PDA

Zobacz pełną wersję : Konsola środkowa - raz świeci raz nie



p1601
15-09-2013, 18:42
Witam, mam problem z podświetleniem konsoli środkowej (podświetlenie zegarów i schowka działa bez zarzutu). Otóż latem przestają działać żarówki podświetlające sterowanie nawiewem. Rozebrałem konsolę i sprawdziłem żarówki, wszystkie są ok. Jak było chłodniej same nagle zaczęły świecić a później znowu zgasły.

1. Czytając forum domyślam się że należy poprawić luty, tylko które, gdzie i jak się do nich dostać?
2. Czy ktoś wie jak wyciągnąć ten biały panel w którym osadzone są żarówki i pokrętła regulacji nawiewu? - guzik od zmiany poboru powietrza wew/zew (wersja z klimą) słabo kontaktuje i należałoby to przelutować ale nie wiem jak wyjąć ten biały moduł.

Będę wdzięczny a pomoc

mJoker
15-09-2013, 20:58
Mam ten sam problem może ktoś nam pomoże :) ...

Darksaience
15-09-2013, 21:15
Sprawdź styki tych żarówek bo samo mocowanie tych żarówek jest śmieszne i bardo często nie stykają. I trzeba je wyjąc i obrócić np żeby druciki stykały.

p1601
15-09-2013, 21:58
Sprawdź styki tych żarówek bo samo mocowanie tych żarówek jest śmieszne i bardo często nie stykają. I trzeba je wyjąc i obrócić np żeby druciki stykały.

Same żarówki są dobrze włożone bo czasem świecą (jak jest chłodniej), a jak świecą to wszystkie.

aro_77
16-09-2013, 09:10
To dziwne bo akurat te u mnie po wymianie wszystkie ładnie świecą już drugi sezon, gorzej z panelem wyżej nie dość, że nie jest podświetlany to raz działa, a raz nie...

p1601
16-09-2013, 11:28
Jakiś pomysł co do wyciągnięcia tego białego panelu?

Darksaience
16-09-2013, 13:00
Szukajcie na stykach i konektorach które prowadza do oświetlenia. Ja rozebrałem kiedyś cała konsole środkowa wymieniłem wszystkie żarówki i przeczyściłem styki oraz płytkę drukowana ta od świateł awaryjnych i wszysto ładnie gra.

p1601
16-09-2013, 15:09
Nic nie mogę zrobić bez wyciągnięcia tej białej podstawy w której są osadzone żarówki i pokrętła od nawiewu - a niestety nie mieści się pod tą poprzeczką z plastiku (na zdjęciu na czerwono) aby wyjąć to górą i nie wiem jak sobie z tym poradzić Zakładam, że napięcie dochodzi do kostki którą od tyłu wpina się w ten biały panel i to w płytce która na nim się znajduje jest jakiś zimny lut, tym bardziej że jak już pisałem guzik źródła powietrza też kontaktuje jak chce. Do płytki od świateł awaryjnych i przeciwmgielnych dochodzi inna kostka więc nawet jak na tej płytce coś jest nie tak to nie ma to wpływu na podświetlenie "pokręteł" (?).

Więc powtórzę prośbę, może ktoś wyciągał ten biały panel i wie jak sobie z tym poradzić?

http://i40.tinypic.com/33z5gqs.jpg

Darksaience
16-09-2013, 20:09
pokrętła suwaki ściągnij jak nie wyjdzie przodem to tyłem pod deską rozdzielcza. Zabawy z tym co niemiara bo pewnie będzie trzeba wywalić popielniczkę i mebelek środkowy.Dodam też że linki sterowania nawiewem trzeba ściągnąć ale jest prostsza metoda np: spróbuj wsadzić rękę od dołu deski i wymacać wszystkie kable dochodzące do podświetlenia. poruszaj wszystkimi oprawkami i ewentualnymi kostkami jak sie znajdują. Bo to ewidentnie coś nie łączy.

A dmuchawa na 1 biegu pracuje?? jeśli tak to masz tylko lekko wyrobione styki i prowadniczki jak to bywa w suwakach jeszcze tak topornych jak w tym aucie.

p1601
16-09-2013, 21:09
Suwak działa jk należy. Jak już pisałem mam wersję z klimą (4 stopniowy suwak prędkości nawiewu oraz 2 guziki). Dziś jak z tyłu dotknąłem palcem jeden lut to guzik źródła nawiewu zaczął poprawnie pracować, jak puściłem lut znowu kiepsko (raz przełączał raz nie), z podświetleniem nic się nie działo ale jestem przekonany że jest to wina jakiegoś lutu tylko nie wiem gdzie on może być, czy na tej białej podstawce (a raczej płytce która na niej jest) czy może gdzieś wcześniej - miałem nadzieję, że może ktoś już tak miał i wie jak to zrobić. Bez wyciągnięcia tego białego elementu i poprawieniu lutów się nie obejdzie - nie wiem jednak jak mam ściągnąć ten szary plastik dookoła tego bo z tego co widzę to jest cały ogromny element.

Darksaience
16-09-2013, 22:05
Ten szary element to jest cześć integralna całej deski rozdzielczej. Tak jak mowie należy zdemontować popielniczkę i patrzeć co dalej prawdopodobnie wymontowywanie mebelka środkowego tego od lewarka biegów. Poza tym odłączasz linki ogrzewania od pokrętła wtedy ten element powinien być luźny. Wiec spróbuj najpierw oswobodzić ten element a potem moze uda sie wymanewrować żeby go wyciągnąć przodem a nie tyłem deski.

mielinski
16-09-2013, 22:26
Jeśli dobrze rozumiem, nie działają żarówki właśnie osadzone w ten "biały element". Mogę opisać dokładnie, jak go wyjąć, ale w tym przypadku raczej nie będzie to konieczne - te żarówki są połączone równolegle i mają wyprowadzoną kostkę. Żeby się do niej dostać, wystarczy wyjąć popielniczkę :-).

Jeśli chodzi o wyjęcie tego całego elementu, trzeba wyjąć popielniczkę, mebelek środkowy (a to wiąże się z koniecznością wyjęcia jednego fotela i długiego, ostrożnego manewrowania, żeby nic nie złamać i nie uszkodzić kabli centralki AIRBAG) i rozłączyć wszystkie cięgła. Wtedy da się wymanewrować cały element na zewnątrz. Ale mam dwie uwagi - cięgło klapy sterowania nawiewem LUBI SPADAĆ, cudem udało mi się wcisnąć rękę bokiem, po zdjęciu obudowy kolumny kierownicy, na wysokość kieszeni radia i założyć to cięgło na ślepo (ginekologiczna robota, naprawdę!), jak ktoś nie da rady trzeba wyjąć CAŁĄ DESKĘ ROZDZIELCZĄ!!! Druga uwaga jest taka, że ta biała, plastikowa materia jest okropnie krucha, a blaszki mocujące cięgła nad wyraz mocne...

(Automat) Autor dopisał treść. Post został scalony.

W razie czego kontakt na priv, mogę umówić się na telefon (podać numer i termin w priv) i wszystko dokładnie wytłumaczyć :-).

p1601
16-09-2013, 23:02
Dzięki za pomoc. Tego niestety się właśnie bałem. Zobaczę jak z tą kostką pod popielniczką - mam nadzieję, że to pomoże. Jeśli tak to temat wyciągania i poprawiania lutów dla przełącznika wew/zew zdecydowanie odpuszczam.

Jedno pytanie, czy do tego białego wchodzą 2 kostki? Jedna od tych żarowek a druga to od regulacji nadmuchu? Bo tą mogę wypiąć wkładając rękę od góry - niestety potraktowanie jej kontaktem (płyn do styków) nic nie dało. Jeszcze zostaje sprawdzić czy na tej kostce jest napięcie po włączeniu świateł.

mielinski
16-09-2013, 23:21
Bez klimy mogą być dwie kostki, mogą trzy, w zależności od wersji. Ja mam bez klimy i wchodzą trzy kostki - przełącznik dmuchawy i dwie pojedyncze do podświetlenia (plus i masa, bywają w jednej kostce). Do przełączników w wersji z klimą dochodzi pewnie jeszcze jedna kostka. Przyłącze, które Cię interesuje, znajduje się luzem, bezpośrednio nad popielniczką. Krótka, prosta robota, cztery śrubki :-).

nomos
18-09-2013, 13:43
Mi zaś wszystko świeci, ale czasami coś mi sie stanie z przyciskami do awaryjek, grzania szyby i przeciwmgłowych. Czasami jest tak że nie działają a czasami jest tak że działają, odłączyłem przeczyściłem działa, rano wsiadam nie działa ;) No i postało i znów działa ;)

p1601
19-10-2013, 15:27
Witam, dalej niestety nie udało mi się naprawić tego podświetlenia i coraz bardziej mi to dokucza ze względu na coraz więcej jazdy po zmroku. Kostki do białego panelu są 2, do tego z włącznikiem awaryjnych 3 (ktoś wie którą"leci oświetlenie"?). Ponadto poruszałem wiązkami przy bezpiecznikach i pod kolumną kierownicy. Bez zmian.

Ciekawą rzeczą jest fakt, że po przekręceniu świateł świeci podświetlenie tablicy zegarów oraz schowka. Nie świeci natomiast podświetlenie zapalniczki, pokręteł oraz panelu z włącznikami awaryjych przeciwmgielnych i ogrzewania tylnej szyby - bezpieczniki oba nr 7 i 8 są ok. Dodam, że kontrolki w środku guzików po włączeniu ogrzewania czy przeciwgmielych świecą - nie świeci tylko podświetlenie.

Jakieś pomysły w którym miejscu może być problem w takiej sytuacji?

krzysiek555
19-10-2013, 23:09
Podczepiam się pod temat. Sorki za może banalne i głupie pytanie. Jakie napięcie idzie do żarówek podświetlających pokrętła i suwaki? Da się to na ledy przerobić? bo szlak mnie trafia kiedy konsola środkowa mruga mi jak reklama sklepowa na święta.

markshall
20-10-2013, 01:36
12v :-) jasne że síę da przerobić na ledy, tylko to mrugania nie wyeliminuje jeśli gdzieś coś nie łączy.

mJoker
20-10-2013, 09:14
nie świeci tylko podświetlenie.Mam to samo zimny lut ? ahh te nasze Fiaciki :)

p1601
20-10-2013, 11:32
Mam to samo zimny lut ? ahh te nasze Fiaciki :)

Ale gdzie? Zegary, schowek podświetlone - suwaki, zapalniczka, i panel z wł. awaryjnych ciemno. Ktoś wie jak to jest połączone, że jeden "zestaw" świeci a drugi nie, i gdzie tego szukać?

krzysiek555
20-10-2013, 13:07
Żaróweczki nie łączą ale jak puknę w konsolę to się zaświecają.
p1601, ta środkowa kostka z trzech odpowiada za awaryjne i kierunkowskazy (przekonałem się na własnej skórze jadąc bez). Podświetlenie zegarów, schowka itp, wszystko powinno zaświecić się kiedy włączysz światła pozycyjne. Trochę do d.. Ponieważ na wyłączonym silniku i bez kluczyka nie zobaczysz co masz w schowku, widocznie nikt tego nie przewidział :P.

p1601
03-11-2013, 00:06
Sprawa rozwiązana - problemem okazały się oczywiście zimne luty.
Na pierwszy rzut poszedł ten panel od włącznika awaryjnych.
Najpierw sprawdziłem czy na kostce jest napięcie po przekręceniu świateł - (czarny i żółto-niebieski).
Później przelutowałem płytkę i guziki pięknie się podświetliły więc konieczność przelutowania i tego drugiego panelu od podświetlenia pokręteł była niemal pewna.
Najgorzej się do tej płytki dostać - na szczęście da się ją przelutować bez wyciągania całego tego białego panelu z pokrętłami i suwakiem i rozpinania cięgieł.

1. Odkręcamy popielniczkę
2. Zdejmujemy ramkę z pokręteł
3. Odkręcamy 4 śruby mocujące biały panel
4. Ściągamy górny panel z kratkami dmuchawy i rozpinamy jego kostki > rozkręcamy go, wyjmujemy płytkę drukowaną i poprawiamy luty
5. Do płytki białego panelu jest trudny dostęp ale mnie się udało najpierw tylko częściowo (nie do wszytkich lutów się od spodu dostałem) przelutować to na leżąco poprzez dziurę po wyjętej popielniczce.
Później jednak trochę powyginałem tym panelem aż udało mi się ustawić go tak jak na zdjęciu - wówczas mamy dostęp do płytki (strzałka) od przodu do każdego lutu i spokojnie możemy poprawić.

11619

Pierwsze 4 punkty są wielokrotnie opisane i obfotografowane w poradnikach więc nie ma co się rozwodzić po raz kolejny.
Po skończeniu roboty całość składamy w odwrotnej kolejności
Polecam lutownicę z jak najcieńszym grotem (dodatkowo pistoletowa się nie bardzo nadaje jeśli chcemy to zrobić od spodu)