PDA

Zobacz pełną wersję : Instalacja licznika z obrotomierzem z una SX do una 1.0 fire i.e.s



tomekbravo94
18-09-2013, 00:29
Szukałem dużo w internecie na ten temat, ale niestety nic nie znalazłem. Chciałbym się dowiedzieć czy jest jakaś szansa, że licznik zagada bez rzeźby (oczywiście chodzi o obrotomierz), jeżeli nie to jak go podłączyć? Pytanie 2 czy muszę zmieniać czujnik temp. jeżeli posiadam w starym liczniku wskaźnik wskazówkowy i ostatnie pytanie czy prędkościomierz nie będzie przekłamywać?
Dziękuje z góry za wszystkie odpowiedzi.

pit14
18-09-2013, 10:34
obrotomierz działa chyba z cewki zapłonowej tak przynajmniej jest w silniku 1,4 jak masz cewkę bae504d to druga końcówka od blach mocujących , nie musisz zmieniać czujnika temp. i prędkościomierz nie będzie przekłamywał - zawsze jest tolerancja +/- co widać na zdjęciach z fotoradarów :smile:

markshall
18-09-2013, 12:51
Jeśli prędkościomierz w nowym liczniku jest tak samo wyskalowany (np. do 200km/h) i masz opony w fabrycznym rozmiarze to powinien wskazywac dobrze. Aczkolwiek z tego co pamiętam prędkościomierz w tym aucie i tak zawyża, proporcjonalnie do szybkości.

tomekbravo94
18-09-2013, 16:20
dzięki za wszystkie odpowiedzi. Z przekłamywaniem rozchodziło się o to czy jak będę jechał 50 to nie pokaże, że jadę 130 :wink:

neo_agin
19-09-2013, 19:29
- jeżeli masz model 1.0 i.e.S to kabel od obrotka jest już w kostkach
- wskaźnik temp. będzie działał bez problemu
- prędkościomierz będzie ok

o wszelakie liczniki do uno pytaj/pytajcie śmiało.... wszystkie możliwe kombinacje przerobiłem

tomekbravo94
20-09-2013, 00:14
dziś przyszedł licznik podłączyłem i zagadał była kompletna instalacja pod obrotek, czy wgl liczniki z sx'a miały "marchewkę" od wtrysków bo u mnie nie ma?
i skąd mogę wziąć piktogram do kontrolki? Stary licznik mi potrzebny a na kolejny nie mam kasy. Po zatem wszystko się zgadza z opisem kolegi neo_angin.
A korzystając z okazji spytam jeszcze kolegi czy w i.e.s była instalka pod halogeny?

neo_agin
20-09-2013, 13:22
w niektórych rocznikach i krajach/fabrykach montowali niekompletną instalację... Sprawdź czy poniżej lamp wychodzi Ci luźna, dwu-pinowa kostka, po sztuce pod każdą lampą; te kostki to element instalacji... bez nich trza całość robić od podstaw

co do licznika, SX nie miał w standardzie tej kontrolki, niemniej z tego co pamiętam (looknę później na licznik sx i zwykły) to wystarczy włożyć żarówkę i będzie działać, piktogram... podjedź do ASO i zapytaj o piktogramy z CC :)

neo_agin
20-09-2013, 21:52
w liczniku sx masz obok ręcznego 3 kropki, do środkowej włóż żarówkę, to miejsce kontrolki wtrysku

tomekbravo94
20-09-2013, 23:14
dzięki ile może kosztować taki piktogram? uno jest produkcji polskiej z tych o ile się nie mylę, rocznik '99 myślisz, że bd ta instalka?

neo_agin
21-09-2013, 15:16
około 50-groszy sztuka; widziałem kilka Uno z 99' i to już jest loteria... :/

tomekbravo94
22-09-2013, 02:25
spoko dzięki jest coś potrzebne oprócz włącznika przekaźnika i bezpiecznika?? oczywiście o ile mam wiązkę

neo_agin
22-09-2013, 16:42
jeżeli masz wiązkę, to potrzebujesz 3 kable około 1m, 1 przekaźnik, 1 przycisk sterujący (sterowanie przekaźnikiem przez masę) i żarówkę do licznika

tomekbravo94
23-09-2013, 00:06
dzięki a po co te 3 kable??

neo_agin
24-09-2013, 11:46
te 3 kable to brakujący fragment instalacji, za licznikiem jest kostka 3 pin, o ile dobrze pamiętam to: 1- przycisk sterujący na desce (masa), 2- kontrolka świateł na liczniku, 3- tutaj nie pamiętam ale chyba plus po postojówkach albo wyjście na lampy...

tomekbravo94
25-09-2013, 23:43
Dzięki za wszystko temat ogarnięty

neo_agin
27-09-2013, 15:03
spox, polecam sie na przyszłość