PDA

Zobacz pełną wersję : Hałas na zakrętach i łukach, wibracje nadwozia.



maciek_l
05-10-2013, 13:54
Witam,

W Grande Punto którym jeżdżę, kilka miesięcy temu, po wymianie kół na letnie (ze stalowych na aluminiowe felgi), pojawiły się odczuwalne wibracje nadwozia w zakresie prędkości od ok. 50 do 70 km/h. Przy wymianie kół panowie z warsztatu stwierdzili, że opony "pływają" - była robiona optymalizacja i wyważanie, żeby jeździło się jak najlepiej. Wibracje nie ustawały a na dodatek pojawiło się stukanie przy pokonywaniu nawet lekkich łuków przy prędkościach powyżej 50 km/h. Zostały założone nowe opony. "Pływające" Pirelli 175/65 r15 zostały wymienione na Barumy 185/65 r15, a więc nieznacznie większe. Wibracje odrobinę się zmniejszyły (może ze względu na wyższy profil opony?), natomiast stukanie przerodziło się w głośne walenie na łukach, szczególnie w prawo. Na kierownicy nie czuć wibracji, za to na równej nawierzchni trzęsienie jest bardzo odczuwalne i denerwujące - jego częstotliwość jest taka sama jak częstotliwość tego walenia na zakrętach i odpowiada jednemu obrotowi kół - im szybciej się jedzie tym szybciej samochód stuka/drga.

Powyżej 100 km/h wibracje powracają (od ok. 75 do 90 km/h nie są tak odczuwalne) i przy takiej prędkości nawet na kierownicy czuć, że nadwozie mocno wibruje)

Podczas wolnej jazdy nie występują te objawy. Podobnie przy szybkim ruszaniu lub ruszaniu ze skręconymi kołami - wtedy wszystko gra, nie pojawiają się żadne niepożądane odgłosy.
Lekkie dotknięcie hamulca (tak aby klocki stykały się z tarczą), jak i zwykłe hamowanie również nic nie zmienia. Na delikatnych zakrętach wali tak samo głośno a wibracje podczas jazdy na wprost nie ustają. Dodam również, że samochód jedzie idealnie prosto przy każdym hamowaniu na równej nawierzchni.


Co może być przyczyną? Może ktoś ma jakiś pomysł?
Z góry dziękuję i pozdrawiam.

lukq
05-10-2013, 14:22
Czy sprowadzane były sprężyny, jak i reszta zawieszenia? Moja rada to 20 zł w kieszeń i na OSKP sie udaj.

KOBRA
05-10-2013, 20:24
Idzie zima wymień koła na zimowe ze stalowymi felgami .Jeżeli problem będzie dalej szukaj w zawieszeniu (może lewe łożysko skoro nasila się przy skręcie w prawo lub przegub)
Jeżeli problem zniknie to wina alusów nie opon. Co do stukania to sprawdź też śruby ,miałem kilka takich przypadków ,że śruby kół były za długie i haczyły o .

maciek_l
06-10-2013, 00:37
Na zimówki (na stalowych kołach) zmieniłem sobie ostatnio na chwilę, żeby przejechać się i zobaczyć czy problem nadal występuje i było bez zmian - stukało i wibrowało tak jak na aluminiowych.
No dobra, w takim razie chyba przejadę się do oskp jak będę miał czas i tam postaram się dowiedzieć czegoś więcej. Gdybym znalazł rozwiązanie to napiszę, może komuś się przyda ;)

Dzięki