PDA

Zobacz pełną wersję : Odbojnik tylnego wahacza bravo



byrrt
25-09-2013, 22:12
Hej,

Może na początku pokaże fotkę:

11224

Tak w tym momencie wygląda jeden z odbojników w moim bravo. Został wyrwany, ruda zagościła tu na amen. Teraz bez zbędnego pitolenia że źle to wygląda (bo jestem tego świadom): czy ten element, który trzyma gumowy odbojnik jest częścią belki czy to jednak jest jakaś część, którą można wymienić? Z szkiców w ePer stawiałbym, że to jednak element belki.. Puki co odbojnik wywaliłem i śmigam bez.. ehh niestety auto ma swoje lata i zaczyna się zwyczajnie sypać :(

luki183
26-09-2013, 00:18
Sam odbojnik jest wymienialny, ale część trzymająca go to element belki.

sebaoo2
26-09-2013, 00:24
czy ten element, który trzyma gumowy odbojnik jest częścią belki czy to jednak jest jakaś część, którą można wymienić?

https://www.fiat-autoparts.com/pl/katalog/cz%C4%99%C5%9B%C4%87i/443/5/0/2/1L/0/0/M10/0/GS/zawieszenie-tylne-

pit14
26-09-2013, 09:46
Masz 2 wyjścia - pobawić się i pospawać albo kupić drugą belkę w dobrym stanie i wymienić to 2 lepsze bo przy okazji można wymienić tuleje belki

byrrt
26-09-2013, 10:06
Czyli jest to element belki?

luki183
26-09-2013, 12:13
W 1.4 to element belki a wątpię żeby te różniły się czymś od belek w 1.8.

byrrt
26-09-2013, 12:33
W 1.4 to element belki a wątpię żeby te różniły się czymś od belek w 1.8.
Belka jest ta sama... Ok wiem wszystko.. Dzięki

pit14
26-09-2013, 20:55
tipo tempra bravo brava mają takie same belki obojętne jaki silnik więc szukaj coś z nich i w dobrym stanie od razu powiem że przerąbana robota bo zbiornik trzeba zrzucać tak więc rób to na rezerwie , pierwszym razem jak to robiłem miałem 40l paliwa :mad:i najlepiej żebyś widział co kupujesz - szczególnie zwróć uwagę na tuleje mocowania do nadwozia bo na nowe wydasz dodatkowo 200 + robota . pozdrawiam

byrrt
26-09-2013, 22:29
więc rób to na rezerwie
Taaa... ostatnio zatankowałem pod korek a jeżdżę na gazie :P

Ja coś czuję że w takim stanie to ja jeszcze do wiosny pojeżdżę.. :/

pit14
26-09-2013, 22:56
no to weź kolegę do pomocy - jak sam opuszczałem zbiornik to do tej pory pamiętam :smile:

byrrt
26-09-2013, 23:06
Szczerze to nie wiem czy ja wezmę się za to sam czy po prostu nie oddam do warsztatu gdzies.. Troche to duzo roboty w dodatku ciężkiej i brudnej..

pit14
26-09-2013, 23:31
wiem , w garniturze tego się nie da zrobić , a warsztat Cię skroi jak za mokre zboże jak masz czas to rób sam i o ile bryka nie potrzebna :confused: . warsztat to fajna sprawa bo się nie orobisz , ale tam się nie pier... jak Ci coś urwą to powiedzą że było pęknięte i za to zapłacisz 2x a jak sam urwiesz to wiesz co urwałeś i szukasz dobrego-taniego

byrrt
27-09-2013, 00:18
Niby racja, ale wymiana belki to kupa roboty, potrzeba do tego kanał itp.. Sam tego nie zrobię, nie mam dostępu do kanału :(

pit14
27-09-2013, 11:36
Dasz radę bez kanału tylko trzeba d... wysoko podnieść i styropian pod plecy odpiąć pompę wlew i odkręcić3 śruby zbiornika i jest twój a belka na 4 śrubach z łem na klucz 18 i wyłazi :-)

byrrt
27-09-2013, 12:52
To teraz jeszcze tylko znaleźć jakąś fajną belkę najlepiej gdzieś w rejonie.. Szczerze to może być z tym problem :/

marcin.b2508
27-09-2013, 22:17
jeśli reszta belki jest jeszcze ok. to wyjąć sprężynę oczyścić ta rdze kupić jakąś dużą podkładkę z małym otworem pasującym pod ten odbój i wspawać ją w belkę. max godzina roboty.

byrrt
27-09-2013, 22:54
Ostatni pomysł spodobał mi się najbardziej :D ;) Może jutro podjadę do gości od konserwacji podwozia - może mi też coś na ten temat powiedzą..

mati16v
28-09-2013, 00:04
Jeżeli zdecydujesz się na wymianę belki to radziłbym to robić na podnośniku(najlepiej)/kanale. Dlaczego? bo jeżeli belka już tak skorodowała to śruby trzymające ją na pewno są fest zapieczone i na leżąco będzie ciężko to ruszyć, no i oczywiście względy bezpieczeństwa :rolleyes: Swoją drogą dziwne że auto się trzyma ładnie a belka zgnita. Sam muszę cholera wjechać na kanał i zobaczyć co jak wykwitło :wink: Co prawda na wiosnę jeszcze było w porządku ;-)

pit14
28-09-2013, 11:39
to prawda śruby belki ciężko idą dobrze jest wlać olej przez rurkę w podłużnicę 2-3 dni przed robotą

byrrt
28-09-2013, 15:43
Będę oglądał belke jak zabiorę się za hamulce.. Dzieki Wam wszystkim za pomoc :-)

pit14
28-09-2013, 16:54
jeśli reszta belki jest jeszcze ok. to wyjąć sprężynę oczyścić ta rdze kupić jakąś dużą podkładkę z małym otworem pasującym pod ten odbój i wspawać ją w belkę. max godzina roboty.

o ile jest w co spawać :smile: bo przeważnie rdza zjada wszystko :confused:

(Automat) Autor dopisał treść. Post został scalony.

szkoda że nie ma kielichów dostępnych bo wtedy nie byłoby problemu z całą belką