Zobacz pełną wersję : Temperaturka mojego zielonego "Ogórka " 1.6 16v
Wymieniłem dziś termostat. <Hura - Vernet - lipny czy nie ? >
Wszystko cacy.
Małe zapytanie.
Na załączonym zdjęciu widać instrument, a raczej jego fragment.
Czerwona kreseczka to temperatura osiągana podczas normalnej jazdy To znaczy : 3tysiące obrotów 100km/h
Gdy depnę do 5 Tysięcy i tak jadę dłużej temperatura wzrasta do 90 *
Co jest nie cacy ? Dlaczego nie trzyma "ogór" temperatury podczas jazdy użytkowej?
-Odpowietrzony
-Zalany
-Wentylator działa Gdy znajdzie się wskaźnik na polu zielonej kreski . Chyba czujnik temp. działa co nie ?
-ma 4 koła
-jest zielony
POMOCY!
CZY to oznacza,ze jest niedogrzany? Możliwe ze to taka tolerancja wskaźnika ?
11537
Prawdopodobnie masz walnięty czujnik temperatury, albo kupiłeś wadliwy termostat. Bo normą jest utrzymywanie optymalnej temperatury w czasie pracy silnika. U ciebie termostat nagrzewa się, otwiera pełny obieg, a potem zawiesza się i pozostaje otwarty.
Czerwona kreseczka to temperatura osiągana podczas normalnej jazdy To znaczy : 3tysiące obrotów 100km/h
Gdy depnę do 5 Tysięcy i tak jadę dłużej temperatura wzrasta do 90 *
Ta czerwona kreseczka w połowie to właśnie ok 90'C i tak mniej więcej otwiera się termostat.. Weź mi Ty ino jeszcze raz napisz jak jest normalnie ta wskazówka a jak jest jak jedziesz z butem w podłodze.. ;)
Wentylator działa Gdy znajdzie się wskaźnik na polu zielonej kreski . Chyba czujnik temp. działa co nie ?
Tak chociaż czujniki są dwa - jeden dla zegarów a 2gi do sterowania ECU i wentylatorem tak więc może np. być problem z zegarami a wentylator będzie kręcił dobrze.
-ma 4 koła
-jest zielony
Hehe to wszystko w miarę pozytywnie ;) Jest szansa na ocalenie ;)
Ta czerwona kreseczka w połowie to właśnie ok 90'C i tak mniej więcej otwiera się termostat.. Weź mi Ty ino jeszcze raz napisz jak jest normalnie ta wskazówka a jak jest jak jedziesz z butem w podłodze.. ;)
Tak chociaż czujniki są dwa - jeden dla zegarów a 2gi do sterowania ECU i wentylatorem tak więc może np. być problem z zegarami a wentylator będzie kręcił dobrze.
Edit : Jeden zółty na wtyczkę 2 pinową (u mnie zółty) oraz na damską wtyczkę -czerwony który jest który?
Hehe to wszystko w miarę pozytywnie ;) Jest szansa na ocalenie ;)
Czerwona kreska na załączniku w pierwszym poście to stan temperatury, jazdy ze średnią prędkością po nagrzaniu silnika. Jeśli podczas jazdy zatrzymam się i nagrzeje do 90* (na zegarze znajdzie się na czarnym polu na samym środku) ruszę,to znowu cholera jedna opadnie. - Termostat otwiera przy 80-85 stopni, może dlatego ? Mam się denerwować na Intercars? czy ogór lubi komorę kriogeniczną?
Na instrumencie widać czarną kreseczkę (zegar temperatury) tam się powinien utrzymywać po nagrzaniu 90* jak domniemam
Ten zielony ogór to moje utrapienie, ciągle mu zimno!
Już pierwsze przymrozki! Sezon działkowy zaraz się skończy! POMOCY!
aha, zielona kreseczka to stan załączania wentylatora.czyli jakieś 102 stopni,
Pomocy moje żuczki!
Aaa.. Jest jeszcze jeden myk wyjaśniający cały ten feler xD
Gdy zimny on jest, jadę i wskazówka się zbliża do 90* koło 85 stopni - widać jak otwiera duży obieg, i wskazówka lekko opada, poczym się lekko podnosi i tak trzyma. xD
Zagadka wciaz pozostaje nie rozwiązana!
Po przeanalizowaniu stwierdzam, że nie masz się czym martwić. Nie jest tak, że wskazówka staje równo w połowie skali i tak trzyma. Zawsze trochę pracuje. U Ciebie jakby faktycznie w troszeczkę większym zakresie niemniej nie widzę tu powodów do obaw. Trzyma te ok 90'C i dobrze. Sam mam termostat Verneta chociaż opinie o tej firmie są różne. Niestety czasem niezbyt pozytywne. Co do wtyczek nie pamiętam która jest która - info znajdziesz na forum. Ja mam np. jedną bo to różnie wychodziło.
Pozdrawiam
Termostat jest termostatem, trzyma temperaturę.
Może jest to 80* a może 88* cięzko powiedzieć. Może zbyt wiele wymagam. Instrument nigdy dokładny nie będzie.
Praca silnika jest przewidziana w zakresie temperatur 81-102 stopnie, tak mi się zdaję.
Uznaję,że jest ok. Dzięki za pomoc!
Powered by vBulletin™ Version 4.2.5 Copyright © 2025 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved.