Zobacz pełną wersję : Fiat Punto II 1.2 8v 60KM i jego okropnie duże spalanie
ferdus93
21-10-2013, 12:38
witam użytkowników
wiem że już tego typu temat był założony lecz ja mam trochę bardziej złożony problem.
mój punciak pali na 100 km około 10-11l w cyklu mieszanym z czego około 70 jest robione w trasie.
w związku z tym spalanie rozpocząłem pewne kroki a mianowicie:
-wymiana rozrządu ( rolka napinacza stała a pasek przestawiony o ząbek )
-sonda lambda sprawdzana w 100% sprawna
-analiza spalin przeprowadzona ( idealna )
-filtr oleju wymieniony wraz z olejem( na minerał )
-podpięty pod komputer nie pokazuje żadnych błędów
-luz zaworowy ustawiony według książki ( 0,45 wydech i 0,25 ssący )
-termostat wymieniony ( poprzedni był ciągle otwarty i silnik nie łapał temperatury)
-zalany nowy płyn chłodzący i odpowietrzenie układu
-czujnik temperatury sprawny
-przewody zapłonowe i świece wymienione
-uszczelka pod pokrywą zaworów wymieniona
-wydech szczelny
-filtr powietrza wymieniony
-hamulce nie trzymają kół
nie wkręcam go na wyższe obroty niż 3000 staram się jeździć tak na 2000-2500
w większości wymienianych części kierowałem się forami i to trochę pomogło bo wcześniej spalał 15l.
jaka może być przyczyna takiego spalania?
co jeszcze powinienem sprawdzić?
Witam,
wymień jeszcze kable i świece zapłonowe. Ponadto wlej do paliwa dodatek do czyszczenia wtrysków oraz układu paliwowego i pojeździj autem bardziej dynamicznie - wkręcając silnik nawet do 4000obr/min. Sprawdzałeś przepustnicę ? Warto do niej zajrzeć i ewentualnie ją przeczyścić.
Jak wyliczyłeś spalanie swojego auta? Zatankowałeś auto do pełna i po przejechaniu 100km z powrotem pojechałeś na stację zatankować auto ?
Jezeli wszystko w aucie zostało wymienione a spalanie jest nadal duże , warto sprawdzić czy nie ma gdzieś jakiegoś wycieku paliwa np. przez przerdzewiały bak na łączeniu.
ferdus93
24-10-2013, 12:12
kable i świece jak pisałem wcześniej zostały wymienione. przepustnica też była sprawdzana i przeczyszczona na samym początku napraw i w późniejszych kontrolach nie była już brudna tak jak przed samym czyszczeniem.
-tankowałem do pełna przejeżdżałem 100 km i znów zalewałem
-kierowałem się również komputerem który wyświetlał mi że przejadę 9,5 km/ l paliwa bo w tych punciakach jest taki przelicznik
oba wyniki były porównywalne różnica może kilku ml . po czym wnoszę że bak jest szczelny
mógłbyś mi powiedzieć coś więcej na temat tych wtrysków? chodzi mi o to co może z nimi być nie tak i jakie mogą być skutki ich usterek.
bo dodam że wcześniej jeszcze przed spalaniem 15l palił w miarę normalnie to znaczy do około 7,5 l na 100 km w trasie i chcąc sprawdzić ile przejadę na pełnym baku "wyzerowałem" go.
Co do wtrysków to trzeba sprawdzić czy któryś nie leje, ale nie wiem czy wtedy by silnik nierówno pracował. A próbowałeś najprostszego rozwiązania tz. Odłączyć akumulator na parę godzin w celu zresetowania ECU i po ponownym podłączeniu zrobić adaptację - uruchomić zimny silnik i pozostawić go na wolnych obrotach do załaczeni wentylatora
ferdus93
25-10-2013, 12:23
silnik pracuje wręcz idealnie. nic nie piszczy, równo chodzi.
ale co do tego ECU to tego nie próbowałem.
ile czasu potrzeba na reset ECU?
podobno wystarcza 15 minut ale warto odczekać godzinkę.
ferdus93
28-10-2013, 18:03
zostawiłem go na kilka godzin i resztę tak jak pisałeś lecz nic mu to nie dało... spalanie nadal takie samo pokazuje
świece wymieniałeś a sprawdzałeś teraz jak wyglądają ? jaki mają kolor czy nie są zakopcone ?
Kicek911
30-12-2014, 22:51
Siema i co się urwał ten temat ?? Mam ten sam problem i ciul wi o co może chodzić
thirteen13
18-02-2016, 16:53
Witam. Podpinam się pod temat. Wczoraj zostałem nowym właścicielem Fiata Punto 2 Sporting 1.2 8v 60km. Myśląc o zakupie punto liczyłem na spalanie w granicach max 7l/100 km, kiedy mi wychodzi około 9l/100km. Wczoraj będąc na stacji diagnostycznej dowiedziałem się, że Fiat nie ma katalizatora oraz, że jest filtr stożkowy zamiast oryginalnego. Pytanie jest, czy przywrócenie normalnego filtra oraz katalizatora może zmniejszyć spalanie i czy bardzo to straci na mocy? Czy wgl. był sens zdejmowania katalizatora oraz filtra? Z góry dzięki za odpowiedź. Pozdrawiam.
Pytanie jest, czy przywrócenie normalnego filtra oraz katalizatora może zmniejszyć spalanie i czy bardzo to straci na mocy?
Nie i nie.
W czasach kiedy silniki FIRE były "na topie" robiło się z nimi różne rzeczy, czasem z dobrym skutkiem. Ale taki "tuning" przez wywalenie katalizatora i zmianę filtra daje tylko odrobinę lansu ("mam filtr stośkowy! jestem PRO!") oraz "wyrazisty" dźwięk wydechu. W przeliczeniu na moc to będzie jakieś 3 HP, mooooże 5. Nic więcej. Ba, zdarza się że taki "tuning" powoduje spadek mocy silnika (bo może!) w połączeniu z większym spalaniem. Ale 8-10 l/100 jest w normie, dlatego we Fiatach z tymi silnikami montaż instalacji LPG jest bardzo opłacalny.
Jak oszczędzać paliwo i zwiększyć moc. Fiat Panda ekotuning + chiptuning - Strefa Tuningu - chiptuning na najwyższym poziomie | Strefa Tuningu – chiptuning na najwyższym poziomie (http://strefatuningu.pl/350/jak-oszczedzac-paliwo-i-zwiekszyc-moc-fiat-panda-ekotuning-chiptuning/)
thirteen13
18-02-2016, 20:19
Rozumiem. A czy jest możliwość, że ten komputer który liczy średnią ilość km/litr benzyny może być nieprecyzyjny? Gość który mi sprzedawał auto, mówił, że w mieście ten samochód mu spala 7l, w Poznaniu. Ja jeżdżąc tym autem, też mam średnio wrażenie aby ono chlało 8,40 /100 km.
thirteen13
19-02-2016, 00:22
Dobra. Sprawa się wyjaśniła. Najzwyczajniej w świecie nie wiedziałem że tak można i nie wiedziałem jak, ale zresetowałem licznik średniego spalania po ostatnim wlascicielu. Przy mojej jeździe wychodzi okolo 6l/100km (wg. tego licznika). Przepraszam zatem za spam. Pozdrawiam :)
(wg. tego licznika)
Ile naprawdę spala dowiesz się na stacji benzynowej. W cyklu mieszanym (miasto/trasa) 7-8 litrów przy spokojnej (w miarę) jeździe jest normalne, w czasie dużych mrozów i na krótkich trasach nawet więcej.
Powered by vBulletin™ Version 4.2.5 Copyright © 2025 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved.