Zobacz pełną wersję : Brava 1.6 16v - 500 obrotów na jałowym
"Ogór" normalnie jeździ przyspiesza jednak na jałowym ,co prawda nie od razu, ale po chwili zaczyna schodzić (na ciepłym silniku) na 500-600 obrotów.
Dziwne, ssanie ma w granicach 1200 obr- chyba norma. czasem zdarza się, że gdy jest letni trzyma 900 obrotów i cacy - postoi chwilę i ma 600 obrotów i "przerywa" .
No dobra, zokuś. Opowiedz o co chodzi.
- Chodzi o to,że na tych 500-600 obrotach zaczyna pracować nie równo coś na zasadzie przerywania. Nie jest to falowanie, nie można tego porównać do uszkodzonej świecy, kabli cewki. To trochę tak, jakby na sekundę przestawał pracować.
- Po dodaniu gazu nie ma problemu wchodzi na obroty.
Nie gaśnie podczas jazdy.
Na kompie pamiętam wyszło coś z potencjometrem przepustnicy.
Nie przyjąłem do tego wagi, ponieważ miałem problem z listwą wtrysku.
Teraz jednak trochę to denerwuje.
Na obrotomierzu jest stabilnie. 500-600 obrotów.
-Nowe świece
-Cewka
-przewody
-Wszystkie filtry. nawet kabinowy! xD
Dzieje się tak na LPG i na Benzynie.
Zamierzam wymontować ten potencjometr. Podstawić z działającej bravy, czy trzeba ćoś kalibrować ? Jest on na fasolkach ? Coś na zasadzie kopułki zapłonowej ?
a jaki rocznik tej Bravy? wersja przed czy po lifcie? uzupełnij profil, będzie łatwiej.
a jaki rocznik tej Bravy? wersja przed czy po lifcie? uzupełnij profil, będzie łatwiej.
-96' z klimą
-1.6
-ELX - 90 konny silnik
-Metalowy dolot
masz taką samą padakę jak ja ;) na dzień dobry odłącz klemę od aku na parę godzin, a później odpal auto i bez dotykania pedału gazu i bez włączonych odbiorników prądu czekasz aż załączy się wiatrak na chłodnicy. później trochę jazdy na benzynie. zobacz co się będzie działo. jak to w niczym nie pomoże, do opczajenia krokowiec i przepustnica. przepustnica z czujnikiem na allegro to koszt ok. 50 zł. nie musisz nic adaptować. sterownik na podstawie odczytu z czujników sam po jakimś czasie ustabilizuje prawidłowe obroty. tak przynajmniej było u mnie.
masz taką samą padakę jak ja ;) na dzień dobry odłącz klemę od aku na parę godzin, a później odpal auto i bez dotykania pedału gazu i bez włączonych odbiorników prądu czekasz aż załączy się wiatrak na chłodnicy. później trochę jazdy na benzynie. zobacz co się będzie działo. jak to w niczym nie pomoże, do opczajenia krokowiec i przepustnica. przepustnica z czujnikiem na allegro to koszt ok. 50 zł. nie musisz nic adaptować. sterownik na podstawie odczytu z czujników sam po jakimś czasie ustabilizuje prawidłowe obroty. tak przynajmniej było u mnie.
Mam rozbitą Bravę i mam pełno części :D Nawet drugi silnik. Mam cały dolot, i jest tam ten potencjometr. Nie posiada on żadnej fasolki ? Jest montowany jak krokowiec?
Możesz wyjaśnić co da rozłączenie klem ? Rozumiem,ze chodzi o usunięcie mikro napięcia. Jest tak słaby,że na jałowym gdy załączy się wentylator samochód lekko przygasa. - szok. "boch" - cholera dobrze wiedzeic ze nie jestem sam!
co da odłączenie klemy? mnie kiedyś tak gaz rozjechał adaptację, że auto zachowywało się w podobny sposób jak u Ciebie. odłączenie klemy na kilka godzin (np na noc) resetuje mapy i silnik znów zachowuje się poprawnie.
czujnik położenia przepustnicy zamontowany jest dwoma śrubkami na klej. nie ma tam żadnych fasolek. możesz wymienić tylko czujnik, ewentualnie całą przepustnicę.
AAAA!! Widzisz!
Czy w II generacji gazu gdzie nie ma sekwencji istnieje mapowanie gazowe ? W sumie to ecu steruje impulsami cewki... Hm. chyba. Może sieje herezje.
Tak czy siak, dobra. Rozłączę klemę. :D Czujniczek też zmienię. Dziękuję za odpowiedź!
W 2 gen jeśli masz prawidłowo emulowaną sondę lambda mapy rozjechać się nie powinny ale sprawdzić nie zaszkodzi :)
CichyJerry
29-10-2013, 17:32
To nic dziwnego że w 1.6 od gazu mapy sie rozwalają.. mam kolege co takie rzeczy robi to mówi że co 10 auto to z BBM z rozjechanymi mapami od gazu. Wgranie map tylko w MM bo w Bosch nie da sie wgrac map. tylko zmiana kompa.
wyjaśnijmy sobie jedną rzecz. nie ma czegoś takiego jak "wgranie map" przez diagnostykę komputerową. wgrania map dokonuje się wyłącznie przez programator i tylko w przypadku uszkodzonego wsadu sterownika. za pomocą programu diagnostycznego można conajwyżej wykasować/zresetować aktualną adaptację sterownika zapisaną w pamięci EEPROM. adaptacja to nic innego jak dopasowanie się sterownika silnika do stylu jazdy kierowcy na podstawie odczytu z czujników i map (wzorców) zapisanych we wsadzie sterownika. do dziś nie mamy jasnej odpowiedzi w temacie czy odłączenie klemy w silnikach 1.6 16V resetuje adaptację. ja uważam, że tak. czuję to po zachowaniu silnika po ponownym podłączeniu aku i uruchomieniu silnika.
wyjaśnijmy sobie jedną rzecz. nie ma czegoś takiego jak "wgranie map" przez diagnostykę komputerową. wgrania map dokonuje się wyłącznie przez programator i tylko w przypadku uszkodzonego wsadu sterownika. za pomocą programu diagnostycznego można conajwyżej wykasować/zresetować aktualną adaptację sterownika zapisaną w pamięci EEPROM. adaptacja to nic innego jak dopasowanie się sterownika silnika do stylu jazdy kierowcy na podstawie odczytu z czujników i map (wzorców) zapisanych we wsadzie sterownika. do dziś nie mamy jasnej odpowiedzi w temacie czy odłączenie klemy w silnikach 1.6 16V resetuje adaptację. ja uważam, że tak. czuję to po zachowaniu silnika po ponownym podłączeniu aku i uruchomieniu silnika.
Panowie, mówimy o mapowaniu.
Nie mam pojęcia czy się rozjechał, czy nie. Jednak odpowiedź Boch'a mnie trochę podtrzymała na duchu.
Poza tym mapa beznzyny też się rozjechała? To chyba nie możliwe.
Problem pozostał, jakiś gagatek w fabryce zakleił dość mocno śrubę mocująca potencjometr przepustnicy.
Odkręcając pękł mi łepek. Jestem w czarnej dupce. - czekam na klej do łożysk, wykręcimy. No, chyba,że klej fiata jest mocniejszy.
Mam mieszalniczek, wymienione filtry a pali skurczybyk ze 13 litrów. Benzyny też łyka sporo.
Czy możliwe,że przez uszkodzony potencjometr przepustnicy wóz będzie palił więcej ?
CichyJerry
30-10-2013, 18:27
wyjaśnijmy sobie jedną rzecz. nie ma czegoś takiego jak "wgranie map" przez diagnostykę komputerową. wgrania map dokonuje się wyłącznie przez programator i tylko w przypadku uszkodzonego wsadu sterownika. za pomocą programu diagnostycznego można conajwyżej wykasować/zresetować aktualną adaptację sterownika zapisaną w pamięci EEPROM. adaptacja to nic innego jak dopasowanie się sterownika silnika do stylu jazdy kierowcy na podstawie odczytu z czujników i map (wzorców) zapisanych we wsadzie sterownika. do dziś nie mamy jasnej odpowiedzi w temacie czy odłączenie klemy w silnikach 1.6 16V resetuje adaptację. ja uważam, że tak. czuję to po zachowaniu silnika po ponownym podłączeniu aku i uruchomieniu silnika.
ja mowiłem o wgrywaniu map. a nie adaptacji, adaptacja w MM po lifcie z rozłączonym aku daje tyle co nic.. 2 godz dobrze a potem znowu to samo.
jak się ma skaszanioną instalację gazową to nie dziwota. nawet programowanie sterownika na nowo niewiele pomoże.
jak się ma skaszanioną instalację gazową to nie dziwota. nawet programowanie sterownika na nowo niewiele pomoże.
Mówisz ogólnie ,czy mówisz ze mam instalacje do bani ?
Powiedziałby, raczej że jest wszystko w porząku z instalacją lpg. Żadnych wycieków, żadnych cholernych wtrysków gazu. :P
I ogólnie samochód porusza się dobrze.
Cały czas czekam na nowy czujniczek....
Czy możliwe, że przez uszkodzony potencjometr przepustnicy wóz będzie palił więcej ?
Mówisz ogólnie ,czy mówisz ze mam instalacje do bani ?
napisałem ogólnie.
Na czym polega adaptacja potencjometru ?
Wymieniłem potencjometr przepustnicy. Teraz faluje. Niby się ustawił. Trzyma mniej więcej 900. Jest lepiej. Sam się zaadaptuje?
mamut-tme
11-11-2013, 16:50
900 RPM to dość normalna prędkość dla tego silnika w biegu jałowym.
Wytarta krzywka zaworu wydechowego - silnik się dusi spalinami.
Powered by vBulletin™ Version 4.2.5 Copyright © 2025 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved.