Zobacz pełną wersję : Problem z radiem lub instalacją głośnikową
lucas7911
21-10-2013, 20:41
Witam, postanowiłem wymienić sobie głośniki w maryśce , ale po kolei , posiadam radio JVC KD-R35 4x50W, podłączone było poprzednio pod instalację z sześcioma fabrycznymi głośnikami, dwa na podszybiu, dwa w przednich drzwiach i dwa na tylnej półce, kupiłem 4x głośnik(woofery) firmy GSM 165mm, i zamontowałem dwa na tył lekko modyfikując półkę pod maskownicami, oraz za pomocą dystansów w przednich drzwiach, podłączyłem je za pomocą przejściówek do fabrycznych kabli i przez jakiś czas było ok, ale pewnego dnia na wyświetlaczu mojego radia pojawił się Napis PROTECT, co u JVC oznacza że coś jest nie tak, znalazłem instrukcję jak wejść w tryb serwisowy i usunąć błąd, podziałało może niecały dzień i znowu to samo
rozkręciłem przednie drzwi umocowałem porządnie wtyczki, przy okazji izolując je - i po zresetowaniu było ok - przez jeden dzień, potem podczas włączania radia, usłyszałem lekkie trzaski w okolicy lewego głośnika na podszybiu, więc rozebrałem maskownice, odłączyłem
głośniki (gdzieś w internecie przeczytałem że ten napis może oznaczać podłączenie zbyt dużej ilości głośników), po zresetowaniu, radio zaczęło grać - do następnego dnia, jutro przymierzam się do odłączenia przednich głośników od instalacji ,zostawię tylko dwa na tyle i sprawdzę przez kilka dni, jeśli nic nie pomoże odłączę tylne,zostawiając tylko przód
Mam pytanie , z elektryki jestem zielony, jak można sprawdzić mając dostęp do dwóch końców przewodu (wtyczka przy radiu i przy głośniku) czy przewód nie ma przerwy lub nie robi zwarcia - jakimś miernikiem lub czymś innym
Pytanie jak masz to wszystko podpięte. Powinieneś mieć z przodu zestaw odseparowany ze zwrotnicą. Z tyłu 2 osobne kanały. Radio musi mieć 4 kanały. W instrukcji masz też na pewno z jaką najmniejszą impedancją możesz pracować. Pewnie jest to 4R - jakie masz głośniki?
jak można sprawdzić mając dostęp do dwóch końców przewodu (wtyczka przy radiu i przy głośniku) czy przewód nie ma przerwy lub nie robi zwarcia - jakimś miernikiem lub czymś innym
Po jednej i po 2giej odłączasz od kabla wszystko. Sprawdzasz omomierzem czy nie ma zwarcia pomiędzy przewodami na jednym końcu. Następnie łączysz na 2gim ze sobą kable i sprawdzasz czy masz zwarcie - finał i nawet nie podstawa - po prostu chwila pomyślenia. Jeśli nie czujesz się na siłach może odstaw to do osoby która ma jakieś tam małe pojęcie o elektryce.
lucas7911
22-10-2013, 11:14
Radio ma 4 kanały głośniki takie jak w linku poniżej
GMS 1765N głośniki woofery 165mm WYSYŁKA GRATIS (3620501297) - Allegro.pl - Więcej niż aukcje. (http://allegro.pl/gms-1765n-glosniki-woofery-165mm-wysylka-gratis-i3620501297.html)
Podłączone tam gdzie były wstawione oryginalne elipsy i pod te kable za pomocą przejściówki takiej jak poniżej
ZRS-AG-1 4CARMEDIA - Adapter złącza głośnikowego | Transfer Multisort Elektronik (http://www.tme.eu/pl/details/zrs-ag-1/adaptery-glosnikowe/4carmedia/#)
z oryginalnych to zostały tylko te gwizdki na podszybiu - aktualnie odłączone
Z opisu głośników - Moc RMS 35Watt, Impedancja -4OHM, i zwrotnica przy głośniku - więc chyba OK, myślę że to coś z kablami
Radio ma 4 kanały
Rozumiem, że podpięte oryginalną kostką? Pytam bo jakiś magik mógł z 2ch kanałów zrobić 4 a nieużywane 2 wiszą gdzieś w powietrzu..
Oryginalnie chyba nie ma żadnych zwrotnic - trzeba by dołożyć dla pełnego efektu i wpiąć go pomiędzy radio a przednie głośniki rozdzielając ich sygnał.
lucas7911
22-10-2013, 12:43
Tak wszędzie były oryginalne żółte kostki z dwoma blaszkami, a od strony radia kostka , którą przez przejściówkę ISO podłączyłem do radia, zastanawiam sie tylko że na fabrycznych głośnikach grało dość długo bez problemu, tylko że tam były podłączone tylko gwizdki + przód a na tyle przy głośnikach były pourywane kabelki - ale to przy głośnikach, kostka była OK, czy elektryk bez problemu sprawdzi czy nie ma zwarć na kablach , bo chciałbym wyeliminować po kolei aż dojdę do radia, nie chcę wymieniać go nie mając pewności że to nie wina kabli lub głośników
To czy kable mają zwarcie czy nie wyeliminujesz sam. Masz w ogóle miernik? Choćby za 20zeta z targu..
lucas7911
22-10-2013, 13:23
spróbuje załatwić, na razie odłączam głośniki z przodu
lucas7911
22-10-2013, 14:36
Po odłączeniu przednich głośników i zaizolowaniu kostek, jak na razie mogłem zresetować radio, teraz pojeżdżę kilka dni i zobaczę czy problem powróci, a w międzyczasie spróbuje załatwić miernik i sprawdzić te kable z przodu. jeszcze jedno pytanie gdy wyciągnę radio to jak zlokalizować kable od przednich głośników, różnią się kolorem?
Aha i jak załatwię miernik to poproszę o instrukcję jak sprawdzić te kable - bo dla mnie to czarna magia
lucas7911
23-10-2013, 12:29
Sprawdziłem dzisiaj - jak na razie włączyło się bez problemu
lucas7911
25-10-2013, 16:50
Radio gra nadal więc problemem są z pewnością kable, jak podłączyć miernik i jakie wartości mogą wskazywać na przerwanie lub zwarcie na przewodach, po wyciągnięciu radia będę miał dostęp do kostki iso z kablami głośnikowymi, oraz po drugiej stronie ściągnę boczki drzwi i będę miał dostęp do kostek - co do czego przyłożyć
lucas7911
02-11-2013, 16:53
Jednak po pomiarach okazało się że uszkodzona jest końcówka mocy (dość częsty problem w JVC) i nie daje rady obsłużyć czterech wyjść na głośniki, podłączone dwa jeszcze w miarę działają, po podłączeniu wszystkich zaraz się wiesza i rozłącza . Kupiłem już nowe radio tym razem DEH-1500UBG Radioodtwarzacz RDS z podświetlonym gniazdem USB i Aux-In, odczytem WMA/MP3/WAV. - Pioneer Odtwarzacze i odbiorniki samochodowe (http://www.pioneer.pl/pl/products/25/121/61/DEH-1500UBG/page.html) z uwagi na końcówkę MOSFET (podobno nie tak delikatna jak w JVC)
Powered by vBulletin™ Version 4.2.5 Copyright © 2025 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved.