PDA

Zobacz pełną wersję : Marea 2.4 td trzęsie i drży na wolnych i podczas jazdy



patr1
19-10-2013, 21:24
Witam , jestem tu nowy i pozdrawiam serdecznie wszystkich forumowiczow. Od ponad roku posiadam Maree Weekend HLX 2.4 td 125 koni. Zauważyłem, że auto troche drży na wolnych i podczas szybszej jazdy również od wibracji pękło jedno mocowanie chłodnicy ( tak mysle- bylo cale ale pekło i odkręcilo sie kilka srub) . Mechanik wykryl uszkodzony przegub wewnetrzny ktory powoduje drgania w czasie jazdy wyczuwalne na kierownicy przy szybszej jezdzie i przyspieszaniu. Co moze byc przyczyna wibrascji na wolnych obrotach na postoju - mocowania silnika i skrzxyni sprawdzone - sa ok. Auto ma swoje lata i ponad 300 tys.km przebiegu. Co moze byc przyczyna takich drgan czy wibracji? W auto inwestuje troche pieniedzy czyli regeneracja turbo, remont zawieszenia , nowy rozrzad, nowe hamulce , nowe swiece zarowe , nowe plyny i filtry i kosmetyka.Chcialbym rowniez usunac te drgania dlatego prosze o pomoc. Pozdrawiam

lukq
19-10-2013, 22:12
Do sprawdzenia pozostaje Ci koło dwumasowe, czyli 4 bieg 1500 obr/min i gaz w podłogę. Opisz co dzieję się potem. Napisz też jak gasisz na wciśniętym sprzęgle i na puszczonym co się dzieję.

bintom
28-10-2013, 13:45
Faktycznie wygląda to na dwumasa. Sprzęgło masz twarde?

bob96
03-06-2014, 21:28
Witam, nie chcę zakładać nowego tematu wiec zapytam tutaj.
Mam do wymiany przegub wewnętrzny od strony skrzyni. Czy przy podniesionej lewej strony auta podczas wymiany będzie wyciekał olej ze skrzyni ?
Bo jak tak, to muszę dokupić z litr na dolewkę i dla tego pytam. Olej był wymieniany rok temu przy okazji naprawy sprzęgła.

bob96
07-06-2014, 09:50
Przegub wymieniony, z olejem nie ma problemu gdyż przegub przykręcany jest do flanszy przy skrzyni, b.dobre rozwiązanie. Do Fiatów stosowane są dwa rodzaje przegubów, homokinetyczne i krzyżakowe.
Do Marei 1.8 przychodzi przegub krzyżakowy
- Liczba zębów wewnątrz: 30,
- średnica kołnierza mocującego 100mm,
- rozstaw otworów mierzonej po przekątnej 86 mm
- średnica zewnętrzna obudowy-kielicha 73,8 mm
- mocowanie 6szt śrub M8 klucz imbusowy 6

Objawy zużytego przegubu wewnętrznego

https://www.youtube.com/watch?v=0EEh4I70UUg