Zobacz pełną wersję : Pilne- problem z odpaleniem
gopspeedy
07-10-2013, 15:44
Witam!
Mam Cromę 2.4 z 2006 roku. Wszystko było dobrze do wczoraj- po zaparkowaniu dosuwałem szybę. W momencie dosunięcie szyby pyknęło i jakby ktoś prąd wyłączył. Działą radio, centralny zamek, otwieranie bagaja z kluczyka itp, ale przekręcenie stacyjki nic nie daje, nie da się wejść do kompa pokładowego (chociaż licznik jest moment podświetlany po otwarciu drzwi) ani włączyć świateł. Co to może być? Bezpiecznik jakiś? Czy szykować się na większe koszty? Problem jest, bo nie ma jak odholować jej- skrzynia na p + ciasny parking , że nie da się ani od przodu ani od boku podjechać lawetą tak aby złapać za przednie koła :/
Dzięki za jakiekolwiek podpowiedzi
Nie jestem pewien czy dobrze pamiętam, w instrukcji obsługi jest chyba informacja, że przy pomocy kluczyka awaryjnego można odblokować skrzynie i zmienić bieg na N.
Musisz wyjąć tradycyjny kluczyk z pilota i złożyć w otwór obok drażka zmiany biegów.
Ja zaczol bym od sprawdzenia bezpiecznikow, z opisu wyglada ze mogl sie przepalic, byc moze jest wspolny dla szyb i cos jeszcze zabezpiecza.
gopspeedy
07-10-2013, 20:21
jutro powalczę z bezpiecznikami- ma nadzieję, że to któryś z nich- może to być jakiś główny skoro nie ma ani świateł ani silnika ani stacyjki? Bo światło wewnątrz itp jest...
koło lewej nogi masz wyłącznik uderzeniowy może on spracował - wciśnij go palcem może pomoże, jak nie to jak koledzy... zacznij od bezpieczników i przekaźników
gopspeedy
07-10-2013, 20:56
gdzie jest uderzeniowy? Koło podnóżka gdzieś ? Czy koło gniazda elm
krzysztofd
08-10-2013, 10:40
gdzie jest uderzeniowy? Koło podnóżka gdzieś ? Czy koło gniazda elm
Ten wyłącznik jest tuż przed podstawą fotela kierowcy przy samym progu, okrągła gumka z ikonką dystrybutora, a pod nią przyciska wyłącznika
A bezpieczniki warto sprawdzić :smile:
zwłaszcza te na klemie plusowej akumulatora
gopspeedy
08-10-2013, 14:19
dobra- koło nogi sprawdzone (ta gumka)- dociśnięcie nic nie daje. Ma ktoś schemat bezpieczników/ przekaźników? Po odłączeniu 150A tego na aku powinna być jakaś różnica? Bo z nim czy bez niego- co działało to działa a reszta nie -.-
A ta gumka koło nogi to nie ręczna pompka do odpowietrzania układu paliwowego?... :)
Nie, to wyłącznik uderzeniowy odłączający pompę paliwa :)
harry_krk
09-10-2013, 15:27
Miałem podobny przypadek w oplu 2.2dti po przekręceniu kluczyka nie było żadnej reakcji, rozrusznik nie kręcił, światła, radio chyba działały jak dobrze pamiętam. Przyczyną było uszkodzenie (prawdopodobnie się rozsypała) kaseta bezpieczników tak to nazwał mój mechanik. Udało się ją jakoś zregenerować. Jeśli chodzi o skrzynie to jak pisze Maka131 przy pomocy kluczyka powinieneś przełączyć na N.
gopspeedy
09-10-2013, 17:29
wymienione 3 z 4 głównych (ostatni nie bo centralny działał a on za niego odpowiada)- myślałem że to tyle, ale dalej kaplica. Znalazłem jeszcze w skrzynce bezpieczników pod maską spalony bezpiecznik na samej górze 1 od prawej- wg. instrukcji powinno być to 03 oznaczenie a ma 02 i jest spalony- wspomagania z tego wynika to jest. To może uziemić cały pojazd?
gopspeedy
09-10-2013, 19:55
Tak mi przyszło do głowy: wie ktoś który bezpiecznik odpowiada za stacyjkę? Bo nie mogę znaleźć na rozpisce, a to może on po prostu padł...
gopspeedy
10-10-2013, 10:36
it's alive! Świeci się kontrolka wspomagania i nie pracuje ono, ale wóz jeździ. Muszę poszukać teraz tylko nowego wspomagania widocznie...
it's alive! Świeci się kontrolka wspomagania i nie pracuje ono, ale wóz jeździ. Muszę poszukać teraz tylko nowego wspomagania widocznie...
A działa Ci doświetlanie zakrętów? Ja przyjrzałbym się czujnikowi położenia kierownicy. Jest gdzieś na kolumnie kierownicy....
PS: Sprawdź ładowanie. U mojej żony w punto wysiadło wspomaganie. Aż któregoś dnia nie odpalił. Naładowałem aku, bo myślałem, że on padł. Auto ruszyło, ale ładowania nie było i dopiero teraz świeciła kontrolka. Okazało się, że alternator miał skróty w uzwojeniu i permanentnie, acz powoli, nie doładowywał. Przy zbyt niskim napięciu komp odłącza wspomaganie na stałe.... Potem auto martwe.
Sprawdź pobór prądu na postoju (włączona i wyłączona stacyjka)
gopspeedy
10-10-2013, 22:25
Nie mam doświetlania zakrętów- prelift
aku zmierzone napięcie- 12.4V
No ale w jakich warunkach mierzone???
Na postoju, na chodzie, aku w ogóle odłączone, czy normalnie podłączone w aucie?....
Tak, czy siak, najpewniej walnięty czujnik położenia kierownicy. Silnik wspomagania ma spory pobór prądu, jeśli coś się popsuło, to mogą być kłopoty z odpaleniem. Tu bym najpierw szukał...
gopspeedy
11-10-2013, 07:00
na wyłączonym silniku, bez głównych bezpieczników w wozie, więc bez obciążenia
gopspeedy
11-10-2013, 23:39
Jakie są polecane zakłady w okolicy Wawy? Do problemu typu awaria wspomagania dołączył chyba zaiweszony rozrusznik, bo po przekręceniu na on prąd jest, a po start wszystko gaśnie- dobrze kombinuję? Jakich kosztów się spodziewać?
No to stawiam, że wspomaganie jest OK. Co do kosztów i warsztatu niestety nie mogę się wypowiedzieć.
Jakich kosztów się spodziewać?
W ASO nowy rozrusznik to koszt około 1500zł zł + robocizna, zamienniki do 400zł i około 200 - 300zł wymiana.
Wspomaganie to zupełnie inna bajka - może to być problem z nieszczęsnym umieszczeniem pompy i wtedy wystarczy tylko przeczyścić styki od kostek na pompie, sama pompa - tu już koszty znacznie rosną lub problem z tzw. maglownicą - to już kosmos w ASO...
gopspeedy
13-10-2013, 12:13
Powiedziano mi, że to może być jakiś problem z masą i rozrusznik próbuje przez wspomaganie ciągnąć prą- możliwe jest to? Bo przekręcenie na on- wszystko ok, na start- jara się bezpiecznik wspomagania i nie ma żadnego kręcenia
Nie. Pisałem przecie... Jak komp wykryje w instalacji spadki napięcia poniżej pewnego poziomu (np niedoładowanie lub jego brak) to odłącza całkowicie i na stałe wspomaganie, które w Cromach jest elektryczne. Może rozrusznik ma skróty na uzwojeniu i gigantyczny pobór pali bezpiecznik? Może silnik wspomagania jest walnięty i skutek jest ten sam (nawet nie wiem, czy bezpiecznik jest ten sam)?... Jak nie zabierzesz się za sprawdzanie to możemy jedynie gdybać....
gopspeedy
13-10-2013, 16:21
tylko czemu pali bezpiecznik wspomagania? Podmieniłem aku na sprawne i dalej to samo, więc to nie wina prądu na nim
Jak jest złe ładowanie z powodu alternatora/regulatora, albo z powodu uszkodzenia jakiegoś elementu, który ma niespodziewany pobór prądu to będzie niskie napięcie w instalacji i podmiana akumulatora na nowy niewiele da.
Nie wiem czemu pali bezpiecznik wspomagania, bo nie wiem, czy tylko wspomaganie jest nim zabezpieczone. Jeśli tak to pewnie problem jest z silnikiem wspomagania.
Jeśli nie to na dwoje babka wróży...
gopspeedy
16-10-2013, 14:45
naprawione- metalowa opaska zaciskowa wpadła między blok silnika i rozrusznik i zwarcie robiła
I wspomaganie działa bez problemu?
gopspeedy
16-10-2013, 23:59
wszystko zadziałało od razu
Powered by vBulletin™ Version 4.2.5 Copyright © 2025 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved.