Zobacz pełną wersję : Opony zimowe na górki, ciśnienie powietrza
krzysiek555
10-10-2013, 22:31
Witam, zbliża się zima a że nie posiadam opon zimowych do mojej sienki chciałem zapytać was co sądzicie o tych oponach i na jakich jeździcie/polecacie na górki.
Wcześniej używane były jakieś dębice, ale teraz chciałbym kupić coś lepszego ponieważ tamte miały problemy.
Znalazłem oponki o nazwie "Semperit Master-Grip"
W teście ADAC 2011/2012 wypadły dosyć ładnie - były w czołówce, a ich cena wydaje mi się być przystępna.
11374
Tak się waham bo jednak prawie 800zł piechotą nie chodzi a codziennie dojeżdżam do miejscowości położonej prawie 100mnpm niżej i chciałbym też wieczorkiem wrócić do domu ;-)
Kolejne pytanie. Ile pompujecie do waszych opon 175/65 r14? Ja dobijam do 2.3 z przodu i 2.1-2.2 z tyłu, lecz na dole opony nadal zostaje delikatny garb. Kilka dni temu widziałem siene hl, która nie posiadała tego garba, tak się zastanawiam czy 2.3 oraz 2.2 to nie za mało..
Darksaience
10-10-2013, 23:40
Mam w palio opony Bridgestone blizzak lm30 w zeszła zime jeździłem na nich mając je na przedniej osi. Co zaskakiwało?? świetne trzymanie w zakrętach dobre wyniki hamowania na suchym i mokrym oraz to ze kierownica niesamowicie lekko chodziłą na suchym asfalcie. Co szokowało? słaba trakcja na sniegu. Cena 198zł sztuka.
Te bridgestony pójdą teraz na tył a na przód kupiłem nokian WDR3. Cena duża 215 sztuka jeszcze nie zakładałem nie sprawdzianem podobno fantastyczna trakcja na śniegu
krzysiek555
10-10-2013, 23:46
Właśnie mi zależy na trakcji na śniegu i lodzie, ponieważ w mojej okolicy oszczędzają na posypywaniu dróg. :tongue. Te które znalazłem są do d.. na suchym asfalcie w testach ale jak się sucho zrobi to już będzie wiosna i założę moje Goodyear-.y
Ja na przodzie mam YOKOHAMA WINTER SPORT 175/65 cisnienie 2.2 tył GOODYEAR Ultragrip 8 cienienie 2.3 i bardzo dobrze opony pracuja naprawde polecam !!
krzysiek555
12-10-2013, 20:51
To w takim razie nie wiem, pewnie tak ma być, jednak przy zmianie opon muszę sobie ustawić zbieżność, bo przy 140 czuje że mnie dość nosi po pasie:lol:
Co do opon, raczej nie kupię GOODYEAR Ultragrip 8, patrząc na testy są słabe na śniegu, a w mojej okolicy rano jeździ się tylko po świeżym śniegu, ponieważ służby drogowe codziennie są zaskakiwane opadami :smile:.
mielinski
13-10-2013, 00:07
Ja jeżdżę na Michelin Alpin A3 w ciut mniejszym rozmiarze, niż fabryczne - 165/70R14. Są ciche, nie zużywają się zbytnio o ile nie jeździ się za długo na suchym i przy wyższych temperaturach, bo opony są bardzo miękkie. Ale za się wyczołgać z niemal każdej zaspy na nich :-).
jak dobre na snieg to debica frigo lub frigo 2 - na sniegu bardzo dobrze jeźdzą :) na mokrym asfalcie radzą sobie srednio ale jak chodzi o snieg to spokojnie dadzą rade :) nigdy sie na nich nie zakopoałem, a miałem frigo1 i nastepnie frigo2 do teraz ;)
Jeździłem na frigo i dla mnie porażka. Używałem ich w na prawdę ciężkich warunkach praktycznie przez 3 mies w śniegu. Było słabo. Obecnie mam kelly z grupy goodyear i jest dużo lepiej. Zakopałem się tylko raz. Najlepiej jednak w ciężkich warunkach radziły sobie opony bieżnikowane. Kupiłem do trzech samochodów w rodzinie opony firmy profil. Wszystkie w terenie trzymają lepiej niż moje kelly. Oprócz tego wiele modeli można zakolcować. Jeśli chodzi o teren to są genialne. Jeden model (nie pamiętam tylko który) jest strasznie głośny. Ale ta opona to już ekstremum jeśli chodzi o jazdę na śniegu. Idzie jak czołg. Na szczęście ich nie kupiłem bo bym nie mógł porozmawiać w aucie przy 70 km/h. No i cena... Ok 100 zł za sztukę.
co do ciśnienia w oponach to ja na letnich mam 2,0 wszedzie to juz jest twardo a co "garba" to wszystko zalezy od szerokosci felgi :) ja mam 6 cali i garbik pojawia mi sie dopiero przy 1,7 i wtedy wiem ze musze dopompowac, w upały dobiłem oponki do 2,2 i na trasie dobrze sie jechało ale w miescie po dziurach tragedia ;)
ps oponki standard 175/65/14
krzysiek555
17-10-2013, 22:40
yacub właśnie chyba mam dość wąskie felgi, są to stalówki, powiedz jest na nich gdzieś opis bo nie zauważyłem.. :P. Poza tym sądzę że jeśli były by szersze delikatnie przy tych samych oponach to auto by tak nie pływało po drodze.
no to prawda - auto aż tak nie pływa - opona ładnie sie rozciąga na feldze i przy skrecani nie przechyla sie opona ;) tylko ładnie pracuje cały bierznik :) ale za to jest twardo ;)
powinno być napisane ET(odsadzenie) jak i średnica i szerokość przykładowo ET44x14x5,5 cos w ten deseń, jak nie z jednej to z drugiej strony
krzysiek555
28-10-2013, 08:17
Po długich poszukiwaniach jednak zamówiłem oponki o których pisałem w 1 poście. Kosztowało mnie to 888 zł z przesyłką. Kiedy przyjdą i je założę napiszę ich ocenę. A z tymi felgami sprawdzę przy zmianie- ostatnio nie było czasu. ;-)
krzysiek555
25-11-2013, 23:46
Właśnie testowałem, dzisiaj pierwszy śnieg. Powiem wam że są na prawdę super zamówiłem te o których pisałem w pierwszym moim poście. Zrobiłem na nich już koło 600km
A więc ocena:
Wymieniłem opony dosyć wcześnie ponieważ kiedy temperatura sięgała 10-12 stopni i pomimo słabych ocen za trzymanie na suchej nawierzchni spisywały się bardzo dobrze, szczególnie rano oraz wieczorami kiedy temperatura spadała do kilku stopni, próby ruszenia z piskiem skończyły się na tym że zamieliłem na kostce a na asfalcie 103konie sienki nie były w stanie nimi obrócić pełnego obrotu.
Hałas, najwięcej na nich jechałem 150km/h nie przyznam się po jakiej drodze ponieważ moja rejestracja jest na forum :P, oprócz silnika i szumu powietrza były dosyć słyszalne, ale kto na zimówkach przekracza takie prędkości.
Co do przyczepności na mokrym i w deszczu. Jestem mile zaskoczony, moje letnie opony wystarczyło że trochę popadało i już tańczyły, te ładnie odprowadzają wodę przy obfitych deszczach, a na mokrej nawierzchni w miarę dobrze trzymają się jezdni.
Starałem się je trochę przytyrać żeby zobaczyć jak sprawują się w cięższych sytuacjach i dlatego niektóre może głupie testy;)
Spalanie, jak zawsze na letnich robiłem 300km na butli tak teraz przy 290 tankowanie, były tylko dwa więc nie mogę wiele powiedzieć, ale sądzę że nie tylko przez pogodę sienka więcej pali.
A teraz dzisiejszy dzień. Nocka pod chmurką (niestety nie mam garażu, w planie jakiś pokrowiec-mało wygodne ale coś trzeba zrobić żeby nie drapać szyb), a więc z samego rana odśnieżenie auta oraz rozgrzanie żeby nie drapać szyb, trasa niby krótka ponieważ jakieś 15 min drogi ale różnica w wysokości spora. na drodze błoto pośniegowe ponieważ na asfalcie zdążyło już rozmoknąć, prędkość taka sama jak na suchym- oponki ładnie odprowadzały całe to szajstwo z drogi, w zakrętach przyczepność naprawdę super. Ogólnie jestem pod wrażeniem tym co sobą prezentują w takiej cenie. Do tego dla osób mieszkających w pobliżu Krakowa można je kupić
100zł taniej za komplet niż mi wyszło, link poniżej, znalazłem dopiero po kupieniu:
SEMPERIT MASTER-GRIP 175/65R14 82T - oponyturbo.pl (http://www.oponyturbo.pl/semperit-master-grip-17565r14-82t-p-184070.html).
Możliwy odbiór osobisty z tego co wiem.
Jeżeli chcecie mogę napisać za kilka dni jak się sprawują na śniegu, zapowiadają opady na najbliższe dni ;)
krzysiek555
08-12-2013, 14:56
Kolejna porcja informacji o oponach Semperit Master-Grip, na śniegu przyczepność przyzwoita, nie miałem żadnych problemów z ruszeniem (nawet bardziej dynamicznym) , hamowaniem, czy w zakrętach. Co do lodu, cóż w samochodzie nie posiadającym abs łatwo zablokować koła. Podczas jazdy w lini prostej i po łukach nie miałem zastrzeżeń, dopóki nie "pogłaskałem" hamulca, - musiałem się wracać ponieważ przejechałem swój zjazd :P. Ale podejrzewam że jakiekolwiek opony nawet takie za 2 tys nie poradziły by sobie wtedy. Jazda 180km/h po mokrej nawierzchni autostrady, samochód prowadził się pewnie pomimo miękkiego zawieszenia i ciągłej zmiany pasów.
krzysiek555
10-12-2013, 11:29
Tak. Wiem powiecie że jestem niespełna rozumu, ale chciałem zobaczyć ile pójdzie, byłoby więcej ale już nie miałem gdzie ;)
KrzychAN
10-12-2013, 12:18
180 km/h na takich dętkach latasz , no ładnie :]. Jak miałem sienę to latem na suchym był strach osiągać tą prędkość.
Czyli reasumując z opon zadowolony.
Nie chce nic mówić, ale semperit to jeden z liderów wyrobów części eksploatacyjnych gumowych do maszyn.
krzysiek555
10-12-2013, 12:22
Oczywiście było to na drodze na której dozwolona jest taka prędkość ;).
Ale to był tylko ewenement, przy jeździe autostradowej nie przekraczam 140-150, zbyt stare auto żeby szybciej jeździć, zwyczajnie się boję ;)
dawiddkk
11-12-2013, 00:16
Oczywiście było to na drodze na której dozwolona jest taka prędkość .
Hah, musiałeś pewnie na autobany na niemcy jechać :)
krzysiek555
11-12-2013, 10:21
Nie napisze gdzie ponieważ nie chcę mieć kolejnego mandatu :P
Powered by vBulletin™ Version 4.2.5 Copyright © 2025 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved.