padło na 8V ze względu na ewentualnie mniejsze problemy z dolotem - felerne klapy, walnięty EGR. Jak mi będzie mało to pomyślę o chipie.

jeszcze raz dzięki za opinie i witam nowych towarzyszy niedoli ;)

kamilo62
17-11-2013, 12:10
Witamy..czekamy na temat..I zycze duzych ilosci bezproblemowych dni i kilometrow itp..itd..

pablo686
21-11-2013, 01:11
dzięki za wszystkie wypowiedzi.

dzisiaj zaklepałem Bravo 1,9 8V 93 kkm 2007r potwierdzone nie tylko książką do 2011 ale też fakturami za opony i przeglądami po gwarancji poza ASO i przeglądem z TUV.

padło na 8V ze względu na ewentualnie mniejsze problemy z dolotem - felerne klapy, walnięty EGR. Jak mi będzie mało to pomyślę o chipie.

jeszcze raz dzięki za opinie i witam nowych towarzyszy niedoli ;)

oby sprawował Ci się jak najlepiej, a klapki i EGR w 150 KM cóż liczy się banan na twarzy:)