PDA

Zobacz pełną wersję : Stilo Abarth - rodzaj paliwa



gekon
18-10-2013, 20:07
Witam wszystkich forumowiczów, troszkę ostatnimi czasy zżyłem się z tym forum :) Więc odważę się poruszyć temat nieco mniej poważny niż usterki itp.

Mianowicie, posiadam samochód Stilo Abarth 2.4, miesiąc temu wrzuciłem mu gaz, instalacja Zenit + Hana, nie odczuwam żadnej różnicy w sile samochodu,
wszystko jest super, spalanie w granicach (14-16 nawet 18l gazu, jednak w przeliczeniu na benzyne to 5-8l/100, więc nie boli to tak).

Natomiast męczy mnie pytanie czy w takim razie warto by było zatankować benzyny Shell V-Power Nitro+ (nie tej racing), która teoretycznie ma tam jakieś właściwości czyszczące itp., czy pozostać na tej 95. Generalnie zapewne jak zatankuje za ok. 150zł to do wiosny powinno starczyć (albo się zdziwię?).

Co generalnie myślicie o tym paliwie i czy jest w ogóle sens, jeżeli autko i tak przez 98% czasu chodzi na gazie. Następne pytanie czy warto czasami pojeździć na benzynie trochę, czy jest to tylko mit?

Pozdrawiam

mazitechnoboy
18-10-2013, 20:28
Co do tankowania benzyny Shell V-Power Nitro+ to kolejny gniot marketingowy, fakt być może gdybyś nonostop na niej tylko jeździł to może by coś dało, lecz twoim głównym paliwem będzie LPG. Paliwo w baku musisz mieć bo pompa paliwowa wysiądzie, a trzymanie w baku benzyny ( nie spalanie jej i dolewanie ) spowoduje, że jakby oktany się ulotnią. Każdy kto miał choć raz motocykl wie, że benzyna pozostawiona w baku na zimę nadaje się później na podpałke.
Ps. mówisz, że nie czujesz różnicy w mocy między gazem i benzyną .. chętnie to sprawdzę.. :P kiedy ćwiara ??:D

gekon
18-10-2013, 21:35
Hehe, generalnie widziałem materiał na YT zlotu fiatów stilo, raczej z okolic Krakowa (też jestem z Krk), więc może trzeba będzie takie coś zrobić/powtórzyć,
wydaje mi się jednak, że był to zlot ludzi z innego forum.

Ale myślę, że byłoby to bardzo ciekawe doświadczenie, przy okazji porównanie jazdy na innych samochodach, podzielenie się doświadczeniami :D

gekon
19-10-2013, 00:01
Dzisiaj pojeździłem sobie na benzynie po miesiącu jazdy na gazie :) I jednak masz rację teraz z 3jki na 4rkę i nawet z 4rki na 5tkę wgniata w fotel :)
Na gazie jest ciut mniejsze wgniatanie na tak wysokim biegu :) Natomiast 1,2,3 start, jest wdłg mnie bez różnicy :)

mazitechnoboy
19-10-2013, 00:13
No no z tym wgniataniem w fotel na 4-5 biegu to nie przesadzaj :wpysk: 170KM to nie kosmos :P

gekon
19-10-2013, 00:28
Jasne, to była metafora taka... :) Ale czuć, że nie jest to Skoda Fabia, Pegueot 307, i30 którymi jeździłem coś wcześniej :P

byrrt
19-10-2013, 00:58
Uwierz, że są skody fabie i 307, które by Cię zawstydziły ;) Wszystko kwestia silnika. W pewnym sensie samochód nie ma tu nic do rzeczy..

Robiliśmy w poprzedniej pracy sterownik LPG. Różnica na hamowni testowego samochodu po dobrym zestrojeniu wychodziła na poziomie 2% przy maksymalnej mocy. Auto to Focus 1.8 czyli pewnie z te 110km miało. Różnica tego typu jest zwyczajnie niezauważalna, problem jest tylko taki, że większość gazowników zakłada na pałę i potem mamy muła na LPG, problemy z mapami itp..

gekon
19-10-2013, 01:07
Hehe, jasne :) Ale zboczyliśmy panowie troszku z kursu :)
Czy warto V-Powera (bądź inne lepsze/droższe) paliwo tankować, szczególnie jak mam autko na gaz :P

pajel
19-10-2013, 01:11
przesunąć zapłon do przodu i zalać E85 :D

mazitechnoboy
19-10-2013, 01:23
Można też silnik przestawić w taki sposób, że będzie można lać tylko benzyne 98 oktanów i wtedy troszke kuca przybyłoby :P