PDA

Zobacz pełną wersję : fiat Ducato II problem z regulacją pneumatyczną reflektorów



czarnymak
28-10-2013, 16:29
witam wszystkich serdecznie na forum,

zapisałem się tu bo...

Mam taki problem:
mam fiata Ducato II 1995 z regulacją reflektorów pneumatyczną. Obecnie przestało to w ogóle działać. Reflektory walą światłem po asfalcie tuż przed samochodem. W warsztacie powiedziano mi, że się nie da naprawić i trzeba wszystko wymienić łącznie z lampami (!!) w aso powiedzieli że samą pneumatykę, ale jak policzyli koszt to wyszedł jakiś kosmos. Teraz nie wiem,

Interesuje mnie ustawienie lamp na sztywno ( teraz świecą kilka metrów przed maską) lub naprawa hydraul. lub przeróbka na system z linką lub elektryczną regulacją.

Miał ktoś może taki problem i dobie poradził w prosty i nie strasznie kosztowny sposób ?

miszko
28-10-2013, 18:02
Zależy jak chcesz to zrobić. Chcesz mieć tą regulację czy możesz z niej zrezygnować. Gdy zrezygnować to wyreguluj lampy do odpowiedniego poziomu ( na stacji diagnostycznej Ci to zrobią ). Wadą tego rozwiązania jest to, że będą one świecić na jednym poziomie (jak załadujesz dużo na pakę, to promień świetlny może oślepiać). A sprawdzałeś co mogło się popsuć? Patrzyłeś przy lampach czy przewody są ok?

czarnymak
29-10-2013, 00:42
przewody są puste, musi być jakaś nieszczelność albo w tłoczku albo w wężach...

Kapciaty
11-11-2013, 22:23
W moim ducato, też to nie działa i mam ustawione światła bez regulacji (delikatnie niżej niż prawidłowe ustawienie) i jakoś nie odczuwam potrzeby naprawy.
Tyle, że mi się wydaje, że jest to system hydrauliczny (taki jak w sc). I z tego co wiem, to jeżeli w wężykach jest powietrze, to konieczna jest wymiana całego systemu (ale bez lamp). Do wymiany jest pokrętło, wężyki i te mechanizmy do lamp. Cen nowości nie znam, ale na szrocie czy na allegro znajdziesz takie cudo za jakieś 100-150 zł.
Wiem, że niektóry próbowali naprawiać takie systemy, ale jest to dużo dłubania i efekt nie będzie gwarantowany. Najistotniejsze byłoby znalezienie nieszczelności, usunięcie nieszczelności, zalanie tego płynem (domyślam się, że mogłoby to być DOT4) i odpowietrzenie.