PDA

Zobacz pełną wersję : Spadająca temperatura silnika



polik
03-10-2013, 14:02
Hej, jestem nowym nabywcą bravo II i pierwszy raz posiadam diesla. Czy te auta tak mają że stojąc w korku i mając włączone ogrzewanie spada temperatura silnika ? Jeżdżę do pracy około 18 km, w korek wpadam w momencie jak silnik łapie temperaturę. Posiadam diesla 1.6 105 KM.

hak64
03-10-2013, 14:22
Jest wysoce prawdopodobne, że akurat w momencie kiedy stajesz w korku termostat otwiera pełny obieg chłodzenia i temperatura spada. Żądając konkretnej diagnozy należało by się wysilić i opisać, jak się ten problem ma, kiedy slinik dopiero się rozgrzewa, oraz jak to wygląda po dłuższej trasie. Ponadto opisać co się dzieje z wskaźnikiem temperatury, czy wentylator się załącza, jakie masz wskazania temperatury.

tgaudio
22-10-2013, 23:48
Witam, ja mam 1,9 MJ 120km i w zimę strasznie wolno się nagrzewa. W korku temperatura silnika potrafi znowu spaść do min jak nie jadę tylko stoję na światłach.
Trzymanie obrotów w okolicy 2k rpm pozwala szybciej rozgrzać silnik i utrzymać jego temperaturę.
Rozwiązaniem może być montaż dogrzewacza płynu chłodzącego składającego się z 3 świec żarowych po 300W każda i włączanie np. dwóch. Szybciej będzie ciepło w kabinie oraz silnik się też się ogrzeje szybciej.
Pytanie jaki masz alternator....90 czy 120A

Pzdr

dejv667
23-10-2013, 09:12
A ja bym sprawdził czy termostat przypadkiem nie jest uszkodzony i płyn krąży tylko w dużym obiegu. Nie spotkałem jak do tej pory żadnego silnika który przy sprawnym termostacie miałby spadki temp "do zera" po tym jak już się rozgrzał albo po tym jak włączyło się ogrzewanie.

Sprawdzić to bardzo łatwo. Jeśli wąż idący do chłodnicy robi się od początku ciepły a nie dopiero przy temp gdy termostat się otwiera to dość niemal zawsze oznacza konieczność wymiany termostatu.

arekk_89
24-10-2013, 22:23
Kolego polik raczej masz coś nie tak z termostatem. Posiadam ten sam silnik, i przy tych temp. które teraz panują nie ma mowy aby spadała Ci temperatura. Przy mocno minusowych owszem, może się zdarzyć taka sytuacja. Jak wskazówka się ruszy, to proponuję sprawdzić wąż od chłodnicy czy nie jest ciepły.

kynasto
25-10-2013, 15:00
mam 1.6 M-jet 105KM ECO z DPF. Rano przy temperaturach koło zera potrzebuję koło 5 minut jazdy żeby osiągnął temp 90 stopni. Jeżeli przed osiągnięciem tej temp włączę na maxa ciepły nawiew na szybę to delikatnie wskazówka może drgnąć w dół ale zaraz znów idzie w górę. Ale to w sytuacji kiedy jeszcze z dmuchawy idzie chłodne powietrze i silnik się nie rozgrzał. ja już osiągnie jakieś 80 stopni to jest ok.

polaris
30-10-2013, 20:34
Nie wydaje mi się to nic nadzwyczajnego, ze temperatura spada podczas wlaczonego nagrzewania. W przyrodzie nic nie ginie, czyli jak zabierasz ciepło z układu chłodzenia i dostarczasz do kabiny to go tam troszkę brakuje. Podobno kiedyś nawet w tescie na prawo jazdy bylo takie pytanie

dejv667
31-10-2013, 02:04
Nie wydaje mi się to nic nadzwyczajnego, ze temperatura spada podczas wlaczonego nagrzewania. W przyrodzie nic nie ginie, czyli jak zabierasz ciepło z układu chłodzenia i dostarczasz do kabiny to go tam troszkę brakuje. Podobno kiedyś nawet w tescie na prawo jazdy bylo takie pytanie

Wręcz przeciwnie. Właśnie po to mamy termostat żeby do takich sytuacji nie dochodziło.

eng
09-11-2013, 16:22
Można jeszcze zasłonić na zimę chłodnicę jakimś kartonem. Wówczas temperatura silnika powinna szybciej wzrosnąć. Trzeba jednak pamiętać, że jeżeli zrobi się cieplej taka osłona może z kolei doprowadzić do przegrzania silnika.

dudu$
09-11-2013, 17:58
Teoretycznie jeżeli cały układ chłodzenia jest w 100% sprawny ,a w tym i termostat to nie powinno być takiej sytuacji, ale w praktyce zawsze to inaczej wygląda. Termostat ma za zadanie otwarcie dużego obiegu kiedy silnika osiągnie temperaturę ok 87 stopni C ( zazwyczaj w większości aut termostat zaczyna się powoli otwierać i przepuszcza płyn na duży obieg czyli na chłodnicę, całkowicie otwarty termostat następuje w granicy ok 94 stopni C). Jeżeli podczas jazdy temperatura silnika spadnie poniżej 87 stopni, termostat powinien delikatnie się zamykać. W niektórych autach np. w moim ( cc 700 ) silnik podczas jazdy osiąga temperaturę 80 stopni C ,a książkowe 90 stopni osiąga dopiero kiedy stoję dłużej na światłach lub w korku - termostat mam nowy, przed założeniem sprawdzany był kiedy się otwiera i powoli przepuszcza płyn własnie przy 87 stopniach C. Wydaje mi się że w niektórych autach tak jest i nic się z tym nie zrobi. Czy przysłanianie chłodnicy coś daje ? Teoretycznie nie powinno ponieważ jak wyżej pisałem termostat otwiera duży obieg ( włączona chłodnica w obieg) przy temperaturze 87 stopni i płyn w chłodnicy jest do tego czasu zimny i nie jest chłodzony pędem powietrza. W praktyce przysłonięcie chłodnicy może powodować szybsze nagrzewanie się silnika ponieważ trzeba pamiętać że zimne powietrze przepływające przez chłodnicę, dalej wędruje na silnik i może go trochę schładzać. Ja w Cieniasie przysłoniłem chłodnicę i silnik może delikatnie szybciej się nagrzewa ale jest to ledwo co zauważalne.

wonski
19-01-2014, 20:26
wymien termostat raczej jest uszkodzony .

wojtas85
22-01-2014, 11:47
Wczoraj miałem podobną sytuację. Jadąc do celu 30 km w połowie tej drogi się zatrzymałem (zamarzała szyba przy temp. -7 stopni). Drugą część pokonałem z włączonym max nadmuchem na szybę i temperatura wynosiła 90 stopni. W drodze powrotnej od samego początku miałem puszczony nadmuch na szybę i po przejechaniu 30 km wskazówka ani drgnęła z pozycji. Czy w tym przypadku też wina leży po stronie termostatu. Temperatura była ustawiona na 20-22 stopnie. Dziwna sprawa, bo po takim odcinku nawet przy takiej temperaturze jak i dystansie silnik powinien osiągnąć optymalną temperaturę.

hak64
22-01-2014, 15:54
Wczoraj miałem podobną sytuację. Jadąc do celu 30 km w połowie tej drogi się zatrzymałem (zamarzała szyba przy temp. -7 stopni). Drugą część pokonałem z włączonym max nadmuchem na szybę i temperatura wynosiła 90 stopni. W drodze powrotnej od samego początku miałem puszczony nadmuch na szybę i po przejechaniu 30 km wskazówka ani drgnęła z pozycji. Czy w tym przypadku też wina leży po stronie termostatu. Temperatura była ustawiona na 20-22 stopnie. Dziwna sprawa, bo po takim odcinku nawet przy takiej temperaturze jak i dystansie silnik powinien osiągnąć optymalną temperatu Nie! U ciebie problemem jest nagrzewnica. Może jest tylko zapowietrzona, może zasyfiona i przez to niedrożna, a może masz mało płynu chłodzącego i dlatego słabo grzeje. Skoro piszesz o nadmuchu na szybę, to myślę, że wentylator jest sprawny. Tak więc do sprawdzenia (lub wymiany) nagrzewnica.

wojtas85
22-01-2014, 17:18
Nie! U ciebie problemem jest nagrzewnica. Może jest tylko zapowietrzona, może zasyfiona i przez to niedrożna, a może masz mało płynu chłodzącego i dlatego słabo grzeje. Skoro piszesz o nadmuchu na szybę, to myślę, że wentylator jest sprawny. Tak więc do sprawdzenia (lub wymiany) nagrzewnica.
Ale w jedną stronę było dobrze. Samochód postał 2 godziny na parkingu podziemnym i w drodze powrotnej zaczęło się to dziać. Płyn jest.

panzer39
22-01-2014, 21:21
Wczoraj miałem podobną sytuację. Jadąc do celu 30 km w połowie tej drogi się zatrzymałem (zamarzała szyba przy temp. -7 stopni). Drugą część pokonałem z włączonym max nadmuchem na szybę i temperatura wynosiła 90 stopni. W drodze powrotnej od samego początku miałem puszczony nadmuch na szybę i po przejechaniu 30 km wskazówka ani drgnęła z pozycji. Czy w tym przypadku też wina leży po stronie termostatu. Temperatura była ustawiona na 20-22 stopnie. Dziwna sprawa, bo po takim odcinku nawet przy takiej temperaturze jak i dystansie silnik powinien osiągnąć optymalną temperaturę.
Rozumiem, że Kolega miał na liczniku temperaturę 90 stopni i po włączeniu nadmuchu, podczas jazdy, wskazówka nie podniosła się tej pozycji? Czy po zatrzymaniu spadła całkowicie na dół?
Jeśli nadmuch był ciepły to wszystko gra - nagrzewnica pobierała ciepłe powietrze z komory silnika. To też taki prosty sposób na przegrzewające się auto latem - należy włączyć gorący nawiew i temperatura spadnie po kilku minutach.

wojtas85
23-01-2014, 11:23
Rozumiem, że Kolega miał na liczniku temperaturę 90 stopni i po włączeniu nadmuchu, podczas jazdy, wskazówka nie podniosła się tej pozycji? Czy po zatrzymaniu spadła całkowicie na dół?
Jeśli nadmuch był ciepły to wszystko gra - nagrzewnica pobierała ciepłe powietrze z komory silnika. To też taki prosty sposób na przegrzewające się auto latem - należy włączyć gorący nawiew i temperatura spadnie po kilku minutach.
Miałem temperaturę 90 stopni i po włączeniu nadmuchu nadal się utrzymywała. Po postoju 2 godzinnym wyruszyłem w trasę powrotną, ale już od początku z włączonym nadmuchem i wskazówka była cały czas w spoczynku tzn. temperatura 0 stopni i po przejechaniu 30 km się nie podniosła.

panzer39
24-01-2014, 18:23
Czy po postoju, gdy nagrzewnica cały czas pracowała, dmuchała ciepłym czy zimnym powietrzem?

wojtas85
24-01-2014, 19:31
Czy po postoju, gdy nagrzewnica cały czas pracowała, dmuchała ciepłym czy zimnym powietrzem?

Właśnie problem w tym, że dmuchała zimnym powietrzem. Jakby dmuchała ciepłym to temperatura musiała by być dużo wyższa niż 0 stopni.

Inwestor
27-01-2014, 22:47
Ja miałem taka sytuację. Temperatura - 12. W Czasie jazdy silnik elegancko się rozgrzal do 90 stopni, jednak przy dłuższym postoju na parkingu na biegu jałowym temperatura opadła do 1/4 podziałki i temperatura nadmuchu tez spadła. Po wznowieniu jazdy znowu wrócił od 90 i zrobiło się ciepło..

wojtas85
28-01-2014, 00:07
Ja miałem taka sytuację. Temperatura - 12. W Czasie jazdy silnik elegancko się rozgrzal do 90 stopni, jednak przy dłuższym postoju na parkingu na biegu jałowym temperatura opadła do 1/4 podziałki i temperatura nadmuchu tez spadła. Po wznowieniu jazdy znowu wrócił od 90 i zrobiło się ciepło..

U mnie temperatura spadła do pierwszej kreski po dłuższej jeździe się nie podniosła. I tu jest cały problem. Muszę teraz sprawdzić czy problem się pojawi czy może po prostu się coś zawiesiło.

maragaFC.
28-01-2014, 02:06
Ja miałem to samo w swoim Coupe, po wymianie termostatu wszystko wróciło do normy.Objawy takie jak zimny nadmuch po rozgrzaniu silnika,spadanie temperatury podczas stania w korkach.lub gotowanie się płynu.(w zależności czy termostat jest cały czas otwarty,czy zamknięty),to typowe objawy uszkodzenia termostatu..

wojtas85
03-02-2014, 20:09
Witam.
Dzisiaj miałem całkiem inną sytuację. Wskazówka mi się podniosła, ale nie do temperatury 90 stopni tylko jakieś 70 (3 kreska). Po włączeniu nadmuchu z ciepłym powietrzem spadła do 1 kreski. Po wyłączeniu nadmuchu stopniowo się podnosiła, ale nie osiągnęła 90 stopni. Wszystko oczywiście w trakcie jazdy. Temperaturę 90 stopni osiągnąłem dopiero jak zacząłem jazdę agresywną (kręcenie na wyższych obrotach i większa prędkość). Czy w tym przypadku może być coś z termostatem?

hak64
04-02-2014, 11:32
Sprawdź temperaturę węży układu chłodzenia zaraz po odpaleniu i ponownie po zagrzaniu silnika. Jeśli wąż doprowadzający płyn do chłodnicy robi się ciepły od razu, to masz uszkodzony termostat (otwarty). Spadek temperatury po włączeniu ogrzewania, jeśli silnik nie osiągnął jeszcze właściwej temperatury, jest zjawiskiem normalnym. Lepiej sprawdź, czy temperatura spadnie po osiągnięciu optymalnej wartości (wskazane by zrobić to w trakcie postoju).

wojtas85
06-02-2014, 10:58
Wczoraj przejechałem kilometr i sprawdziłem wąż dochodzący do chłodnicy. Był lekko ciepły na całej długości, a wskazówka od temperatury się nie podniosła. Czyli wychodzi na to, że to wina termostatu? Ile kosztuje termostat?

hak64
06-02-2014, 11:13
Czyli wychodzi na to, że to wina termostatu? Tak z tego wynika.

Ile kosztuje termostat? Tak trudno sprawdzić na aledrogo? Chyba, że oczekujesz, że ktoś ci to zamówi, podeśle i zapłaci...

wojtas85
16-02-2014, 20:24
Czy termostat posiada wymienny wkład, czy trzeba kupić kompletny?

wojtas85
19-02-2014, 21:30
Niestety termostat nie posiada wymiennego wkładu. Dzisiaj wymieniłem kompletny termostat i wszystko jest OK. A liczyłem po cichu, że to wina czujnika (mniejsze koszty).

raic
18-03-2014, 16:18
A ile za termostat dałeś?

wojtas85
18-03-2014, 16:22
Ja kupiłem za 165 zł.

toofoxy
08-11-2016, 15:33
Panowie i Panie (jesli jakies sa) pytanie apropps temp. silnika. Jestem uzytkownikiem Bravo od 4 miesiecy i mam pytanie. Moj silnik to 1.9 mjtd 120KM. Temperatura pracy w moim aucie jest nieco wieksza niz 90 stopni celsjusza, tzn wskazowka jest przechylona o jakos 1 lub 2 stopnie w prawo. Jest to problem? Pytam bo w wiekszosci aut ktorymi jezdzilem(benzyna) temp. pracy to bylo zawsze rowne 90 stopni celsjusza.

Sent from my SM-G7105 using Tapatalk

toofoxy
10-11-2016, 22:07
Dorzucam zdjecie na ktorym widac polozenie wskazowki.
http://uploads.tapatalk-cdn.com/20161110/f5cdf1e2b1905f5a7c66f159596996d9.jpg

Sent from my SM-G7105 using Tapatalk

hak64
10-11-2016, 22:32
To wygląda na drobne przekłamanie czujnika temperatury. Jeśli silnik się nie przegrzewa (temperatura nie rośnie powyżej normy), a wentylator chłodnicy włącza się, to nie ma się czym martwić.

moris10
11-11-2016, 07:03
Zauważyłeś zmianę położenia wskazówki między jazdą a postojem czy zawsze jest ustawiona tak samo?

Wysłane z mojego SM-G925F przy użyciu Tapatalka

toofoxy
11-11-2016, 10:03
Zauważyłeś zmianę położenia wskazówki między jazdą a postojem czy zawsze jest ustawiona tak samo?

Wysłane z mojego SM-G925F przy użyciu Tapatalka
Zawsze jest tak samo jak juz sie silnik zagrzeje.

Sent from my SM-G7105 using Tapatalk

moris10
11-11-2016, 10:47
To myślę, że jest jak kolega wyżej napisał, poprostu Twój typ na delikatnie źle wyskalowany wskaźnik temperatury. Ten wskaźnik i tak jest nie miarodajny.

Wysłane z mojego SM-G925F przy użyciu Tapatalka

toofoxy
11-11-2016, 11:24
Mozliwe ze cos jest nie tak ze wskaznikiem. W kazdym razie moj uklad chlodzenia chyba robi sobie ze mnie jaja. Latem ciezko mi utrzymac poziom min, przy czym zdaje sobie sprawe ze moglobyc to zwiazane z wysoka temp na zewnatrz, ale pojechalem do mechanika i stwierdzil ze uklad jest szczelny.Teraz natomiast plynu jest zawsze za duzo. Nie wazne czy silnik zagrzany czy zimny. Nie odpowietrzalem ukladu po wystapieniu nadmiaru plynu. Uszczelke pod glowica raczej wykluczam. Ale sie zastanawiam czy te anomalia moga miec wplyw na wskazania temperatury.

Sent from my SM-G7105 using Tapatalk

moris10
11-11-2016, 12:20
Wskaźnikiem z zegarów to nie obadasz temperatury silnika. Pozostaje tylko podpięcie pod kompa.

Wysłane z mojego SM-G925F przy użyciu Tapatalka

toofoxy
11-11-2016, 18:38
Wlasnie kupilem na alledrogo OBDII ale jakis buc nie kwapi sie zeby mi ka wyslac:/

Sent from my SM-G7105 using Tapatalk

toofoxy
18-11-2016, 11:31
Obd jest. Dzisisj 10 stopni na zewnatrz. Odleglosc okolo 30 km max temp cieczy wg aplikacji torque max 80 stopni. Jak oceniacie to Panowie?

Sent from my SM-G7105 using Tapatalk

moris10
18-11-2016, 11:54
Wg mnie jest ok.

Wysłane z mojego SM-G925F przy użyciu Tapatalka

Grzybson
15-11-2020, 21:46
Panowie, mam pytanie. Nie wiem czy powinienem się martwić czy raczej nie. W trakcie jazdy jeżeli włączę nadmuch z ciepłym powietrzem to spada mi temperatura. Nie jest to duże wahanie, pomiędzy środkową kreską,a jedną wcześniej, w połowie między tymi dwiema. Czasami przy takiej pogodzie jak jest teraz (ok 5 stopni) nawet podczas stania na światłach lekko spada temperatura nawet bez włączonego nawiewu. Czy może to być związane z tym, że silnik się dobrze nie zagrzał dlatego spada temperatura? Ostatnio robię tylko krótkie trasy po mieście.

hak64
16-11-2020, 09:03
Owszem, przy niskich temperaturach na zewnątrz, gdy silnik nie doszedł jeszcze do właściwej temperatury pracy, w użyciu jest tylko mały obieg chłodzenia (z pominięciem chłodnicy). Włączenie nawiewu powoduje wtedy wychłodzenie nagrzewnicy. Stojąc na światłach silnik pracuje na wolnych obrotach i nie wytwarza tyle ciepła, by temperatura w układzie wzrastała. Dla pewności warto jednak sprawdzić działanie termostatu i punkt (temperaturę) jego otwarcia.

Grzybson
16-11-2020, 18:35
Dzięki, tak zrobię.

pawf
10-01-2021, 21:53
Panowie podłączę się pod temat. Po wymianie chłodnicy i termostatu w ubiegłym roku temperatura silnika wyraźnie spada na postoju. Wystarczy chwila na światłach i wskazówka leci w dół. Dodatkowo silnik rozgrzewa się znacznie dłużej. Na starym termostacie wystarczyło 2-3km i silnik był w pełni rozgrzany, teraz to jest nawet 10km. Problem ujawnia się tylko wtedy gdy na zewnątrz jest poniżej 0.
Czy Waszym zdaniem jest szansa że to wina niewłaściwych parametrów chłodnicy? Termostat był reklamowany zaraz po założeniu i wymieniony na inny. Na pierwszym w ogóle nie chciał się nagrzewać. Na kolejną reklamację zabrakło mi niestety zimy:(
Jeśli nie chłodnica, to może warsztat kupuje jakieś kiepskie termostaty - u swojego dostawcy mieli dostępną tyko jedną firmę, niestety nie pamiętam jaką.

Madaw
11-01-2021, 11:25
Miałem podobny przypadek z termostatem firmy Vernet, 3 termostaty tej firmy trafiłem wadliwe, 1 przeciekał a dwa nie działały poprawnie. Reklamowałem wszystkie, dopiero po wymianie na termostat firmy Behr wszystko zaczęło działać poprawnie.