PDA

Zobacz pełną wersję : Wymiana filtra paliwa 1,9 D 120 KM



mikoz
12-10-2013, 08:17
Witam Szanownych Forumowiczów,

czy ktoś z Was wymieniał samodzielnie filtr paliwa?

Ogólnie wiem jak to zrobić (tak naprawdę żadna filozofia) ale już drugi raz poległem na odkręceniu tej puszki w której siedzi wkład. Jak ją otworzyć?
Rękoma nie daję rady. Kupiłem jakiś tani klucz do filtrów oleju i po pierwsze trochę krótki a po drugie się zerwał.

Macie jakiś patent/klucz jak to zrobić?

Pozdrawiam

KrzychAN
12-10-2013, 08:55
Witam,
raczej kluczem to odkręcisz, jak się zerwał to musisz załatwić chyba nowy, bo mało miejsca pewnie masz i rękoma nie dasz rady.

grzest
12-10-2013, 09:46
Czy ja dobrze rozumiem to co widzę???...

W dieslu wymienia się całą metalową puchę, bo to filtr ciśnieniowy.
Ty chcesz ją rozebrać i wymienić wkład? No chyba, że w 120KM jest jakiś wynalazek....

SAR37
12-10-2013, 09:57
Mam identyczny silnik - u mnie jest filtr zespolony, czyli metalowa puszka z 3 króćcami i podpiętym od spodu czujnikiem wody. Taki filitr jest na 100% nierozbieralny!!! Chyba, że przez rozcięcie celem sprawdzenia stanu zapchania.

Zastanawia mnie jednak, czy nie ma jakichś "wynalazków" bo w trakcie poszukiwania filtra (z czystej ciekawości) także wyświetliły mi się m. in. same wkłady.
Mikoz podaj VIN to sprawdzę w EPER i porównam ze swoim.
PZDR!

radek_p14
12-10-2013, 10:12
Na początku produkcji w Cromie był montowany filtr paliwa w którym wymienia się sam wkład. W Cromach z takim filtrem było podgrzewanie paliwa.
11381

SAR37
12-10-2013, 10:27
No i proszę - sprawa jasna: jeśli masz metalową puszkę to wymieniasz w całości, jeśli masz czarną (z tworzywa) puszkę to wymieniasz sam wkład po odkręceniu dekla.
Proste...
A tak z innej beczki: cena wkładu to ok. 60zł, cena filtra zespolonego to koszt ok. 200zł - oczywiście części (zamienniki) poza ASO.

mikoz
12-10-2013, 14:20
W dieslu wymienia się całą metalową puchę, bo to filtr ciśnieniowy.
Ty chcesz ją rozebrać i wymienić wkład? No chyba, że w 120KM jest jakiś wynalazek....

nie mam metalowej puszki tylko plastikowy "słoik" z wkładem. Problemem jest jego odkręcenie.

dolek
12-10-2013, 14:46
W poprzedniej Cromie miałem taki filtr i odkręcaliśmy do we dwóch. Spróbuj owinąć go paskiem np: wielorowkowym i wtedy odkręcaj.

(Automat) Autor dopisał treść. Post został scalony.

W poprzedniej Cromie miałem taki filtr i odkręcaliśmy do we dwóch. Po odpięciu przewodów zdemontuj obudowę filtra (jest wsuwana od góry na dwie prowadnice). Spróbuj owinąć go paskiem np: wielorowkowym i wtedy odkręcaj.

marcin.b2508
12-10-2013, 15:08
. Problemem jest jego odkręcenie
drewniany klocek zapierasz o te wypustki i pukasz w klocek młotkiem i idzie. to samo przy dokręcaniu.

marrr
12-10-2013, 16:41
mi na szczęście wszystko w rękach szło :) Ale tak jak kolega pisze wyżej, drewniany kołek i pukasz.

SAR37
12-10-2013, 17:51
Sprawdź tylko dokładnie oznaczenia na obudowie i na nakrętce (jeśli są) - musisz dokręcić tak samo.
Identycznie miałem w Peugeot 406 HDI - też wymieniałem tylko wkład. Niestety nie zauważyłem znaków i dokręciłem w miarę mocno "na czuja" - potem okazało się, że ciekło paliwo z obudowy. Kolejny demontaż i dokręcenie na siłę do znaków - dopiero wtedy problem znikł.

mikoz
12-10-2013, 18:54
jest napisane, że 30Nm

SAR37
18-11-2013, 20:54
Witam ponownie!
Przy okazji filtrów: czy ma ktoś foto filtra oleju do 1,9 120km 8v?
Zastanawia mnie też opis wg EPER - są tam dwie pozycje:
- wkład filtrujący:71737926
- filtr oleju CLASSIC LINE: 71773177
Czy ktoś wskaże mi różnicę pomiędzy tymi częściami?

p.s. dodatkowo wg oryginalnego numeru wkładu fitrującego, na stronie FILTRON-a mam też mały zgryz:
-podany powyżej nr wkładu 71737926 stosuje się do silników produkowanych do kwietnia 2007 => nr FILTRON OE648/5
-moje auto jest z 27 maja 2008 i wg FILTRON-a powinienem mieć wkład o numerze => OE682/2
Zaznaczam też, że w tabeli FILTRONA dla rocznika do 2007 jest inny filtr paliwa niż mam obecnie (tam jest wkład a ja mam puszkę) - skłaniałoby to do zastanowienia się o prawidłowości wyboru filtra oleju OE682/2 a nie OE648/5 jak podaje EPER.... Makaroniarze jak zwykle wszystko skomplikują:mad:

adamo
19-11-2013, 16:41
Witam ponownie!
Przy okazji filtrów: czy ma ktoś foto filtra oleju do 1,9 120km 8v?
Zastanawia mnie też opis wg EPER - są tam dwie pozycje:
- wkład filtrujący:71737926
- filtr oleju CLASSIC LINE: 71773177
Czy ktoś wskaże mi różnicę pomiędzy tymi częściami?

p.s. dodatkowo wg oryginalnego numeru wkładu fitrującego, na stronie FILTRON-a mam też mały zgryz:
-podany powyżej nr wkładu 71737926 stosuje się do silników produkowanych do kwietnia 2007 => nr FILTRON OE648/5
-moje auto jest z 27 maja 2008 i wg FILTRON-a powinienem mieć wkład o numerze => OE682/2
Zaznaczam też, że w tabeli FILTRONA dla rocznika do 2007 jest inny filtr paliwa niż mam obecnie (tam jest wkład a ja mam puszkę) - skłaniałoby to do zastanowienia się o prawidłowości wyboru filtra oleju OE682/2 a nie OE648/5 jak podaje EPER.... Makaroniarze jak zwykle wszystko skomplikują:mad:

Nie mam zdjęcia i nie znam kodu filtra ale w mojej cromie lipiec 2008 na pewno jest wkład filtrujący a z zewnątrz wygląda jak filtr tylko od spodu ma wytłoczenie na klucz nasadowy.

SAR37
19-11-2013, 20:47
Ok, już zamówiłem ten pierwszy -71737926 czyli OE648/5 wg FILTRON-a. Mam nadzieję, że ten wkład będzie pasował...
Dzięki!

TMK
21-11-2013, 22:05
Moja croma praktycznie powstała w tym samym czasie, na początku tego roku zakładałem OE 648/5, pasuje w 100%.

SAR37
26-11-2013, 10:48
Kurczę, zamówiłem komplet filtrów z olejem (super cena jak za Selenia WR 5W-40 5l - 143,18 zł po rabacie!) ale wg fiat-autoparts, dobierając po numerze VIN wyskoczył mi wkład zamiast metalowej puszki! I taki zestaw dostałem:mad: Uważajcie więc przy zamówieniu bo EPER też nie gwarantuje właściwego doboru części.
ps. potrzebuje ktoś oryginalny filtr paliwa 77365902? Otworzyłem tylko kartonik - tanio sprzedam...

TMK
26-11-2013, 10:55
Dlaczego Kolega nie zajrzał pod maskę? :) Filtr jest na wierzchu pod podszybiem. Jak zamówiłeś z neta, odeślij, masz na to 10 dni.

SAR37
26-11-2013, 12:08
Dlaczego Kolega nie zajrzał pod maskę? :) Filtr jest na wierzchu pod podszybiem. Jak zamówiłeś z neta, odeślij, masz na to 10 dni.
Zajrzałem, zajrzałem - stąd wiem. Niestety w zamówieniu był tylko nr katalogowy zestawu filtrów (71 765 248) do mojej "krówki" wg VIN. Gdyby dodatkowo był spis elementów zestawu z numerami części to bym się zorientował a tak d... i trzeba dokupić filtr.
Co ciekawe w EPER zestaw z filtrem paliwa metalowym jest przekreślony - jako niepasujący a wyskakuje tylko zestaw z wkładem. I jak tu ufać "makaroni" :-P
ps. z tego co się zorientowałem to nie ma zestawu filtrów z tym, który pasuje do mnie - poszukałem po numerze części 77 36 3 657 i tylko kupowane oddzielnie.

profesorr
03-12-2013, 20:47
No i proszę - sprawa jasna: jeśli masz metalową puszkę to wymieniasz w całości, jeśli masz czarną (z tworzywa) puszkę to wymieniasz sam wkład po odkręceniu dekla.
Proste...
A tak z innej beczki: cena wkładu to ok. 60zł, cena filtra zespolonego to koszt ok. 200zł - oczywiście części (zamienniki) poza ASO.



FILTR PALIWA FIAT BRAVO II CROMA STILO 1.9 JTD (3759614800) - Allegro.pl - Więcej niż aukcje. (http://allegro.pl/filtr-paliwa-fiat-bravo-ii-croma-stilo-1-9-jtd-i3759614800.html)

może taki a cena bardzo ok

TMK
03-12-2013, 21:07
Dublowane wątki ;)
http://fiatklubpolska.pl/croma-446/jakiej-firmy-filtr-paliwa-idzie-do-cromy-na-pierwszy-montaz-21840/

SAR37
04-12-2013, 20:29
Ok, skoro się zdublowało...;-)
Dzisiaj miałem okazje wymienić swój filtr paliwa - robota max 15 min. Dobrze jest odkręcić plastykową osłonę silnika - dostęp jest o niebo lepszy. Klucz 10 do obejmy i i reszta banalna. Podłączałem przewody paliwowe bez zalewania filtra - 3 podpompowania pompą paliwa przez przekręcenie kluczyka w stacyjce i zero problemów z odpaleniem. Czujnik wody wykręciłem ze starego i wkręciłem do nowego filtra - na czujniku pozostała mocno osadzona uszczelka więc nie kombinowałem i wkręciłem do nowego filtra na dwie uszczelki. Nic nie cieknie.
Na przyszłość: filtr zespolony ma fabryczny numer: 77363657 - czyli model UFI: 24.ONE.01, lub FILTRON: PP 966/3. Inne Fiatowskie oznaczenie to: 60693681 - wszystkie pasują do Multijet i JTD (w wersjach z filtrem zespolonym - puszką)
POZDRAWIAM !

Armoth
16-07-2014, 11:01
metalowa puszka z 3 króćcami i podpiętym od spodu czujnikiem wody.

A tak z ciekawości. Do czego służy trzeci króciec. Bo dwa grubsze są na przewody paliwowe. Czujnik jest od spodu. A ten trzeci cieńszy?
Pozdrawiam

maka131
16-07-2014, 16:49
Odpowietrzenie???