PDA

Zobacz pełną wersję : brava 1.4 12V - klekocze klawiatura po 2-3 dniach postoju



PaUzA
16-09-2013, 21:02
witam. jestem użytkownikiem fiata brava 1.4 12V. może zacznę od początku...
kupiłem jakieś 6 m-cy temu auto które wymagało remontu. między innymi wymiana oczywiście wałka, popychaczy i dźwigienek. samochód był zalany olejem mineralnym więc przy wymianie znów taki został wlany... wszystko było w porządku do czasu. parę dni temu zauważyłem że kiedy samochodem jest codziennie jeżdżone wszystko z nim dobrze, ale wystarczy ze stoi 2-3 dni to po odpaleniu słychać znany wcześniejszy odgłos czyli klekot klawiatury... chwile pochodzi, zgaszę go, odczekam trochę, znów odpalę i jest OK. ktoś mi powiedział że olej mam do wymiany, że to może być powód takiego zachowania się silnika. zaznaczę że po remoncie silnika i wymianie oleju przejechałem ok 5 tyś km. myślałem o oleju selenia 10w40, ale wiem że nie powinno się zmieniać z minerału na syntetyk lub półsyntetyk. jaki polecalibyście dobry olej mineralny??
miał ktoś już taki problem??

markshall
17-09-2013, 00:00
Ja bym spuścił ten olej mineralny i zalał jakiś dobry półsyntetyk, może niekoniecznie selenia. Hydrauliczne popychacze w rozrządzie mogą nie dawać rady na mineralnym oleju i stąd ten klekot. Pewnie auto brało olej i stąd ktoś wpadł na pomysł zmiany oleju na gęściejszy - tak się kiedyś robiło w starych autach aby je ratować, ale w obecnych nie powinno zmieniać się rodzaju oleju.

byrrt
17-09-2013, 00:36
Do tego silnika lanie mineralnegoto śmierć.. Wlałbym conajmniej półsyntetyk i to jakiś lepszy np. Liquy Moliy, Valvoline czy chociaż Castrol..

PaUzA
17-09-2013, 18:56
Czy zmiana z mineralnego na polsyntetyk nie grozi wyplukaniem uszczelek??

dudu$
17-09-2013, 23:10
Silnik zalej lepszym olejem, ja bede cie namawiał na 5w40. Pytasz czy silnik sie rozszczelni, a dlaczego ma sie rozszczelnić? Bo syntetyk jest olejem lepiej czyszczącym ? Te wszystkie opowieści to mity z lat 90, ktore zostały obalone na róźnych forach motoryzacyjnych oraz przez inżynierów z mobila (jest gdxies filmik na youtube). Musisz wiedzieć że oleje 15w40, 10w40 i 5w40 są olejami hydrokrakowanymi czyli powstają z tej samej bazy a w procesie technologicznym każdy z nich jest ulepszany o odpowiednia liczbę ulepszaczy które powoduja np. To że oleje 5w40 są bardxiej płynne od pozostałych olei w temperaturze poniżej -20 stopni C.

byrrt
18-09-2013, 10:09
Spokojnie można wymienić na 5W40. Jeśli okaże się, że są jakieś problemy to naprawdę nie będą one spowodowane olejem tylko kondycją silnika..

PaUzA
19-09-2013, 14:31
Chyba dam się namówić... co do kondycji silnika? hmm wiadomo, auto nie jest nowe. silnik pracuje równo, jest suchutki i nie ma wycieków... mam nadzieje że po wymianie oleju na półsyntetyk nic się nie stanie i będzie już tylko lepiej :)

PaUzA
07-10-2013, 09:50
od 2 tygodni jeżdżę na półsyntetyku Selenii i z autem wszystko w porządku :) Dziękuję za pomoc. Bez waszej pomocy raczej nie zaryzykował bym przejść z mineralnego na półsyntetyk :)

pooooozdro

byrrt
07-10-2013, 10:14
Z pewnością zrobiłeś silnikowi dobrze ;)

boch
07-10-2013, 15:05
są specjalne dodatki do oleju poprawiające kulturę pracy popychaczy. w tym samym celu stworzono formułę Magnatec w olejach Castrol, ale na temat tego oleju słyszałem skrajne opinie. nie wypowiem się, bo nie testowałem.

dudu$
07-10-2013, 15:31
dobrze zrobiłeś że zrezygnowałeś z oleju mineralnego, ale mogłeś już wlać syntetyk 5w40 a nie półsyntetyk.

Mój CC po przejściu z 15w40 na 5w40 zrobił już 1000km i wszystko jest ok. Nic nie cieknie, oleju nie spala po prostu bajka :)

blasaw8790
14-10-2013, 22:43
Ja również wybieram półsyntetyk. Nie wiem dlaczego większość ludzi żyje mitem, że im starszy silnik, tym gorszy olej można lać. Idąc tym tokiem myślenia, dla auta z przebiegiem 1000000 powinniśmy zastosować olej roślinny z pierwszego tłoczenia;)

byrrt
15-10-2013, 11:53
olej roślinny z pierwszego tłoczenia
Albo łój zwierzęcy.. :D