PDA

Zobacz pełną wersję : Jak nazywa sie ten pret na belce tylniej ?



mejger5
09-10-2013, 21:04
Witam .Czy wie ktos moze jak profesjolanie nazywa sie pret (drazek) znajdujacy sie w srodku na tylnej belce ? Jest on dokladnie widoczny gdy spojrzymy od tylu samochodu? Pytam poniewaz zauwazylem ze mi pekl . Pytanie nr 2 Czy mozna gdzies dostac sam drazek (pret, stabilizator) czy takie uszkodzenie podlega wymianie calej belki? pozdro
Fiat Stilo 1.6 16v 2002


PS przepraszam adminow za pisownie ale nie posiadam klawiatury z polskimi znakami

miszko
10-10-2013, 09:02
Zrób proszę poglądowe zdjęcie. Z tyłu z tego co pamiętam jest belka wleczona i nie kojarzę, by tam był stabilizator. Gdybyś zrobił zdjęcie to by trochę dopowiedziało. A ten "pręt" jest poziomo czy pionowo względem auta położony?

mejger5
10-10-2013, 16:19
11373

to jest dokladnie ten pret.

jaro190
10-10-2013, 23:21
stabilizator - dostępny chyba z całą belką

byrrt
11-10-2013, 12:10
mejger5 ta rurka idąca z wnęki koła to od LPG? Fajnie niezabezpieczona :D

mejger5
11-10-2013, 19:40
mejger5 ta rurka idąca z wnęki koła to od LPG? Fajnie niezabezpieczona :D

I tu sie mylisz Byrrt to nie jest moj Stilonek na zdjeciu:P, poprostu bylem tak leniwy ze nie chcialo mi sie isc zrobic w moim stilonie zdj tylko znalazlem w necie takie *zastepcze* :lol:

Czyli cala belke trzeba by wymieniac? A co sadzicie jesli wywale calkiem ten stabilizator i w jego miejsce dorobie jakis nowy i wspawam tak jak ten byl wspawany?

Ps Dziwny ten stabilizator bo po peknieciu nie odczuwam kompletnie roznicy w jezdzie tzn jakby nic sie nie stalo:P Czy to nie jest czasem bardziej jakies wzmocnienie belki?
z

bzykol
11-10-2013, 19:52
Raczej tak jest.

miszko
11-10-2013, 21:37
Stabilizator przyczynia się do jak sama nazwa do stabilizacji płaszczyzny kół względem siebie. Element wpływający na bezpieczeństwo. Jego zaletę odczujesz na nierównościach. Wykonany z stali sprężystej, więc pierwszym lepszym prętem go nie zastąpisz. Możesz próbować go przeszczepić, lecz nie wiem czy to jest wykonywalna opcja.

mejger5
12-10-2013, 00:02
Stabilizator przyczynia się do jak sama nazwa do stabilizacji płaszczyzny kół względem siebie. Element wpływający na bezpieczeństwo. Jego zaletę odczujesz na nierównościach. Wykonany z stali sprężystej, więc pierwszym lepszym prętem go nie zastąpisz. Możesz próbować go przeszczepić, lecz nie wiem czy to jest wykonywalna opcja.

Powiem Ci ze wczoraj zrobilem 200km i to nie tylko po dobrych drogach i naprawde nie czulem roznicy ale nie watpie w to ze moze po jakims czasie odczuje:P Wiem ze byle pretem to napewno tego nie zastapie ale jakby dorwac takie cos z podobnego materialu (stali sprezystej) i przyspawac w tym samym miejscu moze zda egzamin...Ogolnie to zalezy mi tylko na czasie zeby sie nie okazalo ze przez brak tego stabilizatora belka cala strzeli i mysle jak by tu ja wzmocnic poniewaz pracuje za granica i nie usmiecha mi sie tutaj wymieniac belki bo to strasznie kosztowne jest a do przyjadu do Polski jeszcze okolo 2 miechy:P A jak zawitam w kraju to cala belke wymienie i gitara )

roberciu41
17-10-2013, 20:10
Yyyyy, jeżdżę z takim pękniętym chyba ze 2 lata. Jak poleje deszcz to jest cicho, jak wyschnie to bzdyrczy specyficznym dźwiękiem na nierównościach. Jak się dowiadywałem, to ratuje wymiana całej belki- pospawać się nie da.

mejger5
17-10-2013, 20:56
Dla zainteresowanych: 5 dni temu pojechalem do jednego magika tu uciol , tam stuknal, zrobil taka jakby sprezyne z druta przyspawal w miejscu pekniecia , zamaskowal i nic nie stuka nic nie puka nic nie wali. Zdarzylo mi sie rowniez wczoraj jezdzic po niezbyt rownych drogach z 2 90 kg chlopiskami na tylnym siedzeniu i narazie trzyma takze ja osobiscie nie polecam zmiany calej belki od razu:). Koszt naprawy- 50 zl Temat do zamkniecia

miszko
17-10-2013, 23:30
Ten pręt jest dość gruby, a oblecenie go dookoła spawem - ok - tylko w środku pusto, chyba ze miał spawarkę na elektrody i "wlał" trochę tam metalu. Niemniej to prowizorka ;) Może pochodzić do końca dni, a może pęknie kiedyś przy okazji.
Największe naprężenia się, gdy jest duża różnica między lewą a prawą stroną auta. Gdy jest prosto to czy załadowany czy nie to jeden pies ;)

mazitechnoboy
18-10-2013, 20:41
Często bywa tak, że spaw dobrze zrobiony jest mocniejszy niż oryginalny materiał.