Zobacz pełną wersję : [Problem] Ślizga się sprzęgło
bartek6622
05-10-2013, 15:44
Hej,
mam problem ze swoją Cromą. Autko nie przyspiesza. Na 3,4,5,6 obroty rosną autko nie jedzie. Czuć wyraźnie, że to ślizgające sprzęgło, ponieważ wystarczy odpuścić troszeczkę i już jest w normie. Jechałem po polnej drodze na 1 i 2 kręciłem do 4k obrotów i sprzęgło nawet nie myślało uciekać. Pod górkę, i to dość stromą (14%) też nic nie uciekało na trzecim biegu. Wiecie, może co jest przyczyną tego wszystkiego. Dodam tylko, że zaczęło się tak dziać od problemów z wyjazdem z dziury. Zjechałem z drogi aby zawrócić, jednak delikatnie źle oceniłem wysokość pobocza i miałem spory problem aby wrócić na asfalt. Gdy wspinałem się na drogę a koła kręciły się w miejscu auto zgasło. Mówię norma, za mało gazu i wgl. Potem odpalam, auto szarpie silnik chodzi 3sec i gaśnie. Drugi raz odpalam to samo. Dopiero za trzecim razem udało się normalnie odpalić i pojechać. 5 min po tym incydencie wyprzedzanie, a autko nie jedzie, tylko obroty rosną. Dodam jeszcze, że zauważyłem dym gdy tak szarpał.
Co do szarpania po zduszeniu to raczej norma więc no stress. Co do ślizgania sprzęgła to dobiłeś tarcze podczas wydostawania się na asfalt... nadszedł jego kres to wymień i będzie po problemie.
bartek6622
05-10-2013, 20:02
Ale, żeby tak nagle? Wcześniej, żadnych oznak że sprzęgło pada.
Cóż, to tylko samochód....
W samochodach, 90% usterek diagnozuje się na podstawie nieoczekiwanej niesprawności (jechałem i nagle coś jest nie tak) a tylko 10% podczas okresowych przeglądów.
Inaczej jest np. w lotnictwie, gdzie 10% usterek jest następstwem nieoczekiwanej niesprawności a 90% wykrywa się podczas przeglądów okresowych ( z tym, że w lotnictwie przeglądy wykonuje się znacznie częściej - przedlotowe, polotowe, dekadowe, hangarowe, itp. oraz wg nalotu płatowca, czyli taki odpowiednik kilometrowego przebiegu:cool:)
Stąd też, nagła niesprawność auta nie jest niczym szczególnym, niezależnie od podzespołu...
Pozdrawiam!
bartek6622
06-10-2013, 11:33
Jesteście pewni, co do tego, że sprzęgło siadło? A może to jakiś wyciek, czy coś?
Może układ wysprzęglik - pompa? Ale tu raczej nie wysprzęglałby... Może łożysko oporowe zostało wciśnięte w przetarte i połamane "słoneczko" - Miałem tak w Maryśce.
bartek6622
06-10-2013, 12:57
Ale raczej, nic nie mogło się popsuć poza spaleniem sprzęgła przy tym zgaśnięciu i szarpaniu? Nadal zastanawia mnie ten dym. Nie było czuć żadnego smrodu.
KrzychAN
09-10-2013, 14:08
Stromy ma rację zapewne dopaliłeś tarczę.
Proponuję podjechać do zaprzyjaźnionego mechanika, żeby zerknął co i jak jeżeli cały czas nie masz mocy.
Pzdr.
bartek6622
13-10-2013, 16:45
A czy może być taka możliwość, że olej silnikowy przedostaje się do sprzęgła? Coś zaczęło mi ubywać, aż kontrolę wywaliło o niskim stanie. Nie wiem tylko czy to nie przez duże spracowanie tego oleju. Ma już 30kkm
jak zrobiłeś 30 tyś to nie dziwota że kontrolka zapala (naturalna rzecz przy takim dystansie), zmień olej , co do ubywania oleju na sprzęgło to wejdź pod auto i sprawdź czy na połączeniu skrzyni i silnika czasami nie jest zaolejone, możesz także odkręcić zaślepkę z blachy od skrzyni - będziesz miał widok na koło zamachowe i stwierdzisz czy jest całe w oleju czy nie
bartek6622
13-10-2013, 21:34
Ale wywaliło błąd o niskim poziomie oleju. Dzięki za radę z tą zaślepką. Byłem przekonany, że nie ma czegoś takiego.
bartek6622
13-10-2013, 23:02
Aha i nastąpiło jeszcze inne dziwne zjawisko. Sprzęgło mniej się ślizga. W sobotę byłem w trasie łącznie coś koło 800km i tylko przy żyłowaniu 2,5k-3k obrotów zaczynało puszczać. Jak na 4,5,6 dałem w palnik to szedł jak głupi.
karwoj25
14-10-2013, 18:58
Sprzęgło masz do wymiany i aż dziw bierze, że wybierasz się autem w takie trasy :o
bartek6622
14-10-2013, 19:28
Karol, czo ty tu ?! :D Właśnie zastanawia mnie to poprawianie się sytuacji. Teraz to koło 3k RPM dopiero puszcza i tylko na trójce. Może po prostu się nadpaliła część zewnętrzna i w miarę ścierania się tarczy zaczyna wszystko do normy wracać?
karwoj25
14-10-2013, 20:56
Jest jeszcze opcja, choć najmniej prawdopodobna, że poszedł olej na tarczę i na dwumas - pytanie tylko skąd?
bartek6622
14-10-2013, 21:07
No właśnie dostałem info, że jest uszczelniacz wału który może się wytrzeć. Niedługo wymiana oleju to będę kontrolował dokładnie jego stan.
Marian086
25-10-2013, 17:55
Hej! Słuchajcie, mnie też niestety w Cromie ślizga się sprzęgło.. Pytanie dotyczy wymiany. Czy poza sprzęgłem wymieniać wysprzęglik i koło dwumasowe? Poza ślizganiem, które swoją drogą występuje od 4 do 6 biegu, w okolicach 2500-3000 obrotów, innych objawów nie zaobserwowałem. Koszt robocizny 400 zł, także optymalnie, koszt sprzęgła valeo 650, ale wysprzęglik za tę samą cenę mnie po prostu zabija ;) Z góry dzięki za opinie.
Marian086
26-10-2013, 19:09
Hej! Słuchajcie, mnie też niestety w Cromie ślizga się sprzęgło.. Pytanie dotyczy wymiany. Czy poza sprzęgłem wymieniać wysprzęglik i koło dwumasowe? Poza ślizganiem, które swoją drogą występuje od 4 do 6 biegu, w okolicach 2500-3000 obrotów, innych objawów nie zaobserwowałem. Koszt robocizny 400 zł, także optymalnie, koszt sprzęgła valeo 650, ale wysprzęglik za tę samą cenę mnie po prostu zabija ;) Z góry dzięki za opinie.
Na pewno macie jakieś swoje doświadczenia przy wymianie sprzęgła... ;)
Już myślałem, że doprowadziłem auto do ładu, aż to nagle wczoraj pod górkę czuje jak się sprzęgło ślizga. Niby nie nowość, ale półtora roku temu zmieniałem sprzęgło. Jedne co mi przychodzi do głowy to uszczelniacz na silniku puścił, bo już robiło się mokro ma połączeniu ze skrzynią. Co o tym sądzicie?
karwoj25
01-05-2017, 00:15
Jeśli było już wcześniej mokro na połączeniu, to uszczelniacz trzeba było wymienić. W tej chwili najpewniej jest tak, jak piszesz.
Jak zmieniałem sprzęgło to nie ciekło. Było ok. Mokro zrobiło się już po wymianie.
Byłem u mojego mechanika. Powątpiewa czy to uszczelniacz. Uważa, że raczej smar z dwumasy znów poszedł, czyli to samo co było przyczyną poprzedniej wymiany sprzęgła. Jednak dwumasa został z uwagi na dobry stan - prawie nowa. Czy to jest możliwe?
karwoj25
05-05-2017, 10:17
Czy to jest możliwe?
Możliwe jest, ale żeby tak się stało musiałbyś mieć naprawdę wysoka temperaturę. Czyli teoretycznie częste palenie sprzęgła.
Jednak dwumasa został z uwagi na dobry stan
jesli smar "wypłynął" z dwumasy to nie jest dobry stan :)
Czyli teoretycznie częste palenie sprzęgła
właśnie to jest dziwne, bo głównie autem jeździ żona - bardzo spokojnie, a i ja nie należę do wyrywnych i nikt sprzęgła nie pali.
Błędem było zostawienie poprzednio dwumasy, ale tak jest jak się chce zaoszczędzić - płaci się dwa razy.
maciekpt
05-05-2017, 11:04
No właśnie nie trzeba jeździć ostro, żeby palić sprzęgło :) Wystarczy ciągła jazda na półsprzęgle. Piszesz, że autem jeździ głownie żona - nie chciałbym generalizować ale panie zwykle mają dość luźne podejście do takich spraw ;)
Nie znam kobiety i nie chcę generalizować ale do tego jazda ok. 1500 obrotów najbardziej dobija dwumasę.
Powered by vBulletin™ Version 4.2.5 Copyright © 2025 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved.