Zobacz pełną wersję : Autoadaptacja silnika - jakaś różnica między tą z multiecuscan a w ASO?
Panowie, takie pytanie - różni się czymś autoadaptacja przeprowadzona samemu za pomocą Multiecuscana a tą w ASO ?
gaz rozjeżdża mi mapę benzynową z czasem i dziś usłyszałem, że trzeba wgrać oryginalną..
W ASO to kosztuje 150zł, a kabel i soft mam.. Tylko czy to się czymś różni ?
Powiedziano też mi, że kiedyś była akcja serwisowa dla Punto związana z wgrywaniem nowej mapy PB - ktoś coś kojarzy ?
Skoro LPG rozjeżdża to znaczy, że LPG jest źle dobrane/zainstalowane w Twoim aucie. Autokalibracja to proces w który ECU niejako uczy się czujników. W czym może polegać różnica, na moje oko (chociaż nie mam doświadczalnie tego sprawdzonego) nie różni się niczym. Wgranie oryginalnej mapy benzyny do ECU to nie jest proces, który zrobisz byle czym w domowych warunkach. Trzeba już tutaj wydać trochę pieniędzy i proces jest też obarczony ryzykiem błędu. Ja bym raczej tego nie robił, jeżeli nie ma uzasadnionego przypadku potrzeby jego zmiany. Tak jak wspomniałem wcześniej, raczej szukałbym problemów z LPG. Co do akcji, dopowiem tyle, że ja o takiej nie słyszałem.
To nie jest wgrywanie tylko kasowanie map autoadaptacyjnych..
Przejechane do wczoraj 500km na PB i wszystko było ok..
Wróciłem 30km na lgp i efekt - na lpg auto zgasło przy dojeżdżaniu do świateł, a na pb pojawiły się skakania obrotów.
Stukanie to pewnie efekt spalania stukowego. Najczęściej to efekt przestawienia wskazań CPW (Czujnika Położenia Wału), np. sterownik od LPG może zmieniać jego położenie (zależy od wykonanej instalacji). Zacznij od zdiagnozowania instalacji LPG.
Stukanie ? Nie wspominałem o takowym..
Powered by vBulletin™ Version 4.2.5 Copyright © 2025 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved.