Zobacz pełną wersję : szukam kogoś kto ma Punto z silnikiem 1.2 8V oraz 1.4 8V oraz 1.4 GT...
middy1983
22-09-2013, 16:17
Potrzebuję uczciwie zrobionych fotek silników...
Chodzi o Punto I z lat 1993 - 1999 i o silniki:
1.2 8V 1242cm - nie mylić z 1.1 !!!!! (1108cm)
1.4 8V
oraz 1.4 GT...
Mam już dość bzdur wypisywanych w internecie! Dosłowny śmietnik!
Ewentualnie szukam kogoś kto w Warszawie bądź bliskich okolicach ma Punciaka I z takimi silnikami...
Podjechał bym dokonać małych pomiarów!
Od XXX czasu szukam informacji na temat - jaki silniki od innego Punto pasuje do Punto 1.1 55KM!!
Chodzi mi o to - jaki silnik pasuje pod skrzynię do Punto 1.1 8V!!!
Chcę kupić mocniejszy silnik ale nie wiem który a sprzedawcy na aukcjach to kompletni laicy!!!!
Wątek aktualny wraz z zapytaniem do końca października 2013 :-)
neo_agin
22-09-2013, 16:37
do skrzyni z 1.1 pasują wszelakie silniki z rodziny fire, a więc 1.0/1.1/1.2/1.4;
1.0 i 1.1 nie rozróżnisz nawet na fotkach i realu, różnią się tylko wałem korbowym; kwestia tylko z jakiego auta pochodzą; 1.0- Uno, 1.1 - CC/SC/Uno/Punto/Panda
1.2 8V spi oraz mpi; tutaj różnice są w sposobie zasilania, głowicy, wałkach oraz lat produkcji/modeli z których pochodzą;
- 1.2 spi 60KM - Punto 1
- 1.2 mpi 73KM - punto 1, Palio/siena
- 1.2 mpi 60KM - Punto 2, albea
1.2 16V to sam powinieneś wiedzieć jak rozróżnić, moc 80-83KM zależna od osprzętu (Bosch lub MM); końcówka produkcji P1, P2, Bravo
1.4 8V i 1.4 16V to najnowsze silniki z rodziny fire, występują w GP i EVO; również w wersji T-jet
podeślij link do aukcji to Ci odpowiem jaki silnik ;p
ps. 1.4 z GT to silnik z rodziny modular, nie spokrewniony z Fire, i nie pasuje do tej skrzyni
ostatnie pytanie, ile $$$ masz do dyspozycji oraz jakiej mocy/osiągów oczekujesz
middy1983
23-09-2013, 07:09
Nie oczekuję mocy. Posiadane 55SX było ok gdy miało kompresję w 100%, gdy nic nie wyciekało z silnika i gdy świece były czyste. Od 4-5 miesięcy bierze olej na 4 garze (pierwszy od strony cewek zapłonowych). Zaczyna też brać na drugim garnku - (trzeci od cewek). Na dodatek UPG puszcza bo mam biały dym z rury! Przecieka uszczelniacz przy kole zamachowym (tarcza zalana). Zastanawiam się nad dwiema opcjami:
1. mini remont silnika który mam
2. wymiana na inny
tyle że przy wymianie na inny mogę dać coś mocniejszego. I teraz pytanie. 1.2 60KM używka czy remonto 1.1 55KM!
Myślę że ... 55KM po remoncie będzie lepszy jak używane 60KM!
Zastanawiałem się nad jakimś 1.4 ale nie wiem - który będzie pasował pod skrzynię i resztę od 1.1
Ogólnie mówiąc to muszę wymienić:
1. tarcza sprzęgła do nabicia SACHSEM - 80zł
2. łożysko sprzęgła bo huczy
3. uszczelka pod głowicą
4. pierścienie tłokowe - najlepiej na wszystkich 4 cylindrach
a za tym idzie i planowanie (pierwszy szlif więc jest z czego zedrzeć jeszcze)
5. Rozrząd (pasek zalany przez przeciekające uszczelniacze na wałku i wale korb.) więc napinacz, rolki, pasek i pompa wody
6. uszczelka pod kolektorem
7. misa do uszczelnienia bo cieknie
Szukałem głowicy po remoncie w dobrych firmach. Głowica bez wałka = 480zł, z wałkiem i nowymi zaworami itp. = 700zł + zwrot swojej
Niby nie drogo. 700zł w silnik który ma jeszcze pojeździć - jeszcze bym uskubał... ale...
jak dodam wszystko razem do kupy - wychodzi niezła kwota!
Tarcza sprzęgłowa = 100zł
Łożysko Valeo = 40zł
Rozrząd (pompa Valeo, pasek Bosch, rolki i reszta Fiat) = 280zł
Głowica po remoncie = 700zł
UPG = 35zł
Pierścienie Fiatowskie = 120zł
Komplet uszczelek silnika = 120zł (uszczelniacze, simeringi, oringi i cała reszta)
Klej pod misę = 20zł
Do wymiany przy okazji wyciągania silnika mam jeszcze:
maglownica (Marelli) 200zł
Przeguby = 140zł
Rozrusznik mam nowy! Alternator też. Świece(Bosch), kable(marelli), wtrysk(Fiat) wszystko nowe.
Naprawdę nie wiem co robić. Boję się że kupię silnik złom! Pocieszę się kwartał i będzie ta sama historia.
Nigdy przecież nie wiesz czy na szybkiego ktoś nie wymienił UPG i pierścieni by motor upchać za 500-600zł...
Gwarancja minie i leżysz zwłaszcza że - 90% sprzedawców na aukcjach to istni krętacze i oszuści!
Szukam silnika i znaleźć nie mogę!
W aukcji pisze że 1999rok a w realu jest 1994!! Piszą że 180000km przebiegu a na placu ma jedno punto i w krzakach obok leży licznik na którym jest 300000km. 100% silników do Punto w Mazowieckim które sprawdziłem to oszustwo!!
Piszą że rocznik 1998, 1999 a tak naprawdę na kadłubie masz wybite (94) (95) (96)
I kup od takiego idioty silnik!!!!!
(Automat) Autor dopisał treść. Post został scalony.
A te silniki z 1999r np. są bardzo drogie. 800-1000-1200zł wychodzi ale rocznik widać gołym okiem (suche wszystko, nie spocone) no i na kadłubach serio masz wtedy wybite 98 lub 99!
(Automat) Autor dopisał treść. Post został scalony.
Najgorsze jest to że ja mam w aucie 2 miesięczne zawieszenie. Amorki gazowe Kayaba przód i tył, sprężyny Sachs 4szt., wahacze tył po remoncie. Belka (gumy) nowe! Wahacze przód mam nowe (Italy), opony stan super! Mam też nowe tarcze, klocki, bębny i szczęki! Na dodatek cały nowiutenki tłumik Fiatowski!!
Autko ma jeszcze nowe: alternator, rozrusznik, akumulator, wentylator chłodnicy, chłodnica, świece, wtrysk(Bosch), lampy przód (Carello), przewody WN (Marelli), filtry i oleje. Jest też gaz po przeglądzie - pali mi w Warszawie 8,5L a na trasie chowa się w 7L!!!!!!
Na dodatek nadkola mam calusieńkie (od nowości garażowany). Buda nie ma ksztyny rudej!! Jedynie leci próg prawy i lewy zaraz za przednim nadkolem od spodu za wahaczami ale to pospawam za kwartał. Lakier jest w bardzo dobrym stanie! Wnętrze zadbane. Ma już trochę bajerów typu:
-podgrzewane siedzenia z przodu (maty od Omegi B)
-elektryczne regulowane siedzenia (silniki od Vectry B)
-podgrzewane i elektrycznie ustawiane lusterka
-centralny zamek z alarmem (4x4)
-elektrycznie regulowane światła
-elektrycznie otwierane szyby
-wyciszenie matami podłogi i drzwi wraz z nadkolami (nie słychać go wcale nawet przy 120km/h)
-na dniach będzie miał halogeny na mgłę -żółte - kwadraty - Hella :-)
Zostało mi: podspawać progi (mam kupione kpl. i migomat też mam ale czasu mało)
Maglownica - stuki - puki i luzy (kupię nową)
Pompka paliwa padła ...
no i zaczęły się problemy z silnikiem który ma 581500km już (mam go od nowości od 1995 roku)
neo_agin
24-09-2013, 11:38
przy zmianie silnika i tak będziesz musiał większość wymienionych czynności wykonać
zrób remont plus wałek z 75 i mody kolegi StaX i będziesz Pan zadowolony :)
Powered by vBulletin™ Version 4.2.5 Copyright © 2025 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved.