Zobacz pełną wersję : Pali się kontrolka wspomgania układu kierowniczego
Witam, Fiat Ducato 250 3.0 JTD 2008r. Po włączeniu zapłonu i uruchomieniu silnika nie gaśnie kontrolka od wspomagania. Na komputerze jeden błąd C1017- sterowni układu wspomagania (org. 20503). Sterownik znajduje się pod nogami pasażera, wymieniłem na nowy (koszt w ASO ok 450zł) ale niestety problem pozostał. Poza tym nie ma żadnych innych błędów w innych układach ani innych problemów z samochodem. Wspomaganie działa, myślałem że jest silnik elektryczny ale tu jest klasyczna pompa hydrauliczna. Więc po co sterownik ? I gdzie może być problem ?
Damian-jg
25-10-2013, 23:18
Przy tym błędzie należy sprawdzić przewody zaworu konwertera na przekładni kierownicy. 1156111562
Nie mogę zlokalizować tego zaworu. Przy maglownicy nie ma nic. Zdjąłem lewa lampę i widzę tylko połączenia masowe, sterownik EDC i pompę ABS i jeden duży przekaźnik.
Czy zaworu konwertera na przekładni kierownicy zabudowany jest w przekaźniku podgrzewania świec żarowych?
Damian-jg
26-10-2013, 21:41
11565
Czy zaworu konwertera na przekładni kierownicy zabudowany jest w przekaźniku podgrzewania świec żarowych?
Nie..........
Dziękuje za odpowiedź, przyjrzałem się dokładnie maglownicy i nie mam takiego zaworu na niej. Jutro zrobię zdjęcie i wrzucę.
Dzisiaj jeszcze raz obejrzałem dokładnie maglownice i nie mam takiego czujnika, w jego miejsce wkręcona jest śruba (metalowa zaślepka) natomiast obok wisi wtyczka 2 pinowa, ale widać że nie była nigdzie wpięta bo jest ubrudzona. Możesz mi podpowiedzieć co z tym fantem zrobić bo już mi ręce opadają.
Damian-jg
27-10-2013, 11:01
Masz to auto od nowości??
Masz sterownik, instalacje itp. Jedynym wyjściem jest kupno czujnika, wkręcenie go i podłączenie. Kto Ci doradził wymianę sterownika??
Poniżej dołączam zdjęcie.11567
(Automat) Autor dopisał treść. Post został scalony.
Wymianę sterownika doradził serwis, nie byłem u nich na diagnostyce tylko zadzwoniłem i powiedziałem że na kompie wyszedł błąd sterownik układu kierowniczego. Na logikę myślałem że to jest uszkodzone. Sterownik wymieniłem bo oprócz błędu, jest w miejscu gdzie waląc mocniej nogą można go uszkodzić i wydawało mi się to bardzo możliwe.
Damian-jg
27-10-2013, 12:19
Kupiłeś tak samochód z tą paląca sie kontrolką?? Ten błąd to błąd zaworu konwertera tego co go brakuje a nie sterownika. Masz dwie opcje:
pierwsza to taka że wywalasz kontrolkę z zestawu wskaźników i masz to gdzieś, druga to że skombinujesz sobie ten zawór bo on jest dostępny tylko z przekładnią. Przynajmniej tak wychodzi z epera
Kontrolka się paliła i mnie denerwowała. Dziękuje za wskazówki, tylko zastanawia mnie historia zapalenia się tej kontrolki tzn. czy możliwe że ktoś wymieniał maglownice i założył ją bez czujnika ? Jak odłączyłem sterownik wspomagania to kontrolka się nie zapala :) I jeszcze jedno. Po co jest ten czujnik i po co jest sterownik wspomagania z koro układ jest hydrauliczny ?
Damian-jg
27-10-2013, 13:22
I jeszcze jedno. Po co jest ten czujnik i po co jest sterownik wspomagania z koro układ jest hydrauliczny ?
Reguluje przepływ oleju wspomagania w zależności od prędkości pojazdu. Elektrozawór jest normalnie otwarty czyli jego brak niczym nie skutkuje. Powyżej 70km/h go przymyka i zwiększa ciśnienie czy jakoś tak :)
Dziękuje za odpowiedź, widać że jesteś obeznany w temacie.
Wracając do tematu, zamiast tego czujnika to mogę próbować włożyć rezystor o odpowiedniej wartości żeby kontrolka gasła po włączeniu zapłonu ??
Damian-jg
16-11-2013, 20:49
Bezpieczniej będzie jak wlutujesz kontrolkę z licznika
Wolałbym żeby kontrolka po włączeniu zapłonu gasła...
Damian-jg
17-11-2013, 12:50
No to rezystor nie ale jakiś elektrozawór na 12Volt jak najbardziej
Dzisiaj włożyłem elektrozawór sterujący turbiną od 1.9 TDI na 12V. Po włączeniu zapłonu kontrolka od wspomagania zapala się i po ok 3 sekundach gaśnie, niestety po uruchomieniu silnika zapala się. Możesz podpowiedzieć co z tym dalej zrobić ?
Damian-jg
21-11-2013, 22:18
A jaki wtedy błąd wyskakuje? Wydaje mi się że elektrozawór musi mieć odpowiednia rezystancje ale nie wiem jaką ma orginał
Powered by vBulletin™ Version 4.2.5 Copyright © 2025 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved.