Zobacz pełną wersję : Problem wielu - Falujące obroty
Witam
Wiem, że ten problem był już poruszany nieraz, ale wydaje mi się, że każdy przypadek jest specyficzny.
Otóż w mojej Bravce 1.2 (gaz), falują obroty, po odpaleniu wędrują tak do 2200, po wrzuceniu na luz, trzymają poziom, do 850 opadają dopiero po zatrzymaniu całkowitym auta.
Dziś twardo stały przy 2tyś, nawet jak ruszałem, było 2tys, dodanie gazu opadały do 1tys, rosły razem z dodaniem gazu, zmiana biegu, opadały powiedzmy do 1500 i bez dodawania gazu znowu rosły do 2tys.
Wszystko normuje się w momencie rozgrzania silnika.
Nie za bardzo mam pomysł jak to ugryźć
Przepustnicę czyściłem powierzchownie, tj. odłączyłem ruły od strony dolotu powietrza i wypsikałem ją specyfikiem do czyszczenia przepustnic. Zabieg na jakiś czas troche załagodził objawy, ale na dłuższą mete nic się nie zmieniło.
solidboy
09-10-2013, 06:11
To nie jest przypadek specyficzny.
markshall
09-10-2013, 10:21
Ja bym podłączył pod kompa i zrobił reset autoadaptacji - tym bardziej że masz gaz mogły się mapy rozjechać. Jeśli to nic nie da będziemy myśleć dalej. Jeszcze warto obejżeć dolot pod kątem lewego powietrza.
CichyJerry
09-10-2013, 20:09
Pewnie masz uszkodzony czujnik połozenia przepustnicy
Zaczne od podłączenia go pod kompa.
Z tym, że najpierw muszę magika wynaleźć który to zrobi, może jakieś sugestie jeżeli chodzi o śląsk?
CichyJerry
09-10-2013, 23:53
kup kabel + FiatEcuScan i do przodu
Hmm czyli mogę do sam zrobić?
Kabli szukam z tym, że pojawia się problem.... nie mogę znaleźć do 1.2.
Będą pasować z innych silników?
markshall
10-10-2013, 23:16
szukaj czegoś takiego:
KOMPLET FIAT ALFA LANCIA + adapter 3 pin + VAG KKL (3595663053) - Allegro.pl - Więcej niż aukcje. (http://allegro.pl/komplet-fiat-alfa-lancia-adapter-3-pin-vag-kkl-i3595663053.html)
Do tego program Multiscan i heya ;)
Z tego co widzę to tylko to jest dostępne, wykaz pasujących aut im wcięło także nie wiem czy będzie trybić ;)
Zapytałem, zobaczymy co odpowiedzą :)
Rozumiem, że tak jak koledzy na początku wspominali będę mógł dzięki temu "drutowi" usuwać ewentualne błędy?
markshall
11-10-2013, 00:29
Tym kablem na 100% się podłączysz. Darmową wersją multiscana zrobisz prawie wszystko:-)
To niepotrzebnie PW Ci pisałem heh :)
no nic to zamawiam, orientujesz się gdzie można w samym aucie znaleźć kable do podłączenia?
markshall
11-10-2013, 18:57
Pod maską masz taką czarną pokrywkę z napisem "FUSE" nad pompą abs i tam są dwie wtyczki, jedna do komputera druga do abs (chyba że nie masz abs to będzie jedna).
CichyJerry
11-10-2013, 20:11
tak było chyba przed fl bo ja mam 1.6 ale po fl i do kompa mam pod kierwonicą. nie wiem dokładnie jak w 1.2
Ok, byłem przy aucie, znalazłem 2 wtyczki przyczepione do pokrywki z napisem "FUSE", obydwie są tylko przyczepione, z żółtą gumką a same są czerwone.
Więc znalazłem :) dzięki Panowie, będe jeszcze Was męczył jak już kabel przyjdzie.
CichyJerry
11-10-2013, 20:50
czekamy z niecierpliwością :)
markshall
11-10-2013, 20:56
tak było chyba przed fl bo ja mam 1.6 ale po fl i do kompa mam pod kierwonicą. nie wiem dokładnie jak w 1.2
1.2 nie było przed FL ;P
Musisz mieć silnik cf3 że masz gniazdo diagnostyczne w kabinie, kolega ero1884 ma cf2 jeśli ma pod maską wtyczki 3pin.
CichyJerry
11-10-2013, 21:06
a tak sciekawosci to który lepszy cf3 czy cf2
markshall
11-10-2013, 22:00
Trudno powiedzieć - cf3 jest z końcówki produkcji bravolotów - spełnia wyższą normę emisji spalin, silniki benzynowe mają drugą sondę lambda i "elektroniczną" przepustnicę(aczkolwiek nie wiem czy wszystkie).
CichyJerry
11-10-2013, 22:26
chyba jeden miuns to jest sporo czujników niz przed fl
witam klubowiczow mam maly problem po wymianie korkowca strasznie faluja obroty jak odpale od rana to wskakuja na 3000 i tak przez jakis czas sie dzieje a puzniej wkakuja tak na 1500 dodam ze bylem na kompie i najlepsze ze nie wykazalo zadnego bledu .wchodzil ten magik na sterowanie silnika ustawil mi obroty na 870 ale nic to nie pomoglo moze ten silniczek korkowy jest zdupcony ? powiecie co moze byc przyczyna takiego zachowania ? z gory dziekuje pozdrawiam :)
CichyJerry
11-10-2013, 23:11
no krokowiec a na tym starym co się działo?
na tym starym falowaly ale w granicach tak 850 900
bo jest opcja zeby kupic drugi boszowski ale to koszty sa spore a jak to nie pomoze ?podziekowac za odpowiedz
(Automat) Autor dopisał treść. Post został scalony.
zobacze kupie 2 ten boszowski i dam znac czy cos sie poprawilo
no witam kupilem na gieldzie dzisiaj silniczek boszowski i jest okej obroty nie faluja tak drastycznie tylko tak wprzedziale 850 1000 ale to jak jest zimny silnik a tak to trzymaja sie tak 850 900:)jest git podziekowac :)
Panowie kabelek przyszedł ale mam problem z połączeniem go z autem.
Przy próbie łączenia program wywala błąd no ecu rensponse (przy interface type ustawionym na K-Line/Vagcom) lub upłynął czas oczekiwania (przy Interface type elm 337....)
I jeszcze jedno pytania, przejściówka posiada wejście 3 pinowe i 2 kabelki, z którymi nie za bardzo wiem co zrobić, wyglądają jak małe kable do akumulatora, kolory i mocowanie są takie jak przy akumulatorze, instrukcja nie mówi co z nimi zrobić, a ja sam czegoś głupiego nie chce odstawić...
CichyJerry
14-10-2013, 18:01
jeśli masz koło silnika wtyk do kompa. to musisz jej podlonczyc do aku. bo jak masz pod kiera tak jak ja to nie musze tylko kablem VAG i to wszystko..
witam pisze i zwracam sie z problemem tutaj po ostatniej wizycie u magika co pisalem ze bylem na kompie z tym silniczkiem (zamiennikiem)auto zaczelo gasnac w trakcie jazdy o co tu moze chodzic :(
markshall
14-10-2013, 20:35
Panowie kabelek przyszedł ale mam problem z połączeniem go z autem.
Przy próbie łączenia program wywala błąd no ecu rensponse (przy interface type ustawionym na K-Line/Vagcom) lub upłynął czas oczekiwania (przy Interface type elm 337....)
I jeszcze jedno pytania, przejściówka posiada wejście 3 pinowe i 2 kabelki, z którymi nie za bardzo wiem co zrobić, wyglądają jak małe kable do akumulatora, kolory i mocowanie są takie jak przy akumulatorze, instrukcja nie mówi co z nimi zrobić, a ja sam czegoś głupiego nie chce odstawić...
Przejściówka wymaga zasilania, te krokodylki są właśnie do akumulatora. Jak je podłączysz powinna się zapalić dioda, wtedy nie powinno być problemów z połączeniem.
Podłączyłem na innym laptopie razem z akumulatorem, działa.
Jeżeli chodzi o błędy, komp. pokazywał 2, obydwa udało się wykasować.
Teraz bym prosił Was o pomoc, jak wykonać reset autoadaptacji?
I coś po czymś się załamałem.... Chyba, że się myle.... Lub program źle odczytuje.
11433
CichyJerry
14-10-2013, 21:54
Lubi czasami zaszaleć lubi, u mnie np. raz pokazywało 50 000 km. A potem juz normalnie.. :) nie przejmuj sie tym, no muszisz znaleść tam taka opcje, poszukaj... Jest na 100% .
A jakie to były błędy, bo bez wymiany to chwile nie będzie błędu a po 2 dniach znowu się pokaze..
markshall
14-10-2013, 21:58
I coś po czymś się załamałem.... Chyba, że się myle.... Lub program źle odczytuje.
Nie przejmuj się... u mnie jest prawie 900k ;) Program odczytuje złe bajty i stąd ten efekt. Niestety ciężko stwierdzić jaki jest prawdziwy przebieg na tej podstawie, żadne przeliczenie typu podzielić przez 4 jak niektórzy sugerują tu nie działa. Examiner powinien odczytać prawidłowy przebieg (bądź jakiś inny profesjonalny diagnoskop).
Reset autoadaptacji wykonujesz w zakładce Regulacje (F7) - potrzeba zarejestrowanej wersji programu aby to wykonać.
CichyJerry
14-10-2013, 22:01
poprostu muszisz sobie sciągnąc do niego cracka
Jeden bodaj z sondą lambda, drugi hmm nie dam głowy ale jakaś pierdółka już z nazwy to była, bo za bardzo nie zwracałem na to uwagi.
CichyJerry
14-10-2013, 22:03
Auto chodzi, chodzi więc czym ty sie martwisz, napewno taki przebieg nie jest..
Sonda ci wyskoczy jak nie zrobisz adaptacji
Wersja zarejestrowana już jest, także, jutro zabieram się adaptacje.
Adaptacja zrobiona, jest lepiej.
Ale wrócił błąd sondy.
11436
Do wymiany?
CichyJerry
15-10-2013, 19:30
no raczej tak, albo przetarty kabel gdzieś ale raczej do wymiany...
dj_jerzyk87
15-10-2013, 20:44
Witam!
U mnie falowały obroty i to bardzo...Pisałem nie raz tu na forum o tym i różne opinie były. U mnie jak się okazało sonda padła. Choć i przepustnica była wymieniana cała, czujnik temp i wgl. Zero poprawy było po tych zmianach. Kazałem wyrzucić wszystko. Szukali dalej. Założyli mi sonde z oryginalną wtyczką(ale nie magnetiMarelli) a taką chciałem tylko Ngk. Ogólnie miałem rozjechaną mapę i potrzebne było przywrócenie ustawień fabrycznych silnika. Zrobili to i działa, choć czasami muszę przyznać że obroty po wyrzuceniu na luz potrafią spaść, ale to sporadycznie. Pozdrawiam!
no raczej tak, albo przetarty kabel gdzieś ale raczej do wymiany...
Sąsiad mechanik twierdzi, że moge spróbować czyścić (nie mówcie tylko, że mam z nim gadać itp, bo to ojciec kolegi), on w golfie IV się w to bawi.
Jeżeli już mi przyjdzie cokolwiek robić z tą sondą, to czy mogę to zrobić samemu i gdzie ona się mniej więcej znajduję?
Po resecie adaptacji, jest lepiej o niebo, po odpaleniu na zimnym silniku, skaczą w góre tak do 1500, opadają do 1100-1000 tam sobie czekają kilkadziesiąt sekund i potem jest 800-850 stałe. Identycznie jest na gazie.
....Założyli mi sonde z oryginalną wtyczką(ale nie magnetiMarelli) a taką chciałem tylko Ngk. Ogólnie miałem rozjechaną mapę i potrzebne było przywrócenie ustawień fabrycznych silnika. Zrobili to i działa, choć czasami muszę przyznać że obroty po wyrzuceniu na luz potrafią spaść, ale to sporadycznie. Pozdrawiam!
Może i u mnie tak będzie, zobejrzymy ;)
Sąsiad mechanik twierdzi, że moge spróbować czyścić (nie mówcie tylko, że mam z nim gadać itp, bo to ojciec kolegi), on w golfie IV się w to bawi.
To nie słychaj gościa.. Weź poczytaj jak zbudowana jest sonda i sam wyciągnij wnioski.. To element nierozbieralny, którego nie da się czyścić. Nierzadko pracuje w temp powyżej 600'C więc trudno aby był wieczny. Sprawdź wykres z sondy i go pokaż po krótkiej przejażdżce (tak aby silnik był ciepły). Wrzuć wykres razem z obrotami.
dj_jerzyk87
25-10-2013, 23:29
A i ogólnie to wydaje mi się nasze bravy, szczególnie 1,6 16v nie lubią chyba lpg...Bo jak widzę po forum to ciągle są z tym problemy i zapytania... Pozdrawiam!
CichyJerry
26-10-2013, 20:51
A i ogólnie to wydaje mi się nasze bravy, szczególnie 1,6 16v nie lubią chyba lpg...Bo jak widzę po forum to ciągle są z tym problemy i zapytania... Pozdrawiam!
masz racje, te silniki nie lubia gazu...
Powered by vBulletin™ Version 4.2.5 Copyright © 2025 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved.