PDA

Zobacz pełną wersję : Problemy z automatyczną skrzynia biegów ?



shagy1980
24-10-2013, 17:16
Witam mam pewien problem z którym jak na razie nie poradził sobie żaden mechanik.
Posiadam Punto 2 ELX z automatem. Sytuacja wygląda następująco.Na początku było to takie dziwne cykanie,zawsze w momencie puszczanie pedału gazu.Jeśli miałbym skojarzyć ten dźwięk,to brzmi on podobnie jak wyłącznie się magnetofonu kasetowego.Samochód stary,działo się to tak rzadko wiec nie zwracałem no to specjalnie uwagi.Ale to cykanie zaczęło się powtarzać przy każdym zwalnianiu i okazało się że pochodzi z obudowy dźwigni zmiany biegów(wyczuwalne są przy każdy cyknięciu wibracje jakby obracały się kola zębate).Co dziwniejsze i chyba gorsze pojawił się dźwięk,ten sam co przy cofaniu.Wygląda to tak.Samochód jedzie normalnie,bieg D na wyświetlaczu,prędkość 60 km/h. Puszczam pedał gazu,najpierw cykniecie i wyczuwalne krótkie ''chrupniecie'' w obudowie dźwigni zmiany biegów,po czym na ułamek sekundy bieg D zmienia się na R wraz z dźwiękiem który sygnalizuje zmianę biegu na wsteczny.Ale samochód jedzie normalnie,czyli do przodu:),obroty nie spadają,silnik nie wydaje żadnych ''dziwnych'' dźwięków. Kontynuję jazdę, znów zwalniam i sytuacja się powtarza ,niekiedy z ta różnicą że tylko cyka lub tylko bieg D na wyświetlaczu zmienia się na R.Najdziwniejsze jest to że dziwny zbiegiem okoliczności zaczęło się o po wymianie poduszki skrzyni biegów,a nasiliło po wymianie poduszki silnika.Przed trzema miesiącami wszystkie te objawy nagle ustąpiły,tak same z siebie i w tą niedziele nagle powróciły ze zdwojoną siłą.A,i po podpięciu do komputera nie pokazuje żadnych błędów ani awarii.
Ma ktoś jakiś pomysł co może się dziać? Będę niezmiernie wdzięczny z wszelkie sugestie.

marcin.b2508
24-10-2013, 20:12
czytając posta mniej więcej w połowie pomyślałem o urwanych poduszkach. ale dalej piszesz o ich wymianie i że objawy wystąpiły po. może podczas wymiany źle je ustawiono lub źle dobrano ewentualnie może jest to jakiś zamiennik słabej jakości. nie wiem jak wygląda w punto sprawa cięgna od zmiany przełożeń, może ma luzy lub trzeba je wyregulować po wymianie zawieszenia silnika. bo byc może teraz jest za długie lub za krótkie, ewentualnie poduszki słabo trzymają silnik i podczas szarpnięć przeskakuja biegi.