PDA

Zobacz pełną wersję : Abarth już wkrótce stworzy mocniejszą wersję 500L i Pandy?



ciril
25-09-2013, 20:27
Oferta Fiata z numerkiem 500 ostatnimi czasy dość mocno się rozrosła. Oprócz tradycyjnej 500-tki mamy wersję 500C, do tego 500L oraz 500L Trekking. Na horyzoncie są już kolejne modele, ale tym razem spojrzymy na temat okiem Abartha. Być może już wkrótce napompowany model 500 z literką "L" w nazwie dostanie mocnego kopa i zacznie być wreszcie emocjonujący.
11211
Do pracy zabierze się słynny Abarth, który potrafi zrobić z konwencjonalnych Fiatów porządne maszynki do zabawy na torze i dynamicznej jazdy w mieście. Ostatnio w sieci pojawiły się pierwsze informacje na temat zbliżającego się modelu Abarth 500L. Nie są to jednak plotki, tylko oficjalne detale ujawnione przez szefa Abarth Europa.

Marco Magnanini powiedział, że już wkrótce oferta Abartha wzbogaci się o nowy model 500L z nieco mocniejszą jednostką napędową oraz kilkoma zmianami wizualnymi. Nie wiemy co prawda co to za silnik, ale prawdopodobnie do napędu posłuży turbodoładowana jednostka MultiAir o pojemności 1,4-litra i mocy 180 KM z momentem obrotowym na poziomie 270 Nm.

Abarth chce, aby ich interpretacja modelu 500L była ciekawą i tańszą alternatywą dla propozycji brytyjsko-niemieckiego producenta, czyli MINI Countrymana Cooper S. Jeśli 500L nie jest zaskoczeniem, niespodzianką z pewnością będzie podobny plan dotyczący modelu Abarth Panda. Co ciekawe, w kuluarach mówi się również o tym, że Abarth może sięgnąć do oferty Alfy Romeo, choć tam nie ma zbyt wiele do roboty na chwilę obecną.
Źródło: autocentrum.pl

1121211213

Zielony
25-09-2013, 20:53
Trochę mam tego już dość.Dalsza taka polityka i będziemy jeździć niemieckimi konserwami :roll: Przecież fiat nie ma w ofercie nic ciekawego,a alfa zabiła swój jeden z najlepiej sprzedających się aut 159.Lancia to już nie lancia więc koncern stacza się po równi pochyłej :roll:

miszko
25-09-2013, 22:06
Nie sposób się nie zgodzić. 159 to myślę jeden z lepszych wypałów, szkoda, że nie ma tam dobrych silników benzynowych, ale JTD dobre to są silniki i takie też były popularne. Lancia - nowa Delta jest z zewnątrz może i ładna, ale w środku brakuje jej wykończenia jakie by się oczekiwało. Ja czekam za dużą AR, taką nową 166... pewnie trochę nadaremnie.

byrrt
25-09-2013, 22:40
Kolejna 500tka - żenada..

ciril
26-09-2013, 07:48
Od kolejnych 500 zaczyna się zbierać na wymioty. Jak pisałem koncern fiat stwierdził że skoro mini się sprzedaje i przynosi zyski bmw, to oni to zrobią z Fiatem. Szykują się kolejne modele (XL, X) A do małych, tanich aut miejskich będzie nowo zreaktywowana marka - Innocenti. Co jest totalnym bezsensem gdy fiat jest silnie kojarzony z autami miejskimi.

Choć Abartha Pandy ciekaw jestem :P Zboczenie takie. ;)

pajel
26-09-2013, 09:17
jak ja słyszę 1.4 i turbo to mnie śmiech ogarnia... zrobili by jakieś auto z smallblokiem V8 a nie pierdzielili się z takimi motorkami... dla przykładu Golf GTI w porównaniu do fiata ewoluuje, wraz z generacją zwiększa się pojemność :) V ma 2.0T a już nie wspomnę o wersji r32, a fiatowski Abarth to w tej chwili jedynie znaczek skorpiona.

A tu filmy z czasów gdy Abarth robił prawdziwe sportowe auta, a nie tylko ich namiastkę
Lancia Delta HF Works Abarth Magic - YouTube (http://www.youtube.com/watch?v=fQOFGO1NtEM)
to se ne vrati :(

mielinski
26-09-2013, 11:49
Pajel, fantastyczny film, jakoś na niego nie trafiłem nigdy! Ale tak, jak napisałeś - "to se ne vrati"... Motoryzacja umarła, już kilkanaście lat temu. Teraz samochód, jego wygląd i osiągi są dyktowane przez ilość spalonego paliwa i wydmuchanego dwutlenku węgla. Tak, jakby to rzeczywiście auta odpowiadały za niską emisję! Nie będzie już samochodów klasy średniej z kilkulitrowym silnikiem, nie mówiąc już o takich kosmicznych rajdówkach, jak Lancia Delta Integrale HF właśnie, czy Audi UR Quattro... Średnie spalanie najmocniejszej S-klasse AMG to obecnie deklarowane 11.6l/100km... No jakże to :-D! Tak, motoryzacja umarła...

Cóż, wszyscy to wiedzą, ale poruszył mnie bardzo ten film, więc musiałem się wyżalić ;-). Ja wiem, że zaraz pojawi się kilka linków z autami robionymi teraz, które są istotnie pomnikami motoryzacji, ale... No właśnie, ile w obecnych autach za grube miliony zostało do roboty kierowcy?...

pajel
26-09-2013, 14:56
nie mówiąc już o takich kosmicznych rajdówkach
z tym że kosmiczne rajdówki skończyły się wraz z grupą B - lekkimi i piekielnie mocnymi autami, króre przyspieszały do detki nie żadko w mniej niż 3 sekundy... takimi jak Delta S4, Fordem RS200, Peugeotem 205 Turbo 16 E2 czy Quattro A2

to samo się tyczy innych aut z grupy fiata, co dalej z V6 Busso? Czemu nie zrobią GP Abartha z silnikiem 3.2 wzbogaconym w turbinę i można powiedzieć legendarne napędy z Gralki? - odpowiedź jest prosta, kogo było by stać na wyłożenie jakiś 150-200tys na Fiata? co z tego że był by piekielnie mocny i szybki jak to dalej był by Fiat...

mielinski
26-09-2013, 15:13
Dlatego właśnie powiadam, że już ich nie będzie...

dejv667
26-09-2013, 17:06
http://d667.blogspot.com/2012/03/downsizing-czyli-dlaczego-producenci.html

Moje 3 grosze w temacie.

mielinski
26-09-2013, 20:05
Cóż... Przyznaję, nie pomyślałem o tym nigdy od tej strony, ignorancja tematu jednymi słowy :-).