PDA

Zobacz pełną wersję : Kontrolka wtrysku swieci - fiat bravo 1.8 16v



wuemstudio
25-09-2013, 19:08
Witam serdecznie,

mam problem z odpaleniem samochodu a mianowicie kiedy ostatni raz udało mi sie go zapalić to po ujechaniu 10 metrów zaświeciła sie marchewka czyli kontrolka wtrysków . Ujechałem nim wtedy jakies 3 km do pracy, auto jechało ładnie, zadnych duszeń czy spadków mocy ale lampka swieciła nadal. Kiedy dojechałem to go zgasiłem i spróbowałem odpalić jeszcze raz ale niestety sie nie udało.

Może zbyt szybko i pochopnie stwierdziłem ze to problem z wtryskiwaczami więc wykręciłem je w celu oddania do sprawdzenia. Rozkręcając listwe która dociska wtryski okazała się wypełniona cała benzyną więc paliwko w listwie i na wtryskach było. Wtryski wróciły ze sprawdzenia, okazały sie dobre i mają jeszcze jakies 87% sprawności więc osoba dokonująca sprawdzenia swierdziła ze nie ma ich narazie potrzeby regenerować . Zamontowałem wtryskiwacze oraz listwe, spróbowałem odpalić ale nadal problem ten sam.

Narazie nie mam możliwości sciągniecia pojazdu na komputer do mechanika bo wiąze się to z ciągnieciem go przez całe miasto na drugi koniec.

Osoba która sprawdzała mi wtryski podpowiedziała że może być to problem również z przepływomierzem.


Panowie zweryfikujcie i podpowiedzcie co może być grane, efekt jest taki jakby w aucie brakło paliwa ale paliwko na listwie jest a pompke słychać jak pracuje podczas przekrecania stacyjki. Zanim go sciągne na warsztat na komputer czego chciałbym uniknąc chciałbym sprawdzić wszystkie możliwe usterki podmieniając np. jakas czesc ze złomu gdzie moge podjechac sobie rowerkiem, .


Proszę kolegów o podpowiedz, może ktoś z was miał taki problem i udało mu sie rozwiązać ??


pozdrawiam

martinez
25-09-2013, 19:15
może to głupie ale.... wyłącznik uderzeniowy? (przy pedale sprzęgła po lewej stronie)

wuemstudio
25-09-2013, 19:52
Co inni myślą o wypowiedzi kolegi martineza ??? Może miec to jakiś sens ?? Martinez czy Ty miałes taki objaw , podobny do mojego i skonczyło sie to na wymianie lub naprawie wyłącznika uderzeniowego ?

byrrt
25-09-2013, 22:43
Niestety bez komputera nic nikt nie powie.. Trzeba się podpiąć i zobaczyć co go boli.. Może czujnik wałka rozrządu?

martinez
25-09-2013, 23:01
Ja tak miałem ale po lekkim uderzeniu bakiem (od spodu) w leżącą zwierzynę, gdy wziąłem ją między koła. Być może u Ciebie coś też zwariowało, możesz sprawdzić to wciskając przycisk, jeśli to będzie powodem, to naciśnięcie go spowoduje naprawienie usterki, u mnie wtedy też świeciła marchewka. Przycisk jest po lewej stronie od pedału sprzęgła, tak lekko obudowany i musisz wsunąć palec głęboko i go wcisnąć.

wuemstudio
26-09-2013, 02:29
ja mam taki pod fotelem, pokryty gumowa membraną *czarny kolor coś tak lekko wciskałem i nic. Zamawiam kabelek w viaken.pl/ . Zobaczymy co go boli, koszt faktycznie niewielki tylko co podpięcie u jakiegoś mechanika a po co holowac jak glupi .

Napisze jak rozwiąże zagadke bo sam jestem bardzo ciekawy bo te fiaty mega zagadki, ale ładne są ;)

pajel
26-09-2013, 10:02
wyłącznik uderzeniowy?
on odłącza pompe i nie powoduje zaświecenia wtrysku..

jak dla mnie to pewnie padl czujnik położenia wałka rozrządu bądź wału, ale tu potrzeba kompa

byrrt
26-09-2013, 10:46
on odłącza pompe i nie powoduje zaświecenia wtrysku..
Dokładnie tak jest i też nie rozumiem co ma jedno z 2gim..

padl czujnik położenia wałka rozrządu bądź wału
raczej wałka bo auto jechało jeszcze chwilę z kontrolką.. Jakby wału padł to by zgasł i kaplica ;)

martinez
26-09-2013, 18:16
U mnie po zadziałaniu tego zabezpieczenia kontrolka wtrysków świeciła się do momentu naciśnięcia owego przycisku na włączonym zapłonie.

wuemstudio
26-09-2013, 20:35
całe fiaty, nigdy nic nie wiadomo, dziś z viaken.pl zamówilem kabelek i przejściowkę, jutro będzie i o wszystkim napisze co u mnie piszczy. Koszt z przesyłką kurierska po wcześniejszej wpłacie na konto to jedyne 61 zł - rabat 6 % na fiat klub polska

byrrt
26-09-2013, 21:50
A VieśWagenem nie jest np. tak wesoło - nuda :P

wuemstudio
26-09-2013, 22:35
no własnie, zapewne bym sie zanudził , mam czasem duzo wolnego czasu wiec musze kochac fiaty . Powtórzę to jeszcze raz, są piękne i cos w sobie mają (bynajmniej nie beznadziejne silniki) haha :lol:

wuemstudio
27-09-2013, 20:43
Witam,

dziś zgodnie z zapowiedziami podpiąłem sie pod komputer mojego fiata, poszlo bezproblemowo za pierwszym razem.

Wyszkoczył błąd 82 - phase sensor do czego załączam dowód w postaci screena

11258

Błąd skasowałem, zakręciłem silnikiem lecz on ponownie powrócił.

Doczytałem gdzies na forum ze to czujnik położenia wału, ale temat się szybko urwał.

Czy to oby napewno czujka położenia wału ??

Gdzie można znaleść listę błędów do fiata ??

Pozdrawiam i oczekiwaniu na odpowiedz, bo jeśli tak to może już jutro znów odpalę mojego fiatka.

byrrt
27-09-2013, 21:22
Jest to błąd czujnika położenia wałka rozrządu - nie wału korbowego tylko wałka.. Czujnik ten jest pod górnym kołem rozrządu - widać go po ściągnięciu osłony rozrządu. Niestety żeby go wymienić trzeba ściągać rozrząd :/ Generalnie szukaj problemu najpierw na złączkach, kablach itp - a nóż widelec sam czujnik jest sprawny..

Tu masz trochę o tym czujniku:
http://fiatklubpolska.pl/bravo-brava-marea-438/marea-1-8-czujnik-polozenia-walka-rozrzadu-18811/

wuemstudio
28-09-2013, 14:24
Hej ,

a w którym miejscu można szukać tej złączki od tego czujnika?? Nie chciałbym specjalnie sciągać obudowy rozrządu zeby zobaczyc którędy idzie przewód .

Dodatkowo chciałbym zapytać czy może być to jakaś wina uwalonego bezpiecznika który własnie odpowiada za utrzymanie napięcia na tym czujniku ??

Chciałbym jeszcze sie dowiedzieć , jeśli znajdę już tą wtyczkę to czy da sie jakoś miernikiem sprawdzić sprawność takiego czujnika a jeśli tak to co powinien pokazywać miernik, jakie wartości ??

Pytam pytam bo mam wrażenie ze może byc to problem z elektryką zanim dobiore sie do tego rozrządu chciałbym sie upewnić czy naprawde było warto bo problem z moja kontrolką pojawiał sie w wilgotne wieczory kiedy rosa siadała na masce i szybach.

Zanim sie uszkodziło to jeśli jechałem w deszczu to ona lubiała sie zaświecic dosłownie na 10 sekund i gasnąc, pokazywała sie tylko w deszczowe dni.

Proszę o pomoc

byrrt
28-09-2013, 15:38
Złączka gdzieś tam w okolicach rozrządu, ale jest tam zdaje się też złączka od czujnika spalania stukowego.. Jak to sprawdzić? Szczerze to lipa bo najlepiej to oscyloskopem podczas kręcenia silnikiem.. Już nie pamiętam ale info o tym powinno być w literaturze..

markshall
28-09-2013, 15:58
Fajnie by było przedzwonić omomierzem przewody od czujnika do ECU, tym bardziej jak piszesz, że wilgoć powodowała zapalanie się marchewki. Może to być po prostu wina wiązki elektrycznej, co się w tych autach zdarza.

wuemstudio
29-09-2013, 12:40
markshall ida 3 przewody na wiązce do czujnika, jeden pomarańczowy niebieski i jeszcze jakis kolor, teraz nie pamietam, jak to zrobić bo okropnie sie boje ze wymienie ten czujnik z tym rozrządem i bedzie dalej to samo, chciałbym byc pewnie w 100 %. Stojąc przed samochodem i patrząc na silnik to po prawej stronie jest wielka kostka z wieloma przewodami, jeśli znajde ten przewody to co robic??

Moj ojciec potrafi sie posługiwać miernikiem ale ja cos powinienem mu podpowiedziec a nie bardzo wiem co, mogłbyś cos podpowiedziec??

Moge zrobić dobre zdjęcia tych wiązek to może byś cos podpowiedział ??

markshall
29-09-2013, 13:07
Ja bym otworzył bravo workshop manual (do ściągnięcia z działu download), sprawdził wyprowadzenia wtyczki od komputera i znalazł piny od tego czujnika. Potem odpinasz wiązkę z obydwu stron i omomierzem sprawdzasz każdy przewód. Rezystancja powinna być mniejsza od 1 Oma.

wuemstudio
29-09-2013, 13:36
markshall a w jakis sposób zbadać sam czujnik?? Wtyczkę od samego czujnika mam łatwo dostępną, znajdują sie w niej 3 piny, jest jakas możliwość za pomocą miernika sprawdzić sam stan czujki ?? Zanim zaczne mierzyć elektryke i szukać tych pinów to może łatwiej da sie sprawdzić sam czujnik ??

Prosze o pomoc bo może ta czujka jest dobre tylko gdzieś przewody siadają

markshall
29-09-2013, 13:54
To jest czujnik Halla i miernikiem go nie zmierzysz, musiałbyś podłączyć oscyloskop i kręcić silnikiem (z resztą byrrt już o tym pisał). Dlatego proponuje pomierzyć te przewody, będzie prościej. Na schemacie widzę że gdzieś we wiązce jest rozgałęzienie przewodu zasilającego czujnik i tam mogło puścić.

wuemstudio
29-09-2013, 14:14
Downloads: Diagnostyka czujnikóww w pojazdach samochodowych - czy to jest to ??

Kurde pisze mi ze skonczył mi sie limit pobranych plików a pobrałem dziś tylko jeden :(

byrrt
29-09-2013, 23:27
Za mało się udzielasz kolego :-P
Po prawej kostka (koło aku) to nie to - szukaj po lewej ;-)

wuemstudio
30-09-2013, 01:33
Za mało się udzielasz kolego :-P
Po prawej kostka (koło aku) to nie to - szukaj po lewej ;-)

Miałem na myśli kostke po lewej od akumulatora, czyli po prawe stronie klawiatury jest duzą kostka wielo-piniowa albo może i dwie

(Automat) Autor dopisał treść. Post został scalony.

i to gdzies tam zbiegają sie przewody od tego czujnika. Dzwoniłem do znajomego, cos grzebie przy autach ale nie ma oscyloskopu. Wracając do rorządu, to czy nie wystarczy wymiana samegi paska rozrządu ?? Kurde wymiana czujnika wciągnie mnie w innym wypadku w kosztu rzedu 800 zł, to troche dużo jak na takie auto :(

byrrt
30-09-2013, 10:12
Wracając do rorządu, to czy nie wystarczy wymiana samegi paska rozrządu ?? Kurde wymiana czujnika wciągnie mnie w innym wypadku w kosztu rzedu 800 zł, to troche dużo jak na takie auto
Wszystko zależy kiedy był rozrząd zmieniany - jeśli jest w miarę świeży to wystarczy sam pasek. Chodzi o to, że trzeba ściągnąć koło jednego wałka i dlatego trzeba zwalić pasek. Czujnik jest PO LEWEJ STRONIE, po raz 3ci pisze że szukasz po złej stornie silnika!

wuemstudio
30-09-2013, 16:26
Wszystko zależy kiedy był rozrząd zmieniany - jeśli jest w miarę świeży to wystarczy sam pasek. Chodzi o to, że trzeba ściągnąć koło jednego wałka i dlatego trzeba zwalić pasek. Czujnik jest PO LEWEJ STRONIE, po raz 3ci pisze że szukasz po złej stornie silnika!nie zrozumieliśmy się , ja wiem gdzie jest czujnik i gdzie jest wtyczka tylko ja juz mówie o tym by może jakoś sprawdzić przepływ między wtyczką 3 pin co jest po lewej stronie klawiatury a dużym złączem wielopinowym po prawej stronie klawiatury. :)

byrrt
01-10-2013, 09:26
Z tego co wiem te złączki nie mają nic ze sobą wspólnego choć może się mylę.. ECU silnika jest w kabinie koło nóg pasażera - ja bym odłączył i przedzwonił od wtyczki ECU do wtryczki czujnika. Opis złącza jest w książce "sam naprawiam bravo/brava" i w wokshoop manual (download).

wuemstudio
02-10-2013, 19:54
ok jutro mechanik sie bierze za wymiane rozrządu i tego czujnika położenia wałka rozrządu , o efektach poinformuję po powrocie. Czy błąd 82 phease sensore jest napewno błędem czujnika położenia wałka rozrządu a nie wału korbowego ?? Gdzie mogę znaleść jakieś wiarygodne kody błędów ??

Zielony
02-10-2013, 21:06
Skoro robota u mechanika ma Cię kosztować 600zł to może lepiej kupić w ciemno nowy czujnik i sprawdzić.Może się uda ......

wuemstudio
02-10-2013, 21:15
a co dokładnie mam zrobić?? Moge odpiąc ten który jest w silniki a tak na sucho podpiąć nowy czujnik ??? Moge wtedy zakręcic silnikiem czy nie ??

Zielony
02-10-2013, 21:29
Podpięcie na sucho nic nie da bo ECU nie będzie miał z niego sygnału.

byrrt
02-10-2013, 21:56
Możesz wypiąć czujnik położenia wału (dostęp pomiędzy silnikiem a skrzynią koło pompy wspomagania z kanału - fotki w temacie mojego bravo) i zakręcić rozrusznikiem. Jak wyłapie błąd nowy to masz jasne co powoduje błąd..

markshall
02-10-2013, 22:51
Ja bym na Twoim miejscu sprawdził te przewody zanim zaczniesz zrzucać rozrząd. Nie jest to dużo roboty a będziesz miał pewność że czujnik trzeba wymienić. Chyba że rozrząd i tak musisz wymienić to jeszcze ujdzie.

byrrt
02-10-2013, 22:54
Powiem jeszcze tak.. U siebie mam założone zabezpieczenie, które rozłącza czujnik położenia wału, próbowałem podczas podłączania również z czujnikiem wałka i ten błąd co masz na pewno dotyczy czujnika położenia wałka.. Wiem co mówie ;-) Choć może to być jakiś kabel - nie koniecznie sam czujnik ;-)

markshall
02-10-2013, 23:06
U siebie mam założone zabezpieczenie, które rozłącza czujnik położenia wału
I tym sposobem jak nie zobaczysz rano auta przed domem będziesz wiedział że to ktoś z forum :P

Większość mechaników niestety chętnie wymienia wszystkie czujniki na które pojawi się błąd a diagnostyka "elektronicznych" samochodów wcale na tym nie polega. Ale z drugiej strony tu trzeba mieć trochę pojęcia o elektronice, więc może nie ma co się dziwić ?

byrrt
03-10-2013, 11:28
I tym sposobem jak nie zobaczysz rano auta przed domem będziesz wiedział że to ktoś z forum
Jak znajdziesz w którym miejscu mam je wpięte to spoko kradnij :P

wuemstudio
04-10-2013, 08:30
Panowie, samochód w warsztacie, mechanik potwierdza po własnej diagnozie komputerem ze jest to czujnik położenia wałka rozrządu, dziś sie bierze za wymiane czujnika z rozrządem. Efekt bedzie znany pod koniec dnia.

wuemstudio
05-10-2013, 03:05
Samochód wrócił, to była wina czujnika położenia wałka rozrządu. Przy wymianie konieczny był demontaż rozrządu. Ja za kompletny rozrząd bez pompy zapłaciłem 300 zł, czujnik 100, 2 simeringi i robocizna. Wszystko wynioslo mnie 650. Samochód odpala, marchewka nie świeci. :)

Dzięki wszystkim za pomoc , myślę ze jest to kolejny ciekawy temat pt. "Marchewka" :) Pozdro