PDA

Zobacz pełną wersję : Problem z radiem lub instalacją głośnikową



lucas7911
21-10-2013, 20:41
Witam, postanowiłem wymienić sobie głośniki w maryśce , ale po kolei , posiadam radio JVC KD-R35 4x50W, podłączone było poprzednio pod instalację z sześcioma fabrycznymi głośnikami, dwa na podszybiu, dwa w przednich drzwiach i dwa na tylnej półce, kupiłem 4x głośnik(woofery) firmy GSM 165mm, i zamontowałem dwa na tył lekko modyfikując półkę pod maskownicami, oraz za pomocą dystansów w przednich drzwiach, podłączyłem je za pomocą przejściówek do fabrycznych kabli i przez jakiś czas było ok, ale pewnego dnia na wyświetlaczu mojego radia pojawił się Napis PROTECT, co u JVC oznacza że coś jest nie tak, znalazłem instrukcję jak wejść w tryb serwisowy i usunąć błąd, podziałało może niecały dzień i znowu to samo
rozkręciłem przednie drzwi umocowałem porządnie wtyczki, przy okazji izolując je - i po zresetowaniu było ok - przez jeden dzień, potem podczas włączania radia, usłyszałem lekkie trzaski w okolicy lewego głośnika na podszybiu, więc rozebrałem maskownice, odłączyłem
głośniki (gdzieś w internecie przeczytałem że ten napis może oznaczać podłączenie zbyt dużej ilości głośników), po zresetowaniu, radio zaczęło grać - do następnego dnia, jutro przymierzam się do odłączenia przednich głośników od instalacji ,zostawię tylko dwa na tyle i sprawdzę przez kilka dni, jeśli nic nie pomoże odłączę tylne,zostawiając tylko przód
Mam pytanie , z elektryki jestem zielony, jak można sprawdzić mając dostęp do dwóch końców przewodu (wtyczka przy radiu i przy głośniku) czy przewód nie ma przerwy lub nie robi zwarcia - jakimś miernikiem lub czymś innym

byrrt
22-10-2013, 10:26
Pytanie jak masz to wszystko podpięte. Powinieneś mieć z przodu zestaw odseparowany ze zwrotnicą. Z tyłu 2 osobne kanały. Radio musi mieć 4 kanały. W instrukcji masz też na pewno z jaką najmniejszą impedancją możesz pracować. Pewnie jest to 4R - jakie masz głośniki?


jak można sprawdzić mając dostęp do dwóch końców przewodu (wtyczka przy radiu i przy głośniku) czy przewód nie ma przerwy lub nie robi zwarcia - jakimś miernikiem lub czymś innym
Po jednej i po 2giej odłączasz od kabla wszystko. Sprawdzasz omomierzem czy nie ma zwarcia pomiędzy przewodami na jednym końcu. Następnie łączysz na 2gim ze sobą kable i sprawdzasz czy masz zwarcie - finał i nawet nie podstawa - po prostu chwila pomyślenia. Jeśli nie czujesz się na siłach może odstaw to do osoby która ma jakieś tam małe pojęcie o elektryce.

lucas7911
22-10-2013, 11:14
Radio ma 4 kanały głośniki takie jak w linku poniżej
GMS 1765N głośniki woofery 165mm WYSYŁKA GRATIS (3620501297) - Allegro.pl - Więcej niż aukcje. (http://allegro.pl/gms-1765n-glosniki-woofery-165mm-wysylka-gratis-i3620501297.html)
Podłączone tam gdzie były wstawione oryginalne elipsy i pod te kable za pomocą przejściówki takiej jak poniżej
ZRS-AG-1 4CARMEDIA - Adapter złącza głośnikowego | Transfer Multisort Elektronik (http://www.tme.eu/pl/details/zrs-ag-1/adaptery-glosnikowe/4carmedia/#)
z oryginalnych to zostały tylko te gwizdki na podszybiu - aktualnie odłączone
Z opisu głośników - Moc RMS 35Watt, Impedancja -4OHM, i zwrotnica przy głośniku - więc chyba OK, myślę że to coś z kablami

byrrt
22-10-2013, 11:36
Radio ma 4 kanały
Rozumiem, że podpięte oryginalną kostką? Pytam bo jakiś magik mógł z 2ch kanałów zrobić 4 a nieużywane 2 wiszą gdzieś w powietrzu..
Oryginalnie chyba nie ma żadnych zwrotnic - trzeba by dołożyć dla pełnego efektu i wpiąć go pomiędzy radio a przednie głośniki rozdzielając ich sygnał.

lucas7911
22-10-2013, 12:43
Tak wszędzie były oryginalne żółte kostki z dwoma blaszkami, a od strony radia kostka , którą przez przejściówkę ISO podłączyłem do radia, zastanawiam sie tylko że na fabrycznych głośnikach grało dość długo bez problemu, tylko że tam były podłączone tylko gwizdki + przód a na tyle przy głośnikach były pourywane kabelki - ale to przy głośnikach, kostka była OK, czy elektryk bez problemu sprawdzi czy nie ma zwarć na kablach , bo chciałbym wyeliminować po kolei aż dojdę do radia, nie chcę wymieniać go nie mając pewności że to nie wina kabli lub głośników

byrrt
22-10-2013, 13:17
To czy kable mają zwarcie czy nie wyeliminujesz sam. Masz w ogóle miernik? Choćby za 20zeta z targu..

lucas7911
22-10-2013, 13:23
spróbuje załatwić, na razie odłączam głośniki z przodu

lucas7911
22-10-2013, 14:36
Po odłączeniu przednich głośników i zaizolowaniu kostek, jak na razie mogłem zresetować radio, teraz pojeżdżę kilka dni i zobaczę czy problem powróci, a w międzyczasie spróbuje załatwić miernik i sprawdzić te kable z przodu. jeszcze jedno pytanie gdy wyciągnę radio to jak zlokalizować kable od przednich głośników, różnią się kolorem?
Aha i jak załatwię miernik to poproszę o instrukcję jak sprawdzić te kable - bo dla mnie to czarna magia

lucas7911
23-10-2013, 12:29
Sprawdziłem dzisiaj - jak na razie włączyło się bez problemu

lucas7911
25-10-2013, 16:50
Radio gra nadal więc problemem są z pewnością kable, jak podłączyć miernik i jakie wartości mogą wskazywać na przerwanie lub zwarcie na przewodach, po wyciągnięciu radia będę miał dostęp do kostki iso z kablami głośnikowymi, oraz po drugiej stronie ściągnę boczki drzwi i będę miał dostęp do kostek - co do czego przyłożyć

lucas7911
02-11-2013, 16:53
Jednak po pomiarach okazało się że uszkodzona jest końcówka mocy (dość częsty problem w JVC) i nie daje rady obsłużyć czterech wyjść na głośniki, podłączone dwa jeszcze w miarę działają, po podłączeniu wszystkich zaraz się wiesza i rozłącza . Kupiłem już nowe radio tym razem DEH-1500UBG Radioodtwarzacz RDS z podświetlonym gniazdem USB i Aux-In, odczytem WMA/MP3/WAV. - Pioneer Odtwarzacze i odbiorniki samochodowe (http://www.pioneer.pl/pl/products/25/121/61/DEH-1500UBG/page.html) z uwagi na końcówkę MOSFET (podobno nie tak delikatna jak w JVC)